SEMUA SENADA UNTUK NEGARA

Jika semua ini berjalan mengikut apa yang dirancang, sudah tentu ia merupakan berita baik untuk kita semua.

Pada 1 Oktober, Muhyiddin Yassin akan berada sepentas dengan pemimpin-pemimpin Pas dalam satu program ceramah di Pekan Kemasik, Kemaman, Terengganu.
Ini adalah program julung kali antara PPBM dengan Pas di sebalik ketidaktentuan pendirian parti itu sejak kebelakangan ini.
Pada 2 Oktober pula di Simpang Kepayang, Bera, Pahang, dalam program ceramah mengenai 1MDB, Tun Mahathir Mohamad dan Dr Wan Azizah Wan Ismail juga dikhabarkan akan duduk bersama di atas pentas buat pertama kalinya.
Walaupun Tun Mahathir sudah menjalin hubungan baik dengan PKR, bertemu dengan sebahagian besar pemimpinnya, termasuk bersalam dengan Anwar Ibrahim baru-baru ini, tetapi pada 2 Oktober ini adalah pertemuan julung kali beliau dengan Dr Wan Azizah.
Ia sudah tentu susulan terjalinnya semula hubungan baik antara Tun Mahathir dengan Anwar yang bermula detiknya di Mahkamah Tinggi pada 5 September lalu.
Semua in tentunya untuk negara dan demi usaha menyingkirkan Najib Razak menjadi kenyataan akhirnya. (SH 28/09/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:41 pm

93
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Asa LoanAnonymousaphrodexpelangsing wsc biolo asliagen fair n pink Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Asa Loan
Guest
Asa Loan

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: [email protected], anda juga boleh menghubungi e-mel ini: [email protected]

Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:[email protected], you can also contact this email:[email protected]

aphrodex
Guest
aphrodex

jika bersatu akan kuat

pelangsing wsc biolo asli
Guest
pelangsing wsc biolo asli

merapat ke haluan

agen fair n pink
Guest
agen fair n pink

bersatulah

Anonymous
Guest
Anonymous

kematangan adalah aset

Anonymous
Guest
Anonymous

kematangan adalah aset

Tajul
Guest
Tajul

Ayat2 standard pemakan dedak:

1) Saman DOJ ditarik balik
2) Sudah sudahlah..
3) Fitnah
4) DAP
5) Madey
6) Kisah tikus dan serigala
7) Nuar
8) mesej bjela2 copy paste
9) politik kacau bilau

Ada yg nk tambah lagi? Huhu..

Anonymous
Guest
Anonymous

Pepehal pun dari dulu M'sia takdirnya Umno Bn menerajui walau pun dipenuhi dgn pelampau2 tamak haluba dan dinyahkan Allah taala satu persatu dgn menampakkan keburukan sebenar warna peribadi mereka bila mana mereka2 ini masih kecewa kepinginkan untuk menghidupkan lagi mesin buat duit mereka dari tidak berfungsi dan terasa sangat rugi hanya jadi kenang kenangan buat mereka2 dgn impian2 yang tak kesampaian bersama pengikut tulinya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Utk lanskap politik baru Msia, rakyat bertanggunjawap utk melenyapkan parti penjual agama Pas dan parti penjual bangsa Umno yg terlalu byk merosakkan perpaduan umat Islam dan org melayu dulu, kini dan selamanya.

Anonymous
Guest
Anonymous

move on to the next level in our sistem politik.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tumbangkan regim ubn..tubohkan Barisan Rakyat mencakupi PAS, PPBM, PKR, DAP, parti parti yang ingin bersama dari Sabah dan Sarawak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pas tak boleh dipercayai. Musuh dlm selimut, gunting dlm lipatan. Biarkan Pas bersendirian.

Anonymous
Guest
Anonymous

Amin insyallah makbul doa guling najib
Jatuhnya bn umno…amib
Kerajaan baru harapan malaysia
Keris pahang
Buat ceramah di kuantan atau pekan pulak

Anonymous
Guest
Anonymous

usahakan amno kalah pru14
jangan leka denagn muslihat yang dirancang amno

Anonymous
Guest
Anonymous

SETUJU !!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Sang nakhoda bersikap sebagai seorang gembala biri-biri tetapi kelakuannya menyebabkan manusia dianggap sebagai biri-biri yang hanya menjadi makanan kepada manusia yang tiada sifat kemanusiaan tetapi lebih kepada sifat binatang yakni sebagai binatang serigala.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia gembala biawak

Anonymous
Guest
Anonymous

erm, melihatkan betapa politikus berhati serigala datang dengan membawa janji untuk memenuhi nafsu sekalian marhean yg jahil ini, melalui jalan yg sama. Membuat aku teringat tatkala pendustaan yg serupa di awal kelahiran Pakatan Rakyat. Di waktu itu tanyakan kepada marhean yg jahil dan sombong itu perihal politikus berhati serigala, maka jawap mereka inilah kepimpinan yg benar dan mantap dan melaluinya kami akan hidup bahagia tanpa derita. Dan kami (marhean) akan menumbangkan segala bentuk kezaliman yg dilakukan oleh kerajaan BN. Sehingga sekalian si jahil itu terlupa bahawa Pakatan Rakyat tidak punyai nakhoda, tidak juga terikat pada undang-undang pendaftar pertubuhan. Memang sifatnya… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Hahhhh….serigala dah datang, mana biri biri?

Anonymous
Guest
Anonymous

Nakhoda, seandainya serigala serigala bertopengkan politikus itu bertanding di antara satu sama lain di pesada acara larian 4 x 100m, apakah ianya tidak mengkagumkan?

Anonymous
Guest
Anonymous

yea, "biri2" itu adalah kiasan kepada marhean yg tidak lagi mahu dipandu iman, akal dan ilmu.

Dan benar politikus berhati serigala tidak lagi berselindung bahawa "nakhoda" terlantik bersandar pada berapa besar kuasa yg diperoleh melalui PRU kelak.

Tiada nilai kepada mereka akan amanah terhadap agama dan bangsa.

Mereka bukan sahaja berlari, malah saling mengejar tanpa henti.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jadi nakhoda awak sokong biawak lah yer? Acara wrestling biawak.

Anonymous
Guest
Anonymous

19:42
pokoknya yahudi juara la ni hangpa nak dap kiblat. pikir2 le sikit scara rasional tanpa marah2

Anonymous
Guest
Anonymous

Sang nakhoda bodoh tak bertepian (bodoh tak terbatas).kalau betullah politik melayu ITU memajukan bangsa melayu @ bangsa selain bangsa melayu(rakyat Malaysia keseluruhannya) tak akan ada kedengaran cemuhan Dan rintihan rakyat dibebankan lagi dengan segala bebanan hidup ciptaan pemerintahan yang gagal.Bangsa melayu bukan bangsa yang tempang/cacat bila berjalan terpaksa perlukan tongkat.soalnya , betapa banyak peluang terbuka Dan berapa banyak peluang yang tertutup Dan hanya terbuka kepada elit-elit (umngok)?

Anonymous
Guest
Anonymous

Nakhoda dengan law of the jungle nya..

Anonymous
Guest
Anonymous

selamat malam, sahabat. kenang kembali sejarah, maka kamu akan malu dengan segala nikmat yg dapat untuk kamu dan kaum kerabatmu. Ia bukan datang bergolek, tidak juga terbang mekayang, melainkan galang gantinya adalah darah,qudrat,masa,ilmu,harta benda,niat,tawaqal kepada Allahswt. bukan kamu atau aku, bukan juga sekalian pencela yg jahil,tetapi mereka ialah generasi yg telah berlalu. Inilah generasi yang membina bahtera yg diberi gelar sebagai UMNO. Rohnya adalah Islam, jasadnya adalah bangsa. Maha Suci Allah didatangkan kepada UMNO waktu itu marhaen yg redha dengan doa,usaha dan harapan terhadap bahtera keramat ini. Kemudian dihampiri UMNO pertolongan dari kalangan non muslim yg memilih untuk membaiah secara… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau benar2 takut pada Allah knp nak takut pada parti politik spt DAP dan lain2.

Agama itu hak peribadi. Rakyat memilih parti pemerintah utk kerajaan yg bersih dan telus perjuangkan hak2 serta kebajikan rakyat @ semua kaum di Msia.

Parti Islam Pas pun terpalit tuduhan makan duit curi 90juta. Bersihkan nama parti dulu baru bicara ttg Islam dan takut pada Allah!!

Tajul
Guest
Tajul

Hahaha

Nakhoda sewel dah berkokok dah

Menengok kengkawannya dah kena belasah tahap KO dalam ni

Siap jual nama Allah s.w.t. lg..

Dah makan dedak hasil duit curi pun nak kencing sana sini lg?

Karang kot mati xsempat tobat..

Ke najip boleh bagi syafaat kat kau masa kat padang mahsyar nanti? Sampai mcmtu sekali taksubnya kau berakidahkan dedak..

Anonymous
Guest
Anonymous

erm, untuk sekian kalinya golongan yg sombong dan jahil seperti awak tidak mengambil sedikitpun pelajaran, walau sudah diperlihatkan betapa buruknya keadaanmu yg didusta dan ditunggang politikus berhati serigala. kamu hanya berselindung disebalik kata-kata celaan, tanpa mampu "membuktikan" kebenaran yg didakwa ada bersama kamu. Kamu tiada upaya untuk menjawap.Kamu "hilang" punca untuk membantah. Tidak sesekali aku mengkhabarkan kepada kalian tanpa mengetahui apa yg aku telah sampaikan. Kini kamu katakan aku sebagai pentaasub ? jatuhnya seseorang ke dalam sifat taasub jelas kelihatan subur dan mekar di dalam golongan seperti awak. Dua bahtera tanpa nakhoda, dibina dan kemudian karam. dan kamu berada didalamnya.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

President najib razak…kahkahkah. Bahlul nak mampus zahid hamidi berucap kt pbb

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul ke? Ada link? Biar betul PMO sekarang ni

Anonymous
Guest
Anonymous

Cara macai umno berbahas, orang putih kata, preaching to the converts. Tak ke mana. Pelbagai usaha sudah dibuat; bagi BR1M, buang muhdin dan mukhriz, perlekeh tun, tiup sentiment anti cina, dll. Tak berkesan. Dan sekarang, orang kampong pon dah mula faham skandal 1mdb. Orang kampong pon dah tau bahawa pembesar2 umno di cawangan dam bahagian pon TIADA jawapan tentang 1mdb. Patut la panik.

Anonymous
Guest
Anonymous

mano deh mano deh, sampai doj nak turunkan cara pintu belakang, poyi jumpa ydpa la (kalu dulu hampir2 nak jadikan M'sia republik – mujur tak jadi kalu tak M'sia sebiji Singapura sampai kiamat kroni2 Kuan Yew je perintah) kalu 1mdb ada bukti anytime Najib kena tangkap dah .. ni ceghita berbelit belit kait sana kait sini main isu skandal kwsp, pusing2, kona sana kona sini, habok pun tarak. Pepehal undi tabung dan perwakilan je boleh pakai.

Anonymous
Guest
Anonymous

bai lagi satu M'sia tahu dah dari dulu Dap la yang tiupkan perkauman, baru2 arwah Harun meninggal dulu diya kata Melayu kucing kurap harap hangpa semua sama2 tak boleh trima celaan begitu, kalu sokong hangpa mengucap bebyk wei, ceghita la yang benar bro, ini sejarah bukan reka2 ja. Sampai la ni lemah Mca dan Gerakan (ini memang salah dia orang tak turun kebawah) La ni hampir 90% Cina pasti undi Dap atau proxy diwujud Dap mcm Dyana Telok Intan – Dap memang licik Melayu ja berpecah asal cerita lama tak suka tgh saudara lebih sikit tang rupa, tang pangkat, tang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

17.10…kau baca archives 1MDB kat WSJ dan new york post, ada kat situ. Kau boleh tau arah siasatan di 5 negara, dan boleh jangka apa akan berlaku dalam tempoh setahun lagi. Kalau kau tak tau baca english, pi tanya loyar.

Anonymous
Guest
Anonymous

17.24…minta maaf, analisa kau tahap mat rempit, aku tak layan, tiada siapa harus layan. Sekian, terima kasih.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sikit-sikit DAP.. dok ratib benda yang sama dahulu.. kini.. dan selamanya.. patutlah UMNO yang lebih memerlukan kewujudan DAP kat Malaysia ni.

Gerakan dan MCA ni bangsa lain kot. Bukan Cina.. entahlah.. sekarang ada cina DAP.. cina MCA.. cina Gerakan.. tak sama kot..

Cuba bukak mata dan hati tu sikit.. Perdana Menteri (MO1) yang di akui sendiri oleh Rahman Dahlan pun nak di sokong lagi..

Dulu dok kata PAS ja yang taksub dengan pemimpin.. UMNO pun sama kot.. malah lagi teruk..

Anonymous
Guest
Anonymous

saudara, bezanya DAP dengan MCA dan GERAKAN adalah pada objektif penubuhan parti mereka.

Sila baca dan gunakan akalmu wahai sahabat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 17:24,

Yahudi pon terima kepandaian bangsa lain.Takan melayu mahu jadi lebih terok Dari bangsa yahudi? Sikap perkauman ITU akan meletakkan kedudukan sesuatu bangsa ITU standing dengan bangsa yahudi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Org umno dan sekutunya, x abis2 dengan taktik pecah belah dan perintah…bila tgk pembangkang nak bersatu, isu agama, perkauman di mainkan…dlm pertubuhan mereka plak rasuah, cantas mencantas,songlap jadi mcm rutin harian je…

Anonymous
Guest
Anonymous

Amat rugi seekiranye bersama Pas dan Bersatu itu boneka kepad UMNO.Any time boleh makan tuan dan any time boleh U turnna buat macam Turki buat. untuk menghancurkan pembangkang.pembangkan ke

Anonymous
Guest
Anonymous

Bisnes sundal

Anonymous
Guest
Anonymous

Pukimak kau ibu irma. Balik lndon lah tolong bangsa kau sendiri

Anonymous
Guest
Anonymous

dulu ludah skng jilat..elokla tu madir! madir mudah pandir!

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa ko kesah jilat ke tak. Tak susahkan atok ko pun.

Anonymous
Guest
Anonymous

tu dinamakan politik kacau bilau tak tahu dulu ko nyampah kat seseorang jajo ceghito buruk entah yo ko tidak satu kampung tetiba ekau kucup balik o'ang tu … muko toba mcm ko boleh la tapi ta boleh paksa o'ang lain jilat samo.

Tajul
Guest
Tajul

Sapa yg muka tebal? Hari2 dah kena maki dlm blog ni pun nak berkokok lagi?

Rumah kau xada cermin ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa pandangan mu, nakhoda? Apa status biri biri dan serigala hari ni?

Anonymous
Guest
Anonymous

Mbah sero pon mau komen panjang berjela macam anon-anon kat atas. Komen panjang-pannnjjaaaang x guna XDA nilai.Pi buat blog sendiri.

Anonymous
Guest
Anonymous

12.37 Aaaa.. May..mang ei hamba setuju 100%, balik2 muko diyo jo nak nentukan Malaysia, patut ei dah bersara tu duduk ontok2 layan cucu mcm Paklah. Takdo kojo asik nak jaga suku sakat diyo jo lopeh tu nak suruh boboi ambik alih, mahu sampai 2040 kroni2 diyo jo. 1mdb tu contoh sykt bosa yang bernaug dibawahnya jenis2 perniagaan utk rakyat M'sia keuntungannya lbh krg mcm Petronas kan milik rakyat M'sia khas utk bumiputra. Tak tahu la mangkok2 sokong berasaskan kebencian. Tak kemana2 lengok je la apo jadi pada Nuar dianiaya dan skrg bergabung semula sebab nak jaga diri jo, rakyat dah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Komen anda bahawa 1mdb syarikat besar memanfaatkan bumiputera adalah tersangat….bahlol. Kalau takat ni sahaja keupayaan penyokong BN nak meraih sokongan, maaf, saya tak mahu dilihat bersama BN. Memalukan. Anda setakat layak berkempen di kalangan mat rempit yang layan ganja.

Anonymous
Guest
Anonymous

Zahid pun dah ngaku, melayu bandar berpendidikan tinggi tak lagi sokong umno. Hanya yang macam 12.50 jer sokong umno.

Anonymous
Guest
Anonymous

korang sanggup lagi ikut mantan yang terang2 dulu korang balun. Buat hamba mantan raja kroni dan Nuar anak didik diyo, sama ja kronism & nepotism. Arwah Razak dulu mentor Petronas skrg Najib dgn 1mdb dan segala 1m, lebuhraya timur barat masa tu mahal tapi freeway & skrg pan borneo freetol (patutnya Utara Selatan patutnya free hangpa tahu pasal apa pasal nak masyukk poket walhal hasil masyul begitu byk disemenanjung dan sampai la ni kita baya tol lagi untuk kantung kroni dan diya sekali dan sudah diikat perjanjian – ada pulak suara sengau salah Najib lagi betul2 biol. Mantan dan Nuar… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Woiii jang….cubo ko bagitau berapo untung 1MDB?? Yo banyakla untung lobih kurang petronas yo?? Ko sekolah ko tak ni? Cam tu ko bagitau kek sini berapo untung 1MDB tu, pehtu tunjuk bukti punco tang mano yang 1MDB tu untung. Dah tunjuk bukti baru buleh kato apo yang ko cakap-an tu boto. Kalau tak, mang osahla otak ko tu berulek. Mengotek-ngotek ulek ea.

Anonymous
Guest
Anonymous

sojak Najib tak sambung talian maso tu diyo sabotaj babitkan bank negara dan poyi tanyo Udin apo sobab kono tahan dan doj kono umpan dek Najib lagi ko, itu ja alasan korang, oden pocaya pada poti undi, itu pun esok o'ang kato spr kono suap, kalu tak di sabotaj termasuklah piji sotong diyo kato jual kat negeri Cina aset trx tu. memang boleh untung 1mdb utk rakyat jugak, kalu sonyap tak di ganggu memang untung (aset ditempat statigik memang boleh berkembang dari segi nilai – tak tahu ek ang dulu boli umah 5 tahun dulu sama rega skrg.Bahasa mudah ko… Read more »

Tajul
Guest
Tajul

"Kalau sonyap tak diganggu boleh untung"

Untungkan sapa?

Memang sah kau ni bodoh nak mampos

Anonymous
Guest
Anonymous

Ape lagi team madey kutty ngan moidin ni tak pueh ati…umur dah lanjut tu toksah ar masuk politik dah..your age is expired…demi rakyat??? konon-kononnye ler…abih tu bersekongkol ngan DAPig, PiGayAR, komunis cina tu kenapa? Tak bc sejarah ke apa yg komunis cina ni dah buat?? Anak2 muda mmg tak rasa sbb tak duduk zaman 13 Mei. Mereka sanggup lakukan sedemikian rupa konon-kononnya sokongan terhdp DSN semakin susut. Walhal, sokongan trhdp DSN semakin meningkat. Ape? Terpedaya dgn propaganda MalaysiaKINI yg dibiayai sepenuhnya oleh Mossad. Buktinya di sarawak. Pilihanraya negeri Sarawak br2 ini sudah terbukti rakyat Sarawak tetap menyokong BN. Pegi balik… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau kau dah yakin bonar sokongan betambah bolah kau, apo yang heboh memokak kek sini?? Kau jago rumahtanggo kau dah la. Yang memokik menyalak cam hanjing kek sini buek po?? Kok dah ado banyak na sokongan apo lak nak risau oghang tepedayo ko tidak. Yo dah yakin bona dapek sokongan ponoh buek po nak susah hati oghang tepengaruh ko tak?? Lantak oghang la. Oghang punyo pasal. Ado susahan omak kau ko?

Anonymous
Guest
Anonymous

prk sungai besar dan kuala kangsar pun pembangkang dah bercelaru..ini ujud lagi parti baru..lepas ni berkecai terus lah pembangkang..jangan harap nak memerintah..pru14 nanti parti mdey nak kebas kerusi sapa..ingat dia orang senang2 nak bagi..setakat berkokok kat blog ni bolehlah teruskanl..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau pun teruskan halalkan duit haram lanun tu. Merompak merembat ni perkara yang afdal bagi korang…..teruskan..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

15.22….kau terus kan sokong umno. Yang lain teruskan sokong pembangkang. Tak ada masalah. Yang masih bodoh dan terus mahu diperbodohkan dan ketinggalan, teruskan. Tiada madalah.

Yang berpelajaran dan mampu/mahu membuat perubahan untuk masa depan negara ke arah lebih bagus, teruskan usaha murni. Biar kan golongan bodoh terus ketinggalan, tarak masalah.

Satu masa nanti mereka juga akan merasa bila melihat anak cucu dan saudara mara berhutang puluhan ribu dengan PTPTN tapi tiada kerja; orang lain mampu memiliki rumah tapi mereka masih menunggu rumah PR1MA yang tak naik naik…biarkan.

Anonymous
Guest
Anonymous
Tajul
Guest
Tajul

Berita utusan tu kau sorang je la percaya.

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Baguslah ada titik pertemuan antara parti pakatan pembangkang utuk kuburkan bn umno dlm pru14 tetapi satu saja yg meragukan parti islam ini tak boleh dipercayaai mereka mempunyai terlampau ramai jurucakap tetapi banyak yg merapu dap adalah lebih baik dan konsistant dgn pakatan jadi jgn terpedaya dgn parti islam yg tidak mempunyai pendirian

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan kita tertipu oleh PAS tentang program ini. Program ini diadakan semata mata untuk memberi tekanan kepada najib tentang RUU tajaan hadi yang akan dikemukakan bulan october ini.

PAS tidak boleh dipercayai selagi hadi menjadi presiden parti.

Pemerhati babi
Guest
Pemerhati babi

Saya stuju.
Pas ni bahaya. Mohon ppbm berhati hati.

Anonymous
Guest
Anonymous

Setuju !!
Walau sepentas PPBM mesti SANGAT BERHATI-HATI dgn PAS. Yang telah sudah kita tengok banyak kali PAS buat U TURN. Kita pun jadi keliru apa sebenarnya prinsip sandaran PAS. Nampak macam tak ada prinsip sebab berubah2 ikut arah angin.

Salwah Abdat
Guest
Salwah Abdat

Don't be kuartir,,Tun M bukan Kecik anak…..!!

652203 4423143
Guest
652203 4423143

Kepentingan Rakyat lebeh utama dari kepentingan Politik,Tujuan Politik ada lah memperjuang dan membela nasib rakyat.Politik untuk kepentingan kepartian dan Politik untuk menjadi Abang Besar supaya dapat kek BESAR ada lah perjuangan yang tidak ikhlas namun secara jujur ambil lah apa yang patut jangan tamak demi kuasa yang boleh membawa binasa.Bak kata perpatah pakai baju ukur badan sendiri…mudahan semua dalam PAKATAN nampak cantik dan di terima Rakyat.

652203 4423143
Guest
652203 4423143

Kepentingan Rakyat lebeh utama dari kepentingan Politik,Tujuan Politik ada lah memperjuang dan membela nasib rakyat.Politik untuk kepentingan kepartian dan Politik untuk menjadi Abang Besar supaya dapat kek BESAR ada lah perjuangan yang tidak ikhlas namun secara jujur ambil lah apa yang patut jangan tamak demi kuasa yang boleh membawa binasa.Bak kata perpatah pakai baju ukur badan sendiri…mudahan semua dalam PAKATAN nampak cantik dan di terima Rakyat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sdr budin,Ending tulisan tu tak berapa tepat…takkan setakat menjatuhkan najib aka rosmah je kut itu sebahagian dari yang wajib ia mesti dan wajib di jatuhkan seluruh rejim Najib dalam UMNO dan BN kemudian terus dengan siasiatan dan pendakwaan keatas Najib,rosmah dan semua menteri menteri dan ketua bahagian lepas itu baru buat "Reform"keatas sistem pentadbiran lama yang mudah korup kepada yang baru yang sukar korup terutama kuasa PM keatas di hapuskan keatas semua agensi penguatkuasa undang undang dan penghakiman.Semua wajib diletak bawah parlimen yang dinaungi Agong. seseorang PM berkuasa selama 2 penggal dan seterusnya perubahan dalam lain lain sistem pentadbiran yang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tuan Budin, yang Sedondon tu senada jugakah?jangan marah saja Tanya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Headline The Guatdian UK hari ni: Panama Papers: "European Parliament Opens Enquiry". Wartawan dipanggil oleh Parlimen EU untuk beri keterangan dan bukti berhubung pendedahan mengenai isu penggubahan wang haram dan lari cukai. Kalau lah PAC Parlimen kita buat perkara yang sama pasal skandal 1MDB, dipanggilnya wartawan WSJ, New York Post dll, tentu banyak jawapan boleh diperolehi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Diharap wan azizah tidak menyentuh pekara2 yg boleh menjejaskan emosi penyokong kedua dua belah pihak.

Diharap jugak…ketika itu nanti pihak Tun hendaklah memberi sedikit kredit utk keluarga Anwar atas komitment utk bersama menyelamatkan negara!

Lebihkan ucapan tentang kerjasama serta tawaran yg diberi kpd rakyat jika BN berjaya dikalahkan.

Ketepikan dulu soal peribadi dan pkara lalu. Hal Anwar kita setel bila dah menang nanti. Rakyat sedang memerhati kematangan kamu berpolitik.

Kita faham penderitaan keluarga Anwar. Kita juga faham dilema Tun utk menarik balik dan meneutralkan hal2 yg dah berlalu.

Teruskan perjuangan! Selamatkan rakyat yg sedang dihina, diperlekeh dan didera oleh MO1…!!

E AH
Guest
E AH

Setuju dengan Anon 09:57. Semoga program sepentas Dr Wan Azizah Wan Ibrahim dan Dr Mahathir Mohamad hanya akan menyentuh urusan negara dan kepentingan umum. Permusuhan dan persengketaan lama antara mereka, sekalipon tidak mampu dikuburkan, sekurang-kurangnya pandai-pandailah disimpan dan diselesaikan secara empat mata. Sebagai pemimpin utama mereka harus bijak membeda dan mengutamakan antara urusan peribadi, parti dan negara. Sekalipon saya skeptik dengan usaha Dr Mahathir akan memberi kelebihan kepada Pakatan Harapan dan mempercepatkan proses pembebasan Anwar Ibrahim namun dalam keadaan getir seperti sekarang saya tiada pilihan dari menyokong usaha-usahanya menangani isu paling besar dan utama, yakni menjatuhkan Regim yang jahil lagi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Beberapa wakil rakyat pembangkang di Sabah dijangka menyertai parti pembangkang sedia ada di negeri itu atau menubuhkan parti baharu, lapor China Press.Akhbar itu melaporkan, selain Ahli Parlimen Penampang, Darell Leiking yang sudah keluar parti, minggu lalu, 3 lagi Adun PKR dan seorang Adun DAP juga dikatakan akan keluar parti. Adun Moyog, Terence Siambun dilaporkan pasti akan mengikut jejak Darell keluar PKR dan menyertai parti pimpinan bekas Naib Presiden Umno, Datuk Seri Shafie Apdal. Pengerusi PKR Sabah, Datuk Seri Lajim Ukin dan timbalannya, Christina Liew juga hangat diperkatakan akan keluar parti. Spekulasi mengatakan Lajim bakal menubuhkan parti baharu, manakala Liew tidak… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

DEMI penumbangkan BN dalam PRU 14, semuanya mengajak PAS bersetuju dengan formula satu lawan satu seperti yang PAS setujui sejak PRU 1999.PAS telah tahu untung ruginya. Cuma sekarang ia menarik diri dalam persekutuan pembangkang setelah masak dengan asam garamnya sejak sekian lama. Semua mengajak pembangkang bersatu baik pembangkang lebih 60 tahun lalu atau yang baru jadi pembangkang dua tiga minggu ini. Tetapi semua yang mengajak pembangkang bersatu itulah yang memecahkan pembangkang. Mereka yang mengajak itu sebenarnya menyuruh berpecah. Parti pembangkang yang paling lama yang ada sekarang ialah PAS sejak tahun 1951. Semua pembangkang dalam PRU 1955 sudah berkubur kecuali PAS.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Jalur dua pemikiran yang berbeza di dalam PKR semakin ketara. Tidak mustahil ia akan membawa perpecahan kepada PKR sendiri bila tiba hampir pilihanraya sebenar. Rakyat semakin nampak tentang adanya dua puak yang berbeza di dalam PKR. Satu puak ingin kukuhkan Pakatan Harapan, satu puak lagi menganggap PKR akan kalah jika tanpa PAS. Yang anehnya, puak yang merasa mereka akan kalah tanpa PAS ini, mereka juga berperangai seperti PAS, suka berlembut dengan UMNO. Watak Azmin di dalam PKR adalah sama seperti watak hadi di dalam PAS. Rakyat lebih melihat ia sebagai perosak harmoni. Sentiasa kontra dari apa yang rakyat(pengundi) fikir. Ia… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

ANALISIS yang dilakukan PKR mendapati pembangkang mungkin kecundang di Selangor tidak kira pilihan raya negeri diawalkan atau sebaliknya. Keadaan itu akan berlaku jika pembangkang gagal mencapai persefahaman dengan Pas di Selangor. Penganalisis daripada PKR, Chan Ming Kai meramalkan PKR akan kehilangan tiga kerusi di Selangor, DAP (dua kerusi), Amanah (tiga kerusi) dan Pas (11 kerusi) jika pilihan raya di Selangor diawalkan. PKR mungkin kehilangan kerusi Ijok, Batu Tiga dan Kota Andalas manakala DAP berdepan laluan sukar di Sungai Pelek dan Kuala Kubu Baru. Selain Bangi yang mana Pas dilihat berpeluang menang, parti pembangkang itu berdepan kemungkinan kehilangan 11 kerusi berisiko… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

APAKAH tindakan Mohamad Hamidi Abu Bakar, Naib Ketua UMNO Bahagian Kota Raja keluar UMNO baru bermulanya orang UMNO meninggalkan UMNO? Semua kata dan rasa UMNO kian jadi kain buruk. Persepsi demikian sudah didengar sejak zaman Dr. Mahathir berkuasa lagi. Sekalipun DS Anwar Ibrahim dihalau dari UMNO, sekejap saja orang UMNO lari. Kemudian ramai yang berpatah balik. Selepas TS Muhyiddin Yassin dihalau, ramai juga dikatakan koyak keahlian UMNOnya. Tapi tidak diketahui ketuanya Dato Shafie Afdal yang juga dihalau, sudah keluar atau tak jadi keluar. Setakat Dr. Mahathir bentuk parti baru, Shafie tak tersenarai sebagai penaja. Bahkan tiga orang saja ahli UMNO… Read more »

E AH
Guest
E AH

Din anon 11:37 dan 11:40 copy and paste dari FMT dan Harakah. Sangat murah kaedah pemuja Regim dan PAS mahu merosak kesatuan pembangkang. Individu seperti ini adalah pemakan dedak yang paling malas, mengambil upah dengan sekadar menempel pada hujah orang lain. Barangkali kepintarannya lebih rendah dari pesakit Psychotic Disorder. Lucunya, saudara/i ini mencadangkan Anwar Ibrahim dan Dr Mahathir Mohamad menyertai PAS. Sejarah penubuhan PAS dia belum arif hajatnya pula besar mencadangkan PAS diperkuatkan. Rakyat tidak lupa bagaimana lebai-lebai yang berselindung di sebalik serban besar, jubah labuh dan gelaran-gelaran Islamik mempergunakan kumpulan professional dan jemaah yang lurus bendul untuk mengukuhkan pengaruh… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Isu persempadanan semula bahagian-bahagian pilihan raya yang sedang dilakukan oleh pihak SPR sebenarnya membuka tembelang kekalutan DAP khasnya di negeri Selangor.Sejurus cadangan persempadanan semula ini dipamerkan, pimpinan DAP antara yang terawal melontarkan komen. Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua umpamanya mendakwa bahawa tindakan sewenang-wenang SPR mengubah dan meminda sempadan-sempadan pilihan raya di Selangor akan membuka peluang BN kembali berkuasa di negeri ini. Pua mendakwa sekurang-kurangnya 7 kerusi DUN akan dikuasai oleh BN melalui proses persempadanan baru ini kiranya pilihan raya diadakan selepas ia diluluskan. Kerusi-kerusi berkenaan adalah: 1. Sabak (PAS)2. Hulu Kelang (PAS) (dicuri Pan)3. Sementa (PKR)4. Selat Kelang (PAS)5. Pelabuhan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

If there’s something that has been glaringly wrong with the Malaysian Cabinet for a long time now, it’s that the Prime Minister and the Finance Minister have been the same person.While it is fair that the selection of cabinet members should be left to the wisdom of the Prime Minister, there should be limits, especially in the appointment of the Finance Minister.It is fundamentally wrong for the most powerful person in the country to also be in charge of the nation’s coffers.In fact, former Bank Negara Deputy Governor Lin See Yan revealed earlier this year that Abdul Razak Hussein was… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Pas jgn tamaklah. Dah ada satu negeri dlm tangan. Cukuplah tu. Pertahankan saja kelantan.
Kalau nasib baik dapat pula Terengganu.
Memadailah tu.
Rezeki kena kongsi. Tak boleh makan sorang2.
Kuasa pun kena kongsi baru lah ada muafakad dan tolong menolong.
Begitu juga kedah dan Perak PPBM mempunyai harapan yg cerah di situ.
Penang dah dap punya
Selangor dlm tangan pkr
Sabah insyaallah akan dapat kpd pkrs.
Jadi tak payah berebut rebutlah. Pru 14 dah hampir. Yg penting pembangkan menang dan umno/bn tumbang.
Dalam suasana politik hari ini kalau 1 parti nak ambil semua negeri sampai kiamat pun tak kesampaian.
Yg penting jaga rakyat elok2 jgn bagi rakyat susah untuk cari makan.

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS tak sedar sekarang sama ada mereka memilih nak bersekongkol atau tidak bersekongkol dgn UMNO……UMNO tetap mahu rampas Kelantan…..malah sekarang strategi sudah dibuat dan dijalankan untuk menawan semula Kelantan.

Kesempatan terbuka yang ada dalam keadaan hubungan PAS=UMNO sekarang ini memberi peluang kemasan yang lebih besar dan luas kepada UMNO.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau pembangkang GAGAL buat SATU LAWAN SATU maka SELURUH parti pembangkang akan gagal. Tak kira parti pembangkang apa sekalipun semua akan JATUH bersama dan duduklah kamu semua di TAKUK LAMA. PAS duduk di Kelantan, PKR di Selangor, DAP duduk di Penang dan PPBM kita tak tahu lagi di mana. Itu pun kalau pembangkang masih dapat bertahan di kedudukan sekarang. Tak ada gunanya kalau pembangkang menyusun strategi program bagai nak rak perhimpunan sana….perjumpaan sini…..tapi kemudian pada SAAT AKHIR pembangkang kucar-kacir BERLAWAN BERENTAP ANTARA SATU SAMA LAIN. Jika KESILAPAN yang sama BERULANG lagi maka SIMPAN saja dalam saku HAJAT dan ANGAN2 tuan2… Read more »

Salwah Abdat
Guest
Salwah Abdat

jangan beri ruang untuk BN cari kesilapan kita,hati hati semua yang akan menjayakan majlis itu nanti.

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa ni Budin?? Delete ja komen copy paste haramjadah ni. Datang buat spam kat blig orang.

Buat la blog sendiri.

Anonymous
Guest
Anonymous

kpd wan azizah dan tun M
time heals old wounds
in shaa Allah niat baik utk selamatkan negara ini akan dipermudahkan

Anonymous
Guest
Anonymous

Ketika pilihan raya negeri Sarawak, pilihan raya kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar, PAS diserang dengan hebat dari pelbagai penjuru. Serangan daripada kawan yang masih bertahaluf pun tidak kurang juga hebatnya, maklumlah dah dapat rakan baru yang kononnya dapat mengisi kekosongan yang ditinggalkan PAS.Hari ini, PAS dan presiden PAS dijadikan "punching bag" dengan pelbagai tuduhan kurang enak terutamanya fitnah yang paling banyak diulang iaitu kononnya nak kerjasama dengan Umno dan makan dedak Umno.Meskipun diserang, hari ini nampaknya ramai pula mengharapkan kerjasama bersama PAS.Bukankah pelik untuk meminta kerjasama dengan sebuah parti yang dituduh makan dedak Umno?Pertandingan dalam pilihan raya bukan hanya… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Blok Gagasan Sejahtera PAS kini perlu memperkasakan muafakat dengan rakan yang sedia menerima dasar yang dibawa. PAS sedang membina kekuatan blok Gagasan Sejahtera walaupun pelbagai cemuhan dibuat. Bagi PAS, lebih senang berpakat dengan yang jujur dari yang hanya ingin mengambil kesempatan dalam muafakat. Perjuangan PAS bukan hanya ingin menjatuhkan seorang pemimpin dan mengekalkan sistem yang korup, rasuah yang merompak jati diri rakyat Malaysia. Perubahan sistem bukan hanya berlegar kepada sistem sekular yang sama, yang hanya menukar nama. PAS inginkan perubahan kepada sistem yang beraksi kepada kebenaran dan keadilan sebagaimana yang diwahyukan Allah. Ada orang sinis dengan gagasan ini apa lagi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Usaha Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) menyatukan semua parti pembangkang di bawah 1 pakatan besar mungkin gagal, disebabkan keengganan PAS bekerjasama dengan DAP. Ketua Penerangan PAS, Nasrudin Hassan Tantawi berkata, parti Islam itu sedia bekerjasama dengan mana-mana pihak yang berhasrat membawa pembaharuan kepada negara, namun ia tidak akan mengulangi kesilapan sama untuk bekerjasama dengan DAP. “Kita tidak boleh bersama DAP dan mana-mana parti yang bekerjasama dengan DAP. Ini adalah satu penegasan yang dibuat presiden parti, kerana kita mempunyai sejarah yang cukup untuk mengajar kita kenapa kita membuat pendirian sedemikian. “Kita tidak mahu pengalaman lalu berulang kembali yang pastinya akan menyusahkan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

, PAS tidak akan berundur daripada kerusi tradisinya dan parti pembangkang lain yang patut dipersalahkan kerana bertanding di kerusi sama sehingga menyebabkan pertandingan 3 penjuru berlaku.

“PAS akan bertanding di kerusi PAS. Kalau ada pihak lain masuk di tempat kerusi PAS, maka kenapa PAS disalahkan, patutnya pihak lain yang kena berundur,” katanya.