ALAHAI DATUK BANDAR…

Susulan penahanan seorang Pengarah DBKL  kerana didakwa terbabit rasuah dan laporan media kemudian mendedahkan antaranya kerana dipercayai memiliki sehingga 31 unit kondominium mewah di sekitar Kuala Lumpur, sekurang-kurangnya 30 lagi akan turut sama disiasat oleh SPRM.
Sebahagian mereka juga dipercayai terlibat sama memiliki unit-unit kondominium mewah dengan menandatangani perjanjian jual beli dengan syarikat pemaju secara percuma dan kemudian menjualnya dengan harga pasaran apabila ia siap.
Tetapi, Datuk Bandar Kuala Lumpur, Mohd Amin Nordin Abd Aziz menyifatkan semua yang berlaku ini bakal menjejaskan moral kakitangan DBKL.
Semua ini memberi kesan kepada moral kakitangan kami, katanya dengan ringkas.
Menjejaskan moral pulak?
Apakah jika tiada tangkapan dan penahanan oleh SPRM, bermakna moral kakitangan DBKL akan sentiasa berada di tahap yang tinggi?
Mana lebih penting,  moral kakitangan DBKL atau membanteras gejala rasuah yang makin menggila?
Alahai….(SH 26/08/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:41 pm

53
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
TajulAnonymousabd halim RushdieHadi AbdullahNordinabilaH Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Macam la harta tu boleh ikut masuk kubur….sedar2 la.

Anonymous
Guest
Anonymous

sprm mesti siasat dato dato bandar di malaysia. klu pengarah dan pegawai bgitu mudah dpt habuan sdh tentulah dato bandar lebih mudah dapat apa saja tanpa diminta. senang je. lengahkan je kelulusan sesuatu projek, tawaran sulit akan dtg melalui org tengah..siadat jgn x siasat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Masaalah rasuah tidak akan selesai jika jerung jerung politik kita biarkan bebas..kerana yang di bawah mengikut perangai jahat yang di atas.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia harap Sprm siasat jugak Datuk bandar nie …

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau dapat duit percuma beratus ribu, dah pastilah moral tinggi, tapi NILAI moral macamana?

abd halim Rushdie
Guest
abd halim Rushdie

Harap SPRM singkap sekali menteri wilayah Dan dato bandar!! Jgn takut takut ,berkhidmat lah krn Allah

Anonymous
Guest
Anonymous

Tu baru dbkl… blum jkr lg..

Tajul
Guest
Tajul

..pejabat tanah lg..
..PBT2 yg lain lg..

..kalau polis tu toksah cakap la mmg dulu kini dan selamanya..

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini semua adalah salah masyarakat sendiri. Kalau Orang yg makan rasuah dan jadi kaya-raya, masyarakat akan sanjung dia dan berkata dia seorang yg pandai dan bijak. Jika seorang pegawai tu tidak makan rasuah, dia akan diejek sbg orang yang bodoh dan tak tahu ambil peluang.

Hadi Abdullah
Guest
Hadi Abdullah

I like

Anonymous
Guest
Anonymous

Rasuah itu halal bagi sesetengah orang, tak salah manjakan bini, besarkan anak dengan duit rasuah.Harta diperoleh dari rasuah dan kleptokrasi halal sehingga hari kiamat

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Bapa borek anak rintik rasuah bujan me budaya org iskam dan melayu dimalaysia kalau didbkl boleh tangkap bagaimana pula rasuah yg terang lagi bersuluh sampai satu dunia tahu diam saja tak nalu pula bahjan dijulang dan disokong pula sevagai wira dan pahlawan jadi rasuah adalah sinonim dgn malaysia hidup rasuah hidup mardeka sama2lah berdoa agar rasuah dihalalkan dimalaysia

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Bapa borek anak rintik rasuah bujan me budaya org iskam dan melayu dimalaysia kalau didbkl boleh tangkap bagaimana pula rasuah yg terang lagi bersuluh sampai satu dunia tahu diam saja tak nalu pula bahjan dijulang dan disokong pula sevagai wira dan pahlawan jadi rasuah adalah sinonim dgn malaysia hidup rasuah hidup mardeka sama2lah berdoa agar rasuah dihalalkan dimalaysia

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana tak morale jatuh Din…MO1 yang songlap billion2 x kena tangkap…ni songlap juta2 kena tangkap…mana aci camni

Anonymous
Guest
Anonymous

MO1 bila nak tangkap?

Hadi Abdullah
Guest
Hadi Abdullah

Kita pernah disajikan ungkapan K-ECONOMY..EKONOMI LAUTAN BIRU tetapi ekonomi rasuah yg sebenarnya bermaharajalela.tgklah disekeliling..doktrin ini yg dah meresap dan menjadi cara kita secara rela atau terpaksa.ini adalah kerana struktur kepimpinan dan ptadbiran atas giat dan secara rakusnya mengMLM ekonomi rasuah ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sekiranya SPRM menjalankan tugas dengan ikhlas dan jujur.
Jangan pilih bulu kebas semua – bilis, jerung dan paus.
Full houselah Sungai Buloh, Kemunting dan Kajang.
Pasti rakyat yang anti-rasuah sokong penuh tindakan SPRM.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pegawai sapu apa pulak ketuanya dan menteri @ kepala penyamun nak istiyhar aset alasan takut kena culik.

Anonymous
Guest
Anonymous

sprm sepatutnya culik [email protected] tu dan siasat.
dikhabarkan hartanya 7 keturunan dia tak habis makan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tahu ke dia ni apa makna 'moral'? Atau diia ni jenis 'pijak semut tak mampuih'!
Lawak ke der!!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Miss Vee ni kerjanya mcm lintah dan.tak tahu malu. Mcm Najib jugak. Menyemakkan blog orang.

Dia akan check blog2 popular, dari situ dia akan taruk komen utk link ke blog dia.

Ini cara melayu cari makan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tangkap dan tangkap lagi, moral ke tak bermoral tangkap terus sampai terlupa menyiasat dan menangkap MO1.tangkap jangan tak tangkap.

Anonymous
Guest
Anonymous

Biarkan moral kakitangan yg rasuah menurun, kakitangan yg jujur akan lebih bersemangat kerja sbb yg amik rasuah selalunya kaki bodek, kerja malas, nk kaya jln senang, ini lah org2 nya yg selalu dpt kenaikan pangkat. Takkan kakitangan bawahan pulak yg buat keputusan itu ini. Dah tentu org pangkat besar. Tak segan2 amik rasuah bagi anak bini makan. Berlagak dgn duit haram. Apapun kes 1MDB jgn pulak lupa. Itu lg lebat duit yg di sakau.

Anonymous
Guest
Anonymous

Oiiii..Miss Vee pukimak kau ni. Kau pergi makan datuk bandar tu

Anonymous
Guest
Anonymous

Alahai Datuk Bandar! Ngeh ngeh ngeh…

Anonymous
Guest
Anonymous

Mengalih kan pandangan dari kes 1mdb?

Anonymous
Guest
Anonymous

Adakah rasuah juga boleh menjadi penyumbang kepada kenaikan harga hartanah?
Sebab bertitik-titik nila confirm susunya jadi biru pekat.
Tangan kanan memberi sorokkan tangan kiri, kalau dah kaki tangan pun semua nak… apa lagi yang boleh disorok?

Anonymous
Guest
Anonymous

DBKL adalah kerajaan lantikan, bukan dipilih rakyat. Inilah akibatnya kalau rakyat tak ada hak pilih. Kalu buat pilihanraya kerajaan tempatan, umno takut kalah semua, kata nanti cina dap sapu semua. Walhal formula GRC macam singapore kan ada, semua kaum akan diwakili. Sekarang, siapa rugi?

Anonymous
Guest
Anonymous

horey!… sprm mengganas.
tapi datuk dzul
jangan ikan bilis saja yang kena.
ikan jerung pun siasat sama.
ikan paus jangan dikecualikan.
barulah fair and square.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sebat datuk bandar tu.
Jgn diberi muka sedikit pun.
Lepas tu arak di sekeliling Malaysia bagi semua orang tengok muka pemakan dan pemberi rasuah.
Atau pun dimandulkan saja agar tidak meninggalkan sebarang baka di bumi ni.

Anonymous
Guest
Anonymous

Memangla moral staf menurun dah kena perhati SPRM nak/minta hadiah dari kontraktor pun susah. Cuti akhir tahun nanti hanya boleh bercuti dalam negeri. Nanti pergi luar negara SPRM bagi salam bila tiba balik di KLIA. Prihatin betul Mayor kita ni. Patut dia ni berenti jer apply buat air dipenjara Sg Buloh ke.

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa yang Datuk Bandar cakap tu memang betul dan benar belaka. Moral kakitangan2 yg selalu terlibat dalam rasuah akan terjejas dengan teruknya. Mcam jugak Najib, mereka tak bolih tidur malam mengenangkan bila SPRM akan cekup mereka atau bila harta2 yg banyak dikumpulkan akan disita. Kalau moral Datuk Bandar jugak terjejas, faham2 lah. Tetapi dan sebaliknya, moral kakitangan2 dan pegawai2 DBKL yg jujur dan tak terlibat dlm rasuah, akan meningkat kerana mereka tahu semua peg2 dn kakitangan2 yg mencemarkan nama baik DBKL akan ditangkap dan harta dari perbuatan rasuah akan disita. Mcm DoJ sita harta Najib yg ditaruk atas nama Riza.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalo jujur, apa pun xdpt selain gaji je la.

Saya secara jujurnya menyokong kerja2 merembat ni. Kalo x merembat, apa pun x dapat. Nak naik pangkat pun susah. Hidup pekerja DBKL bukannya ramai yg mewah sangat pun. Jadi merembat ini mmg wajar la. Kalo saya dapat peluang pun saya rembat. Demi Allah, buat apa saya nak tipu2.

Mari kita suburkan budaya rasuah dan budaya merembat di negara Islam Malaysia. Sbb kalo ikutkan kenyataan Nik Abduh pun, rasuah x merosakkan dan meruntuhkan negara. Yg meruntuhkan negara ialah org yg x bersolat blablabla.

Ketawa sikik sblm masuk neraka. Kahkahkah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nik Abduh tu dahlah bodoh, bangang pulak tu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Patutlah rasuah hidup subur ini macam orang bernama Datuk Bandar pun ada.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nama saja datuk bandar tetapi buat kerja macam ketua kampong.

Anonymous
Guest
Anonymous

Such remark from a head of an organization is to be expected in an environment where corruption is a way of life and where no shame whatsoever arises even when world wide people are talking non stop about the sad and pathetic case of Malaysia where power is abused and privileges are mere tickets to a life of little accountability and honesty. Welcome to Malaysia!

Anonymous
Guest
Anonymous

Datuk bandar yg tak tahu jaga bandar. Masuk pejabat lambat balik pula awal

Anonymous
Guest
Anonymous

kalu gitu suruh saja dia berambus.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau dia tak mahu berambus sebat dia dgn 100 kali sebatan.

Anonymous
Guest
Anonymous

aku setuju sesiapa saja didapati bersalah kerana rasuah, selain ditangkap, penjara dan harta dirampas, mereka patut disebat. tak usahlah 100 kali, 5 kali pun cukuplah. ini pasti mengerikan perasuah-perasuah yang kini semakin bermaharajalela.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sebat di tengah dataran merdeka tu biar jadi contoh dan tauladan kepada orang lain.
Atau pun gantung sampai mati saja.

Anonymous
Guest
Anonymous

gantung sampai mati gua tak setuju.
sebat di dataran merdeka gua setuju.

Anonymous
Guest
Anonymous

Datuk bandar ni makan gaji buta saja.
Apa orang di bawah dia buat pun dia tak tahu.
Semua orang tahu DBKL tu memang sarang dan lubuk rasuah.
Perkara ni bukannya baru malah dah puluhun tahun.

Anonymous
Guest
Anonymous

siasat jangan tak siasat.
siasat juga adnan mansor.
siasat juga amin nordin.
berapa banyak harta mereka ada.

Anonymous
Guest
Anonymous

Oiiii.datuk bandar. Kau pernah makan rasuah tak.

Anonymous
Guest
Anonymous

anak adnan mansor khabarnya buat
rumah juta-juta di indonesia.
patut sprm siasat adakah dia membiayai
rumah tersebut dengan duit halal atau…

Anonymous
Guest
Anonymous

adnan mansor enggan istiharkan harta.
ini mesti ada sesuatu yang tidak kena.
sprm jangan lengah lagi, siasat.

JinKerjaKacauKampong@J3K
Guest

…x beermoral punya tok bandar….

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau dia ada moral dah lama dah dia letak jawatan.
Dia sepatutnya bertanggung jawab di atas perbuatan anak buah dia sendiri.
Sampai 31 unit condo mewah belum termasuk lagi 30 unit dlm sisatan dimiliki oleh pegarahnya mustahil dia boleh terlepas pandang.
Sepatutnya dia sendiri dipecat kerana gagal menjalankan tanjung jawabnya.
Ini tidak, masih boleh lagi tersenyum dgn kot dan tali leher merah.
Makan gaji buta punya mayor.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tuan Shah,
Biar betul, apa hal mamat datuk bandar ni..usaha membasmi rasuah akan menjejaskan moral kakitangan dbkl???….cakap yg tak bermoral!!!
ha ha ha ha ramai nya geng bangang menjawat jawatan tinggi dlm kerajaan Malaysia yg bangang.

Anonymous
Guest
Anonymous

sprm patut tangkap dan siasat datuk bandar ni.
kerana sikapnya itulah rasuah berleluasan di dbkl.
jangan-jangan dia pun terlibat sama makan rasuah.
siasat sprm jangan tak siasat jangan pilih bulu.
kasi finish semua ikan jerung laknat tu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah PM kaki kebas..yg lain2 pun nak idup mewah jugak..dia orang boleh cakap ini derma..pM ambik derma loyar buruk negara kata tak salah..ha3