BOLEHKAH PAS MEMBANTU UMNO?

Di mana-mana sejak semalam, ramai yang bercakap mengenai kehadiran peserta dalam perhimpunan akta 355 anjuran Pas yang diadakan di Padang Merbok.
Lebih-lebih lagi, pelbagai media menyebut jumlah yang berbeza mengenainya.
Lewat petang semalam, portal Harakahdaily menyebut kehadiran peserta melebihi 100 ribu.
Portal Malaysiakini menganggarkan kehadiran dalam perhimpunan itu kira-kira 50 ribu.
Sebelum malam, Utusan melaporkan penyokong Pas yang hadir ialah seramai 15 ribu.
Laporan TV3 malam tadi serta Sinar Harian melaporkan kehadiran dalam jangkaan 20 ribu.
Bagaimanapun, pengacara majlis di perhimpunan Akta 355 malam tadi dengan bangga menyebut kehadiran seramai 300 ribu.
Wowww…agak-agaklah dik!!
Sasaran Pas  pula ialah 200 ribu akan menghadiri perhimpunan tersebut sebagai tanda sokongan kepada Akta 355 yang diusulkan oleh Hadi Awang dan diberi laluan oleh UMNO dan BN itu.
Tetapi, anggaran pihak polis mengatakan kehadiran ialah sekitar 20 ribu.
Berapakah kehadiran sebenar orangramai dan penyokong Pas dalam perhimpunan tersebut?
300 ribu? 200 ribu? 50 ribu? 20 ribu? Atau 15 ribu?
Bagi sesiapa yang biasa dengan Padang Merbok, keluasan padang itu tidaklah begitu besar iaitu dianggarkan kira-kira 1.5 kali lebih luas daripada padang bola sahaja. 
Jika setiap orang berdiri dengan selesa memenuhi setiap ruang 1.5 kali padang bola, keluasan terebut dikatakan hanya boleh menampung tidak lebih 30 ribu orang.
Seorang rakan yang pernah bekerja dengan DBKL juga menganggarkan kehadiran semalam tidak lebih 25 ribu.
Dengan andaian bahawa tidak mungkin setiap inci Padang Merbok semalam dipenuhi oleh manusia dengan padat dan berasak-asak, jumlah kehadiran yang ideal dalam himpunan Akta 355 semalam ialah antara 20 ribu hingga 22 ribu.
Dengan kata lain, penyokong Pas yang hadir menyokong perhimpunan Akta 355 semalam hanyalah lebih sedikit daripada 10 peratus berbanding jumlah 200 ribu yang menjadi sasaran sebenar Pas.
Walaupun jumlah 200 ribu yang disasarkan, tetapi yang hadir hanya sekitar 20 ribu.
Di mana lagi baki 180 ribu daripada jumlah yang disasarkan itu?
Bolehkah, berdasarkan hanya kekuatan sedemikian yang berjaya ditampilkan oleh Pas, parti Islam itu memainkan peranan yang benar-benar berkesan membantu Najib dan UMNO memenangi PRU 14 akan datang? (SH 19/02/2017).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:45 pm

117
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Norsafuan NarihanAnonymousTajulThe PhantomZus Din Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 20:47, UMNO yg memerintah selama 60 thn gagal mengangkat ekonomi dan martabat kita orang melayu MALAH telah mempergunakan orang melayu untuk terus berkuasa demi kesenangan keluarga dan kroni mereka. Kita rakyat biasa tetap susah dan papa kedana selamanya. Kenapa anon 20:47 terlalu taksub kepada umno yg prestasi dan imej pemimpinnya begitu buruk di seluruh dunia melalui skandal 1mdb. Lainlah Kita jangan kira kaum melayu ke cina ke india ke iban ke apa ke asalkan mencuri, membunuh, rasuah, jual harta negara itu salah. Kita turunkan pemimpin2 melayu yang tak guna ni, kita tukar dengan pemimpin baru yang juga org MELAYU.Ini… Read more »

Tajul
Guest
Tajul

Kesimpulannya perhimpunan ni GAGAL kerana

Yg datang jauh sikit yang amat dari yang dijangka

Yang BERJAYA hanyalah kejayaan pas menayangkan ke seluruh cakerawala bahawa pas dah berada pada stage sakaratul maut

Anonymous
Guest
Anonymous

2047, dari teriakkan anda, sudah jelas, ko tersepit sbb ko pun tahu Pak Ji Bo tuan ko dan totok2 UMNUPIS nya, dh kena sepit dgn People Rep Of Communist China. Dah nak abeh dijual, dah siapkan hutang utk anak cucu ko pada skrg da lagi pada 2039. Aku doa Cicit aku kencing atas kubor ko.
Semntara itu, ko teruslah makan ketulan Taek Low dan hirupan Kingvin Lobai Sadonia berjampi tu. tak dapek nolong jenis Malayu Malaya bingai mcm ko ni. Kesiaan tuu

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu bertuankan MCA,ok ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP ada jugak org melayu. MCA dan MIC ada org melayu ke? Mangkuk2 Umno dan Pas ok ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Weiii mangkuk2 fuckatan
Siapa lg yg nak harapkan tlg Umno kalau bukan melayu.
Takkan nak harapkan cina2 Dap
Cina2 Dap ni musuh islam
Memberi kuasa pada cina Dap bererti seolah memberi kuasa pada mereka menternak babi di sebelah masjid.
Sekonyong2 umno mereka tetap melayu.
Serasuah2 umno mereka tetap ada jiwa melayu islam.
Bukan macam cina Dap. Lagi kuat cina Dap rasuah lagi teruk melayu dibeli.

Mahu ka kau org bertuankan cina dap??
Hah…li pikiaq la sendiri.

Anonymous
Guest
Anonymous

Perjuangan terhdp Islam,tapi menjahanamkan Tabung Haji dan Yapeim…….dan apa saje milik Melayu Islam….fuh…..

Anonymous
Guest
Anonymous

tidak mustahil kemungkinan UMNO menerima PAS dan PAS menerima UMNO untuk bekerjasama kerana kedua-dua parti mempunyai asas perjuangan sama, menjunjung cita-cita sama dan lahir daripada 'DNA' sama dan mempunyai banyak titik persamaan iaitu perjuangan terhadap agama, selain ingin melihat keamanan, kesejahteraan dan kedudukan Islam pada kedudukan terunggul.

Zus Din
Guest
Zus Din

BERAPA MAX CAPACITY BG PDG MERBOK?? Puak tu tak percaya jugak yg Pdg Merbok tak mgkin bleh muat ratusan ribu org?? Mari kita buat simple calculation. Saiz pdg bola maksima – FIFA Standard ialah 120m x 90m = 10,800 sqm. Pdg Merbok dianggarkan hanya sebesar 1 1/2 luas pdg bolasepak. Takpe..markah kesian 1) kita anggap 2 kali luas pdg bolasepak. Standard Anthropometric – Ruang utk seorg duduk ialah 1.2-1.5 sqm. Takpe..markah kesian 2) kita anggap berdiri berhimpit tak bleh duduk kejang sehingga ke mlm..so.. 0.9m x 0.9m = 0.81sqm (saiz 3 kaki x 3 kaki). Possible Occupied space bg 1… Read more »

Zus Din
Guest
Zus Din

Ralat : 19/02/2017

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro zus din, bro kira yg atas padang 3 kaki x 3 kaki aje, yg bawah padang 3 kaki x 6 kaki, ada lg bro, banyak…kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu belum dikira yg duduk atas pokok dan bawah tanah..sebab tu lebai kata sampai ratus ribu..kahkahkah

Anonymous
Guest
Anonymous

Mungkin 300000 yg hadir termasuk ahli2 pas yg ikut perkembangan perhimpunan kat tv. Tuan presideng kata mesti kira semua kat padang, tepi longkang, tepi jalan, dlm jamban, dlm bas, tengah makan kat kedai, atas pokok dan kat tv sekali. hehhehheh…hahhahhah

Anonymous
Guest
Anonymous

Pas bantu Umno kasi lg cepat melingkup.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pakatan tak perlu lagi ambil pusing nak layan pas…buangkan masa jer dan tak menambahkan ilmu,,
Kerana nasib Ameno sudah di hujung tanduk ,,mahu tak mahu terpaksa di depan pura2 melayan kerenah pas,,,,,tapi di belakang,,,,,Wallahuaklam…….pas patut ada skuad pengintip,.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ketidak cerdikan THANK-THANK pas,mengadakan Himpunan ini memakan diri sendiri."BARGAINING POWER PAS TAK BERBISA"Sekarang orang2 di luar TERTAWAKANkan PAS,SEMBANG(KENCANG) bagai nak rak,nak tanding semua orang,nak tanding kiripun nak tanding kananpun.Last-last Lerr banyak ni ajer kerr.BIOR BEBENOR YOB!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Tujuan utama Najib/Zahid gunakkan Hadi semata-mata nak dapatkan pengaruh orang ramai atas pagar(sebab image najib dah tercemar) untuk pilihanraya PR14 ni,Tapi malangnya kedatangan orang2 atas pagar boleh dikira dgn jari,tetapi lebih malang kehadiran ahli2 PAS,cukup mencemaskan.Ini menandakan PAS,akan balik kazaman Asalnya zaman 80'an dulu parti tok-tok lebai di sekitar 400,000 ribu sahaja.Parti yg mempunyai ketua di mana orang2 sekelilingnya takut untuk memberi pendapat.Umpamanya TITM setiap kali TITM buka mulut,keesokkannya TITM terpaksa menutut mulutnya.MAKNAYA TIADA PENINGKATAN PERJUANGAN PAS,NAK kakiripun susah,kekananpun susah,atas/bawah susah,last-last makan keliling.

Anonymous
Guest
Anonymous

Saudara penulis tak paham.

Memanglah Padang Merbok tak boleh tampong 200,000 orang, cuma 20,000 orang aje.

Tapi, 20,000 duduk satu jam, lepas itu balik rumah, datang lagi 20,000.

20,000 darab 10 jadi 200,000. Barulah betul.

Ini macam nyamuk, hinggap satu jam, kemudian balik sarang. Datang nyamuk lain hinggap satu jam lagi.

Ini nak kena jaga, sapa yang nafikan Tuan Presideng, nanti berdosa pulak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu le bahana kawan ngan umno,pas skang pun dah tak reti kira..bukan setakat halal haram je..nombor pun tak reti..buktinya bersih dulu, puak2 umno kira salah, sekarang ruu 355, pas pulak kira salah…udah berjangkit bodohnya..hik hik hiks..

Anonymous
Guest
Anonymous

.

Ada juga logik nya.

Tapi bas dari pagi ke malam terletak kat tempat parking. Kalau sejam bertukar orang sekali 20,000 jalan masuk parking tentu jem. Tapi tidak.

Lagi pun kalau bertukar orang (partner) kena lah sentuh tangan macam WWF, baru sah di kira. Main masuk tak boleh di kira lah.
Itu kira memang dengan menipu.

Yang balik selepas ceramah pun sebab terpaksa. Bas tak jalan selagi belum pukul 12 malam. Yang datang guna kenderaan sendiri dah balik awal.

Anonymous
Guest
Anonymous

UMNO yg menjahanamkan negara,cina DAP yg jd mangsa,kelakar pun ada,mengapa begitu sekali memperbodohkan Melayu…..bagaimana dgn cina MCA?

Anonymous
Guest
Anonymous

Bagaimana dengan cina dari Negara China yang jelas berfahaman komunis????????

Anonymous
Guest
Anonymous

Umno sekarang has no historians..so failed to see tje impending destruction by the republic of china snd her communist regime.

Umno buta, pekak dan bisu

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalo korang betul2 genius tentu korang mampu mempengaruhi pengundi2 untuk memilih idola korang dlm pru ini.
Betul dak?

Anonymous
Guest
Anonymous

Slm pembahas semua….
Sebg org berakal,kita gunakan bahasa yg elok sebg org Islam dan berbudaya timur…jgn sesekali dilayan gol spt 13.30 dan 13.49.
Mereka muflis fakta…..terdesak,gunakan perkataan yg begitu menjijikkan.

Anonymous
Guest
Anonymous

355 bukan hudud pun. Lobai Kingvin Sadonia yg main tangguh2. Dh pun masok Parlimen. Mr Azlina yg dah punya.
Habeh apa kecoh2 , Melayu Malaya zombie otak sudah kasi outsource. Wajib hadir,nyamok,ahok..apa barang neh. Malu la cikit, lelong Islam. Yang hadir semua Islam Isle. Jiby dgn Wak Jahid selamat..depa tak hadir. Kecian melayu totok.

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib dan Zahid dah tahu akan berapa ramainya yg datang,itu sebab THINK-THHANK najib pilih Padang Merbuk.Senang buat pengiraan.Tak ada water cannon/tear gas,pemimpin tak kena tahan,tak ada blockcage police dan tak ada kekacauan jamal jamban,ada lagi azhar idrus,ada lagi jamil khir/syed hamid…umpama dibagi "PERMAIDANI MERAH"ada artis lagitu…PUN tak mencecah apa yg diharapkan. PM/TPM mesti dapat info dari SB dia,mereka tentu tahu "PEAK" kedatangan orang ramai adalah pukul 10am dan 3ptg. kalau pkl 10am tak sampai 20k sudah kira gagallah.memanglah nampak ramai jika 1000orang berjalan kaki berbaris menuju ka padang.jika 5000orng berbaris nampak panjang.jika 10,000orang berbaris nampak lagi panjang..Padang manimun 20k-30kmaximum,pdgng itu… Read more »

labu labi
Guest
labu labi

Fitnah!!! Lebih 3 juta hadir.. Semut, lalat, tungau,burung cicak pun hadir.. Jgn fi hina krn bkn dzohir ramai yg hadir.. Puak2 jin… Nukilan pawang peramu indragiri.

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu le bahana kawan ngan umno,pas skang pun dah tak reti kira..bukan setakat halal haram je..nombor pun tak reti..buktinya bersih dulu, puak2 umno kira salah, sekarang ruu 355, pas pulak kira salah…udah berjangkit bodohnya..hik hik hiks..

Unknown
Guest
Unknown

Labu labi..u r downright hilarous!!!!

Unknown
Guest
Unknown

Oopps..hilarious…..

Anonymous
Guest
Anonymous

14.21 dan 14.24

Anon tu Red Bean Army….. JOM UBAH… INI KALILAH…

Anonymous
Guest
Anonymous

Red Bean Army?????? Aku orang Melayulah brook (pinjam ayat Anon 14:49). Tak ada kena-mengena dengan mana-mana parti.

Anonymous
Guest
Anonymous

Cir-ciri orang muna***

1. Bila berbicara selalu bohong.
2. Bila berjanji, tidak ditepati
3. Bila diberi kepercayaan selalu berkhianat.

Siapa ada perangai ini ye???????

Anonymous
Guest
Anonymous

Si bijaN & si Jahil Komedi

Anonymous
Guest
Anonymous

http://www.ismaweb.net/2017/02/ruu-355-wakil-penganut-hindu-gesa-hormati-undang-undang-hak-umat-islam/

link atas penganut hindu pun minta hormati umat islam di malaysia… weeeiiii mano nak taruk muko weeii… suman amat.. ted..jack armstrong@abd ghuyup..Joe Harry@abdul kulup..labu dan labi.. klu x malu kat diri sendiri malu la kat mak bapak dan saudara mara hang… cukup2 la jadi barua mamak bangnon pluralist syiah tuhhhhh….

bawak la taubat… INI KALI LA UBAH….!!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Dalam diri manusia ada hati (wadah), akal (pengendali) dan hawa nafsu (keinginan). Jika hati kotor maka yang keluar dari lisan pun kotor. Jika baik maka yang keluar dari ucapan juga baik (QS [91]:8-10). Alquran menyindir manusia yang perkataannya menarik, tetapi palsu belaka (QS [2]:204, [22]:30).

Anonymous
Guest
Anonymous

kamupun kena hormat undang-undang,undang-undang digubal di Parlimen bukan di padang.Orang2 macam kamu dan tokguru kamulah mencemarkan agama islam yg suci ini.Ko pergi chek buku kedatangan tokguru kamu di parlimen berapa kali dia ponteng???

kamu dan tokguru kamulah yg kena bertaubat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 14:12 tu mana percaya ayat Al Quran. Dia lebih percaya ayat penganut hindu

Anonymous
Guest
Anonymous

brook Anon 14:12, lu ubah le diri lu jadi manusia dulu brook, baru le ada org nak ikut…kihkihkih..

labu labi
Guest
labu labi

Tobat dah.. Hihihi kihkihkih.. Ahaksss..

Tajul
Guest
Tajul

Anon 1412 tu dah minum air basuh kaki ayah pin kat batu caves agaknya

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau kita larang solat, puasa, bayar zakat…itu anti Islam.

Kalau kita tolak ruu355…itu anti muslim yang lacurkan hukum agama buatan ahli politik.

Zahid bukan anti Islam

Anonymous
Guest
Anonymous

Saya melihat betapa ramainya saudara kita berkumpul di Padang Merbok semalam. Bahkan saya turut bersama mereka bagi mewakili UMNO Bahagian Kuala Petai, Perak dan Dato Seri Najib. Amat terharu saya apabila dapat bersama-sama mereka menegakkan keadilan. Di dalam sebalik perhimpunan itu, hati saya jadi panas apabila melihat Siti Kassim and the gang menghadiri perhimpunan anti ruu355. Yang lebih mengejutkan saya Zaid Ibrahim turut serta bersama kaum kuffar melaungkan anti Islam. Tapi apa nak hairankan ea. Mereka2 ini ditaja oleh DAP Zionis yang sememangnya bencikan Dato Najib. Bagi mereka menentang Dato Najib samalah erti dengan menentang Islam. Kepada para pembangkang (DAP,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu la saja modal. Semua org anti Islam. Kau aja yang islam, dapat masuk syurga. Golongan pengikut HAHA ( Haji Abdul Hadi Awang )

Anonymous
Guest
Anonymous

ni geng baru daftar ahli pas….no berapa ye ahli…boleh terus register baris depan pintu syurga…sebut aje no ahli pas….terus malaikat bagi laluan…takde soalan…modal taraf jamban kellie's castle…sama taraf dengan tok guru besar dia…jamal jamban….

labu labi
Guest
labu labi

Tobat dah.. Saya nk msk syurga pas.. Guru hadi…guru hadi.. Guru hadi.. Guru hadi.. Kikiki.. Kihkihkih.. Ahaksss..

The Phantom
Guest
The Phantom

Karut zaid ibrahim pegi padang merbok.

Padan muka ko…..pm ko ucap kirim salam jer.

Kellie's castle lagi baik ko tidor dari bagi points mengarut.

Tajul
Guest
Tajul

Kepada labu labi

Hahaha memang mengimbau nostalgia kisah guru Yahya tu

Budak2 skg kompom xtau cerita tu

Berkat..Selamat..

Anak murid semua beratib kat luar

Tok guru terlambak kain nak melanyak anak dara dalam bilik

Hadi tu sikit hari nanti nak buat macamtulah agaknya

Anonymous
Guest
Anonymous

Umno/Pas nak beradu ka pegi melantak depa la… yg pinting skggg itu suma barua barua mamak bang non kutty penjajah kasi lingkup ini kalii….Silingor ini kali kita lingkup sama Assmin… itu Jamal suda ripot sama SPRM duit khairat kematiam RM200 juta juga sudah kena curi 9 adun PH…. ini woorang sudah rusak punya akhlak… ini moral sudah jatuh banyak… askim pun dalam jamban pooodahhhh chitttt……!!!!! Tarak guna punya MBie Silingor…..Ini PRU 14 kita kasi UBAH simua….simua pluralist murtad.. syiah yg BERSATU dng DAP kasi simen semuaaaa….!!! Di Silingor kita kasi pecah srmua…jomm kita picah dan UBAH…. Silingor kita kasi simen….… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Dalam diri manusia ada hati (wadah), akal (pengendali) dan hawa nafsu (keinginan). Jika hati kotor maka yang keluar dari lisan pun kotor. Jika baik maka yang keluar dari ucapan juga baik (QS [91]:8-10). Alquran menyindir manusia yang perkataannya menarik, tetapi palsu belaka (QS [2]:204, [22]:30).

Anonymous
Guest
Anonymous

Minta sgt le hj Hadi,mengikut akhlak mufti Wilayah Persekutuan KL,lain cara berckp sebg ahli politik,dgn seorang ulamak tulen….yg keluar dp mulut Dr Zulkifli penuh ilmu,dr mulut hj Hadi-hampas belaka…

Unknown
Guest
Unknown

Setuju!!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Keadaan PAS hari ini,tak ubah macam Burma/Myamar abad ke 18,cakap berdegar2,utk menyembunyikan kelemahan mereka menentang British…..sejarah tak pernah berbohong,tapi sayangnya manusia sebaliknya….
Kasihan pun ada dgn PAS hari ini…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kita bimbang pindaan Akta Mahkamah Syariah hasil dari RRU yang diusulkan PAS ini. Berani kah PAS bangun berdiri dan menegakkan undang undang ini jika yang didapati bersalah dan terlibat kelak adalah VVIP dan kelompok bangsawan???. Sedangkan undang undang dan akta sedia ada gagal dikuatkuasakan secara adil, bagaimana nanti Akta Mahkamah Syariah yang baru???> Tidak kah nanti hukuman ini akan menjadi double standard dimana rakyat kebanyakan teraniaya kerana perlaksanaan yang tidak adil dan tunggang langgang. Ini sebenarnya yang dirisaukan dan bukannya disebabkan sekelompok ummah Islam lain sengaja menolak RRU cadangan PAS itu kecuali manusia manusia itu memang tidak mahu menerima Islam… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tuan Shahbudin, Pemimpin pemimpin PAS ini realitinya hanya over perasan dan syok sendiri saja. Sebulan berkempen konon angka kehadiran RRU boleh cecah 300,000, tapi yang datang jauh berganda kecil jumlah dari yangh disasarkan. Mana dia pejuang jihad PAS?. Mana dia keahlian jutaan yang PAS megahkan itu?. Semua ini berlaku demikian kerana sebahagian ahli PAS yang ada sekarang hilang kepercayaan kepad PAS pimpinan Hadi Awang. Siapa pun yang normal dan akal yang waras dan banyak membaca sejarah lalu akan percaya, Hadi Awang sering mengubah ngubah hukum dan memanipulasi istilah istilah Arab untuk kepentingan parti dan diri. Kita tahu majoriti ahli ahli… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

RUU355 tu undang2 mahkamah syariah ciptaan manusia
BUKAN hukum hudud
nak buat undang2 di parlimen bukan di padang merbok
klu ramai yg datang demo pon bkn boleh jadi undang2 pon
yg datang tu bkn ahli perlimen yg akan meluluskan usul
benda simple mcm ni pon aku nak ajar ke?
sendiri bentang sendiri tangguh

Anonymous
Guest
Anonymous

Shah,

Tolong buat komen pasal Riza Aziz guna Apandi Ali's declaration of innocence of najib viz RM2.6 bil donation or stolen 1MDB money.

Apandi has no hard facts on donation other than

1. Letter allegedly by the donor/s
2. Zahid's alleged meeting with the arab donor/s.

These have to be contested against money trail of money stolen from 1MDB through rollercoasting into onshore/offshore accounts before a specific amount identified ended in najib's personal account in Ambank.

Di not forget, part has been confirmed in the recent convictions of 3 ex bankers in singapore.

DoJ is not as STUPID as Apandi and Khalid.

labu labi
Guest
labu labi

What you had written sir are true facts and figures, but sadly all prosecution was frustrated by pandiappa. He will pay the price soon.. If he passed away later, someone will pissed on his grave.believed me. People are just fed up.

The Phantom
Guest
The Phantom

12.46…….you have to see the Audit Report which is put under OSA to dig the truth…..and whatever was judged by the Singapore court is not applicable here…….therefore, the 2.6b and 1MDB case are concluded as closed cases.
Full stop.

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS

Parti Auta SeMalaysia
Parti Angan-Angan SeMalaysia
Parti Anti Kebenaran SeMalaysia

Parti ini tidak akan dapat membantu Umno kerana tak cukup "numbers".
Parti ini hanya mampu pecah undi melayu muslim dengan pertandingan 3 penjuru….atas nama agama yang telah dilzcurkan dengan bayaran permulaan RM90 juta.

Ini fakta kerana SR dah sahkan PAS takut saman mereka dan Husam belum disaman juga.

Wallahuaklam

Anonymous
Guest
Anonymous

Tambahan…

Parti Amat Selekeh

Anonymous
Guest
Anonymous

hanya org yg bodoh dan bahalol saja akan sokong pas nie
pas sokong pencuri duit rakyat…najib bangsat and ahli umno yg bangang.
bila agaknya hadi awang nak saman SR ?
kalau tidak jng harap lah pas nie boleh hidup…patutlah pas kawan and sokong najib pencuri laa nie…rupanya part islam nie kononnya bersubahat dng pencuri rupanya….
rakyat malaysia bukan semua taksub and sokong buta tuli aja kat umnobn dan parti u turn pas nie…

Norsafuan Narihan
Guest
Norsafuan Narihan

Woi mak bapak kau dulu or skrang Mybe pas. Duit brim kluar orang mcm kau yang tak sdar diri ni lah yang duk cucuk brim. Najib bagi katenye. Aik duit pencuri tu. Hahaa .. Aku tak pandang politik2 ni. Tapi aku bersykur Dan gmbira bila ahli melayu umno dengan pas bersatu Bab islam..

Anonymous
Guest
Anonymous

Semua orang tahu….. Perhimpunan H355 yang baru berlalu itu tidak diganggu oleh PDRM, tidak diganggu oleh samseng UMNO Baru malah dibelai pula oleh DBKL dengan menyediakan tempat yang selesa. Mereka hanya berjaya mengumpulkan peserta sekitar 20,000 orang saja. Berapa ramai peserta yang hadir agaknya kalau polis dan samseng UMNO Baru bersatu melakukan pelbagai aktiviti menghalang perhimpunan itu seperti yang dilakukan keatas perhimpunan Bersih4 ? Ramai peserta rasa bangga dan percaya perhimpunan itu berjaya kepada sasaran. Tapi mereka tidak menghayati Perhimpunan H355 begitu jelas mempamerkan keadaan sebenar ia bukan berkepentingan agama islam secara keseluruhan tapi lebih menampilkan kewibawaan politik PAS dan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

kebanyakkan yang hadir hanya mwmriahkan saja..rakyat malaysia kalau ada pesta berduyun duyun lah datang,Ada pula artis lagi ramai bukan nya nak perjuangkan RUU355 pun.kalau tak ada artis munking sekadar 15k saja . itu pun ahli totok PAS .

Anonymous
Guest
Anonymous

Alhamdulillah hukum hudud telah dibahaskan dan diluluskan di Padang Merbok semalam.
Malaysia telah dgn resminya menjadi Negara Islam..

Tahniah Amirulmukminin Najib Al Emdibi dan Ummulmukminin Semah AlMansuri.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jumlah kehadiran lagi kecil dari peserta Bersih melayu. PAS ada 15 ADUN di selangor. Kalau 1 ADUN boleh bawak 1000 penyokong, dan setiap penyokong bawa 6 atau 7 orang ahli keluarga atau rakan2, senang2 dapat 100 ribu lebih orang. Itu pun ADUN PAS tak buleh buat. Jelas, PAS dah hilang sokongan di selangor. Kehadiran jamil khir juga gagal tarik ahli umno. Tamparan hebat untuk PAS dan umno. Bersatu, apa lagi…3 corner fight la.

abrarmujahideen
Guest
abrarmujahideen

Undang2 nie termasuk hukum org islam yang curi duit rm2.6 billion tak?

The Phantom
Guest
The Phantom

Tak masuk bro……kat Msia hukum ni tengok2 orang……flexible bro…..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kami pi myanmarlah….180k tahu x pi myanmar…kalu x mmg penuh kl tu baq hang…hangpa tunggu himpunan ke 2 nnt…najib n zahid pun mai skali..
kami sokong pas..kami sayang umno…
dap salah…

labu labi
Guest
labu labi

Dap mmg jahat krn x curi duit 2.6 billion 1 mdb Dan 42 juta duit SRC.. Mmg jahat2 Sgt.. Hidup umno!!! Hidup pas !!!!

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Bro labu labi
kalau budak kejora itu muncul kat sini minta tolong highlight kat saya.

The Phantom
Guest
The Phantom

Money trail menunjukkan 42 juta duit SRC dan 2.6b masuk akaun Kit Siang dan duit tu dikongsi dengan anaknya Lim Guan Eng untuk buat filem cina…….kalo diterjemahkan dalam bahasa omputih jadi "The Bloody Fool Wolf."

Yesssss……tangkap MO1 Kit Siang…!!!
Hidop Umno !!
Hidop Pas !!

Anonymous
Guest
Anonymous

Hadi cakap penentang ruu355 macam nyamuk dan agas, mungkin dia tak ingat /perasan bhw pas dah bertukar menjadi parti nyamuk skrg an selepas PRU nanti, hilang tropi dikelate pulak

Mali Muyung
Guest
Mali Muyung

Sedikit atau ramai yg hadir bujan ukuran sebenar. Yg lebih penting adakah Akta itu mndapat sokongan majoriti bila d bentangkan d Parlimen kelak.
Yg kita dgr ahli gabungan BN d Sabah dan Swak menentang usul PAS ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku yakin hujung cerita RUU 355 ini tak kemana..hadi dan najib dah plan isu ini diheret sampai PRU 14 sebab mereka anggap melayu ini byk yang bahalol dan tolol bila main isu agama..itu saja tengok saja nanti.

Anonymous
Guest
Anonymous

dah dibentangkan di Parlimen sessi Parlimen lepas tapi orang yang bentang minta tangguh pulak. Sendiri mau ingat lah

Anonymous
Guest
Anonymous

hehehe….bulan 3 ni tangguh lagi….lepas tuh tangguh lagi…kemudian…pru14…pas hanya menang satu kerusi di marang….majoriti 1 undi…umno tolak usul nih sebab tak ramai ahli parlimen pas…

geng2 walaunta baru sedar kena kencing dgn umno…takpe kata mereka…dah biasadi kencing…itu laaa nasib parti lebai malang semalaysia….kih kih kih…

Anonymous
Guest
Anonymous

Dari 25 ribu yg datang, majoriti diangkut dari luar. Kalau PAS selangor keluar ramai2, boleh cecah 100000. Tapi mereka tak keluar, jelas orang PAS selangor dah hilang minat dengan PAS. Jadi saya tak terkejut jika masa muktamar nanti, PAS selangor akan dibenarkan kekal dalam kjaan selangor. Wayang lagi la.

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang Pas Selangor kerjasama dengan DAP dan Amanah. Hanya Lebai dan Walaunta saja masih dalam perigi buta. Ini semua sebab fulus dan jawatan. Tiada kerana Allah dan Rasul. Adios amigos.

zamri sudarman
Guest
zamri sudarman

Ramai ahli PAS dah menyampah dgn statement PEMIMPIN PAS. Mcm org lain bodoh, x de belajar Agama. Kena btg hidung cati dalil. Akhir zaman telah dinyatakan , agama di perdagangkan untuk dunia.
Alasan kereta besar dan mahal, mudah untuk ke jemputan dan program Agama.
Kita sama sama fikirkan Hadis Nabi Muhammad SAW :-
Berhentilah kamu makan sebelum kenyang.
Apakah makdud yg tersirat dan tersurat????

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro, maaf ye..diaorg kata tu makan nasi bro, berenti seblum kenyang tapi kalo makan dedak mana pernah kenyang kenyang..

Anonymous
Guest
Anonymous

Rezki haram… mana pernah kenyang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa anda semua yang hadir tu dah cukup suci??
Cuba tanya dalam diri,anda semua ini islam hanya dimata atau islam dihati..?
Perhimpunan dianjurkan berunsur politik..
Najib dgn zahid mana pergi??
Minum teh dgn ahok..?
Sembang kencang semuanya..

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib dan zahid sedang minum kopi dan ketawa berdekak-dekak melihat dedak yang banyak dalam simpanan.

Anonymous
Guest
Anonymous

.

Dan Saiful yang sekarang dengan PAS sekali percaya dia di liwat.

PAS mengalakkan politik liwat !

Anonymous
Guest
Anonymous

Pas telah diliwat oleh hadi..kihkihkih..

Anonymous
Guest
Anonymous

Akta 355 ini telah dua kali di pinda diParlimen pada tahun 1984 dan 1989 sejak 1965.Mengapa diluluskan tanpa dibantah, diheboh2kan dan demonstrasi? Kali ini telah hebat ditentang, dibincangkan,tuduk menuduh,dan berdemonstrasi.Ini semua berlaku apabila Agama dijadikan MODAL POLITIK oleh Najib menggekal kuasa dan PAS yang dipimpin Hadi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Agaknya najib dan hadi akan mengenal Allah dengan lebih dekat bila kalah teruk di PRU nanti.
Mereka hanya boleh merancang dg sedikit kuasa yg diberi Tuhan, ketentuan ditangan Nya.
Doa dari tangan tangan yg terasa diri mereka dikhianati dan ditipu sudah lama dipohon pertolongan.
Sama sama lah kita tunggu dan lihat ending sandiwara dipestas dunia ini.
Wallahuaklam.

Anonymous
Guest
Anonymous

Akta 355 ini telah dua kali di pinda diParlimen pada tahun 1984 dan 1989 sejak 1965.Mengapa diluluskan tanpa dibantah, diheboh2kan dan demonstrasi? Kali ini telah hebat ditentang, dibincangkan,tuduk menuduh,dan berdemonstrasi.Ini semua berlaku apabila Agama dijadikan MODAL POLITIK oleh Najib menggekal kuasa dan PAS yang dipimpin Hadi.

Anonymous
Guest
Anonymous

AMAT SETUJU !!!!! INILAH APABILA AGAMA DIPOLITIKAN UNTUK MENCARI BEKALAN DEDAK !!!!! EHLI PAS PUN RAMAI YANG TIDAK SOKONG KERANA IANYA DIPOLTIKAN !!!!! KALAU JUJUR KENAPA TIDAK BENTANG DI PARLIMEN DAN LIHAT SIAPA YANG SOKONG SIAPA YANG TENTANG, DAN KITA LIHAT PERANAN NAJIB SELAKU PRESIDEN UMNO !!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul tu… harap orang islam tulin lebih berhati2. Bukan semborono saja.

The Phantom
Guest
The Phantom

Sebenarnya kalo dah Umno setuju, Pas pon setuju…..sila bentang RU355 di Parlimen tanpa ditangguh2. Kalo betol dah seia sekata tak perlu lagi bagi alasan untuk pembentangan dan kelulusan. Tak gitu??? Kalo betol dah sepakat…..tak payah nak beretorik berhimpun bagai…..buat jer terus pembentangan di Parlimen. Nak tunggu apa lagi…..yg penting buat atau tidak. Kalo 10 kali berhimpun tapi akhirnya RU355 ni tergantung tak ke mana…..pon tak guna jugak. Andai kata RU355 ni tak dapat dilaksanakan……perhimpunan tu tak bawak apa2 makna….akhirnya jadi sia2 jer. Teringat Jokowi Presiden Indonesia hantar bantuan pada Rohingya dengan tak payah bersusah payah berhimpun, bersyarah berdentam dentum pon…..walaupon… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang tak hadir tu penyokong Ahok

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang hadir tu ramai pentaksub menyokong membuta tuli..

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib dan Zahid saja-saja tak hadir.

Perkara lain yang lebih penting.

Main kirim salam dengan hadir menyokong tak sama .

Denis Ejoh
Guest
Denis Ejoh

Yang hadir tu. . .fanatik agama. . .tak peduli anak-anak keturunannya nanti. . .hidup dibenci. . .kalau susah minta tolong orang bukan islam. . .bila senang hina orang bukan islam. . .kacang lupakan kulit. . .lihatlah negata Arab dengan Amerika. . . .halang nak melawat dah nak rak dunia. . .orang mengaku islam konon. . .

.hidup di dunia perlu seimbang dengan keperluan kebajikan dan amalan agama. .melalui kasih sayang sesama insan. . .

tunjuk cara hidup dan amalan terpuji… .barulah orang bukan islam akan tertarik menyertai orang islam yang jujur menuju syurga. . .

Anonymous
Guest
Anonymous

yang hadir tu walaunta presideng makan dedak…presideng suruh makan tahi….kami walaaa….kami ikut makan tahi…

Anonymous
Guest
Anonymous

Byk yg sokong ahok kut? Kikiki

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang sokong penyamun pun byk..

Anonymous
Guest
Anonymous

Memang ada 500 Ribu Burung Merbok sedang makan DEDAK yang hadir di Padang Merbok!!

Kahkahkahkah….

labu labi
Guest
labu labi

Yg anta nampak dzohirnya mmg 15 ribu yg tak dzohir tu 1.5 juta.. Hanya mereka2 yg beriman dgn PAS sahaja yg nampak… Faham molek2.. Klu dak mu jatuh kapir.. Klu dh kapir neraka la jawab nya… Faham molek2 tu..kikiki.. Kihkihkih.. Ahaksss.. Nukilan ikhlas Anson bay, silver state.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kan dulu pas dah kabokan, jangan heran pasal berape yg datang bakinya akan ditambah dengan malaikat..

Anonymous
Guest
Anonymous

Fuh!!!! Mamat tu boleh nampak malaikat????

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa Najib dan Zahid gagal hadir sekadar kirim salam? Kurang-kurang boleh tambah peserta dalam 500,000 seorang..dengan upah dan makan. Dah kena warning sekutu kafir daripada MCA, MIC dan Sabah Sarawak ke? Makin malap nampaknya bintang Hadi kerana Najib juga takut nyamuk dan agas..

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan hina nyamuk wei!!!!

Allah turunkan nyamuk je nak bunuh Namrud dan 700,000 bala tenteranya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila saya kenangkan apa yg berlaku di dalam politik negara ini sejak 1980, saya banyak ingat kan Allah subhana wataala. Dalam usia muda lagi saya menjadi ahli pas seumur hidup pada tahun 1983 dengan membayar rm100, walau pon masa itu rm100 tu di anggap besar saya sanggup juga. Saya amat tertarik dengan ceramah Hadi awang dan pernah juga pergi ke masjid Russila pada hari jumaat pagi. Saya amat benci dengan orang2 umno dan tak sangup jadi maamum di belakang imam umno. Saya juga amat benci dengan Mahathir apa bila dia kenakan DSAI.Dahulu Mahathir pon amat benci pada LKS, dan sebalik… Read more »

The Phantom
Guest
The Phantom

Apa guna kalo berhimpun 30 juta orang pon tapi RUU 355 tak dapat bentang di Parlimen dan tak dapat diluluskan dan dilaksanakan???

Kita tunggu dan lihat sejauh mana ikhlasnya sokongan Umno dalam hal RUU355 ni. Jangan hanya retorik jer. Action jer lebih tapi buatnya tidak. Sampai PRU14 pon RU355 tu tak jugak lulus dan terlaksana. Last2 Pas yg rugi…..tapi rakan sedondon tu yg untung……bukan setakat tumpang 1 kaki tapi 2 kaki.

Kita tuungguuuu……

Anonymous
Guest
Anonymous

Saudara 15:42,
Subhanallah…MAHASUCI ALLAH memberi petunjuk kpd sesiapa yg dihendakiNya.
Syukurlah anda dapat menilai kebenaran dari ditipu hidup hidup dari manusia munafik yg menyesatkan.
Manusia ini menjual ayat ayat Allah untuk membeli dunia.
Dosa hadi tidak tertanggung.
Syukurlah…

labu labi
Guest
labu labi

Menang sorak,kampung tergadai.. Berbondong2 jd bahan utk hadi jual pd umno.. Oleh kerana budget ciput (mgkn dh kena klepek) jdnya PM dan TPM pun munguzurkan diri mereka.. Apa pun tahniah pd 500 ratus ribu yg hadir.. Suara rakyat,suara keramat.. Hidup muhammadiyyah !!! Hidup nahdhatul ulamak..!!!

The Phantom
Guest
The Phantom

Tuan Shah…..tolong delete posting judi di atas.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini jumlah rasmi kehadiran RUU di Padang Merbok semalam. Semuanya berjumlah 18,474,324 orang. Ini mmg soheh lagi benar.

lebaimodern
Guest
lebaimodern

Lajnah Ekonomi dan Pembangunan Usahawan PAS Pusat menyambut baik komen positif oleh agensi penarafan Moody’s Investor Services, bahawa potensi peralihan kerajaan selepas Pilihanraya Umum ke 14 (PRU14) akan datang akan memberikan risiko yang kecil kepada penarafan A3-Stable Malaysia sekarang. Moody menambah bahawa jangkaan ini adalah selagi mana tiada perubahan substantif kepada polisi-polisi jangka panjang kerajaan. Bagi kami komen daripada Moody tersebut mengambarkan sikap profesional agensi antarabangsa itu dalam memberikan penarafan kredit kepada sesebuah negara yang berdaulat seperti Malaysia. Ianya juga bermaksud penerimaan Moody bahawa walau apa pun keputusan dan pilihan rakyat selepas PRU14 ini, ianya adalah proses biasa dalam sebuah… Read more »

lebaimodern
Guest
lebaimodern

Melalui struktur cukai baru bagi menggantikan GST ini, konsep dicukai orang kaya dan diagihkan kepada orang miskin akan terserlah dan diperkukuhkan lagi, yang mana ianya mengambil model Zakat sebagaimana yang di kehendaki oleh Islam. Walaupun begitu dalam melaksanakan struktur cukai baharu ini, PAS akan memastikan bahawa ilkim pelaburan Malaysia, terutama melalui dagangan di Bursa Malaysia, akan terus kekal kompetitif dan mesra pasaran supaya daya saing ekonomi Malaysia boleh diperkasakan. Jesteru perbincangan lanjut diperingkat kerja akan diadakan bersama Suruhanjaya Sekuriti, Bursa Malaysia dan pihak berkepentingan pemain pasaran yang lain bagi memastikan pelaksanaan struktur cukai baharu ini berjaya. Pelaksanaan konsep ekonomi Islam… Read more »

lebaimodern
Guest
lebaimodern

Kumpulan utama sasaran teras-teras tersebut adalah rakyat kelas menengah (M40) dan kelas bawah (B40). Ini jelas daripada semua inisiatif 20 perkara tawaran MMS yang jelas bagi memperkasa M40 dan B40 yang secara langsung akan menjadikan rakyat lebih berfungsi dalam eko-sistem ekonomi Malaysia. Antara sebahagian daripada tawaran 20 perkara yang akan memberi kesan langsung kepada rakyat adalah lapan inisiatif berikut: 1. Menghapuskan Goods and Services Tax (GST) yang membebankan rakyat dan menggantikannya dengan sistem percukaian yang lebih adil seperti Cukai Simpanan Korporat dan Cukai Pegangan Saham di Bursa Malaysia. 2. Melupuskan hutang peminjam-peminjam PTPTN yang sedia ada untuk meringankan bebanan anak… Read more »

lebaimodern
Guest
lebaimodern

Dengan semua tawaran-tawaran polisi, road-map dan inisiatif yang PAS utarakan kepada rakyat dan pasaran, kami berkeyakinan bahawa apabila PAS diberi peluang dan kepercayaan oleh rakyat bagi memerintah Malaysia selepas PRU14 nanti, akan tidak berlaku apa-apa kejutan yang boleh menjejaskan ekonomi dan pasaran negara, sebagaimana ramalan daripada Moody di atas. Walaupun terdapat sedikit kegusaran yang disebut di dalam laporan Moody, terutama berkaitan kedudukan hutang luar, kami percaya Malaysia akan berada dalam landasan dan struktur ekonomi yang lebih kukuh selepas PRU14 dengan pelaksanaan polisi-polisi baharu tersebut, yang secara langsung akan meningkatkan keyakinan pasaran dan mengukuhkan lagi nilai Ringgit. Jesteru tahap hutang luar… Read more »