SPRM, KAMI PUN TAK SABAR MENUNGGU!!

Susulan tanda-tanya orangramai mengenai bilakah ahli-ahli politik yang korup akan ditangkap selepas beberapa tindakan diambil terhadap penjawat awam,  SPRM hari ini tampil meredakan kebimbangan itu dengan mengatakan masa untuk mereka akan tiba tidak berapa lama lagi.
Kepada ahli-ahli politik yang korup, saya ada satu perkataan saja – tunggu, demikian tegas Ketua Pesuruhjaya SPRM, Dzulkifli Ahmad.
Ya, tunggu…tetapi siapakah ahli politi korup yang ada dalam senarai SPRM itu?
Ikan jerung, ikan gelama atau ikan bilis?
Jika di kalangan penjawan awam, mereka yang ditangkap sehingga ke taraf Ketua Setiausaha, apakah di kalangan ahli politik ia juga mencecah sehingga ke jawatan menteri dan timbalan menteri?
Sama seperti peringatan Dzulkifli kepada ahli-ahli politik iaitu “tunggu”, rakyat juga tidak sabar menunggu siapakah yang bakal ditangkap oleh SPRM itu? 
Harap-harap “ikan” yang ditangkap nanti tidak mengecewakan semua yang menunggu-nunggu selama ini.(SH 27/01/2017).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:44 pm

119
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Anonymousjohn doeThe Phantomlabu labigiorgio Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Bro Din
Pd pendapat sy komentar disini semua pong pang setiap hari tp terlupa perkara asas yg paling penting. Yg patut kita fight sekarang ialah Bebaskan pentadbiran negara dari kuasa politician. Parti politik kena cari dana mereka sendiri dgn business dll.

Public fund takkan selamat selagi pentadbiran negara dikawal oleh politician. Mark my words…jika mo1 jatuh sekalipun rasuah dan salahguna kuasa akan tetap berlaku hanya berlainan skala.

Anonymous
Guest
Anonymous

.
Buat lah bisness sendiri dan yang meluluskan projek ia lah Menteri yang tentu-tentu mengutamakan kroni.

Perlaksanaan undang-undang yang bebas dan diberi kuasa penuh terus kepada Parlimen.

Selagi duduk bawah PM baik PM BN atau Pakatan Pembangkang selagi itu lah ikut percaturan kepentingan parti.

giorgio
Guest
giorgio

Bilis babe…. ikan kering…… ikan jerung mana berani, ikan paus mana berani….

hangkedee
Guest
hangkedee

Tungguuuu sehingga kucing bertanduk.bilis buat sambal sodap…jaw terlepas.Air Sabah…tiada kes RASUAH.Bangun pagi tiba tiba duit jatuh dari langgit

Anonymous
Guest
Anonymous

Rasuah politik susah nak cekup sbb ia melibatkan pulus. Pulus jam apa mau mkn. Sbb yg nak menangkapnya ada kepentingan dgn ahli2 politik yg rasuah tu. So, jgn hairan lah kalau ahli politik yg rasuah lambat diambil ti dakkan. Silap2 terlepas begitu ja

Anonymous
Guest
Anonymous

Amanah adalah tanggungjawap yg berat. Mereka yg memikulnya bersedialah dihadapan Allah Rabbuljalil.

john doe
Guest
john doe

Salam sejahtera semua. Saya kira di dalam blog ini saya kesan 2 projib yang muncul anon. Unknown dan seorang lagi saya mohon utk gelarkannya saujana (for obvious reason). Saya percaya ia bukan kejora kerana ia baik bahasanya sedangkan Kejora pula… Saujana kelihatan marah sungguh kepada labu labi disebabkan antara lain labu labi suka menyebut benda2 milik para ibu sedangkan ini adalah kegemaran Kejora. Sekiranya saujana dan kejora adalah individu yg sama, maka ini adalah perbuatan munafiq. Marah pada satu bahagian dan cinta pada bahagian lain pula. Bersangka baik kpd saujana, maka saya kira keduanya adalah individu yg berlainan. Saya akui… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Saudara John doe.Salaam.Saya akui saudara labu labi jika mencoret bahasanya mmg kasar. Saya juga bukan nak pertahankan beliau,cuma tentu ada kemarahan yg menjadi kan beliau begitu….ok. Tetapi beliau tetap ada perkara yg di sampaikan…cuma caranya agak keterlaluan.Menurut berita sahih ni ada satu manusia yg mmg kamcing abis dgn kak mah. Jika beliau duduk ngan kak mah anda tau apa yg di bualkan dan yg terkeluar dari mulut kak mah? Lebih mual dari apa yg di coretkan labulabi….paham tu kan? Tak percaya? Takpe…pergi cari Dt Ibrahim, tanya kat dia….tau tak sejarah brahim ni? Org yg memulakan kejatuhan KM melaka. Sekadar berkongsi… Read more »

John Doe
Guest
John Doe

Salam sdr, Terima kasih kerana respon. Betul saya setuju berbanding dengan kerosakan yang Najib dan Rosmah sedang lakukan hari ini apalah sangat bahasa kasar si labu labi itu. Walaubagaimanapun kekasaran itu tidak diperlukan pun untuk menyampaikan apa yang sdr labu labi ingin sampaikan. Perkara ini malah pernah disentuh oleh pak rahman jpc dalam blog ini. Sdr juga tak perlu bimbang, saya tidak mencemuh kawan sendiri mahupun pihak lawan (melainkan sebagai membalas sebarang cemuhan dan tuduhan ke atas saya) dan rekod menunjukkan saya telah menjadikan diri saya sebagai perisai mempertahankan sdr labu labi ketika ketidakadilan berlaku ke atasnya. Kepada labu labi… Read more »

labu labi
Guest
labu labi

Salam anon 1438 Dan john doe, semoga Allah taala permudahkan urusan tuan berdua.

Anonymous
Guest
Anonymous

Saya 14.38.Amat memahami penerangan anda. Saya kerap membaca komen2 bernas anda dan tahniah saya ucapkan. Kita bukan berbincang atau menulis mengikut kehendak kita semasa. Tetapi utk kebaikan supaya mereka2 yg kurang paham itu benar tau masalah sebenar.Saya pernah jugak menegur tuan shahbudin ni…saya agak terkejut kebelakangan ini komen2 yg disiarkan amat memalukan. Langsung tiada membawa apa2 makna,seolah2 mengaibkan seseorang itu wajib!Buat pengetahuan tuan….saya tak kutip maklumat tepi jalan utk di nukilkan disini. Cuma saya bersyukur,apa yg saya dapat adalah dari sumber yg tepat,malah kadang2 mereka yg benar2 terlibat!Sbb itu saya berpendapat najib perlu pergi, agar pemulihan sistem dan ekonomi mampu… Read more »

john doe
Guest
john doe

Salam sdr labu labi

Terima kasih dan semoga doa itu kembali kepada saudara juga.

jamil
Guest
jamil

Berani ke SPRM nak tangkap menteri atau Anuar Musa dan Isa Samad

rahman jpc
Guest
rahman jpc

sdr budin, maaf kalau saya kata yg kita perlu realistic.jgn lah kita 'menunggu buah yg tak akan gugur'. saya sering membuat perbandingan dgn Indonesia d bawah kepimpinan pak joko sekarang. KPK Indonesia bebas n ketua2 mereka d lantik olih DPR setlh menjalani proses ujian n temuduga secara intensif. hayat mereka hanya 5 tahun saja. d Malaysia semua peg2 sprm adalah kakitangan kerajaan. perbezaan nya amat ketara sekali. ia nya sudah tentu akan bolih lebih berkesan jika d letak d bawah parliament.(more independent) apa pun kita wajib memberi dokongan d atas usaha sprm sekarang. bagi 'hard targets' termasuk najib/rosmah, biar lah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan guna alasan 'span of powers' untuk tidak bekerja jujur.

Jika terus begitu, tahukah anda gaji yg diterima setiap bulan itu duit haram? Beri pula makan minum kepada anak isteri di rumah.

Jika sudah tahu ada pecah amanah & jika betul ada keterbatasan untuk bertindak, terus berhenti kerja! Sebab takut hilang pangkat & jawatan maka terus guna alasan "keterbatasan" itu??? Tiada kerja lain ke yg boleh mohon selepas itu?

Amat jijik alasan itu rahman jpc.

Ketahuilah penoreh getah lebih halal hasil duit titik peluhnya berbanding semua penguatkuasa yg menggunakan alasan "keterbatasan".

labu labi
Guest
labu labi

Yang tua kita hormati yg muda kita sayangi. Mgkn Kita berbeza pendapat, tp Kita kena jaga adap Kita di hadapan org yg lebih tua dr. Kita. Maaf ye semoga Allah taala permudahkan urusan tuan.amin.

The Phantom
Guest
The Phantom

Terima kasih Pak Rahman…..satu ulasan yg baik.

Bagi saya setuju atau tak setuju itu hak masing2………tak der paksaan. Apa pon tahniah Pak Rahman kerana keluar ke arah jalan yg lebih cerah.

Setiap negara ada korupsi………bezanya kecik atau besar jer.

Doa kita……….moga Allah lindungkan tanahair kita dari korupsi dan penyelewengan amanah rakyat……..amin ya Allah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Terima kasih labu labi atas doa itu. Saya suka labu labi yg sekarang.

Komen saya di atas rasanya tiada unsur carut marut atau kurang ajar pada yg tua. Itu ulasan jujur dari saya.

Apa yg saya tulis itu, saya sendiri lakukannya. Bumi Allah ini luas, jika di situ bukan rezeki kita, cari di tempat lain.

Jangan guna alasan sedemikian untuk menutup kekurangan diri atau menutup kemungkaran depan mata. Malukah jika hilang jawatan tinggi??? Tetapi tidak malukah secara tidak langsung menutup kemungkaran yg ada di depan mata?

Fan Tun
Guest
Fan Tun

Ingatlah dulu sumpah jawatan
Masa mula baru dilantik
Jaga bangsa agama dan watan
Dakwa tak kira buruk dan cantik

BERSATU DAP kerja bersama
Dengan PAKATAN satu destinasi
Kepentingan negara lebih utama
Daripada dibiar terus kleptokrasi

Jangan dipandang sebelah mata
Tun dan Kit Siang now like brother
Tok Guru kita apa kurangnya
Umno dikafir now together

Kalau kita diberi amanah
Lakukanlah bertanggungjawab
Tak kira penyewa atau tuan tanah
Tangkap perasuah dan pemakan suap

Rakyat memandang, semua melihat
Diberi kuasa jangan khianat
Wang negara jangan dirembat
Malam tahun baru bersamalah rakyat..

The Phantom
Guest
The Phantom

Fan Tun walau terrrrkena tempias "lesing" baru2 ni tapi masih beroperasi macam biasa.

Syabas bro…..pantun berisi yg dinanti2 oleh kami setiap hari.

Salam Perjuangan bro.

Anonymous
Guest
Anonymous

berkatalah si marhean yang tidak mengetahui melainkan sedikit dengan segala macam adu domba dan fitnah terhadap SPRM – lagak dan gaya seolah-olah mengetahui luar dalam dan turut serta didalam setiap siasatan yang dilakukan SPRM. kata si polan – tumbangkan UMNO dan BN kemudian barulah SPRM dan segala sistem yang ada di malaysia akan telus dan bebas dan lebih asyik, tambah si polan yang lain semua menteri2 dari UMNO dan BN akan di buru lalu didakwa kemudian dijatuhkan hukuman. namun si polan itu seolah-olah lupa tuan2 politiknya juga merupakan pelaku rasuah dan segala sistem yang ada di malaysia bakal dicengkam untuk… Read more »

labu labi
Guest
labu labi

Alif, lam, min..segala puji bg Allah, tuhan sekalian alam. Salam jumaat, semoga Allah limpah kan rahmat dan hidayah dan di murahkan rezeki. Amin.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hang pergi bilang juga rumah urut di seremban , JBharu fan KLumpur Darul umno yg bersepah ruah tu….

Kaki penipu… abis tipu keliling, termasok mat n minah umno kat felda2 pun gov tipu…

The Phantom
Guest
The Phantom

Labu…….tak payohle kamu layan dia tu lagi……..teman udoh cemuih melayan dia. Kamu tau ker sape maksud teman ni?? Dulu dia tu ada gelarannya tapi sekarang udoh pake anon jer pulak. Bukan kamu tak tau Labu…….hehehe

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia orang Najib yang dilantik oleh Najib.Mana mungkin orang ini seorang yang beramanah yang akan menangkap Najib.Orang politik yang mungkin dia akan tangkap adalah mereka yang menentang NajiBULLah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul. Yang akan ditangkap ialah pembangkang terutama yang nak bertanding PRU akan datang ni macam Rafizi kena.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tunggu punya tunggu punya tunggu bulan tak jatuh ke riba jugak….dah tau ending cerita dia…

Anonymous
Guest
Anonymous

buat habis duit pembayar cukai jer….pi mai pi mai tang tu…ade rokok sebatang ayoh chik? nok isap belang-belang gi tangkap ikang di Marang….kah kah kah kah

Anonymous
Guest
Anonymous

Lepas ni mmg org politik pembangkang yg akan di buru,ingat Teo beng hock,dia disiasat kerana rm 2000 saja.tapi nnt bila BN dah lingkup,siap lah menteri ke
Apa pangkat ke ,kejar sampai lubang cacing ,!!!!.tugas kita bantu kemenangan pembangkang dlm PRU 24.janji lah BOLIH !!!!!!…

Anonymous
Guest
Anonymous

Ok kawan2,saya dah baca banyak entry disini. Rata2 persoalkan kewibawaan SPRM.Nampak? Kepercayaan adalah tunjang segala2nya. Mcm2 yg di labelkan terhadap SPRM. Itu pandangan umum,iaitu pandangan dari rakyat yg mahukan perubahan. Kepercayaan yg telah terhakis dari tindakan mereka sendiri iaitu SPRM.Salahkah rakyat berpandangan negatif kpd SPRM? TIDAK.SPRM telah gagal menangani isu besar sebenarnya. Percubaan mengalih isu sebenar takkan berjaya. Permainan…..hahahaTak payah cerita panjang2 la….bertindak dgn segera kerana konsep tunggu ni tak baik untuk isu yg melibatkan kepentingan negara khasnya rakyat yg menjadi tunjang kpd ibu pertiwi yg di kasihi.Bertindak lebih baik dari menunggu,sbb siasatan telah pun di jalankan….yg di tunggu adalah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

..tambah sikit.
Jgn bagi Sykt Pandi Dhobi nk basoh atau NFA kes.
Kalu perlu, tangkap dhobi tu sekali.
SPRM kan DiRAJA, bukan DiPeeEmm.
Betul tak? Jangan TUNGGU,buat LAANI.Ada bran?

Anonymous
Guest
Anonymous

Masa bertindak adalah pada PRU akan datang. Jika kita semua sokong PPBM bersatu dan ia menang dalam PRU nanti, saya percaya semua yang salah akan diambil tindakan.

Anonymous
Guest
Anonymous

1130, sy 1056 nk tanya penuh sopan ni.
Tuan cadang pada PRU baru bertindak.
Apakah tuan juga spt maksudkan SPRM boleh sj bubar dulu, dan tubuh balik masa PRU14?
Aoakah erti DiRaja tiada kuasa?
Yang tangkap skrg semua wayang saja lah?
Ok, kita bincang prrsoalan ini sj dulu.
Sy tunggu. T.kasih

Anonymous
Guest
Anonymous

anon 1218,

Dibawah pemerintahan sekarang, sudah tiada pemisahan antara tiga tunggak utama kerajaan, iaitu legislatif, eksekutif dan perundangan.

Ini sudah terbukti, kerana SPRM dan PDRM (agensi eksekutif), AG dan kehakiman (agensi perundangan), tidak mampu menjalankan amanah mereka tanpa gangguan daripada menteri-menteri (badan legislatif).

Pada pendapat saya, hanya melalui perubahan kuasa dalam PRU sahaja mampu mengembalikan pemisahan antara 3 tunggak tersebut, kerana sudah terbukti bahawa sekarang ini, badan legislatif sedang mengawal badan eksekutif dan perundangan, untuk mengekalkan kuasa, "survival" dan menutup penyelewengan yang berleluasa ketika ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukankan budget SPRM sudah kena freeze? Tapi bak kata najib u have to deliver delivery deliver jgn bagi alasan wlupun budget dipotong…taik kucing..sprm dan najib saling memerlukan…dua2 tak boleh pakai..xkan dia berani tangkap bos dia sendiri kan

Anonymous
Guest
Anonymous

Boleh percaya ke ni Din, kes Jabatan Air Sabah depa boleh buat silap mata tukar kes dari rasuah ke money laundering. Lawyer Kak Ijat hantar surat sekeping kat AG boleh gugur kes yang dah pun bertahun bicara kat mahkamah. Dasyat AG Malaysia. Semua boleh kaw tim..

Anonymous
Guest
Anonymous

Sumpah memang tak caya.

Anonymous
Guest
Anonymous

.

Kalau dah cukup bukti dan keterangan , yang telah di perolehi oleh Pegawai Penyiasat, beku kan lah dulu semua harta dan duit individu tersebut.

US beku kan semua harta 1MDB.

Adakah selepas ini kita akan melihat ahli politik terutama UMNO akan guna kereta biasa-biasa..

Anonymous
Guest
Anonymous

bn kalah jer pru14, sprm pakat tunggu depan rumah. tapi kalu menang lagi, lambat punya tunggu la. ada pulak parti yang nak jadi blok ketiga untuk pecah undi kasi bn menang. tapi yang pasti, ikan bilis dulu sebelum ke laut dalam.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tahap kepercayaan rakyat terhdp sprm dah sampai taik busuknya. Lbh baik jgn ckp apa2 psl nak tgkp ahli politikus. Tp kamu tak buat dgn adil. Buat rakyat tmbh meluat je dgn kamu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Selagi kepala lanun tak ditangkap selagi itulah kepercayaan kita terhadap sprm luntur.

Kalau setakat tangkap ikan bilis saja. Tak ada apa yang nak dibanggakan. Kepala lanun tetap terlepas. Rompakan mega tetap tak selesai.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dato bahri tunggu dah berkurun. Akhirnya tak tahan terus bersara awal. Sebelum tu macam2 tindakan dia kena sebab bersuara cikit je. Sampai hari ni malaun nak kaitkan dia dengan kes.

Anonymous
Guest
Anonymous

Moga Allah hancurkan kuasa lanun mega Malaysia. Dah banyak orang dianiaya olehnya. Berselindung di sebalik kuasanya. Allah maha melihat kejahatan yang kau sembunyikan lanun. Kau dan kuncu kau tetap akan jatuh.

Allah tak akan biarkan kau bermaharajalela menganiaya orang lain dan Allah tak akan halalkan duit haram yang kau makan. Moga hari Allah melepaskan negara ini dari pemimpin korup itu tiba dengan kadar segera.

Allah akan bagi jalan dan lorongkan ke arah kejatuhan kau amin ya Allah.

john doe
Guest
john doe

Salam Jumaat kepada tuan Budin dan semua peserta bloq. Masih pada topik SPRM seperti semalam. Ulasan saya sama seperti semalam, selagi Najib masih PM apa sahaja usaha membanteras rasuah hanyalah sia-sia dan lebih kepada wayang dan alat. Wayang adalah disebabkan yang dikenakan tindakan hanyalah bilis2 dan gelama sedangkan bapa jerung MO1 yang konon mendapat 'derma' failnya diNFA sekalipun akta berkaitan jelas memberikan definisi rasuah sebagai termasuk derma. Begitu juga kes FELDA. Shahrir Samad dengan nada tegas dan konstraktif mengatakan wujudnya ketirisan (rasuah la tu) di dalam FELDA, tapi Isa Samad masih bebas sebebasnya. Alat adalah disebabkan ia kini digunakan untuk… Read more »

labu labi
Guest
labu labi

Salam jumaat sedara ku John doe moga Allah taala mudahkan urusan sedara.amin.

The Phantom
Guest
The Phantom

Setuju dengan John Doe……satu ulasan yg baik. Kewibawaan dan maruah SPRM bergantung kepada keadilan tanpa batas, tanpa mengenal erti "siapa". Kalau benar ada tindakan selektif………ini akan akibatkan rakyat hilang kepercayaan terhadap mereka sebagai satu badan berkecuali……yg tak bias. Kita tak dapat nafikan ramai rakyat dah hilang kepercayaan kepada perundangan yg ada……..kita kena terima hakikat ni walaupun pahit nak ditelan. Tengok jer apa komen orang dalam blog ni. Ini baru blog Shahbudin…….di luar kita tak tau lagi. Kita harap kepercayaan rakyat kepada institusi dan badan2 perundangan negara dapat dipulihkan sebagaimana yg sepatutnya………..tapi ini perlu disusuli dengan tindakan yg adil dan sama… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

SEMUA NYA DRAMA BELAKA DAN AKHIRNYA TIADAKES

Anonymous
Guest
Anonymous

dengar statement tu betul2…dia kata tunggu bukan tangkap…. so tunggu je l a sampai sudah yeeee

Creater 727qp
Guest
Creater 727qp

Sekadar penyedap rasa..penyedap hati..alamatnya nak dekat PRU..matlamatnya tak jauh dari mengenakan pihak penentang dan yang tak sehaluan dengan para lanun..sekadar memenuhi dan nak membersihkan imej SPRM yang tercalar kerana pemecatan pegawai sejak kebelakangan ini…lakonan untuk menyiapkan filem PM ( PIRATES OF MALAYSIAN)..belum ada di pawagam TUNGGU..😆😆

antiug
Guest
antiug

Tunggu selepas ku pencen…

Anonymous
Guest
Anonymous

"Kepada ahli-ahli politik yang korup, saya ada satu perkataan saja – tunggu". Boleh PERCAYA KA ? janji taik kucing!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Hari ini hari jumaat
Khatib naik atas mimbar
"ITTAQULLAH….WAUSIKUM BITAQWALLAH"

On reflection, adakah MACC Commissioner takut pada Allah? Kalau takut pada Allah mengapa lebih takut pada manusia yang berkuasa?

Islam mengajar kita jangan berbohong, tapi mereka ramai yang berbohong tanpa malu

Islam mengajar kita jangan menyamun, ketua kita menyamun

Islam mengajar kita jangan rasuah, tapi pembesar2 kita terima rasuah

Dimanakah keislaman kita sebagai hamba Allah?????

labu labi
Guest
labu labi

Salam jumaat sedara, Kita berpegang pd kalam Allah dan sunnah rasulnya.insyaallah Kita tak sesat jalan. Kita mohon pagi petang siang Dan malam utk di tunjukkan jalan kebenaran.. Amin.

Anonymous
Guest
Anonymous

SPRM,

kuman-kuman diseberang sungei jelas kelihatan
Walaupun terpaksa merentas sungai penuh buaya.
Merintangi kain wayang pacak perlu berterusan
Agar rakyat lupa kesedihan, hati terhiburvdan terus terleka

Namun gajah bermaharajalela menari didepan mata.
Dipaling pun tidak apalagi hendak disentuh pun tak mahu
Demi bangsa, agama dan negara yang amat tercinta
Kalau tak percaya tanyalah Soo Har Lee dan sekutu

cucuopahkamu
Guest
cucuopahkamu

kita tunggu sapa mampuih dulu.maksud aku yg siasat dan kena siasat dan yg dok berharap.
tunggu yob , ada tiga pilehan 1.tunggu sampe kiamat 2.tunggu sampe mampuih 3. mana yg dulu datang..

Anonymous
Guest
Anonymous

Elok juga tuan admin padam komen copy paste yang menjela panjang tu.

Ada masa sebabkan komennya dah makan banyak entry, bila tiba turn kita nak hantar komen, komen kita tak boleh masuk dalam blog. Rasanya tuan admin tak perasan tentang ni.

Anonymous
Guest
Anonymous

.

Betul komen saya 2 kali tak masuk malam tadi.

Pasal UMNO kena game dengan Mahathir dan LKS berhubung jawatan TPM.

Apa yang jadi ialah cina dalam DAP yang tidak suka Mahathir kini memberi sokongan kepada Mahathir.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ni kejap lagi penuh la ruangan komen Tuan Budin dengan tulisan-tulisan sampah yang panjang berjela yang lari tajuk. Semuanya berkisarkan serangan bertubi-tubi terhadap Tun M, paeti Bersatu dan DAP. Saya rasa sudah tiba masa Tuan Budin 'moderate' Tuan Budin punya blog. Buat seperti blog Apanama dan Zamkata yang menapis dahulu komen-komen yang masuk sebelum disiarkan. Sejak dua menjak ni blog Tuan Budin penuh dengan komen-komen 'sampah' dari troopers Umno yang banyak pos komen panjang-panjang yang lari dari tajuk. Sekali pos sampai berpuluh-puluh jumlahnya. Menyemakkan pandangan dan menyakitkan mata. Sampai setiap artikel yang Tuan Budin upload komennya mencecah sehingga ratusan jumlahnya… Read more »

labu labi
Guest
labu labi

Setuju,saya sokong cadangan ini di laksanakan Dan mohon cadangan di tutup. Semak dgn artikel copy paste yg ulang tayang. Permisa dh bosan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Klu.nak block.kena. block labu labi dulu.sbb.asik.bagi.orang.marah.je hehe..jgn marah gurau.Je…

labu labi
Guest
labu labi

Salam jumaat sedara, moga sedara sehat walafiat dan murah rezeki diberi Allah taala.amin.

Anonymous
Guest
Anonymous

06.14 yang kau tulis ni pun panjang dan macam sampah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bahlol 10.56. Kau tu sampah!!..

labu labi
Guest
labu labi

Salam jumaat anon 1056 Dan 1111,semoga Allah taala mudahkan urusan sedara berdua. Amin.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tunggu bulan jatuh ke riba la nampaknya..

cass
Guest
cass

boleh percaya ke tu…saja nak bagi sedap hati rakyat je…nak pilihanraya ni…masak sangat dah…sikap ketua ketua jabatan ni….
tengok kes sabah sudah.. makin senyap…dari 10 juta jamin tinggal 5 juta…
macam tu lah nasib rakyat malaysia asyik kena kencing saja…
kalau betul sprm nak benteras rasuah terhadap vvip ni…petgi saja ambush tak payah nak heboh…ini pergi heboh dulu…seolah olah macam bagitau pesalah pesalah ni supaya cepat buang srgala bukti…cepat sembunyikan apa yang patut…pindah apa yang patut…tukar nama apa yang patut..
bila tiba harinya…tak ada bukti…bukti tak lengkap….macam tu lah sistem yang dipraktikkan kat negara kita….
tunggu dan lihat je lah….kesian rakyat asyik diperbodohkan….

Anonymous
Guest
Anonymous

Memang tak caya.

Anonymous
Guest
Anonymous

456, Insider info:
Yang Besar sikit 2 Cina , 6 Melayu Large. (+40 Melayu Medium, +60 Melayu Small) Tu pun kaku tak diDhobi.
Memang sah la melayu islam (label only), tak ada amanah.
Main wayang kuat. Yang EXTRA LARGE tak kena, tak bermakna juga..

Anonymous
Guest
Anonymous

.

Itu untungnya PAS berpolitik matang.

Hihihi..

Anonymous
Guest
Anonymous

haha, PAS lg politik wayang. 90j sebat, berlakon warak. Pengedar tunggal MLM Produk Jus Koncin Lobai Marrengue, Tjap WalbUnta ibni baghal.

Anonymous
Guest
Anonymous

2 from DAP, 2 from PKR, 2 umno and 2 ex umno…one at a time b4 pru14. Source – insider

Anonymous
Guest
Anonymous

Bagi tabur taik atas pembangkang dulu supaya orang tak undi.
Bila dah dipalit dengan taik, tentu tak ada orang berselera dengan pembangkang.

Kencingkan pembangkang kasi hancing dulu. Dah busuk siapa nak dekat.

Anonymous
Guest
Anonymous

err….from PAS takde ker??? kes balak di kelantan tu…terbaru kes tugu peringatan mangsa banjir…

takde kot….dah mesra umno katakan….

Anonymous
Guest
Anonymous

Umno kan sedang merisik. Sekarang dalam fasa kenal mengenali, tawar menawar, berbalas hantaran. Majlis akad nikah sebelum tarikh pru14.

Aii, tak kan nak tangkap tunangan orang:)

Anonymous
Guest
Anonymous

Dapat tertangkap basah berpuluh juta ..tunai…tiba-tiba tiada kes…rupanya itu duit ' cina mati ' untuk dibakar….hahahaha…Malaysia ku ada mcm2

Anonymous
Guest
Anonymous

Dapat tertangkap basah berpuluh juta ..tunai…tiba-tiba tiada kes…rupanya itu duit ' cina mati ' untuk dibakar….hahahaha…Malaysia ku ada mcm2

kay isma
Guest
kay isma

Najib selalu wssp mamat ni, dh makan ke belum, sehat ke, anak bini ok ke, sake tu dh dapat buang ke?
Tk kn mamat ni nk taram najib pulak?

Anonymous
Guest
Anonymous

ha ha ha. lawak ka apa depa ni. ada ka munasabah pukat bilis, kembung dan gelama nak diguna dan harap dapat tangkap paus dan jerung???. Koyak rabak la weeiii! kelakar + sewel la hangpa kalau dok harap tikus pi tangkap kucing dan rimau. tok sah laa buang masa dok tunggu kucing tumbuh tanduk! baik pi makan pisang tanduk lagi baik laaa. SPRM tu bawah tapak kaki MO1 laa..bila bila masa saja boleh dihenyak sesuka hati. Tambah lagi dengan penangkis PM.. AG tuuu..kah kah kah…sakit perut aku tahan gelak dok fikir pasai harapan dan impian tak masuk akal rakyat nak tengok… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul. Mana boleh tikus nak perangkap singa.

Anonymous
Guest
Anonymous

Boleh caya ker? Takut tunggu menjadi tunggul mati jerrr. Dah dekat election ni. Kaedah Catch & Release macam dalam dunia memancing tak mustahil akan menjadi strategi untuk mengolah kepercayaan orang ramai kononnya kerajaan sekarang serius untuk memerangi rasuah. Kes penemuan duit ratusan juta JANS yang didakwa tiada unsur rasuah mungkin satu contoh. Tangkap, waran dan lokapkan sekejap, akhirnya tiada bukti mencukupi lalu lepas. Duit hilang tak dapat dikesan dan dikembalikan. Tapi slogan berdentum dentam dilaung bertambah hebat dan gah…tapi akhirnya jadi sampah. Dah tangkap, pas tu saja lepas. Fishing games catch & release tak mustahil diguna pakai.

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul.
More like penjanaan News Headline utk primetime feed.
Followup dipedapkan.Dadah utk audience TV3 terlebih suku.
Masalahnya rating mainsstream media dh ting 6.2%.
Apabila silap mata dibuat ulangkali…hilang bisa. Kesalahan dibuat ulang kali…tunggu. Bengap siot!

Anonymous
Guest
Anonymous

Las skali pusing kata takda kuasa nak buat pendakwaan atau takde maklumat terbaru atau syor dakwa dengan akta yang mensabitkan hukuman ringan bla bla bla.. puih!

Anonymous
Guest
Anonymous

I bet the politicians are from opposition especially ex umno. My source says so

The Phantom
Guest
The Phantom

Yupp….maybe…who knows.??

labu labi
Guest
labu labi

In any operations, element of surprise is crucial and always study the strength and weaknesses of your opponent… That will be executed accordingly. I am grateful having a job as a peon and living in ppr housing.. I can be anybody in my line of duty.

Anonymous
Guest
Anonymous

i am happy that you are a happy PONDAN ….

labu labi
Guest
labu labi

Expect sooner than u expected.

Anonymous
Guest
Anonymous

I am feeling gay and happy, what a lovely day

labu labi
Guest
labu labi

Salam jumaat, moga Allah taala mudah kan urusan sedara.amin.

labu labi
Guest
labu labi

Alif,lam min,..segala puji bagi Allah, tuhan sekalian Alam.

Salwah Abdat
Guest
Salwah Abdat

Sebelum siasatan di jalankan silap-silap sudah ada di dalam tong simen……!!
Macam kes Morris……..!!
Siapa lah agaknya mangsa seterusnya….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Gitu le gamaknya.

labu labi
Guest
labu labi

Tunggu tu maksudnya.. Kelulusan dari boss mana2 ahli politik yg cuba nk memberontak atau berkonspirasi utk jatuh kan kleptokrat.. Seperti biasa, skrip dh sedia dan Kita juga akan ditayangkan filem yg sama,mgkn dgn tajuk "tunggu.."..

Anonymous
Guest
Anonymous

Berani ke SPRM nam tangkap menteri..kalau tangkap pun AG kata tsk ada kes..

Anonymous
Guest
Anonymous

Yg akan kena cekup ialah bekas PM yg terlibat dgn skandal BMF dan Forex Trading BN.Pendedahan baru di buat sedikit masa lagi ada laupran kepada SPRM,menjelang PRU mantan PM kena cekup dgn bukti kukuh.Mampusss.

Anonymous
Guest
Anonymous

Lepas report cia kantoi..
Skrg skandal forex pulak? Kah kah kah
Sape menteri kewangan waktu tu?
Dan yg paling utama..si mo1 di mana waktu itu…

Kah kah kah…this one will surely heavily backfire encik mo1…

Anonymous
Guest
Anonymous

Sebenarnya semua isu2 tersebut sudah pun terjawab publicly malah di parlimen. Ko nie mcm budak baru bangun tido lepas kencing malam. Kau tanya la sendiri MO1 ko tu. Zaman Tun M dulu mmg banyak peluru2 yg telah digunakan oleh pembangkang berkaitan dgn perwaja, bmf, memali, forex loss, proton, silterra dan mcm2 isu yg beliau sendiri menjawab dan ada yg bertindak menubuhkan penyiasat berkecuali utk memuaskan semua pihak. Apa2 pun rakyat masih menyokong BN kerana penerangan menyakinkan, tindakan yg berkesan, kebajikan rakyat masih tidak terjejas dan keyakinan yg kuat dgn polisi2 mantap kerajaan yg ditadbir oleh Tun M. Ungkit la apa… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

How about THE elephant in the room for a start? Bukti kalau tak reti sangat minta dari DOJ

Anonymous
Guest
Anonymous

The assholes are an absolute disgrace to the institution of Justice in this country.
Diorang memang berperangai macam kasta brahmin dan kshatriya menundukkan kita rakyat biasa.

Anonymous
Guest
Anonymous

Rasanya SPRM akan menyiasat menteri yang menyusahkan UMNO, contohnya Tajuddin Pasir Salak dan lain-lain yang sewaktu dengannya. Maka jadilah umpama wayang kulit sahaja layaknya.

lautmasin
Guest
lautmasin

Ahli politik pembangkang yg akan disiasat dulu, geng umno mana lut, tak caya tungguuu..

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul tu boleh cap jari.

Anonymous
Guest
Anonymous

mangkok sprm tak akan sentuh menteri umno. sprm akan serang ahli politik pembankang…dah boleh baca permainan umno yang jijik ni…

Anonymous
Guest
Anonymous

Lautmasin dan Anon 06.30
Teman setuju bebenor kata kome.

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul tu boleh kerat jari.

The Phantom
Guest
The Phantom

Macam yg kita semua tau ada kemungkinan yg akan jadi sasaran utama ialah Tun M. Ini isu yg hangat dimainkan waktu ni. Memang ada sebab kenapa isu Tun M dimainkan dengan giat sekali sekarang ni.

Tun M yg menjadi musuh utama jadi Tunlah yg mungkin menjadi target utamanya. Itu possibility.

Ini dah jadi satu lumrah…..dan satu negara dah dapat agak possibility ni.

Sekarang ada 2 kemungkinan……sama ada ia benar2 jadi atau tak jadi. Ni yg kita tak pasti lagi.

Jadi sama2 kita tunggu dan lihat apa episod seterusnya.

Kita tengok sejauh mana seluang nak melaut.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak lama lagi kena tukar kerja la nampaknya

Anonymous
Guest
Anonymous

Tidak professionalisme itu ketua polis dengan kenyataannya kepada orang awam … macam ali baba buat pengumuman supaya anak buah perompak dibagikan masa untuk cepat melarikan diri.

labu labi
Guest
labu labi

Sedara saya tak faham apa isu yg sedara nk luahkan,mohon pencerahan ye.