INGATAN UNTUK ANNUAR MUSA, TUMPU SELESAI MASALAH DI MARA LEBIH DULU

Saya mengikuti dengan dekat perkembangan MARA dan krisis kepimpinannya yang melibatkan Tan Sri Annuar Musa sehinggalah kepada perkembangan terkini berhubung pencalonan beliau untuk bertanding kerusi Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM).
Sementara saya tidak mahu campur di dalam urusan bolasepak di negara ini kerana ramai lagi yang lebih layak dan itu bukan bidang saya, adalah menjadi tanggungjawab saya sebagai Ahli Parlimen untuk mengingatkan Tan Sri Annuar Musa bahawa penglibatan beliau sebagai calon Presiden FAM tidak boleh mengatasi tugas bergaji beliau sebagai Ahli Parlimen dan Pengerusi MARA.
Apatah lagi dalam keadaan kebajikan siswazah dan keluarga yang bergantung nasib kepada MARA untuk menyediakan peluang pendidikan menjadi semakin buruk sejak beliau menyandang jawatan Pengerusi MARA.
Saya pernah perjuangkan sebelum ini nasib siswazah yang menuntut di institusi pendidikan MARA (IPMa) yang berdepan dengan pelbagai kesempitan kewangan akibat dasar pembiayaan MARA yang berubah-ubah. Sepanjang beliau menjadi Pengerusi MARA, kedudukan MARA sebagai institusi pembiayaan (baik melalui biasiswa atau pinjaman) semakin merosot berdasarkan masalah pembiayaan yang semakin menjadi-jadi terutamanya di institusi pendidikan MARA (IPMa) seperti Universiti Kuala Lumpur (UniKL), German Malaysia Institute (GMI) dan lain-lain.
Aduan dan rintihan yang paling kerap dibawa kepada saya ialah bersabit pembiayaan siswazah UniKL. Selain daripada beratus-ratus kes yang saya pernah suarakan tahun lepas, saya terus mendapat aduan termasuklah yang terbaru (saya bacakan satu email dari seorang ayah):
“ Anak saya belajar di UNIKL MFI Bangi.Sekarang sudah hampir masuk ke sem 2 masih lagi tidak mendapat borang agreement pinjaman pelajaran.Dokumen telah dihantar pd hujung sem satu.Persoalannya bilakah wang pinjaman akan di bayar.Saya terpaksa mengeluarkan rm700 setiap bulan untuk sarahidup anak saya.Saya sudah menyara anak selama 7 bulan.sedankan saya hanyalah seorang pesara.Harap yb dpt membantu. “
Aduan sebegini berlaku secara berterusan; sebab itu rakyat begitu marah apabila dokumen yang menunjukkan penajaan pasukan bolasepak di bawah kelolaan Tan Sri Annuar Musa menggunakan dana Universiti Kuala Lumpur mula menjadi tular. Nasib baik dokumen itu tidak datang dari saya dan datang dari YTM Tengku Mahkota Johor, jika tidak sudah tentu saya terpaksa bermalam di dalam lokap.
Maka pada hari ini saya ingin mengingatkan Tan Sri Annuar Musa bahawa walaupun beliau digantung perkhidmatan sebagai Pengerusi MARA, beliau masih lagi Pro-Canselor II UniKL. Beliau masih lagi bertanggungjawab menyelesaikan segala kemelut kewangan yang dihadapi oleh pelajar-pelajar yang menghadapi kesukaran pembiayaan sedangkan pelbagai janji telah diberikan sebelum ini.
Terbaru, saya dimaklumkan bahawa UniKL telah menaikkan sewa bulan bagi beberapa kampusnya iaitu UniKL MIIT (Kuala Lumpur), UniKL MICET (Alor Gajah) dan UniKL MITEC (Masai) menjadi RM150 sebulan. Semakan kepada yuran bulanan (mengikut sistem semester yang lama iaitu 5-2-5) menunjukkan sewa bulanan sebelum ini ialah di antara RM110 ke RM120 sebulan; iaitu peningkatan sehingga 25%.
Perkara ini berlaku dalam keadaan UniKL menaja pasukan bolasepak di bawah kelolaan Tan Sri Annuar Musa; seolah-olah pelajar terpaksa membayar lebih dan sebahagian wang yang dikutip dibelanjakan bagi tujuan politik pemimpin tertentu.
Saya menunggu maklumbalas dari Tan Sri Annuar Musa, MARA dan UniKL dengan desakan supaya kenaikan yuran ini dihentikan serta merta. Saya akan terus memberi tumpuan kepada soal pembiayaan pendidikan MARA dan prestasi MARA dalam beberapa minggu yang akan datang.
RAFIZI RAMLI
AHLI PARLIMEN PANDAN
NAIB PRESIDEN KEADILAN
Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 1:45 pm

72
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
The PhantomAnonymousjohn doelabu labijamil Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Kalo PAS tak sokong BN pun BN menang
Kalo PAS sokong PH pun PH kalah
So what…. Lebih baik PAS sokong yg menang dak?

Anonymous
Guest
Anonymous

sekejap lakon alim,buku35 apala, ckp melayu telo pun bunyi arab.Sekelip mata bunyi so what. Mmg tk perlu berhujah dgn orang confirm Nelayu GILA sawan. Tapi nasib tk byk dah baki Totok Bani Umnu dan PAs nii

Anonymous
Guest
Anonymous

Apabila si jahil diberi otak untuk berfikir dan ruang untuk menulis, perkara pertama yang akan diungkap dan ditulis ialah menyatukan agama dan bangsa. Dia seorang yang tidak jahil tetapi sesiapa yang tidak menyokong tulisan serta fikirannya diberi gelaran si jahil. Maka dengan kejahilan beliau tanpa disedarinya, dia akan bermain dalam tangan sahabat yang sudah meracuni fikirannya bahawa bangsa dan agama lebih penting daripada mencuri, menyeleweng, berbohong serta menipu demi menyelamatkan bangsa dan agama ….. kononnya !!

Anonymous
Guest
Anonymous

Sabar..Allah panjangkan umur Tun untuk selamatkan kita..percayalah..diumur sekarang Tun M masih sehat dan waras..

Anonymous
Guest
Anonymous

apabila si jahil mula berkata-kata, ia hanya mengulang apa yang disampaikan kepadanya (yang ia mahu percayai) tanpa akal, tiada ilmu mahupun iman. Apabila si jahil mulai bertempik betapa sengsaranya kehidupan akibat dari kezaliman dan kemungkaran si pemerintah terhadap marhean – aneh sekali nafsunya pada kelazatan dunia masih membara lalu tangannya tidak pernah berhenti dari merebut segala apa yang ada untuknya. apabila si jahil mulai "berjuang" – tiada ia mengetahui siapa ketuanya, tidak juga ia mengenali siapa pula nakhodanya. apabila si jahil diberikan "cermin" lalu ia melihat segala kezaliman dan tipu daya tuan2 politiknya – serta-merta si jahil itu diam tanpa… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa bila si jahil masuk Jadi calon pru…sudah pasti dia akan kalah…

Anonymous
Guest
Anonymous

11.29, would you care to respond, please? Have you ever wondered how Muslims in Malaysia (regardless of ethnic origins) can live comfortably with hypocrisy? Have you ever wondered how Muslims in Malaysia believe strongly in islamic virtues but are practiced to a lesser extent by many muslims today? Have you ever wondered how muslims including the muftis and the national fatwa council, could support a thieving Najib? Have you ever wondered how Malaysian muslims can live comfortably with massive negative evidence against what they do at work or how they live their lives? Have you ever wondered how the ministers… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Have u ever wonder, why all of this is happening in Malaysia? Just curious..

jamil
Guest
jamil

Sekarang MO1 lantik bini ketua UMNO Kepong yang sanggup mati demi mempertahankan Najib sebagai ketua audit negara menggantikan TS Ambrin Buang

Anonymous
Guest
Anonymous

ITU nak dia….sebagai MO1

Tunggu ko dapat Mo1 , ko lantiklah siapa yg ko suka.

The Phantom
Guest
The Phantom

Betol kata 11.33…….Itu memang hak MO1 nak buat apa suka. Ini Msia dia yg punya. Dia punya pasal nak buat apa….nak samun duit, nak pecah amanah, nak tipu ke……Jamil ko pehal nak sebok2..??

Errrrrrr……by the way sape MO1 tu?? Kurang jelas….11.33 tolong terangkan sikit…..

Anonymous
Guest
Anonymous

Malaysia hancur kerana penyamun melayu tipu melayu bodoh..

Anonymous
Guest
Anonymous

Satu andaian yg jauh tersasar

labu labi
Guest
labu labi

Setuju!!! Krn melayu bodoh la, melayu bangsawan dan cerdik hidup mewah senang lenang 7 keturunan. Melayu bodoh dpt brim, pangkah melayu bangsawan Dan cerdik utk rembat lg dan lg.melayu bodoh meraung sara hidup tak tertanggung dgn GST bagai.. Salah sape??? Salah melayu bodoh!!!! Kikiki.. Kihkihkih.. Ahaksss..

The Phantom
Guest
The Phantom

Setuju dgn kata kome bro 10.59 dan bro labu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Paling baik, mari kita ramai2 minta dilaknati allah pada mereka yang kuat rausah ini. Cepat lagi mereka musnah lebih baik untuk negara. Jika boleh jangan ada saki baki peruasah ini yang masih hidup dibumi malaysia sekarang dan selama2nya. Musnahkan mereka dari ketua sampai pengikut sekali. Beri mereka bala dan susahkan hidup mereka agar insaf dan taubat kepada allah. Jangang cuba ingkari perintah allah, musnah kamu jua akhirnya. Insya allah…amin.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah pun kena latnat…tak lagi lagi ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kita sedar. Keluarga kita sedar. orang bandar sedar. namun muslim masih tidur hadhari pak Lah

cass
Guest
cass

mmglah dulu masa Tun M pm…ada jugalah salah sana sini…tak dinafikan ….manusia mana tak berbuat salah….tetapi zaman Tun M dulu tak teruk sampai mcm ni…mmg ada perkara perkara yg kita kurang berkenan…tetapi tidaklah kita terasa bahang sengsara derita rakyat seteruk dan sepapa kedana mcm ni… Tun M dulu jana pendapatan negara buat pembangunan…nampaklah dengan ketara…langjawi…jmbtn pulau pinang…plus…proton petronas..klcc..kl tower..circuit formula one…dan ratusan lagi pembangunan kecil besar… bijan sekarang…sekadar menjahanamkan hak orang…apa projek dan pembangunan yg dia buat hasil dari idea dia…apa pun tarak…selain dari menyambung kerja yg tertangguh dan meranapkan yang sedia ada…kalau nak senaraikan kerja bijan… 1. BRIM….bagi pada… Read more »

The Phantom
Guest
The Phantom

Very well said bro.

Anonymous
Guest
Anonymous

Zaman tun dulu org kampung pakai basikal… Sekarang org kampung paki kereta

Anonymous
Guest
Anonymous

Zaman sekarang Rosmah pakai jet eksekutif gomen

Mengarut

The Phantom
Guest
The Phantom

9.47…..simpan sikit bodoh tu….malu dengan orang woiii.

Proton dicipta zaman sape??? Sejak Tun tubuhkan proton maka ramai orang kampong dan rakyat biasa mampu beli kereta. Kalo Tun M tak tubuhkan proton dulu……dah tentu rakyat Msia kena beli kereta import yg jauh lebih mahal.

Anonymous
Guest
Anonymous

Org kpg tak pakai proton beb, mereka pakai merc (2nd 3rd hand) pakai proton rosak sana rosak sini.

john doe
Guest
john doe

Komen yg baik lagi bersih dari bro cass.

Keep it up bro.

Salam perjuangan.

Anonymous
Guest
Anonymous

RUU 355 is the perfect tool and gift to distract the Malays from realising the weakness of GST, unable to get loans and scholarships, jobless and economically dependent on aid. You people are really missing all these while the crooks take you for a nice jolly good ride.

Perhaps the Admin can translate what I am saying.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sebab ITU ramai org Malaysia Jadi pati di overseas.. Di malaysia tiada kerja.

Anonymous
Guest
Anonymous

Generally Melayus willingly got their brains sucked out. Their small left brain compartment got replaced with religious mumbo jumbos liquid drug. All that comes with complimentary free Heaven entry passwords from PAS Mullahs Their even smallet right brain , got loaded with Hidup Melayu drug, that actually is killing tgem for last 60 years. This part of the brain is handled by UMNO.This 2 doctors have succeeded. In fact Makays are a lot like zombies now. Just throw in some arabic sounding track, and tgey will dance their heart out.Just show thm sone local chinese* threat, and the get all… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Saya berdepan dengan 2 soalan daripada anak saya berumur 19 tahun….

In the light of total hypocrisy amongst malaysians muslims (irrespective of ethnic origin)

1. siapa yang dengar dan ikut nasihat khutbah jumaat….?

2. apa yang diharapkan dari program Forum Perdana, sinar islam dsbnya….?

Beliau berpendapat semakin banyak dilaungkan untuk muslims, semakin banyak kemungkaran berlaku walaupun kita faham maksud yang dituntut agama kita! Menagapa kita masih butakan mata, bisukan mulut dan pekakan telinga????

Anonymous
Guest
Anonymous

Sayang sekali belum 21 tahun. Kalau tak boleh terue pangkah !

The Phantom
Guest
The Phantom

"Mengapa kita masih butakan mata, bisukan mulut dan pekakan telinga????"……….semua kerana $$$$$££££.

Kerana wang pangkat dan harta manusia sanggup gadai iman, jual agama, sembah duit sampai hilang malu sanggup pecah amanah dan menyeleweng.

Orang2 macam ni sanggup hilang maruah dan malu…..janji duit banyak….hidop mewah. Dosa belakang kira dalam kubor sape yg tau?? Janji hidop mau mewah…….petik jer jari semua dapat. Tak malu hidup atas hasil duit orang….berlagak konon macam duit titik peloh haram jadah dia sendiri.

Anonymous
Guest
Anonymous

Habis bankruptlah FAM tu.!!!! Dia ni tak cukup2 lagi ker dgn gaji sebagai MP?
Semua jawatan bergaji dia nak sapu ke dia. Tak cukup makan ker?

Anonymous
Guest
Anonymous

Jenis manusia bgini bagi gunung pun Xkan pernah cukup….berjawablah kt liang lahad nanti…..

Anonymous
Guest
Anonymous

Have you ever wondered how Muslims in Malaysia (regardless of ethnic origins) can live comfortably with hypocrisy? Have you ever wondered how Muslims in Malaysia believe strongly in islamic virtues but are practiced to a lesser extent by many muslims today? Have you ever wondered how muslims including the muftis and the national fatwa council, could support a thieving Najib? Have you ever wondered how Malaysian muslims can live comfortably with massive negative evidence against what they do at work or how they live their lives? Have you ever wondered how the ministers and their families live comfortably with the… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Reason: Malays have outsourced their akal. PAS feed them religious like drug, andbpromise them syurga passwords, if they keep obeying.UMNO feed them br1M and promise them Hidup Melayu, while killing them for the past 60 years.Feudalised and fossilised mALAYU are not supposed to use their brain.Malaysia is run like a school, where rakyat are stupid kids, who just shuts up and listens to the ruthless teachers. The teachers are in final stage of selling the school to PRC, the malays like dumb kids, blinks , just shut up and play, and pay tax. Stupidity has NO limits..when a Malay is… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Sebab itu India tak pernah dijajah

Anonymous
Guest
Anonymous

It is most unfortunate that Umno is left with dishonest, arrogant and stupid leader like annuar musa. He has his shit hitting the ceiling fan in MARA. Now he wants to have roadshow on the Forex Loss. When Kit Siang offered himself to explain to the rakyat, Annuar said the party does not welcome at its events those who do not uphold the Federal Constitution and Rukunegara and disrespect syariah law and Islam. Read https://www.malaysiakini.com/news/373148#ixzz4ZGuQiwJl If this is not cowardice as well as arrogance, what is? A new lady AG who has no accounting background to replace current AG! Her… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Indian Muslim bunuh sana bunuh sini

Anonymous
Guest
Anonymous

melayu muslim samun sana, samun sini, tipi sana tipu sini

Anonymous
Guest
Anonymous

Let's get rid of those whole bunch of liars n shit in next GE. May Allah drag them down amin.

Anonymous
Guest
Anonymous

yes i've just read abt the new auditor general's credentials
terkedu tgk "kelayakan" dia
hahaha najib…najib

Anonymous
Guest
Anonymous

Ntah berapa lama lg rakyat dapat bertahan dengan penyamun yg bertopengkan pemimpin politik ni..sudah terang lg bersuluh dengan bukti pun masih tidak mampu di sabitkan dengan tindakan undang2..betul lah kata org tua2, buruk kepala, selalunya buruklah ekor..anuar merupakan salah satu contoh sahaja pada kita, banyak lg pemimpin lain lagi yg sebegini termasuklah pasangan klepet negara…kepimpinan melalui teladan..

The Phantom
Guest
The Phantom

"Ntah berapa lama lg rakyat dapat bertahan dengan penyamun yg bertopengkan pemimpin politik"………selagi dipangkah dan diberi undi….selagi tu kita kena taahaannn.

Anonymous
Guest
Anonymous

Fitnah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro phantom, aku tak pangkah diaorg bro, tapi kojola dan sekutu dedak serta unknown aka sahabat bn yg pangkah diorg..

The Phantom
Guest
The Phantom

08.16…..teman tau bro…..mike makan nasi bukan spesis telan dedak…..bukan macam deme tu.

Salam perjuangan.

Anonymous
Guest
Anonymous

PPRT bawah masa dia menteri luar bandar di telannya bersama bini dia… Dia buat dapat budget bini dia dengan sorang China dapat perojek PPRT tu untuk Ketengah dan juga Bukit Sireh Kuala Krai Klate… Puluhan juta di telannya… tapi dia dan isteri terlepas dek berkroni dengan [email protected] di masa itu…hanya kerete dia di sita seminggu…. dia dan isteri terlepas bbbeebbb.. Puluhan juta rm di pulunnya , terlepas…. ini undang2 yg manusia buat, yg [email protected] mulakan memporakporandakan, now dsn just follow through….. Nuar Musang n isteri tak kono, walaupun hantam rm puluhan juta rm, yg kono 3 org pegawai2nya… hati2 peg2… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Butuh kau lah,….semua salahkan Chedet.

Anonymous
Guest
Anonymous

7.40,

have you read steadyaku47 blog?

point no 10.

10) Dia jugalah pernah ditembak dibahu dan mengorbankan jawatan tertinggi yang beliau ada bagi menyelamatkan umat Islam di Bosnia.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mengarut mentakan "now dsn just follow through…"

Chedet tak melanun spt si ugis Lanun. Follow through kepala hotak kau .. Najib seleweng 1MDB dan songlap RFM2.6 bilion masuk akaun bank dia, berbilion masuk akaun anak tiri dia dan kroni2 dia.

cass
Guest
cass

apa nak komen lagi…umpama penyamun dilantik menjadi pengawal keselamatan…

macam tak ada org lain yg layak….trend bijan kot….lantik semua bekas bekas lanun mengepalai segala syarikat dan pertubuhan….

memang bijak org org tua dulu mencipta peribahasa dan bidalan seperti….

tikus membaiki labu
harapkan pegar, pegar makan padi
telunjuk lurus kelingking berkait
buang batu sembunyi tangan
pepat diluar rencong didalam

peribahasa moden pulak..

bijan rembat isa jaga gol
isa rehat sharir ganti
anuuar musang kad merah ismail sabri kena serbu
nan acheh terjun dengan labu2nya
badak berendam dalam kolam duit
serban bertukar mahkota
hadi kera mendapat bunga

penat dah nak tulis…minta bro labu labi pula sambung…bro ni lebih pandai sbb dia ada berbagai kitab rujukan dan tilikan…hihi

The Phantom
Guest
The Phantom

Ada lagi satu peribahasa terkini…….toyol samun badak yg kenyang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tunggu hongga FOREX dan BMF selesai dulu…..

The Phantom
Guest
The Phantom

08.10…….bila nak selesaikan 1MDB, duit SRC 42 juta, duit lesap bayar Aabar ciplak, laporan audit???? Semua dah jadi halal toiyyiban ke???

Tun M kata sila siasat cerita zaman tok kadok….dan jugak siasat 1MDB sekali. Kalo bersih lagi suci pasal apa tak nak siasat??

Tubuhkan Suruhanjaya DiRaja siasat BMF, Forex dan 1MDB…….amacam boleh??? Kalo 1MDB bersih lagi suci pasal apa tak nak siasat?? Kalo tak der penyelewengan ia akan terbukti bersih…..so apa nak takut?? Ini baru telus….tranparent. Tak gitu???

Anonymous
Guest
Anonymous

RCI tak berani, takat JKKhas lanyikan kleptokomics , siapa la nk percaya melainkan totokumnopas sj laa.

Anonymous
Guest
Anonymous

Spesis mcm ni la yg byk dlm umno. Itu sebab pas nak kawan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Species lagi terus ada banyak dlm 93.4

Anonymous
Guest
Anonymous

804 asyik sebut 93.4 kerap. Mungkin ada betul, 804 sedar dia dlm golongan sedikit 6.6. Tapi juga 804 belum sedar 6.6 pun dh mengecil sejak wak jahid kira hari tu. Lagi satu yg paling betul yg kumpulan kecilelit bangsawan dlm UMNU BN lah penyagak klepto. PAS pun boleh harap lelong agama, tambah kereta,tambah bini. Melayu Malaya dah rosak, Sabah Sarawak pun elok henti jadi deposit tetap.
Sebab Malaysia dh pun jadi Nanyang, 1Belt1Road. Melayu mcm 804 tetap sembang kencang, sejak azali akal diketepi. UMNOPAS Totoktetaptotok,

Anonymous
Guest
Anonymous

93.4 tu kerje ikhlas utk menjatuhkan BN. 6.6 walaupun dibayar lumayan, isi takde, sumer main tembah lari ja. Guna ayat tergantung, ini mmg modus operandi spesis 6.6.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pasukan Penyiasat juga patut ditubuhkan utk siasat budget PPRT yg dipercayai dseleweng olih Annuar Musa demands jadi Menteri P. Luar Bandar dahulu.

tok landak
Guest
tok landak

Pi mamposlah dgn anuar musang ni!

Anonymous
Guest
Anonymous

sabor, sabor, semua…

Tuang Punasihat Lebai Musang Berjanggut sedang mengkaji kitab, cari jalan mcmana nak kongsi keuntungan MARA pulok.

The Phantom
Guest
The Phantom

Msia sekarang ni penoh dgn rasuah dan pecah amanah. Dari ikan bilis sampai ke bapak jaws semua kaki sapu, kaki rembat. Besar betul kerugian yg negara kena tanggung berpunca dari rasuah dan samun ni…..bukan sikit2 tapi juta2, bilion2. Bila duit negara lesap disamun…….negara jadi rugi…..bila dah rugi mulalah meraban cari duit untuk tampong kerugian yg ada……jadi mulalah naikkan bayaran itu ini…..GST lagi….cukai, minyak masak, petrol dan banyak barang2 keperluan naik harga sebab nak tampal lobang rugi. Yg paling tertekan ialah rakyat pertengahan dan miskin. Lepasan U pon tak mampu tanggung kos sara hidop yg tinggi. Nak beli rumah yg elok2… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Fitnah

Anonymous
Guest
Anonymous

8.02,

fitnah kepala hotak hang

The Phantom
Guest
The Phantom

08.02……jawab mana pergi duit SRC 42 juta?? Apa tindakan??? Apa usaha dibuat untuk cari dalang yg larikan duit tu?? Mana laporan audit??

Anonymous
Guest
Anonymous

Spesis mulut maki org memang dlm 93.4

Anonymous
Guest
Anonymous

8.17,

Habis kau nak suruh orang puji, kipas, jilat tuan perompak kau?

Anonymous
Guest
Anonymous

Setuju dengan The Phantom Msia sekarang ni penoh dgn rasuah dan pecah amanah.

Mana tak nya, ada tauladan di atas sekali, beb. Yang lain kata kpd diri sendiri kalau dia boleh seleweng dan songlap, apasal aku tak boleh?

Jadi, pegawai tinggi PTD (peringkat Ketua Setiausaha Kementerian, man) pun seat berjuta juta, ah kena tangkap dan reman, di bawak ke mahkamh di dakwa esok lusa kalau tak silap. Cilaka punya kerja.

Bukan itu saja, ketua gengsters pun dapat Dato dan Dato Seri. Dah mengarut sesangat negara ini di bawah Najib.

Kena gulingkan Najib ni di Pru14.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dasar muka X tau malu harap janggut sejemput ko jea laaa nuar muser, diri sdri korup & digantung jawatan masih ada hati nak round satu msia ttg isu forex & bnm. Ini mesti kes kena paksa ngn jibon klu X tentu kena cantas terus jawatan lagi soru miss….rakyat bukan bodoh laaaa. "Ya ALLAH bantulah kami rakyat yg teraniaya ini. Hancurkanlah puak2 klepto yg telah menghancurkan negara ini secepat mungkin." Aamiin….

john doe
Guest
john doe

Ulasan yg baik dari bro phantom.

Keep it up bro.

The Phantom
Guest
The Phantom

Bro John Doe….salam perjuangan.