KATA-KATA HEBAT SEORANG ENCIK SOMI SEBELUM ISTERI DILANTIK KETUA AUDIT NEGARA

Di bawah ini antara dua ungkapan kata terhebat yang pernah dilafazkan oleh Redzuan Hamid, Ketua UMNO Bahagian Kepong sebelum isterinya, Dr. Madinah Mohamad dilantik sebagai Ketua Audit Negara yang baru menggantikan Ambrin Buang.
Dr. Madinah dilantik sebagai Ketua Audit Negara yang baru untuk tempoh dua tahun mulai 23 Februari 2017 hingga 22 Februari 2019.
Pertama, Encik Somi (suami) melafazkan kata-kata bahawa beliau sanggup mati demi untuk mempertahankan kedudukan Najib Razak selaku Presiden UMNO dan Perdana Menteri.
Saya berani mati untuk Najib. Jangan sentuh Najib. Kalau mati, kami mahu mati bersama Najib, demikian antara kata-kata Redzuan ketika berucap di Mesyuarat UMNO Bahagian Kepong, tahun lalu.
Kedua, Encik Somi juga mengatakan derma RM2.6 bilion yang diterima Najib melalui akaun peribadinya adalah kerana “pemberi derma” kagum dengan kelantangan Perdana Menteri melawan Yahudi.
Woww…agaknya Encik Somi terlupa atau buat-buat lupa dengan nama syarikat seperti Apco dan Goldman Sachs.
Apakah kerana kehebatan Encik Somi dalam berkata-kata itu, isterinya yang bukan berlatarbelakangkan pendidikan perakaunan/audit pun akhirnya boleh dilantik sebagai Ketua Audit Negara?
Mungkin kita tidak mempertikaikan kemampuan Madinah atas kapasiti penjawat awam dengan tugas terakhirnya sebagai Ketua Setiausaha Kementerian Pendidikan sebelum ini, tetapi apakah beliau mampu menganalisa angka-angka secara berkesan dengan tugas barunya nanti?
Mungkinkah juga suatu hari nanti seseorang yang bukan berkelulusan undang-undang boleh dilantik sebagai Peguam Negara? (SH 21/02/2017).
0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 1:45 pm
Subscribe
Notify of
guest

168 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
cass
cass
22 February 2017 10:34 pm

apa apalah hadi….selagi pas bersama umno….jgn harap pas akan berjaya….jgn harap pas akan disokong….

cass
cass
22 February 2017 10:31 pm

kalau sudah begitu bagai dikata
sekuburkan saja mereka berdua

janji sudah diikat ikrar sudah dibuat..
talkin mereka disatu lahad.

begitu taksubnya manusia sesama manusia…bila kuasa mengatasi segala…hilang pegangan hilang akidah…hilang maruah…hilang agama….

betapa dasyatnya kuasa dunia…nampak gayanya iblis dan setan pun terpaksa surrender…jatuh tempat nombor dua….iblis dan setan pun tak mampu nak tandingi keiblisan yg dimiliki manusia…silap silap dajjal almasehi pun cancell trip nak turun kedunia…kalau dah begini punya cara…silap silap dajjal juga akan diperkuda….change your destination dajjal while you still can….choose other destination..amazon maybe…? but not malaysia….

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 3:52 pm

Yang saya tahu ialah saya perlu menghormati tuan empunya blog. Jangan sia-siakan ikhtiar tuan empunya blog. Dalam hal ini saya selalu memberi komen berdasarkan tajuk yang beliau utarakan. Lagi pun apa yang diketengahkan oleh Shahbudin serentak dengan nadi yang berdenyut dalam badan saya. Sudah pasti lah saya tidak akan berkunjung ke blog Shahbudin kalau rentak yang dimainkan tak ngam dengan jiwa raga saya. Begitu banyak sekali wadah di luar sana yang saya rasa x serasi, maka tidak lah saya mahu berkunjung atau beri komen apa-apa pun. Saya x mahu lah beri komen demi komen semata-mata. Apa-apa pun itu wadah kamu,… Read more »

Anonymous
Anonymous
23 February 2017 1:08 am
Reply to  Anonymous

Komen yg tak elok tu semua dari pendedak..kalo dah makan dedak mana ada sifat malu..harap maklum ye tuan..

Anonymous
Anonymous
23 February 2017 6:51 am
Reply to  Anonymous

X masuk akal untuk mengomen hingga x kurang daripada 2 atau 3x nukilan asal tuan empunya blog yang tidak ada kena-mengena langsung dengan tajuk dalam perbincangan. Tiada apa yang sesiapa dapat selain pembaziran. Seperti orang lain saya jua menyarankan supaya membuka blog sendiri daripada menculik atau menyabotaj wadah orang lain.

Saya 23:52.

cass
cass
22 February 2017 3:03 pm

kalau sudah begitu bagai dikata
sekuburkan saja mereka berdua

janji sudah diikat ikrar sudah dibuat..
talkin mereka disatu lahad.

begitu taksubnya manusia sesama manusia…bila kuasa mengatasi segala…hilang pegangan hilang akidah…hilang maruah…hilang agama….

betapa dasyatnya kuasa dunia…nampak gayanya iblis dan setan pun terpaksa surrender…jatuh tempat nombor dua….iblis dan setan pun tak mampu nak tandingi keiblisan yg dimiliki manusia…silap silap dajjal almasehi pun cancell trip nak turun kedunia…kalau dah begini punya cara…silap silap dajjal juga akan diperkuda….change your destination dajjal while you still can….choose other destination..amazon maybe…? but not malaysia….

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:11 pm

Orang bukan Islam tidak boleh menentang, kerana ini bukan urusan mereka. Adapun penganut Islam yang jahil adalah berdosa kerana tidak belajar. Manakala orang yang tahu tetapi menentang juga, bacalah firman Allah SWT: ﴿وَٱتۡلُ عَلَيۡهِمۡ نَبَأَ ٱلَّذِيٓ ءَاتَيۡنَٰهُ ءَايَٰتِنَا فَٱنسَلَخَ مِنۡهَا فَأَتۡبَعَهُ ٱلشَّيۡطَٰنُ فَكَانَ مِنَ ٱلۡغَاوِينَ١٧٥ وَلَوۡ شِئۡنَالَرَفَعۡنَٰهُ بِهَا وَلَٰكِنَّهُۥٓ أَخۡلَدَ إِلَى ٱلۡأَرۡضِ وَٱتَّبَعَ هَوَىٰهُۚ فَمَثَلُهُۥ كَمَثَلِ ٱلۡكَلۡبِ إِن تَحۡمِلۡ عَلَيۡهِ يَلۡهَثۡ أَوۡ تَتۡرُكۡهُ يَلۡهَثۚ ذَّٰلِكَ مَثَلُ ٱلۡقَوۡمِ ٱلَّذِينَ كَذَّبُواْ بِ‍َٔايَٰتِنَاۚ فَٱقۡصُصِ ٱلۡقَصَصَ لَعَلَّهُمۡ يَتَفَكَّرُونَ١٧٦ سَآءَ مَثَلًا ٱلۡقَوۡمُ ٱلَّذِينَ كَذَّبُواْ بِ‍َٔايَٰتِنَا وَأَنفُسَهُمۡ كَانُواْ يَظۡلِمُونَ١٧٧ مَن يَهۡدِ ٱللَّهُ فَهُوَ ٱلۡمُهۡتَدِيۖ وَمَن يُضۡلِلۡ فَأُوْلَٰٓئِكَ هُمُ ٱلۡخَٰسِرُونَ١٧٨﴾ [الأعراف: 175-178] (Bacalah kepada mereka (kumpulan ahli… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:10 pm

Ilmu Islam itu mencakupi tiga bahagian mengikut soalan Malaikat Jibril kepada Rasulullah SAW di hadapan para sahabat R.A. iaitu Islam (rukun syariat), Iman (rukun aqidah) dan Ihsan (rukun sifat mulia daripada hati) terhadap Allah, sifat yang menggerakkan hati dan yang memerintah kepada akhlak mulia kepada akal dan jasad. Sesiapa yang memisahkan ketiga-tiga perkara ini atau mana-mana yang kecil sahaja sudah cukup akan menjadi pengikut syaitan. Firman Allah SWT yang menegaskan tentang konsep beriman kepada ajaran Islam secara menyeluruh: ﴿يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱدۡخُلُواْ فِي ٱلسِّلۡمِ كَآفَّةٗ وَلَا تَتَّبِعُواْ خُطُوَٰتِ ٱلشَّيۡطَٰنِۚ إِنَّهُۥ لَكُمۡ عَدُوّٞ مُّبِينٞ٢٠٨﴾ [البقرة: 208] (Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:08 pm

Allah SWT telah menamatkan syariatNya dengan diwahyukan Al-Quran dan diutuskan Nabi Muhammad SAW berkonsepkan penerimaan untuk beriman secara anjal (fleksibel) sebagaimana ditegaskan dalam firman-Nya: ﴿وَٱلَّذِيٓ أَوۡحَيۡنَآ إِلَيۡكَ مِنَ ٱلۡكِتَٰبِ هُوَ ٱلۡحَقُّ مُصَدِّقٗا لِّمَا بَيۡنَ يَدَيۡهِۗ إِنَّ ٱللَّهَ بِعِبَادِهِۦ لَخَبِيرُۢ بَصِيرٞ٣١ ثُمَّ أَوۡرَثۡنَا ٱلۡكِتَٰبَ ٱلَّذِينَ ٱصۡطَفَيۡنَا مِنۡ عِبَادِنَاۖ فَمِنۡهُمۡ ظَالِمٞ لِّنَفۡسِهِۦ وَمِنۡهُم مُّقۡتَصِدٞ وَمِنۡهُمۡ سَابِقُۢ بِٱلۡخَيۡرَٰتِ بِإِذۡنِ ٱللَّهِۚ ذَٰلِكَ هُوَ ٱلۡفَضۡلُ ٱلۡكَبِيرُ٣٢﴾ [فاطر: 31-32] (Dan ajaran yang telah kami wahyukan (Al-Quran) kepadamu (wahai Muhammad SAW) ialah yang benar, lagi membenarkan kitab lain yang sebelumnya yang ada di hadapanmu. Sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui (berkenaan kamu) lagi Maha Melihat. Kemudian kami warisi… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:07 pm

RUU 355: Iktibar daripada iblisTUAN GURU ABDUL HADI AWANGPara ulama tafsir meriwayatkan makhluk yang bergelar iblis pada asalnya sangat dihormati oleh para malaikat yang sangat taat kepada Allah, kerana iblis itu kuat beribadat, berada di dalam syurga, pernah melihat neraka dengan seksaannya dan diberi kelebihan berdialog di hadapan Allah. Para malaikat hanya melihat sifat zahirnya sahaja tanpa mengetahui sifat buruk yang tersirat di dalam hati iblis, iaitu perangai takabur yang merasa dirinya mengetahui segala-galanya dan dirinya melebihi daripada yang lain. Maka terserlah kebodohan iblis kerana mengangkat diri sendiri yang dimuatkan dalam bakul sendiri. Sifat buruk ini dizahirkan apabila Allah SWT… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:01 pm

Mahathir Hanyalah Penyebab Kehancuran Dalaman DAPBukan satu rahsia bahawa Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad kini telah bersekutu dengan Penasihat Agung DAP, Lim Kit Siang. Mereka yang dahulunya adalah musuh politik, kini berkongsi satu sasaran yang sama iaitu mahu menumbangkan UMNO dan Barisan Nasional walaupun pada hakikatnya, idealogi mereka masih berlainan. Untuk membolehkan Mahathir bersekutu dengan Kit Siang, pelbagai perkara dijanjikan Mahathir kepada Kit Siang termasuklah jawatan Timbalan Perdana Menteri atau mungkin sahaja akan menyokong penuh hasrat Kit Siang untuk menyaksikan bakal Perdana Menteri dari Pakatan Harapan adalah dari DAP. Mahathir tidak ambil peduli semua itu… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 11:57 am

pasai apa blog nie banyak komen, tengok blog2 lain tak dak byk lagu nie, hang baguih la che din

diny yusof
diny yusof
22 February 2017 3:05 pm
Reply to  Anonymous

Hang pi masuk blog2 pendedak dan pencacai Najib memanglah tak de orang komen .

Majoritinya ketandusan idea , tiada memberi manafaat , lebih banyak auta dari fakta . Blogger2 bangang ( pinjam ayat Najib ) ni terpaksa menulis walaupun berita di bawa saperti hampas kerana sudah di beri dedak .

Apabila tak ada yang menjenguk kat blog2 mereka , mulalah dia dating kat blog ini untuk memberi ' khutbah ' mereka .

Contoh nya macam anon 22:01 kat bawah ni !

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 9:59 am

di malaysia everything is possible

pa$pi$pu$
pa$pi$pu$
22 February 2017 9:28 am

U HELP ME..I HELP U..tak gitu syahdu ayat tu..

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 8:30 am

Jangan kata Najib tak rancang – dia rancang lantikan bini si Somi tu. Rancangan dia dulu: kalau Donald Trump naik takhta di terima rakyat saperti biasa, kot dia nak bisik mintak Donald gunalan "pengaruh" nya supaya DoJ senyapkan kes rampas harta anak tiri dan kroni2 dia. Tapi malang, Donald kena sembur kiri kanan, Mahkamah Federal US pun tak benarkan Immigration Executive Orders dia di laksanakan. Jadi, mana Najib nak harapkan sangat Donald tolong kes yang DoJ kata berkaitan "misappropriation of 1MDB funds and money laundering." Jadi, dia beranikan diri, suruh anak tiri dia lawan DoJ yang nak sita asset dia.… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 6:29 am

Kikiki… dah bangang akademik klas 3 jer.. jawatan menteri kewangan lagi…. kah kah.. dulu Daim yg diam ada cakap aljubooru ni teori ekonomi makro pun tak paham… ni kan pula ekonomi kompleks… kikiki …. menteri kewangan selesai isu Forex settel bawah tika jamban… MBf bailout dr Petronas… IMF jadi ikutan…. dah la bodoh ekonomi ajaran pluralisma jadikan ikutan… kikikiki.. pasal tu anak didik pun rosak akhlak dan moral … ice cream dkm jamban.. pelingkup kerajaan negeri dng projek x masuk akal… bodo bertingkek tingkek menteru kewangan mamak yang dulu.. bodo punya minteri….

JOM UBAH dan SIMEN….

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 6:45 am
Reply to  Anonymous

Copy paste dari Anon 13:10

Bangang manalah pulak nak samakan lantikan menteri dengan Ketua Audit Negara ni!!!!

Allahyarham Ghafar Baba tak ada pun ijazah, namun dilantik Timbalan Perdana Menteri sebab lantikan politik tak perlu itu semua. Begitu jugalah lantikan menteri…

Ini macam bangan pun ade ke?????

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 6:55 am
Reply to  Anonymous

Anon 14:45

Posting JOM UBAH dan SIMEN… ni tak sama tapi hampir serupa dengan yang sebelum ini bro.

Jangan dilayan dia ni…. Lagi dilayan, lagi naik daun

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 7:11 am
Reply to  Anonymous

Sebelum jadi minteri kewangan …di lantik jadi mintiri pendidikan… kikikiki klas 3 jadi mintiri pendidikan…. apa yg di didiknyer. ..Jadi Chanslor UIA lagi… genral degree pun jadi chanslor UIA…..masa di UIA… dilantik Amina Wadud dari USA sebagai tenaga pengajar sekejap… bila rakyat Malaysia tahu Amina Waddud pernah jadi Imam.di masjid USA… disini bermula gerakan pluralisma agama di mulakan… di ujudkan krusi Prof Al Faruki akhirnya mati dibunuh di USA sbb Al Faruki dikenali pengamal LGBT dan Gay….. dilantik Prof Imran AlHossain sebagai oenceramaj jemputan UIA dari USA terkenal dengan pluralisma agama… ni mintiri yang dilantik masa mamak jadi PM 22… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 7:23 am
Reply to  Anonymous

Asyik sebut general degree Kelas 3 – di zaman Anwar Ibrahim general degree ada kelas ke?

Aku rasa mengarut saja si anjing Najib @ Kejora nih.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 5:42 am

Berani Kah isteri melawan cakap suaminya?,,,shurga isteri terletak pd suaminya…faham faham jelah kesudahanya…

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 5:10 am

Tak ada latar belakang ilmu congak satu hal budin tp yg lebih diyakini ialah laporan audit 1mdb terus di'seal'.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 4:54 am

Kikikikiki… ketua Audit ada PHD ok la tu…. ketua audit negara ajerrr… dolu dolu mamak lantik menteri kewangan lulusan sejarah tulin kikikiki… genral degree klas 3 plak tuuu…. video ibrahim.ali cakap.. repeat 1 penggal.. bukan pakai semester punnn… kikikiki…tu pasal FOREX smpi la ni tak settel.. suma sapu bawah tikar jamban… kah kah kah.. BMf mintak jer Petronas Bailout abis citer… kikikikiki… kroni dan anak2 didolu dolukan…. bodooo bodooo. ..

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 5:10 am
Reply to  Anonymous

Ini Anjing Najib @ Kejora yang main ulang komen dia tak habis habis. Otak kecil, tak banyak isi, masuk sini ha nya nak coba porak perandakan keadaan.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 5:10 am
Reply to  Anonymous

Bangang manalah pulak nak samakan lantikan menteri dengan Ketua Audit Negara ni!!!!

Allahyarham Ghafar Baba tak ada pun ijazah, namun dilantik Timbalan Perdana Menteri sebab lantikan politik tak perlu itu semua. Begitu jugalah lantikan menteri…

Ini macam bangan pun ade ke?????

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 5:18 am
Reply to  Anonymous

Sudah masuk manusia bangang
Otak kecil tak banyak isi
Konon biar blog tunggang-langgang
Akhirnya diri sendiri yang kena maki

PADAN MUKA!!!!!!

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 4:49 am

Banayk sangat keluar Firman atau Hadith, tak smpai ke mana.

Kena ambik tindakan atau lakukan sesuatu.

Yang tak betui, ketukkan kepala depa (secara lisan) supaya yang lain tahu sapa dan mana yg tak betui.

Ingat, tujuan blog ini sudah tentu buikan untuk bincang Firman atau Hadith.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 4:36 am

Hadis diatas kononnya atas nama Umar. Kalau dah turun wahyu pi mana ayat tu? Sapa yg bagi hilang? Manusia ka Allah? Kalau manusia yg buang ayat tu maka quran tk lengkap. Tp Allah jamin akan menjaga Al Quran. Kalau Allah yg hilangkan ayat tu bermakna hukum tu dah mansuh. Pasaipa nk pakai lg? Kenapa hadis ni mengatasi Al Quran? Bukankah kitab hadis tu ditulis lebih 200 tahun selepas kewafatan nabi? Kalau ada org sanggup menipu atas nama nabi, takdakkah ada org yg sanggup menipu atas nama Umar? Kenapa kalimah manusia mengatasi kalimah Allah? Imam an-Nawawi menghuraikan athar ini menyatakan bahawa… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 4:33 am

Sesungguhnya Allah telah membangkitkan Muhammad secara benar, dan diturunkan kepadanya Quran, dan antara yang telah diturunkan kpdnya adalah ayat berkenaan hukum rejam, maka kami (sahabat) telah membacanya, menyedarinya dan memikirkannya, maka Rasul sendiri telah merejam (penzina) dan kami juga merejamnya selepas itu, maka aku bimbang sekiranya berlalu zaman, akan timbul mereka yg berkata : Kami tidak dapati hukum rejam di dalam Kitab Allah, maka jadilah mereka sesat dgn meninggalkan kefardhuan yang diturunkan Allah, sesungguhnya rejam adalah haq dalam kitab Allah, (dikenakan) bg penzina muhson dari kalangan lelaki dan perempuan.." ( Riwayat Buhkhari hadith no 6829 dan 6830, Kitab al-Hudud dan… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 4:18 am

Budin..kena lar lantik ketua odit yang mesra UMNO..pasni banyak lagi kes2 yg perlu di odit..selain 1MDB, kes FELDA, MARA, Tabung Haji, dsb…kan?

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 4:15 am

I have come to a conclusion….

Najib is under Rosmah's spell. No reasonable man will do what najib is doing. A strong spell casted onto him had caused him to react unreasonably.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 4:21 am
Reply to  Anonymous

Tolong cadangkan apa yang perlu di buat, brader.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 5:22 am
Reply to  Anonymous

Bro 12.21,

Dicadangkan tiap2 malam diadakan bacaan surah Yaasiin antara maghrib ran isya'. Sebolehnya 40 orang atau lebih. Berdoa agar najib terjaga dari sihir2 yang jahat. InsyaAllah, kita perolehi kejayaan.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 3:37 am

Tan Sri Dr Madinah Mohamad

Berlaku adil semasa menjalankan tugas, Kalau tidak, kamu akan disumpah oleh 30 juta rakyat Malaysia

Ingatlah, siksaan Allah untuk orang yang zalim itu PASTI.

Berhati-hatilah semasa menjalankan tugas. Kalau tidak, kamu akan dikambing hitamkan oleh kumpulan tertentu.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 4:16 am
Reply to  Anonymous

Kalau nak adil, bukakkan rahsia apa yang Ambrin Buang kata di laporan nya ke atas akaun 1MDB yang Najib gigil baca hingga OSA kan.

Mesti tak berani punya. Kontrek di beri ha nya 2 tahun, beb.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 3:09 am

Bersatu….high time to send your emissaries to meet abg how. Trust me. Set up someone from state to meet your Bersatu chairman. Act fast. If you choose to remain unassertive…nothing more can be said.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 3:11 am
Reply to  Anonymous

Correction….meet abg joe

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:35 am

Biar saya jawab pasal bn menang tg datu. Bn menang bukan sebab najib. Sebab late adenan. Pkr dan dap bukan a force to be reckoned with. Sarawakian terpinga2 rupanya Bustari involve dan tahu pasal samunan 1MDB oleh najib. Pernah diketahui taib juga ada implicated dalam penjualan saham bank utama group viz jho low's involvement, nik etc etc. Now sarawakians tahu mengapa pan borneo contract di beri pada bustari. Mengapa shorefield dapat evergreen contract for RES. All bustari brothers have houses in perth australia…..think. Thus sarawak is a fixed deposit state for najib. Namun, kuasa Allah jangan dilupai. Sepandai tupai melompat,… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:54 am
Reply to  Anonymous

Tks for d info. Having BN won the elections during this critical period, its really beyond my comprehension

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 3:00 am
Reply to  Anonymous

Shit covered sarawak, could smell much much earlier. Tapi Sarawak tetap mahu jadi fixed deposit BN. Mereka dibasuh minda bahawa support BN ok, jgn support UMNO suda..kan?
SUPPORT FOR ANY, ANY, ANY BN COMPONENT IS ,IS ,IS ,IS A SUPPORT for UMNO,for NAJIB, for Klepto.
GET IT?

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 3:03 am
Reply to  Anonymous

Got to go to the kampongs and low income areas to explain as much as possible.

If not, no chance to win.

Ahjamal
Ahjamal
22 February 2017 2:31 am

kumpulang pencuri ahli baba dan ketua, MELAYU di kecing lagi dan lagi belum kucup puas….

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 3:06 am
Reply to  Ahjamal

Kalo ko lari dp pencuri ko akan bertemu dg bapa segala kroni

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:25 am

..Tak hairanlah najib yakin BN bole menang pilihanraya nanti sbb bn menang setiapkali pilihanraya kecil yg diadakan..ada sesiapa boleh komen berkaitan hal Ini? Tq

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:21 am

Sesiapa bole bagi pencerahan tak tentang kemenangan bn di tanjung batu dan kenapa pkr dan dap masih bertanding menentang antara satu sama lain..nampak gaya bn boleh menang lagi klu pembangkang masih tak bersatu..malang sungguh

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:21 am

jika ditanya en.somi dia akan kata itu semua fitnah jahat dari yahidi. Akan disokong oleh parti lobai donia.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:19 am

seperti biasa lidah2 penyampai daripada tuan-tuan politik berhati serigala itu cukup bijak menyebarkan adu domba dan fitnah – dan seperti biasa juga, akan menarilah si marhean yang jahil lagi menyombong diri dengan lisannya. Perlantikan Ketua Audit Negara tidak terlepas dari diadu domba dengan pelbagai kisah "disebalik" tabir – hatta perancangan dimasa hadapan juga turut berada di dalam "pengetahuan" mereka. Seandainya si jahil itu mengerti akan SOP dan prosedur perlantikkan ke dalam jawatan berprofil tinggi didalam pentadbiran sesebuah kerajaan, nescaya lidah2 mereka pasti akan membelit lehernya akibat dari segala adu domba dan fitnah yg ditaburkan. Lidah para politikus berhati serigala akan… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:42 am
Reply to  Anonymous

Kamu lidah bercabang ke?

Mengata "Seandainya si jahil itu mengerti akan SOP dan prosedur perlantikkan ke dalam jawatan berprofil tinggi .."

Tapi kamu tak memberi tahu apa dia "SOP dan prosedur perlantikkan" itu.

The Phantom
The Phantom
22 February 2017 2:44 am
Reply to  Anonymous

Yaaa……Unknown as-sahabah al nakhoda wal koreki……sekarang kita berada di zaman 3P…..penyamun, perompak, pencuri.

Ibarat gulungan ombak yang tidak pernah berhenti, lanun melanun….samun menyamun.

john doe
john doe
22 February 2017 2:52 am
Reply to  Anonymous

SOP nya ialah 'ikut apa aku cakap, nescaya jawatan itu milikmu'. Sebenarnya unknown ini adalah orang jahil yang suka menulis perkara2 yang ia tidak tahu. Ia hanya menjual bunga bahasa semata-mata. Standard longkang isinya sama saja dengan Kejora. Profesionalisme bagi kerusi2 profesional memang kelayakan akademik yg berkaitan menjadi sebahagian daripada SOPnya. Profesionalisme antara lain adalah merujuk kepada profession2 di mana kelayakan akademik yg berkaitan menjadi antara prasyarat pelantikan. Misalnya:- 1. Peguam Negara mesti lulusan undang-undang. 2. Ketua Pengarah Kesihatan mestilah lulusan kedoktoran. 3. Auditor General mestilah lulusan perakaunan. Ada pula jawatan politik tidak memerlukan kelulusan2 sebegini. Kita bukan sahaja melihat… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:53 am
Reply to  Anonymous

10:19 beramal dgn kalimah suci
"Saya Yang Menurut Perintah".
Inilah akibat makan berguni2 taek low. Sejak kebelakangan, racun totok ditingkatkan apabila Lobai join utk supply Kingcin berjampi.
UMNOBN dan PAS dah smapai tahap najis jijik tak boleh makan samak lagi.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:58 am
Reply to  Anonymous

unknown aka sahabat

Hanya satu soalan cepumas berbentuk objektif untuk kamu

Layakkah mana-mana individu yang tiada asas dalam bidang akaun atau audit menjawat jawatan Ketua Audit Negara?

A. Layak
B. Tidak layak

Tak payah jawab berbelit-belit…

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 3:01 am
Reply to  Anonymous

Guys,

Unknown/sahabat is a paid devil's advocate. I choose to ignore him

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 3:17 am
Reply to  Anonymous

10:42 sila layari web berkaitan atau datang terus ke Putrajaya untuk merungkai pertanyaanmu. aku juga kakitangan kerajaan (antara yang paling bawah grednya) dan mengetahui sedikit sebanyak SOP dan prosedur kenaikkan pangkat bukan melalui lantikan politik (hanya lantikan GLC yang melibatkan kuasa politik). Adapun kepada the phantom – apakah ada harta bendamu yang telah disamun, dirompak dan dicuri ?? jika ada, segeralah kamu ke balai polis untuk membuat report. sekiranya maksudmu yang dirompak, dicuri dan disamun itu adalah wang rakyat – sudikah kamu memberitahu kepadaku apa yang dimaksudkan sebagai "wang rakyat" ?? Sekiranya kamu punyai bukti yang kukuh sila serahkannya kepada… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 3:44 am
Reply to  Anonymous

Soalan objektif kat atas tu tak nak jawab ke??????

The Phantom
The Phantom
22 February 2017 3:54 am
Reply to  Anonymous

11.44….tak payah suruh dia jawab, buang masa jer……soalan John Doe belum berjawab lagi.

Kalo dia jawab pon dia akan kata gulongan ombak….gulongan tikar….gulongan karpet…..

Hidop 3P…..penyamun, perompak, pencuri.

The Phantom
The Phantom
22 February 2017 4:20 am
Reply to  Anonymous

Unknown……..duit lesap 42 juta….duit bayar hutang negara…..duit money trail yg tak dibantah tu bukan termasuk duit rakyat, duit aku ke?? Untuk ganti rugi duit berbilion yg lesap tu dan untuk bayar hutang Msia yg tinggi macam gunong tu…..banyak subsidi rakyat ditarik termasuk perubatan, pendidikan, minyak masak dipotong dll….gst dikutip….kos sara hidop naik tinggi…ini tak libatkan kewangan rakyat ke?? Bukan wang rakyat?? GST tu merupakan pendapatan tambahan negara. Dulu tak der sekarang ada. Berbanding zaman Tun M dulu tak der GST. Apa ko tak pikir ke…..patutnya dengan kutipan GST negara jadi bertambah mewah…..bukan potong sana sini, naikkan itu ini. Dari mana… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 4:43 am
Reply to  Anonymous

Anonymous 22 February 2017 at 11:01 says

"Unknown/sahabat is a paid devil's advocate. I choose to ignore him".

Must counter or whack him. Otherwise some people may take what he says to be true or acceptable.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 4:47 am
Reply to  Anonymous

11:44, apakah kamu fikir jawatan berprofil tinggi didalam sektor awam dilantik tanpa merit ?. sila rujuk pada kelayakan akademik dan jawatan2 yang disandang sepanjang tempoh perkhidmatannya didalam kerajaan, sebelum dinaikkan sebagai Ketua Audit Negara. Perlantikan Tan Sri Madinah diluluskan oleh Yang Dipertuan Agung setelah menilai syor dari kerajaan. Jawatan berprofil tinggi bukan dibuat atas pertimbangan politik. – alangkah ruginya si jahil yang tidak mengetahui melainkan sedikit. Antara jawatan yang pernah disandang Tan Sri Madinah – sebagai ketua setiausaha di dua kementerian (yang terakhir sebagai ketua setiausaha kementerian pendidikan). Tahukah kamu seorang penjawat awam di awal perkhidmatan akan bergantung sepenuhnya pada… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 4:55 am
Reply to  Anonymous

Soalan Anon 11:44 cuma minta jawapan A atau B, yang kau merapu panjang apa hal… Tak faham bahasa melayu ke?

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 5:59 am
Reply to  Anonymous

Unknown hujah merapu. Pusing punya pusing bahasa bebunga tapi akhirnya ke situ juga, perompak tu juga yang bagus terbaik.

john doe
john doe
22 February 2017 8:09 am
Reply to  Anonymous

Unknown:- Erm, sahabatku John Doe – mungkin SOP yang kamu maksudkan itu terpakai untuk tuan2 politikmu. Jwpn:- Unknown kaki pusing. Selama puluhan tahun Malaysia merdeka hanya UMNO-BN yang memerintah. Maka kenyataan kamu di atas adalah olok-olokan tiada punca. Kalau kataku itu tidak betul, maka sila berikan satu contoh sahaja:-. 1. Seorang Auditor General bukan kelulusan account sebelum Madinah; atau 2. Seorang peguam Negara bukan lulusan undang-undang, atau 3. Seorang Ketua Pengarah Kesihatan bukan lulusan perubatan. Jwb yg ditanya dan bukan putar belit lidah. Unknown:- Aku sudah membaca hujah balasmu di entry yang lepas – kelihatan seperti setiap dari hujahmu kian… Read more »

john doe
john doe
22 February 2017 8:44 am
Reply to  Anonymous

Unknown, sila beri pencerahan. Hadith 1. Dari Anas Ra, Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wassalam bersabda : "Akan terjadi di suatu zaman atas umatku di mana para penguasa mereka seperti Singa, dan menteri-menterinya seperti Serigala, dan Hakim (para penegak Hukumnya) seperti Anjing, serta rakyatnya seperti Domba/Kambing. Bagaimana mereka para domba [para rakyat] bisa hidup diantara kerumunan para Singa, Serigala dan Anjing?" (HR. Ad-Dzahabi). Tidakkah berita Nabi ini telah pun berlaku hari ini. Memang sang singa sedang meratah para rakyat (bagi Unknown rakyat adalah marhaen) dengan dibantu oleh serigala dan anjing. Siapa nak dipercayai, Nabi saw atau Unknown yang jahil lagi sombong lagi… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 9:42 am
Reply to  Anonymous

nauzubillahiminzalik – mengucap panjang aku setelah membaca komentarmu wahai sahabatku John Doe Kegemaran kamu bersumpah tidak dapat aku menahannya dan aku tidak tergolong dari kalangan muslim seperti kamu. Hmm, mungkin kamu perlu menangani sifat buruk (gemar bersumpah sebagai hujahmu). pernah aku diberitahu kegemaran bersumpah ini adalah bisikan daripada syaitan Sejujurnya hadith yang kamu sandarkan ini, juga terpakai kepada tuan-tuan politikmu dan sesungguhnya kamu lebih menyedari akan keadaan dan sifat sebenar tuan-tuan politikmu. kerajaan negeri Selangor membenarkan hadith Baginda saw dan kamu tidak akan mampu membantahnya. Kamu mendakwa sebagaimana golongan sebelum kamu mendakwa betapa zalimnya dan mungkarnya si pemerintah (bahkan mereka… Read more »

john doe
john doe
22 February 2017 10:41 am
Reply to  Anonymous

Unknown yang beralasan. Demi Allah, kamu termasuk di dalam kategori hadith ketiga dan demi Allah kamu berlasan seperti Nasrani. Dan kamu yang jahil tidak boleh memahami maksud pemerintah di dalam hadith tersebut merujuk kpd pemerintah utama dan bukan orang-orang kecil atau pembangkang di negeri2 kecil. Disebabkan itulah singa hanya disebut sbg singular sedang serigala2 dan anjing2 disebut di dalam bentuk plural. Singa tidak dirujuk sbg bbrp ekor wahai si jahil. Maka satu negara hanya seekor singa. Masakan singa wujud di negeri2. Hadith juga merujuk kepada kalimah anjing2 utk mewakili golongan pemberi kata putus. Dan kata putus soal jenayah adalah di… Read more »

john doe
john doe
22 February 2017 10:50 am
Reply to  Anonymous

Unknown si penipu yg beralasan telah berkata:- Kegemaran kamu bersumpah tidak dapat aku menahannya dan aku tidak tergolong dari kalangan muslim seperti kamu. Hmm, mungkin kamu perlu menangani sifat buruk (gemar bersumpah sebagai hujahmu). pernah aku diberitahu kegemaran bersumpah ini adalah bisikan daripada syaitan. Jwpn:- Disebabkan jahil sombong, Unknown berkata pula orang yang gemar bersumpah adalah kerana ada bisikan syaitan. Unknown telah memfitnah AlQuran khususnya ayat yang telah mensyariatkan mubahalah. Malah kenyataan general Unknown juga telah memfitnah undang-undang keterangan Islam yang bersumberkan AlQuran dan hadith yang menyebut 'walyamin a'la man ankar' yg bermaksud 'dan sumpah ke atas siapa yang menyangkalnya'.… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:18 am

Tak kisah lah aku tak di sebut bila meminta komen di atas – aku tak pakai nama – tapi ini isu mustahak, nak jugak pipi tersorong sorong, hehe. Tkasih mengeluarkan malumat di atas itu, amat menarik. Sekarang kita mesti cari jalan dan keluarkan sebanyak cadangan yang boleh bagi menjatuhakan rejim Najib di Pru14. Bagus seorang peserta di blog ini rahman ipc telah di lantik Ketua Bahagian PPBM Pekan. Kita bantu dia sebanyak mana yang boleh, beri financial contribution mana yang berupaya, keluarkan cadangan dan pendapat bagi nya melaksanakan tugas nya. Cadangan aku ia lah supaya adakan pasukan2 khas PPBM bagi… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:36 am
Reply to  Anonymous

Untuk mengtahui dan menilai siapa yang "gigih dan bermotivasi" itu, boleh di tugaskan sesiapa yang ada masa supaya melayari blogs, Facebook dan Tweeter. Lihat komen2 yang bernas dan bersemangat serta berisi di situ. Senaraikan. Cari contact atau email address mereka dan hubungi. UMNO HQ buat begitu di Pru13. Mereka hantar jemputan kpd mereka supaya berjumpa di suatu upacara di ibukota, semua kos perjalanan dan penginapan di biyayai. Mungkin ada yang boleh cadangkan punca kewangan bagi penyokong tegar PPBM dan barisan Pembangkang berbuat demikian. Di upacara pengenalan itu, mereka di beri semangat meneruskan usaha2 blogging, facebook dan tweeter mereka itu. Ucapan2… Read more »

The Phantom
The Phantom
22 February 2017 3:07 am
Reply to  Anonymous

Untuk pengetahuan….Pak Rahman JPC ialah ketua PPBM bahagian Pekan. Gerak gempur ke kampong2 dan Felda2 menerangkan semua hal berkenaan isu semasa negara telah pon dimulakan.

Berkenaan derma untuk kerja gerak gempur PPBM….pada posting yg lepas Pak Rahman JPC kata akaun PPBM Pekan sedang dalam proses.

Untuk ikut perkembangan PPBM dan Pakatan…..sila rujuk kepada facebook PPBM, facebook DS Mukhriz fan club dan you tube untuk ceramah2 perhimpunan PPBM & Pakatan di Felda2 dan kampong2.

https://m.facebook.com/pribumibersatuofficial/

Mukhriz Mahathir official fan club:-
https://m.facebook.com/MukhrizMahathirFC/

Harap info serba ringkas ni dapat membantu.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 6:06 am
Reply to  Anonymous

Terima kasih info yg di berikan. Aku tak minat dengan facebook, tweeter dsb nya. Di US pun, ada yang CNN beritakan menyuruh Donald Trump tutup akaun Tweeter dia sebab dia selalu mengarut di situ, hehe. Aku tak mengata facebook dan tweeter tak penting. Tapi bagi melebihkan peluang PPbM dan barisan Pembangakng menang, semua cara yang boleh mendapatkan pengundi faham isu2 at stake, perlu di jelajahi. Termasuk "cadres-style, teams of 2-3 committed and well-motivated individuals" pergi ke kampong kampong dan kawasanw low-income groups, "berbual" – bukian beri ceramah atau ucapan kapada kumpulan2 kecil mereka yang di sasarkan. Ini ha nya cadangan.… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 6:48 am
Reply to  Anonymous

Cara mengunakan sistem cadres itu amat berkesan. Telah menukarkan kerajaan di Russia, di PR China, dan di Vietnam, depa succeeded telling the militarily powerful Yankees to go home. Aku tak bermaksud nak sebarkan fahaman kominis capitalism vs state enterprise dsb nya, walau pun Malaysia dah iktirafkan gomen kominis Russia, China, Vietnam dll yang dah lama praktikkan capitalism. Tapi sistem cadres melibatkan berbual dengan orang target groups secara kecil kecilan boleh membawa kita bertanya, "Faham tak Pakcik?" Kot membawa dia bertanya semula, "Habis apasal pulak yang itu, ini, yang in itu." Maka boleh lah kita kasi malumat2 yang hit the nails… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 11:13 am
Reply to  Anonymous

buatkn satu site kumpulkan semua info. boleh link dari mana2 blog, tapi biar semua info verified. jgn macam blog dedak umno…..main tibai aja……

aku sama macam ramai yg lain……based oversea. selama aku jumpa org malaysia tak kira la melayu ke bukan melayu….dah fed up dgn najib……we have to bring him down……nama malaysia dah busuk kat luar ni…..

-anti ajib-
jakarta

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:16 am

Betul kata TDM umno sudah rosak sampai keusus yg disedang dirawat oleh parti pak lobai donia.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:05 am

Guys, Something on 'steadyaku' worth reading. More names crop up.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 1:48 am

This news where Bustari was said to be in the meeting does not surprise us sarawakians. We have long suspected him in the conduit.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:43 am
Reply to  Anonymous

Sarawakians long knew..but sad part is, SARAWAKIANS JUST CONTINUES TO BE BN FIXED DEPOSHIT. Why, why? Where did SARAWAKIANS go wrong,,?

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 1:36 am

Photographs later obtained by Sarawak Report show the main players behind the theft of the first billion from 1MDB through the PetroSaudi ‘joint venture’, which was strategised during this super-yacht meeting.However, we can now confirm that Riza Aziz also joined the party, along with Najib’s key financial cronies Bustari Yusof and Robin Tan. Robin Tan is the son of Vincent Tan, long associated with BN political funding, and Bustari is the Sarawak PPB party treasurer cum billionaire, who was handed the ‘turnkey contract’ for the Pan Borneo Highway project and whose brother Fadillah has now been appointed Minister for Public… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 1:17 am

ENCIK SOMI BOLEH DATAN KA PEJABAT LANUN BUGIS SEKARANG JUGA AMBIL DEDAK!!!

BOLEH TANGGONG ANAK BERANAK DENAGAN DUIT HARAM SAMPAI MAMPOS!!!

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 1:05 am

There is no crime Najib would not commit to get it. He has no rest till he can sit on the top of a money-sack. He has no rest till he has become King Money. No doubt Cash is King. And with this money he would make us all into slaves and destroy us. And With this money he seeks to dominate the whole nation. Najib has only one idea in this world; It is: Money, Money, Money! By every kind of trick and device To make himself immeasurably rich. What cares Najib for scorn and contempt! Money was and is and forever his… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 1:20 am
Reply to  Anonymous

Not sure if your comment is poetic, though written in poetic form.

But like hell, I like what you write.

More, please.

The Phantom
The Phantom
22 February 2017 2:31 am
Reply to  Anonymous

9.05…..Salute your poem Lord of Money….Cash is God.
Well done bro…..!!

john doe
john doe
22 February 2017 2:42 am
Reply to  Anonymous

A job well done.

Keep it up and on bro.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 4:42 am
Reply to  Anonymous

Well done bro..kalo wat skrip filem, boleh kalahkan cite Lord of The Ring nih..Trilogy Lord of The Money..Cash id God, starring Bijan n the klepets, co starring also bijan n the klepets..akan ditayangkan di pawagam DOJ amerika..coming soon!!

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 12:51 am

Astafirullahalazim…..sepatutnya sanggup mati demi Allah, Rasul dan Islam. Semoga diperkenankan oleh yang Maha Esa jika itu yang dihajati.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 12:58 am
Reply to  Anonymous

Dia dah dapat berjuta Ringgit dari si Bugis Lanun kot. Dia Ketua Bahagian.

Macam si Shahrir, Ketua Bahagian Johor Baru mengaku di akhbar dia terima RM1 juta dari si Bugis.

Mat Maselan Ketua Bahagian Pontian di laporkan terima RM2 juta. Iri hati yang lain tak dapat begitu banyak.

Kot si Somi ini pun iri hati, di kasi bini dia jawatan besar dan penting.

Aneh nya, mengapa "on contract" dua tahun saja? Gamak nya, nak tengok, berapa ketat dia teruskan simpan rahsia laporan Ketua Audit dulu Ambrin Buang yang di OSA kan dulu itu.

Rahim Malik
Rahim Malik
22 February 2017 12:49 am

free2 je syirik dan sedap2 jer lantik kroni untuk tutup kejahatan nya

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 12:40 am

MAKNANYA KETUA AUDIT NEGARA INI BESAR KEMUNGKINAN TIDAK AKAN MEMBENARKAN HASIL AUDIT YANG MEMBEBAN ATAU MENGHUKUM NAJIB SELAKU PM KERANA SEBARANG KEPUTUSAN AUDIT YANG "MEMBUNUH" PM, JUGA AKAN "MEMBUNUH" SUAMINYA SENDIRI. JADI BAGAIMANA RAKYAT MALAYSIA BOLEH MENGHARAPKAN KEADILAN DARI KETUA AUDIT BARU INI?. TERANG TERANG IA AMAT DIRAGUI DAN CENDERUNG MEMBENARKAN KEPUTUSAN AUDIT YANG BERAT SEBELAH. NAJIB SEDANG MEMPERGUNAKAN INSTITUSI STRATEGIK NEGARA DENGAN MENEMPATKAN MANUSIA MANUSIA "YES MAN" DAN " YES WOMEN" DI POSISI TERSEBUT UNTYU K SURVIVAL POLITIK BELIAU. INI AMAT MEMBAHAYAKAN DAN RAKYAT WAJIB BANGUN JATUHKAN REGIM NAJIB RAZAK INI.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 12:51 am
Reply to  Anonymous

Itu lah tujuan nya – lantik isteri Somi supaya si isteri nya tak benarkan sesiapa ungkit akaun 1MDB.

Terutama bila kecoh kes 1MDB di pembicaraan "misappropriation of 1MDB funds and money laundering" yang di jangka berlaku sebab anak tiri Najib dah memfail dokumen melawan DoJ nak sita aset dia dan kroni2 di mahkamah di US.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 12:34 am

Akademik background zaman Tun Mamak paling gampang… aljuboori klas 3 lulusan sejarah jadi menteri kewangan..video Ibrahim Ali ckp aljuboori pun ulang satu penggal… camana bole jadi menteri kewangan….? Sbb tu isu Forex tak selesai smpi skg.. sapu bawak karpet.. BMf bailout.. anak bini kroni kara raya…. dah la bangang akademik.. ajaran pluralism murtad pulak dijaja.. pasal tu anak didik spt MB di Selangor rosak akhlak dan moralnya… iskim jamban diutamakan kroni didulukan

JOM UBAH…

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 12:43 am
Reply to  Anonymous

Jembalang dan pelesit bongok mana yang mengulas begini?. Sakt jiwa ke dia ni?

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 12:46 am
Reply to  Anonymous

Tun Dr Mahathir dan Lim Kit Siang dah kata, sila lah RCI kan Forex, dengan syarat 1MDB di RCI kan di masa yang sama.

Ada berani? Tak cukup kena simen, nak C4 ke?

JOM UBAH PENTADBIRAN NAJIB di PRU14.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 1:52 am
Reply to  Anonymous

Kalo tak cukup C4 boleh guna ATM punya kereta meriam macam di Mamali kan?

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 1:54 am
Reply to  Anonymous

Jpm ubah, INI Kali pakai tank, pula.

The Phantom
The Phantom
22 February 2017 2:25 am
Reply to  Anonymous

Jom ubah…..!!!
Kita pangkah 3P.
Penyamun, perompak, pencuri….!!

Ingat 3P demi masa depan yg cerah.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 9:12 am
Reply to  Anonymous

9.52
kereta meriam..mana kau belajar ni..kalau tak tahu jgn komen..memperbodohkan diri sendiri je..

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 12:23 am

Banyak sangat nak di tulis mengutuk Somi, Najib dan gomen nya, tak tahu mana nak didulukan.

Bermula dengan mengata bahawa itu semua ada lah "gutter politics" si Bugis Lanun dan si Somi. "Debased, utterly debased."

Hujah2 bagi nya dah banyak di beri oleh peserta2 lain di atas. Mungkin ada yang boleh di huraikan dalam masa berikutan.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 12:23 am

Citer padal academic backgrd… alahaiii zaman tun mamak lagi cam sial…. aljuboori di lantik jadi menteri kewangan… genral degree klas 3…. lulusan sejatah tulin..anthropologi…. landung tak ada backgrd financing. … padal tu suma forex sapu bawah karpet..MBf bailout. … kroni dan anak berana kayaraya… sbb mentrri kewangan bangang akhir lagi bangang jadi penganut pluralism murtad…..
Tamai mrlahirkan pemimpin yg dah rosak akhlak dan moral spt di Selangork

PRU14
JOM UBAH dan SIMEN….

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 12:39 am
Reply to  Anonymous

Kamu yang perlu di simen. Tak tahu bahawa pemegang jawatan Menteri Kewangan tidak perlu mempunyai kelulusan berkaitan kewangan atau akaun. Sejak selepas Merdeka dulu. Pegawai2 Kementerian Kewangan menyediakan Rang atau Derap Belanjawan negara yang di ok kan dek Jemaah Menteri dan di bentang ke Parlimen menjadi Law. Pegawai2 itu juga menentukan perbelanjaan di lakukan mengikut Budget yang di luluskan Parlimen itu. Di ketuai oleh Ketua Setiausaha Kemnterian Kewangan. Begitu juga di lakukan di negara negara lain. Tapi Ketua Audit Negara ia lah jawatan yang bertanggung jawab mengetahui di mana penyelewengan berlaku dalam pentadbiran kewangan negara. Jikalau tidak ada kelulusan kewangan… Read more »

The Phantom
The Phantom
22 February 2017 1:35 am
Reply to  Anonymous

Bro 8.39…..betol jugak ini mesti ada udang sebalik batu……mungkin ada kaitan dengan hal DOJ sita aset hasil samun duit rakyat Msia.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 12:19 am

JIKA MADINAH TERIMA JAWATAN ITU, MEMANG SAHLAH MADINA BUKANLAH SEORANG YANG BERINTEGRITI KERANA BELIAU TIDAK LAYAK MEMEGANG JAWATAN ITU KERANA IANYA JAWATAN YANG MEMERLUKAN KELAYAKAN PROFESIONAL.

john doe
john doe
22 February 2017 2:56 am
Reply to  Anonymous

Kalau dia baca pun dia akan jawab tiga perkataan ja

'Ada aku kisah? '…

anonymous
anonymous
22 February 2017 12:14 am

Tak mustahil,satu hari nanti kita akan dapat ketua hakim negara tanpa law background…..

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:10 am
Reply to  anonymous

Bukan nak memperlekeh Safee Sali, tapi kalau letak dia gantikan Lee Chong Wei lawan Chen Long dalam BWF (Badminton World Federation) World Championships, mampukah dia menang???

Sebaliknya, kalau letak Chen Long sebagai striker, mampukah dia menjaringkan gol???

Letaklah orang yang mahir pada bidang dia.

Kalau tidak, kacau-bilaulah jadinya

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 2:35 am
Reply to  anonymous

Najib nak juga letak JhoLow jadi Auditor General
tapi cina gemok tu tak mahu balik Malaysia.
Jadi mesti nak ambil orang yg boleh mati untuk
dia…

Anonymous
Anonymous
21 February 2017 11:57 pm

Harap rujuk kpda fail kebangkrapan suaminya puoa oleh MBSB dan di bersihkan oleh DSN…

Ini semua U bantu I, I bantu U… akhirnya rakyat yg mampus dengan BRIM seposen dua, potong subsidi sana sini n nak hidup kono berhutang keliling pinggang…

Htg gov dah nencanak naik hingga rm800b htg rakyat personally pun menaik menghampiri rm1trillion..

Tapi penyokong setia yg berani mati ketana DSN , bini yg kureng kelayakan n dan pencen pun dapat lagi pangkat besor… dan diri sendiri yg dah bangkrupt dek bank gov@MBSB telah di suci@bersehkan…

Ooooo mesiaku…:)

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 1:05 am
Reply to  Anonymous

Waah, interesting malumat "fail kebangkrapan suaminya puoa oleh MBSB dan di bersihkan oleh DSN…" itu.

Tolong kasi rujukan atau link nya. Supaya kita semua dapat faham sepenuh nya kenapa si Somi sanggup mati untuk si Bugis Lanun.

Anonymous
Anonymous
21 February 2017 11:41 pm

Kesian Madinah….pandai dan berkaliber tetapi mempunyai suami yang bodoh..dan gila.

Orang bodoh dan gila shj sanggup mati mempertahankan pencuiri 1mdb. Pemakan dedak yg tegar pun tak sanggup.

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 1:21 am
Reply to  Anonymous

Pandai dan berkaliber hanya dalam bidang Human Resources Management.

Tidak dalam audit… mungkin perkataan "net impairment" pun tak tahu makna. Kalau tak tahu, memang sah tak layak.

Contoh mudah… ambil aku yang tak pernah main bola jadi goalkeeper Harimau Malaysia, alamatlah kena 100-0 dengan Papua New Guinea.

Apa nak jadi dengan Malaysia????

jamil
jamil
21 February 2017 11:30 pm

Lepas ni bolih lah Madinah buat audit keatas SRC dan tak perlu di OSAkan

Anonymous
Anonymous
21 February 2017 9:47 pm

amatlah memalukan sekali dan amatlah terang sekali bahawa sapa yg sanggup jadi anjing najib akan dapat habuannya.tiada intergrity langsong and beginilah cara ahli ahli umno jilat najib pencuri….no qualifications and no background pun boleh jadi auditor…asalkan sanggup mati utk najib pencuri duit rakyat…itulah umnobn and kerajaan malaysia.lepas nie bangla pam shell pun boleh jadi AG asalakan dia kena lapaskan yg dia sanggup mati kerana najib [email protected] hari semakin membuak rakyat marah terhadap najib, umnobn nie….why not lepas nie lantik jamal jamban@ ahli umno gila jadi datuk bandar kuala lumpur pulak ????just waiting for election day aja….5x pilihanraya saya pangkah umno…but… Read more »

Anonymous
Anonymous
21 February 2017 7:22 pm

kerajaan malaysia yang dipimpin oleh najib hanya terdiri dari orang yang pandai mengampu dia dan bukan orang yang bijaksna dalam bidangnya. pemimpin low class, kerajaan pun bertambah low class juga.

Anonymous
Anonymous
21 February 2017 8:32 pm
Reply to  Anonymous

Suka hati kami lah

Anonymous
Anonymous
22 February 2017 12:50 am
Reply to  Anonymous

Anon 04:32

Kamu ni pengikut Nabi Muhammad SAW ke bukan?????

Kalau bukan, lantak kau lah… tapi janganlah menyusahkan orang lain.

Kalau masih Islam, hayati sabda Rasulullah ini:

“Sesungguhnya Allah tidak mengangkat ilmu dengan mencabutnya dari (dada) hamba-hambanya. Tetapi Dia mencabut ilmu dengan mencabut (nyawa) para ulamak. Hingga bila sudah tidak ditinggalkan sesiapa lagi yang alim (berilmu), manusia melantik orang-orang jahil menjadi pemimpin. Bila mereka ditanya, mereka membuat keputusan tanpa ilmu. Mereka sesat dan menyesatkan orang lain pula”. (Riwayat Al-Bukhari)

Fikir-fikirkanlah