PAGI LAIN, PETANG LAIN – ADAKAH PAS PENING KEPALA UNTUK MEMBUAT PENDIRIAN?

Muktamad tidak ada kerjasama – ini pendirian Pas pada sebelah pagi semalam seperti yang dinyatakan sendiri oleh Hadi Awang di Terengganu.
Kata beliau, dasar Pas tidak akan menjalin kerjasama dengan mana-mana pihak yang mempunyai hubungan dengan DAP dan Amanah adalah muktamad.
Bagaimanapun, pada sebelah petang selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Pas Pusat di Gombak, Tuan Ibrahim Tuan Man menyatakan parti itu akan terus mengadakan rundingan ke arah kerjasama dengan Bersatu.
Rundingan itu, kata Timbalan Presiden Pas itu, akan diteruskan dan tidak terikat dengan tempoh masa tertentu.
Tuan Ibrahim turut menjelaskan, walaupun ada rundingan dengan Bersatu, keputusan muktamad terletak pada Majlis Syura.
Kenapa pagi lain pendirian dan petang pula lain pendirian?
Mana satu yang boleh dipakai?
Mengapa kali ini, selepas mengeluarkan kenyataan di Terengganu, Hadi tidak hadir ke ibu negara dan membawa pendirian tegasnya itu dalam mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Pas Pusat?
Kenapa diserahkan kepada Tuan Ibrahim untuk mempengerusikan mesyuarat petang semalam?
Apakah Pas sengaja berbuat demikian untuk “memeningkan kepala” pemimpin-pemimpin UMNO dan Bersatu yang pada anggapan mereka begitu memerlukan Pas atau Pas sendiri sebenarnya yang “pening kepala” untuk membuat pendirian yang nyata? (SH 18/02/2017)
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:45 pm

154
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousTajulZZMohamed Noorlabu labi Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Dewi Rumapea
Guest
Dewi Rumapea

Salam sejahtera!Nama saya Dewi Rumapea, saya berasal dari kota SEMARANG, Indonesia. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini mencari pinjaman yang sangat berhati-hati kerana ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh pemberi pinjaman palsu di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang dipanggil Puan Glory, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp500,000,000 tanpa tekanan, pada kadar faedah 2% yang merupakan kadar… Read more »

ZZ
Guest
ZZ

Kalau Pas bagus sangat keluar dr kerajaan selangor..letak semua jawatan exco.jkkk.ceo agensi dll..kata bole berdiri sendiri..skrg kena tunjuk pd rakyat sebelum pru14

ZZ
Guest
ZZ

Kalau Pas bagus sangat keluar dr kerajaan selangor..letak semua jawatan exco.jkkk.ceo agensi dll..kata bole berdiri sendiri..skrg kena tunjuk pd rakyat sebelum pru14

Anonymous
Guest
Anonymous

nak sgt Selangir la tu kan? J Jam dh buat gila mcm2, kurangkan la aktiviti meroyan UMNu tu, burok. Dah Rakyat tak mau, redho lah. Sekarang masuk pula unsur Kingcin Lobai hancing berjampi, kalau UMNu PAs dpt satu kerusi pun bertuah. Rakyat dh nuak, tp ko 1632 tak fahe2, PAS bertolol sasi dgn DAP diSelangor boleh pulak…adoi hancing neh

Anonymous
Guest
Anonymous

zombies

Anonymous
Guest
Anonymous

http://theflyingkick.blogspot.my/2017/02/celakalah-dap-celakalah-pkr-celakalah.html?m=1

link atas

lautan manusia membanjiri padang merbok…. maka trrkedu penyokong mamak bang non kutty…. silap aribulan boboi dan Assmin kena simen PRU14 nnti…

Jom kita UBAH Selangor…..!!!! SELANGOR BOLEH…..!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Setuju sangat kita ubah orang orang yg tak amanah curi 200juta, tapi sabar lah dulu jangan kalut sagat. Biar terbukti dulu.Baru buat aduan saja. Jangan pulak ada pegawai penyiasat di gertak, dipindahkan, dipersarakan atau ditong simenkan. Paling tidak diosakan. Di negara kita ni pelek sikit, peminun arak dihukum dan pencuri, pecah amanah, pembohong, dipimpin tangan dan dimuliakan sehingga sanggup cium tangan. Penerima duit haram diangkat sebagai semulia mulia manusia bertaraf wali.

labu labi
Guest
labu labi

Wali khutub lg kasyaf dan dididik terus oleh Allah dgn ilmu laduni… Suruh bertanding parlimen kepong mcm 2 alasan di beri… Jdnya u ulamak label sendiri utk taksubkan yg bingai… Kikiki..ahaksss..

Anonymous
Guest
Anonymous

JAMAL DAH BUAT REPOT BERDASARKAN PADA PENDEDAHAN RAFIZI PASAL KECURIAN WANG KHAIRAT KEMATIAN 200JUTA… REPOT DAH BUAT.. SMPI SKG ASSMIN TAK JAWAB JAWAB… Pissstty..JGN JAWAB VAN JENAZAH UDAH LEEE YEER….

SEBANGANG BANGANG RAFIZI ADA GAK ELOKNYA BANDING DENGAN ASSMIN..

MB SGOR TAK JAWAB SMPI LA NI… SENYAP MANGANGG….

JOM UBAHH SELANGOR

labu labi
Guest
labu labi

Tangkap azm!?? Hidup umno!!! Boss OK wa??

Anonymous
Guest
Anonymous

Bodo punya labi labi…. bukan suruh tangkap pun suruh jawab jer dulu….. kikikikikikk….
Tak pasal pasal ada plak labi labi yg kena simen nnti…. kikikikiki….

Anonymous
Guest
Anonymous

Laaaaaahaiiiiiii… kalut sungguh… nooo…. awat tak gi padang merbok sajaaa… situ kan ramai … merbok tu tempat jin bertendang. …..

labu labi
Guest
labu labi

Aku T-shirt Dh dapat dh ada kt pdg merbok pun.. KO mana?

Anonymous
Guest
Anonymous

Hang pa siang2 dah surrender… Kalo berani mari la lawan di badar merbuk

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro, lalok ketum ker…padang merbuk le..cemana nak jumpa ko salah tempat peginya..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kikikiki….. wahhh labi labi pun gelabah sakan.. cemas tak menentu nihhhhh….. atau tetiba ilang selera makan atau nk berjubo ngan bini pun dah tak keruan asyik terkenang askim jamban punya penangan… kikikiki…. rafizi yg bagi maklumat kat Jamal … ko bertempor dulu ngan rafizi pas tu baru kita jumpa satu lawan satu…… kikikiki

labu labi
Guest
labu labi

Kikiki..boss dulu mahathir x bg royalti minyak masa hadi jd mb krn hadi nk payung syiah Iran utk dpt hujjatul Islam ayatollah..bahaya pd negara.. Psst pelan2 boss SB dgr boss.. Hidup najib hidup hadi.. Kikiki.. Kiok

labu labi
Guest
labu labi

Bro ..report sudah, demo bawa keranda sudah.. Apa yg x puas ati lg… Nk buat rusuhan?? Bg kau kt blog tuan budin.. Bila? Masa? Dan tempat? Senang Kita bertempur.. Satu je.. Sape lari akan di bunuh… Dlm perang yg lari wajib di bunuh.. Ulang blk wajib di bunuh… Sila kan..!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Sabar bro labu, tabayyun, jgn di layan mangkuk ayun semua ni..kita bukan geng tong simen ngan c4 bro, nak bunuh2…tapi nak pesan gak kat puak2 ni..kalo nak on kita tak ganjak seinci pun, apa ada hal dengan budak buta alif ni..hihihi.

Anonymous
Guest
Anonymous

http://thekl-chronicle.blogspot.my/2017/02/9-ahli-parlimen-pakatan-harapan-curi.html?m=1

link yg atas tadi

10 adun yg curi duit khairat kematian sbk RM200 juta saudara pejuang kita Jamal dah report ke SPRM… MB Selangor yg dah rosak binasa akhlak dan moral senyap diam bsngang tak jawab2…

SDR JAMAL DAPAT MAKLUMAT BERSURAT KHAIRAT KEMATIAN RM200 JUTA ITU DARI RAKAN BAIK JAMAL SENDIRI…..SDR RAFIZI SENDIRI…

JOMMMMMM UBAH NOW…!!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

TUN MAHATHIR,TUN DAIM DAN ANWAR AKAN TERKENAL SELURUH DUNIA KERANA RCI FOREXSehingga waktu ini salah satu kes yang menjadi terkenal seluruh dunia ada lah kes skim PONZI dimana berbillion wang pelaburan investor telah lesap dan ramai pihak pelabur telah terpedaya dengan cara pelaburan dibuat. Selain dari itu , kes Subprime melibatkan isu pinjaman wang dan mortgage menjadi bualan masyarakat dunia. Namun , itu semua bakal di ketepikan kerana skandal terbesar era 90 an dimana ne gara dibawah kepimpinan Tun Mahathir telah terbabit didalam perjudian wang milik negara melalui Bank Negara Malaysia. Sebelum ini, Tun Mahathir dan kuncu kuncu nya bersungguh… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

nak tutup,mursyidul am kamu ada porche.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kabinet dapur setuju buat RCI ataupung setakat Jawatangkuasa siasak? Wan Endibi siasat sekali tak?
Jawap tau…aku tunggu

Anonymous
Guest
Anonymous

Saja la nak tau berapa ratus billion dah lesap masa tun dulu. Nak tau pun tak boleh ke……

Anonymous
Guest
Anonymous

Wan Emdibi lagi la dah tau, tapi lobai dok jampi bagi kabur , apa ingat rakyat lupa. Hanya baki patit pupus Melayu malaya Isle, yg bangang otak siap disedut masih buta.Kesian tuu

Anonymous
Guest
Anonymous

http://thekl-chronicle.blogspot.my/2017/02/9-ahli-parlimen-pakatan-harapan-curi.html?m=1

link atas

Jamal dah report SPRM… adun PKR curi duit khairat kematian 10 juta sorang…. srbanyak RM200 juta .. Sampai Skg MB Selangor yg dah rosak akhlak dan moralnya tak jawap… diam bangang… yg dikisahkan puak pluralist murtad pasal van jenazah…. tak ke babi namernyer tuuhhh…

Anonymous
Guest
Anonymous

Di selangor kamu,dgn bermegah-megah,mentekedarah SE-babi sekuali dgn DAP,

bILA KAMU MENGATA ORNG BABI SEBEMNARNYA KAMULAH SUKAKAN BAI,
Pas,Ikatan,Gagasa,Sejahtera,Bukan ini PIGS..SUKA MAKAN BABI,Tapi kamu kata orng lain yg suka.

Anonymous
Guest
Anonymous

Semalam, Kit Siang mengeluh bahawa Red Bean Army DAP telah dikalahkan oleh pegawai penasihat Najib . Apa yang telah dibangunkan selama 10 tahun telah hancur dalam masa dua tahun. Jadi DAP kini tidak lagi memonopoli internet seperti dulu.Kit Siang meraung yang Umno tidak berlaku adil. Umno tidak mematuhi peraturan. Sejak bila DAP mementingkan peraturan dan keadilan? Bagi DAP, ia sentiasa mengenai “the end justifying the means”. Satu hari boleh mengumumkan bahawa Pakatan Rakyat telah ditutup dan DAP tidak mahu mempunyai apa-apa kaitan dengan PAS dan hari seterusnya mengumumkan bahawa PAS telah mengkhianati pembangkang dengan meninggalkan Pakatan Rakyat. DAP (atau Kit… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Red bean army meraung?..bukan JASA ke yg meraung sebab wak jahid kata penyokong bn dan tinggal 6%,,betul le kata najib pada hangpa pru 13 dulu, makan gaji buta keja tak buat..eh apa istilahnya..ha..haramjadah katanya..kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Wayang kulit PAS berulang lagi, Ingat tidak semasa Mat Sabu masih dalam PAS ketika itu, mewakili Presiden PAS membuat keputusan dalam mesyuratnya, sepatutnya keputusan yang dipersetujui diguna pakai. Tapi Hadi yang tidak hadir dimesyuarat memveto keputusan. Mahu percayakah lagi dengan PAS?

Anonymous
Guest
Anonymous

ASYIK BANDING HARGA BARANG, KENAPA TAK BANDING GAJI ZAMAN TUN M?KADANG-KADANG penulis ada geli hati sikit dengan sesetengah orang kita, termasuklah diantaranya artis-artis lawak part time DJ yang menjadikan kesempatan bercakap di radio untuk mengelirukan rakyat dalam hal harga barang zaman sekarang. Nampak sangat cakap macam orang tak sekolah. Hairannya, mengaku pulak zaman dia sekolah dulu (zaman Mahathirlah tu), tak berbelanja pun, kongsi makan kawan punya, tapi dia punya komen, macamlah zaman itu berduit sangat – tak berduit jugak, kalau tidak, takkan makan kawan punya? Tapi mungkin inilah kekurangannya dikalangan masyarakat kita, kalau bercakap tu, tak penuh, sebab tu jadi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

STRATEGI DAP PERKUDAKAN TUN M UNTUK TARIK MINAT ORANG MELAYU GAGALJalinan hubungan politik antara Tun Dr. Mahathir Mohamad dengan DAP yang kononnya dapat memulihkan persepsi anti-Melayu dilihat gagal, malah sebaliknya ia menjadi titik pertemuan dalam kalangan orang Melayu untuk menentang parti pembangkang itu. Taktik tersebut gagal memandangkan orang Melayu sudah dapat menilai sejauh mana kebenaran semasa Dr Mahathir mentadbir Malaysia dahulu dengan terbongkarnya beberapa skandal kewangan yang dikaitkan ketika era beliau memegang tampuk kerajaan. Ketua Pemuda UMNO Bahagian Parlimen Tapah, Safri Mohd Salleh menyifatkan taktik DAP itu gagal mempengaruhi orang Melayu dan ia hanya membuka mata orang Melayu dalam menilai… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

APABILA ‘TASK FORCE’ DITUBUH, KENAPA MAHATHIR BEGITU TAKUT?Penganalisis politik, Prof. Datuk Dr Ramlah Adam menegaskan bahawa tindakan Kabinet Malaysia menubuhkan sebuah pasukan untuk menyiasat perihal dakwaan kerugian urus mata wang asing oleh Bank Negara sekitar tahun 1990-an adalah perlu. Ini kerana katanya rakyat ingin tahu sementara bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad juga perlu membersihkan namanya, ekoran dakwaan itu berlaku pada zaman pemerintahannya. Kabinet sebelum ini bersetuju menubuhkan pasukan petugas khas untuk menjalankan siasatan awal berkenaan kerugian urus niaga mata wang asing oleh Bank Negara pada sekitar 1990-an. Pasukan petugas khas itu akan dianggotai pelbagai agensi kerajaan termasuk individu-individu… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Prof. Datuk Dr Ramlah Adam = Prof KANGKONG

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa khabar Nor Mohamed Yakcop

Apa khabar Nur Jazlan menantu Jaafar Hussein

diny yusof
Guest
diny yusof

Syabas Datok Dr Ramlah Adam . Pasti tidak lama lagi Datok itu akan bertukar kepada Tan Seri …. wait and see ! Kami tidak ada mengatakan tidak bolih di buat penyiasatan keatas FOREX loss BNM . Go ahead and do it . Tetapi saranan olih Tun Mahathir sendiri , tubuhkan terus RCI untuk menyiasat semua skandal besar saperti : Pembelian kapal selam Scorpene . Kapal selam yang ada problem untuk menyelam . Skandal BMF . BNM Forex Loss . SRC International … where the 4 billion taken from KWAP has gone ? dan tak lupa skandal terhebat masa kini ..1MDB… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Sia sia jadi professor kalo betul salah pun takleh nak beza! Bini aku yg spm pun lebih baik pemikirannya dari kamu..
Pooodah!

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS DAN PKR HANYA UMPAN SAHAJA BUAT DAPKalau diikutkan, pakatan pembangkang hanya keciciran 23 kerusi Parlimen sahaja untuk berkuasa di peringkat pusat iaitu majoriti mudah. Dikatakan ikut perkiraan, ada 34 kawasan Parlimen yang dijangka jatuh ke tangan mereka. Kesemua 34 kerusi ini dimenangi BN dengan majoriti bawah 1,800 undi. Bernasib baikkah BN? Atau dalam erti kata sebenar jika ditolak sumbangan parti-parti Cina kerajaan, bernasib baiklah UMNO? Taktik licik DAP dikatakan menjadi penyebab berlakunya tsunami Cina pada 2008. Selama empat tahun BN mensejahteraan rakyat terutama selepas kemenangan terbesar dalam sejarah pilihan raya negara 2004. Namun tiba-tiba terhakis – hilang majoriti dua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS,jadi mainan najib,untuk memepertahankan rompakkannya.Najib telah membawa masuk beribu-ribu china tanah besar,dan beri tanah/lelong tanah pada cina darii tanah besar.penyokong2 melayu pas/umno dimomokkan dgn cina dap yg tak seberapa itu.IISUE CINA DARI NEGERI CINA ITU,sebenarnya yg besar akibat,nak tutup penyamunan najib/hadi mendapat dedaknya. sebagai balasan pada balaci melayu bawahan ini,yg menyokong najib/hadi untuk negara,mereka dimomokkan melayu hilang kuasa pada cina dap,padahal cina dap tak seramai mana,dibandingkan gadaian tanah oleh kedua2 pemimpin yg sorang jual bangsa dan sorang lagi jual agama ,semata-mata nak kelabu rakyat malaysia. NAjib bila kamu nak saman world street ???hari selasa?? Hadi bila kamu nak saman Serawak… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Adakah hadi sudah hilang cengkaman dalam parti pas. Bagaimana central committee membuat keputusan yg bercanggah pendirian keras presiden spt dilaporkan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Central tak tahu cite 90j tu..

Anonymous
Guest
Anonymous

PAKATAN HARAPAN SUDAH TUNGGANG TERBALIK SEPERTI SUDAH TIADA ‘HARAPAN’1. Terkial-kial DAP dan PPBM memujuk Pas untuk bersama dengan tujuan utama untuk meraih sokongan pengundi Melayu. Apabila Pas menolak, nyawa PH naik semput. 2. Pas malah sudah beri amaran untuk keluar dari berpakat dengan PKR sebab PKR ada hubungan dengan musuh mereka iaitu DAP dan PAN. Nyawa kerajaan Selangor naik semput. 3. Lim Guan Eng mengaku bahawa penerimaan DAP terhadap Penasihat PPBM Tun Dr Mahathir adalah atas sifat ‘rela dalam paksa’. Ekoran itu semakin ramai ahli DAP bantah dan tamparan paling hebat apabila 1 Ahli Parlimen dan 3 ADUN di Melaka… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kan ke Kelantan dh lama pinda prlembagaan negeri..knp msh TK lksana hudud..tok guru pun dh prgi..Dr mahathir pun dh lama TK pgng kuasa pm..Kate hj najib dh nkkan Islam tk Mau sekular2 LG..atau dia sbnrnya TK setuju hudud dilaksana kkt Kelantan lalu disyorkan pd hj hadi utk pinda akta 35 Tu..tu dia setuju nk angkat tngn sama geng2 amnunya utk menyokong sbb Tu bkn hudud..pandai kepala hotak najib al biliyana..

Anonymous
Guest
Anonymous

1991-2004 Tun Mamak pernah bagi warning pada Terengganu supaya tidak melaksanakan hudud dan menganiaya Terengganu dengan menyekat royalti.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tau TK apa ..skrg tun mamak dh prgi ini masa sesuai utk Kelantan lakksana hudud..kan hj najib dh nk laksana Islam..ruu 355 Tu tk perlu nk pinda..utamakan laksana undang2 hudud kelantan Kita nk tgk dulu.. kan pas dn amnu dh blh duduk sepentas..apa yg mghalang LG..alasan..alasan..

john doe
Guest
john doe

Bro phantom dan bro labu labi belum muncul lagi pagi ni. Mgkn hadir walimatul urus..

Mgkn bro fan tun jadi tukang jual pantun bagi pihak pengantin2.

Kalau betul minta ketiga-tiga bro ni tlg hntr laporan majlis buat kami yg tidak dapat hadir.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini pesanan pemimpin PAS kepada MO1 …. dedak dah habis …. jikalau tak dapat bekalan dedak baru dalam masa terdekat, mungkin ada keputusan yang mengejutkan ….

Anonymous
Guest
Anonymous

Walau baik mana sekali pun Umno terhadap PAS, PAS akan kekal bersendirian melawan Umno. Umno adalah musuh tradisi PAS dalam politik. Jika Umno ikhlas berbuat baik, itu hak dan kewajiban semua untuk berbuat baik. Jika Umno bersandiwara atau hanya berlakon semasa susahnya kini, lambat laun Umno pasti akan terjun ke dalam lubang digalinya sendiri. PAS telah siap siaga menolak sebarang sandiwara. PAS telah lama beriman dan mengajar rakyat bahawa dunia ini adalah sandiwara. Yang selamat adalah yang hidup istiqamah dan berwaspada di jalan Allah. Di tikar sejadah ubudiyah mahupun di karpet merah kemewahan. PAS mengingatkan rakyat bahawa politik DAP adalah… Read more »

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Wahai tuan guru Nik abduh. Pas membawa celaka sampai ke mati!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS Kingcin

Anonymous
Guest
Anonymous

Kawe nok tanyo tuan Nik Abduh, stok dedak dah tambah ke? SR dan Husam bila nak saman? ke betuk tuan Nik Abduh dan pemimpin hamPAS yang lain dah dapat DEDAK?

Tuang Presideng Eddie Ah WANG kata lebih baik berkawan dgn UMNO, betuk ke? Dulu dah kena kencing, masih nak kena kencing lg ke?
Jangan jd boduh nik abduh ooiii…!

PAS Dulu – PAS UNTUK SEMUA
PAS SEKARANG – PAS UNTUK DUNIA

AsalkanBukanUMNO

AlBanjari

Anonymous
Guest
Anonymous

Umno Bahaya yang Dirasai DAP Bahaya yang Bakal MenantiKENYATAAN terbaru Tun Dr Mahathir untuk tidak sujud di kaki PAS telah menyudahkan secara tidak rasmi teka-teki hubungan politik antara PAS dan PPBM. Kenyataan beliau itu adalah ekoran daripada kenyataan yang dibuat oleh presiden PAS, Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang bahawa jika PPBM meneruskan hubungan dengan DAP, maka hubungan yang cuba diusahakan adalah tamat. Tempoh sebulan adalah tidak perlu. Ia menjelaskan dua perkara besar. Pertama, PAS serius dengan pendiriannya menolak DAP dan siapa pun yang ada hubungan dengan DAP. Selepas PAN yang juga ditolak kerana pengkhianatannya terhadap PAS, PPBM semakin dekat… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS tolak DAP,My foot…di selangor terhegehh-hegehh melutut dgn DAP.

cakap tak serupa bikin.peghii dahhhhh

jelass..jelas..jelas..PAS setia dgn DUIT..SEJARAH DLM POLITIK NEGARA.

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS dah gila, Isle pung dilelong. Tak ada Lahanat tegar dari PAS Ed Hardy Lobai Kingcin. Hanya Nalayu chop Isle yg otak disedut taat ketua yg tak boleh nmpk mainan jijik Partai Isle SeMalaya- PIS KINGCIN berjampi

Anonymous
Guest
Anonymous

H355: Kecil Padang Merbok KL kami tadahkanNASRUDIN HASSAN Padang Merbok pada saiznya hanya menampung 45,000 – 50,000 peserta H355 pada satu masa. Gelombang kebangkitan ummah dan gelora ungu ini meyakinkan saya bahawa peserta akan melebihi jumlah 50,000. Justeru itu, kecil Padang Merbok maka Kuala Lumpur kami tadahkan. Insya Allah, kawasan sekitar akan ditutup kepada lalu lintas seperti yang diumumkan oleh PDRM untuk memberi kemudahan kepada pengguna jalan raya dan juga peserta H355 menghadirinya dengan selesa. PARKING BAS Bas yang membawa penumpang dari seluruh pelosok negara disaran menurunkan dan mengambil penumpang di pinggir ibukota khasnya berhampiran stesen LRT dan masuk ke… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

bHAI,,TAK bawa sekali tape german ka.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ko ada simpan mailah buat bukti sekadar hearsay..sejuta fitnah aku pun boleh buat..tak takut bangkrap di sana..oh ye puak plural liberal mana kenal hari pembalasan

Anonymous
Guest
Anonymous

bHai, ada bawa bincang kes 1mdb tinggal hutang kt cicit? Ada bincang lelong tanah Nanyang?, Ada bincang Klepetrompak? Jgn kukok kuat taek low penuh punggung, malu Isle bHai Nas

Anonymous
Guest
Anonymous

Pegi le tanya wakil dap tu masa diorg pi jerman tu… Dengor cite udah le tengok cerite xxx, suruh org lain bayar plak tu..wat malu isle je..

Anonymous
Guest
Anonymous

Siri menjelaskan kekeliruan umat yang dikelirukan (1)DR MOHD KHAIRUDDIN AMAN RAZALI | 14 Februari 2017.Islam itu indah. Namun keindahan Islam terpadam apabila ia dilaksanakan sebahagian dan ditinggalkan sebahagian. Islam mesti dilaksanakan secara lengkap merangkumi semua hukum-hakamnya bermula dengan: 1. Hukum-hakam Ibadahnya seperti solat, puasa, zakat dan haji 2. Hukum-hakam Kekeluargaan melibatkan perkahwinan, perceraian dan hak-hak kekeluargaan. 3. Hukum-Hakam Kemasyarakatan melibatkan kejiranan 4. Hukum-hakam ekonomi melibatkan perniagaan, pertanian, penternakan, undang-undang kontrak seperti jual beli, sewa menyewa, upah, undang-undang perbankan dan pengurusan kewangan dengan meninggalkan riba. 5. Hukum-Hakam Pemerintahan, Politik dan Pentadbiran melibatkan tatacara pemilihan pemerintah, dasar pentadbiran kementerian dan jabatan bagi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Pasai lanun rompak,taek low 1mdb, hj 1mdb tajaan sykt yg tinggal hutang utk cicit, tanah Nanyang ada bincang tak?

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 11.52, Tuan yang bijak pandai, kalau nak pinda RUU355 tu kenapa tak buat di parlimen je, buat perhimpunan dipadang merbuk ni nampak lebik kepada permain politik PAS dan UNMO je. Itu sebab org yg kurang pandai macam saya mengatakan pemimpin PAS sekarang menjual agama untuk kesenangan dunia. Bila ada tuduhan pemimpin PAS dapat dedak 90j PAS tak saman pun, tapi kelentong kata dah ambik tindakan undang2, tuan jng lupa kami pun boleh membaca, omputih pun kami faham, dan kami bukan bodoh. Saya bukan ahli PAS, tapi dah berkali-kali menyokong PAS dalam GE yg lepas. Tp lepas TGNA dijemput ALLAH,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Man made law and punishment.
Let God decide and punish.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 11:52

Bila baca para 5 sedap rasa hati:

"5. Hukum-Hakam Pemerintahan, Politik dan Pentadbiran melibatkan tatacara pemilihan pemerintah, dasar pentadbiran kementerian dan jabatan bagi mengelakkan rasuah dan ketirisan, pengurusan pendapatan melibatkan hasil mahsul negara seperti petroleum dan kaedah perbelanjaan negara, hubungan antarabangsa dan lain-lainnya."

TAPI…..

Bila lihat perlaksanaan pra RUU oleh PAS Ikatan (PASIK), meruap darah. Kebaikan tak kelihatan langsung

Bila buat undi asyik berkecuali….

Berapa ramai MP PAS yang bangun berhujah (selain Mahfuz)

Lebuhraya rakyat tak tahu hujung pangkal

Balak Kelantan tebang tak hirau orang

Ini ke contoh baik yang PAS nak bawa??????

Mohamed Noor
Guest
Mohamed Noor

Salam anon 12.55,maaf sekadar bertanya,adakah saudara ni orang banjar?

Mohamed Noor
Guest
Mohamed Noor

Salam anon 12.55,maaf sekadar bertanya,adakah saudara ni orang banjar?

Anonymous
Guest
Anonymous

Rakyat Malaysia tidak mudah terbeli politik murahanKUALA LUMPUR: Kebanyakan rakyat Malaysia tidak kira apa kaum adalah lebih waras, munasabah serta tidak mudah terbeli akan politik-politik murahan. Demikian ucapan Presiden Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir dalam sesi Bicara Harakah Himpunan 355 Siri III yang berlangsung di MyHarakah Bazaar, Jalan Pahang Barat, petang tadi. "Segelintir para pemimpin parti politik seakan berlumba-lumba untuk menunjukkan siapa yang lebih anti-Islam, lebih berani mengeluarkan kata-kata kesat dengan harapan mereka akan dapat undi orang bukan Islam. "Saya sendiri telah memberi penjelasan kepada barisan kepimpinan Parti Ikatan yang bukan Islam mengenai RUU355… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tanya sikit….

Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) ada berapa ramai ahli???? Berapa ramai ADUN???? Berapa ramai MP??????

Anonymous
Guest
Anonymous

Dengar tu mca, jgn nak mempolitikkan isu ruu 355..

Anonymous
Guest
Anonymous

Sekarang musim tonjol diri nak jadi calon. Tubuh NGO baru…sendiri jadi presiden.
Ahli? Ahli keluarga sendiri dan kawe dekat je….
Bertanding calon bebas….dapatlah 10,undi dgn hilang wang pertaruhan.
Pak pandir….

Anonymous
Guest
Anonymous

heheheheh..300k,titm cakap 200k,budak2 tahfiz ramai lerr.

tAK DERR saper nak dengki,ko datang sejutapun sape kesah.

yg penting ketua ko dapat porche,dapt rumah free,ada pemimpin pas ada rumah kolam renang lagi.Tapi penyokong2nya memalalk dapat kapcai jerr. CIAN yerr.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kutty melantak kenyang sampai 92 tahun..penyokong hanya melolong huahuahua.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Sudahlah kau pun beli kereta proton saga. Itu pun second hand!!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kereta Kutty jual melayu aku tak main.

Anonymous
Guest
Anonymous

Boss… mana satu boss… WWF 3000 tu ke boss????….itu bukan poschelah boss… JPJ pun silap tu boss…. Itu proton boss

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Dia nak main kereta dgn hadi ah wang

mat sawang
Guest
mat sawang

peribahasa buang yg keroh, amik yg jerneh saja,kalu nak mkn laksa kita kena buang yg jernih, kita amik yg keroh saja,kalu nak mkn belaksa-laksa ,pening palak teman dok pikior ,keroh dan jernih mana nak d amik.kalu takmau sesat kena byk bertanya,teman nak tanya tuang presideng atau mr pm najib,mesti depa tahu nak amik yg keroh atau yg jernih..ckp biag terang bila mkn belaksa-laksa tentu mentekedarah dgn benapsu dan gelojoh..teman peronah tecokik laksa sbb gelojoh mkn,sib baik tak mampuih..teman harap tuang presideng dan mr pm najib tak tercokik bila mkn belaksa-laksa, kalu tecokik pung tak mampuih.kalu mampuih alhadulillah dan innallillah..amin. mat… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalo amoy2 pun boleh tunjuk sifat perwira mereka DLM bersih 4,5…
Ko lelaki tak ada telor ke2…atau ke ponxxn.

Anonymous
Guest
Anonymous

Saudara 1139.
Ada kalanya, hujah pergi balik tak bawa kemana.
Apakata, saudara jelaskan dalam 20 perkataan:
Atas asas prinsip manafaat siapa Bersih 4,5 ?
Dan atas asas prinsip manafaat siapa RUU355 ?
Dalam usaha anda ini, cuba jauhkan sentimen amarah beremosi.
Kita tunggu ulasan 1139 keatas

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalo soalan ko ada sekitar 50 perkataan….jawapan kurang2 500 perkataan…. Baru betul.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalo aku jawab dlm 20 ke 500 ke atau 5000 perkataan ke, aku hanya mampu bercakap… Hidayah adalah daripada ALLAH TAALLA.

OK kita bepisah.

Anonymous
Guest
Anonymous

putus saudara tak baik disi Islam. Oh,silap tkpa ..Islam ko Isle Isle, boleh pisah. Ok ko pisah,aku tak kisah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan kah kerajaan BN dah ambil alih ruu? PAS sibuk apa hal? Patutnya umno yg buat demo dan PAS menempek.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini cara baru….

Bentang kat padang sebab tak tahu cara bentang kat Parlimen. Lagi pun, kat padang, kita boleh panggil lebih ramai penyokong…. budak tahfiz dan budak pondok. Kat parlimen orang kita boleh bilang dengan jari

Anonymous
Guest
Anonymous

300k yg siap otak disedut sejak azali,prinsip mcm penyokong bola sepak bertuhankan label.
Lantak ko la 1117 +300k tahfiz paksatajaan, ko sokong Mr Azlina dan Ed Hardy lobai Kingcin.
Tgk sj permainan wayang lelong Islam, pembinaan Nanyang 1MdB ko sayang. Kukok kuat, taeklow penuh punggung. Ko contoh Malayu Malaya bingai terbaik. Terima kasih

Anonymous
Guest
Anonymous

http://theflyingkick.blogspot.my/2017/02/himpunan-ruu355-semakin-ramai-hijau.html?m=1

link atas … tak nak tulis panjang2 lah….

300,000 peserta hijau/merah sudah berada di KL ….JOM UBAH

Anonymous
Guest
Anonymous

Ubah apa…tu org kelantan

Anonymous
Guest
Anonymous

Perhimpunan orang kampong prepaid, 300000 jerr?

Anonymous
Guest
Anonymous

berhimpun betul2 tau, nnt senang tv3 al suku nak ambil shot. Buletspin Utama dh siap script nak kincin 20k marhaen.
Anda 1117, boleh dudok depan camera bagi nmpk gah padang penuh Melayu Malaya otak disedut.
Entah la, kadang tu ingat2 balik, elok lah Allah pupuskan bangsa yg meleset tiada harapan dari terus dibangsatkan ileh agenda laknat lelong Islam ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Himpunan tak ada amoi tak sedap tak dapat himpit amoi punya barang.

Ahjamal
Guest
Ahjamal

Harus PAS pagi makan dedak petang cari dedak…Hadi dah enak dng dedak yg lain masih raba mana dedak tunggu aja UMNO teraboh dedak…….

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalo masuk parti ruubabi dapat apa?

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah habis berbuih mulut aku….mintak tak sampai 'gila babi' udah. PAS ni dah jadi Parti Sampah! Ahli-ahli yang tak mahu terpalit dengan label ni segeralah keluar parti dan masuk parti pembankang lain, kalau mahu terus berpolitik. Berterusan dengan pemimpin yang ada sekarang tidak akan membawa kamu kemana selain dari ke jurang jahanam. Muhasabah diri banyak-banyak dan berIstighfar sebelum terlambat.

Anonymous
Guest
Anonymous

aku nak masuk parti mat sabun nak main 'kocak' dengan amoi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Siapa yg tak ikut serta dalam perhimpunan H355 adalah mereka yg tak ada semangat juang jihat. Mereka2 ini adalah mereka2 yg tak mahu Islam disyariatkan. Mereka2 inilah yg paling lemah imannya. Mereka2 ini tak ubah sperti orang kafir yg tak ada perasaan utk islam dibangunkan.
Mereka2 yg tak hadir=DAP

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu ali wa ala anta wak jahid pegi thaipusam..ini ali, tok men jd wakil pegi ruu 355..hadi meeting pun anta wakil saje maa..tatak masalah maa..
Wakil bijan..

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Nanti tok men bulat dgn hadi ah wang akan nyanyi lagu "lnilah Barisan Kita"

john doe
Guest
john doe

Oh ya ka kejora.

Tanya sikit. Isyak semalam dan Subuh pagi tadi gi jemaah tak?

Skrg ni sampai padang merbok belum?

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana tak pening lobai2 ni..
Jawatan dan pulus yg jd rebutan..

Anonymous
Guest
Anonymous

Otak dah sewel sbb makan duit haram 90juta..

Anonymous
Guest
Anonymous

Inilah cara Haji Hadi hendak bully Tun m. Pastu habis di veto apa2 keputusan yg Tuan Man buat, seperti masa M Sabu dulu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kelam kabut sungguh… terdesak abiss.. cemas tak menentu… gelabah memanjang.. tak tido mlm tido tak lena… asal ada ajer citer PAS mula la senak perut panas satu badan.. meracau racau dan sekit perut nak ke jamban… kikikikiki…Cap munga dan PKR mula dah tak keruan.. mcm org hilang akal… PAS nsk berhimpun dengan UMNO apa yg jadi masalah nye..RUU355 apa yg jadi isu nyer… ini buksn himpunsn guling guling atas jalan raya sampai trrbalik terbakar kereta… Peguam G25 Minah Kasim gereja kawan Marina Gereja pepagi dah teriak sakan Malaysia nrgaea Hindu… kikikikiki..kiooookkkk..ini la beberapa kerat melayu barya penjajah yg dah didoktrinkan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Jooommmmm, malu le nama saja Islam, nak kurban masa sikit pun tak boleh…baik tok dah mengaku Islam langsong….

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu ali wa ala anta wak jahid pegi thaipusam..ini ali, tok men jd wakil pegi ruu 355..hadi meeting pun anta wakil saje maa..tatak masalah maa..
Wakil bijan..

Anonymous
Guest
Anonymous

JOM UBAH Hudud Allah kepada RUU355

Hadi pun cakap "Hudud hanyalah 0.001% daripada hukum Islam". (Utusan Malaysia 7 Mac 2000).

(TQ John Doe atas highligh jawapan Hadi itu)

Anonymous
Guest
Anonymous

Mat Yeh 10:42….ubah kpd kumpulan kamu ke?…
Yang kena tangkap gambar di hotel kuala lumpur dan dapat gelaran ….spender tu siapa?
Ketua cawangan yg isteri nya sendiri buat laporan polis tak tahan diliwat suami itu siapa?
Bukan kumpulan kamu?

Anonymous
Guest
Anonymous

Berani tuan ibrahim..? Nak kena halau mcm mahfuz ke? Tak tahu ke PAS ni hak mutlak Hadi. Apa kata Hadi adalah wahyu yg mulia dan wajib dipatuhi. Segala apa yg keluar dari bibirnya penuh dgn hikmah dan kebijaksanaan yg tersembunyi (walaupun nampak bodoh). Presiden PAS adalah maksum Ulamak bertaraf Dunia

Anonymous
Guest
Anonymous

Selagi Hadi dan beberapa pemimpin dedak dalam pas,jgn harap mereka akan bersama pembangkang lain.

1981: aMANAT hADI: aDIK Abekakok,mokcikpokcik,tuang-tuang,puang-puang sekelian,percayah Jihad kite menentang umno bukan kerana dia umno,tetapi dia mengekalkan sistem penjajah,mati kite mati syahid:
Hasilnya:sembahyang 2 imam,sembelihan orang umno tak shah,laki-bini bercerai-berai,18 orang memali mati kerana berjihad.

2017: Amanat hadi nak berdemo.Tuang-puang,abekakok,pokcikmok,percayalah kite menyokong umno/ najib walupun dia mengekalkan hukum penjajah dan menyamun duit rakyat,tapi dosanya KECIL,berbanding dosa LIBERAL(LGBT/PONDAN) dan SEX,Marilah kite bersama berdemo menyatakan pendirian kita tentang akta 355.

Hasilnya :pemimpin pas terima 90juta,bermewah2 dgn kereta mahal,media-perdana memuji2 mereka.najib bersedondon dgn hadi.

Anonymous
Guest
Anonymous

RBA parti DAP…. yg tak ada ssja diadakan.. fitnah jadi makanan…..

john doe
Guest
john doe

10:57 baru keluar dari gua dan tak sedar apa yang berlaku selama ni.

Kejoraaaa…

Eh silap plak..

Kesiaaaaan…

Anonymous
Guest
Anonymous

Hadi akan tinggal sejarah saja tidak lama lagi. Akan tercatat sejarah "PAS Pecah Berai Angkara Hadi Awang" gara gara menjaja dan mempermainkan hukum Islam.

Anonymous
Guest
Anonymous

Aminnnn…

abrarmujahideen
Guest
abrarmujahideen

Ponteng mesyuarat supaya senang ketetapan mesyuarat yg dipengerusi orang laen mudah dilanggar..tiada wibawa politik langsung..mcm orang xde agama. Ikut nafsu sendiri. Mcm haramjadah.

Anonymous
Guest
Anonymous

"haramjadah" itu istilah Najib gunakan di kempen Pru13 bila dia fedap dengan penyokong2 nya tak reti cari dan keluarkan fakta dan hujah2 yang boleh membantu naikkan imej dia yang merudum.

Bagi yang "Ponteng mesyuarat supaya senang ketetapan mesyuarat yg dipengerusi orang laen mudah dilanggar..", istilah nya ia lah "takhalaljadah".

Hang Tuah kata "Bedebah".

Anonymous
Guest
Anonymous

Pas is past, apa yg mereka kata hanya dipahami oleh mereka sendiri sahaja seperti mereka khayal ketum dirumah yg nak runtuh…terasa bagai disorga istana yg indah agaknya…walaupun begitu teringat kata bro labu kita tabayyun sajalah walaupun diorg pemimpin pas asyik berayun ayun…

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Golok tu sorga pas