HABIS, APA YANG BOLEH?

Mula-mula soalan mengenai wang RM2,600 juta tak dibolehkan ditanya kepada Najib Razak kerana dikatakan ia subjudis.
Kemudian soalan mengenai wang RM42 juta daripada SRC International yang diterima Najib turut tak boleh ditanya, juga atas alasan yang sama – subjudis.
Rupa-rupa bertanya kenapa Jho Low tidak dipanggil mengadap PAC kepada Najib pun tak boleh kerana dikatakan bukan bidang kuasa eksekutif memberi maklum balas mengenai perkara itu.
Mula-mula alasan subjudis, kini hujah teknikal pula digunapakai untuk menghalang Najib daripada “berpeluh dingin”  menjawab soalan-soalan yang tidak mampu untuk dijawabnya.
Habis, kalau semua tidak boleh,  apa yang boleh ditanya kepada Najib di Parlimen?
Berbelanja sakan dengan wang tersebut boleh pulak?
Bukankah sebagai Perdana Menteri, lebih-lebih lagi jika benar-benar tiada sekelumit rasa bersalah dalam dirinya, Najib sepatutnya boleh bercakap apa saja dan memberi penjelasan apa jua pertanyaan yang ditujukan kepada dirinya? (SH 27/052016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:39 pm

38
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Anonymouswsc biolo asliobat pelangsing ampuh cepatjamkhoNordinabilaH Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Rakyat Malaysia masih lg boleh relak broader broader relak sambil makan cucur kodok sambil tengok drama berita tv3 suku setiap hari. Melayu akan layu Dan kering Dan reput jadi tanah hitam saja la. Selagi Ada yg undi umno sampai kiamat melayu jadi miskin hina di negara sendiri. Hanya DOA Dan pertolongan tuhan yg dpt menolong kita semua. Aaminnn

wsc biolo asli
Guest
wsc biolo asli

tak mau di tanya bagi saja uangnya ke rakyat

obat pelangsing ampuh cepat
Guest
obat pelangsing ampuh cepat

tak boleh tanya-tanya, matipun tak usah di tanya

jamkho
Guest
jamkho

hanya boleh tanya sudah makan belum

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Dekat dunia peluh dingin saja besok diakhirat depan allah peluh apa pula termasuklah org yg mempertahankannya

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Dekat dunia peluh dingin saja besok diakhirat depan allah peluh apa pula termasuklah org yg mempertahankannya

Anonymous
Guest
Anonymous

Alhamdulillah Puji dan Syukur kepada Ilahi atas kejayaan Presiden PAS membawa usul Persendirian bagi menaik Taraf Mahkamah Syariah dengan Akta 355 di Parlimen.

Kegembiraan terpancar di setiap wajah setiap muslim yang mukmin.
Secara peribadi saya tidak pernah lihat Presiden gembira sebagaimana hari ini. Kami semua berkongsi kegembiraan dengan beliau

Tuan Ibrahim Tuan Man
Timbalan Presiden PAS
26hb Mei 2016

Anonymous
Guest
Anonymous

Harap dgn adanya hukum hudud ini dapatlah membenteras rasuah dan pecah amanah. Bukankah kedua2 kesalahan ini termasuk dalam hukum Allah??

Juga apakah hukumnya melepaskan seseorang yg disyaki melakukan kedua2 kesalahan di atas tapi dilepaskan tanpa perbicaraan yg adil dan telus utk mendapatkan kebenaran sebagaimana yg dituntut oleh hukum Allah…???

Salwah Abdat
Guest
Salwah Abdat

Ini undang-undang nak kasi semua rakyat "mampus" ….!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

mengucap mek…!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Assalamualaikum,,, Satu soalan kepada semua, Hudud tu hak siapa? Yang rajin baca dan hayati makna Al Quran akan sentiasa mendengar ayat yang berbunyi dan bermaksud "Hudud itu dari ALLAH", kalau tak silap ada 14 kali ianya disebut dalam Al Quran. Sementara tafsirnya pula secara lurusnya bermakna Hudud itu sebenarnya perintah yang wajib dilaksanakan dalam kehidupan harian umat Islam dan tanggungjawab melaksanakan terletak kepada pihak yang dipilih untuk memerintah.Bagi yang mendalami tafsir pasti akan faham makna sebenarnya Hudud dan kepentingannya dalam kehidupan umat Islam.Islam itu umpama beteri atau ubat lampu yang diperlukan untuk menyalakan sebiji lampu picit yang digunakan untuk menerangi… Read more »

Cik Minah
Guest
Cik Minah

OK……Thanks

Cik Minah
Guest
Cik Minah

Salam En Shahbuddin.
Blog-blog pro-umno sibuk dengan pendedahan 5 orang
pemuda terlibat dalam bidang IT, diberikan lesen
mengumpul data pengundi pilihanraya sudah menjual data-data terkumpul itu, konon kepada Deklarasi Rakyat. Pemuda-pemuda ini siap membuat akauan bersumpah.
Mereka juga dengan bangganya mengaku dalam video yang sekarang viral di blog-blog pro-umno. Saya tidak mahu tahu, betul ke tidak dakwaan mereka ini. Yang saya nak tahu ialah;
* Bukankah satu keslahan jenayah menyalahgunakan data
peribadi tanpa kebenaran….???

* Mengapa SKMM tidak mengabil tindakan ke atas mereka…?

Joe Harry
Guest
Joe Harry

Ini cerita terdesak nak tutup malu.
Macam kes justo dan pak arab yang mengaku derma. Ending cerita tetap hampeh..

Joe Harry
Guest
Joe Harry

Tujuan mereka adalah untuk perang saraf bagi melemahkan penentang najib. Tidak dinafikan ada yang tandatangan bukan yang sebenarnya bagi keselamatan mereka tapi bagi saya BUKAN dilakukan oleh pihak tun dengan niat memalsukan tandatangan bagi memperbanyakkan sokongan

Cik Minah
Guest
Cik Minah

BETUL ke ada DATA pribadi pilihanraya terkumpul di tangan pemuda-pemuda IT tu……..?????
Dan kalau betul, b olehkah dia jual data peribadi tu, bukankah ini dianggap kesalahan jenayah….?
Tindakan patut diambil ke atas mereka kerana menyalahgunakan data itu.

roslan othman
Guest
roslan othman

Yang saya pelik ada muka cikgu bard sikucing kurap (kata Tun)sebelah budah berhigus data base tu,apa adakah geng Azizah dan otai reformasi Anuar dah mula berkerjasama dgn Najib dan barua barua nya.

Cik Minah
Guest
Cik Minah

Cikgu bard tu berharap Najib dapat kelaurkan Anwar dari Sg.Buluh, tu yang duduk menyibuk kat PC tu. Dia tak belajar daripada pengalaman Tengku Razali, diKO terus lepas buat deklarasi sokong Najib. Elok-elok orang respect dia dan harap dia boleh amik tempat Najib KALAU dapat turunkan Najib, sekarang, takda sapa pedulikan dia lagi. Bagus juga kalau otai reformasi kena KO macam Tengku Razali ni. HEHEHE……

Anonymous
Guest
Anonymous

Subjudice? … He's guilty as Hellfire, and the Prejudice Macais too.

sham zam
Guest
sham zam

rkyat xsebodoh tu, admin2 DR dh pun sedia tahu risiko, impak dan lgkah mengatasinya sblm lancarkan DR ni. tak kan kita tak kenal cara Tun berfikir dan bertindak, tajam menyengat dn melampaui masa,Tun sendiri dh umumkan sebelum ini lg yg ad tandatangan yg dikeluarkan atas sbb keraguan kesahannya. pro ah jib baru nk kalut buat akuan sumpah? lembab dan ketinggalan masa la. standard otak menteri kabinet skrg la jgk. bodoh dan bangang!

Anonymous
Guest
Anonymous

jumaat ni mari kita byk2 berdoa moga2 termakbul doa bg rakyat yg teraniaya.

FanTun
Guest
FanTun

pandikar mustar lebih wibawa
ajar silat sibujang lapok
dua dua sudah sendawa
jawatan dapat dedak berkepuk

ambil jawatan mengangkat sumpah
maruah negara dijaga rapi
namun dibuang seperti sampah
kebenaran sanggup ditolak tepi

apa daya kuasa ditangan
sepatutnya tidak salah gunakan
rakyat kerja berkotor lengan
harta negara dia habiskan..

kiroso shy avaga
Guest
kiroso shy avaga

Terkini olih sarawak report. KBAB serta pegawai polis yang lain bersama isteri isteri di Rome. Siapa bayar penerbangan bini depa dan makan minum di hotel 5 bintang tu?

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia nak simpan semua jawapan utk d jawab kat malaikat dlm kubur nanti.

Anonymous
Guest
Anonymous

Allah akn bls semua perbuatan khianat mereka.kebenaran tiada dlm istilah pemimpin durjana dan jijik negara integriti ajensi penguatkuasan telah hilang sama sekali.sya tau allah mendengar rintihan rakyat yg ditindas cuma cpat atau lambat saja.allah penguasa segala alam akan turunkan satu bala yg amat dahsyat kepada semua dajjal yg sokong mati matian kepada king dajal.waktu anda hampir dkat rasa lah api neraka utk manusia spesies jijik ni.

roslan othman
Guest
roslan othman

Budin,Kedua dua orang ini nak cover Najib punya mungkar penyelewengan dah nampak macam sibodoh dan sibangang ,si Azlina yang lulusan law dah macam tak lulus SPM. Subjustics dan subjudis apa kebenda ,AG bidang terjun kata takada kes kemudian henti siasiatan jadi pasal apa rakyat tak boleh tanya dalam parlimen pula tu. Auditor General dalam laporan suruh teruskan siasiatan termasuk laporan PAC tapi sehingga sekarang nampak macam tiada agensi berkuasa yang berani sambong siasiatan jadi mana ada subjustics dan subjudis. Kemudian Azlina tomboy tolong nyatakan la mana satu makamah dimalaysia ini yang sedang menjalankan perbicaraan kes 1MDB dan SRC kalau tak… Read more »

FanTun
Guest
FanTun

Bukan salah ibu mengandung
Pegang amanah berlaku serong
Kiri kanan tak dapat bendung
Penyelamat datang berbondong bondong

Tak boleh sebut semua subjudis
Rakyat seboleh janganlah tahu
Nanah meleleh ternampak kudis
Tersiat pekong sudah berbau

Demi Malaysia tanah tercinta
Apalah Malang apalah dosa
Negara sejahtera kini dinista
Oleh perbuatan sang penguasa..

Anonymous
Guest
Anonymous

Sebenarnya kes fitnah ini semata-mata ingin nenjatuhkan dato seri Najib. Jika benar pihak berkuasa dh ambil tindakan.tetapi siasatan dh ditutup krrana tiada kes utk disabit.-Dato pandikar

Anonymous
Guest
Anonymous

Fitnah lagi…Najib kan dah mengaku duit screen masuk ke akaun dia tp tak tau siapa punya kerja…fitnah apanya… Knp tak dipulangkan balik…

.

Anonymous
Guest
Anonymous

Masuk mahkamah dulu baru jadi subjudis..

Fitnah apa cerita… satu bank dah diarah tutup di Singapura berkait dgn 1MdB…

Kalau dah pemakan dedak… dosa pahala pon dah lupa.

Anonymous
Guest
Anonymous

bodoh punya pandikar.kaki dedak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mahkamahlah tempat yang paling TEPAT untuk membuktikan benar atau salah. Hanya mahkamah tempat terbaik untuk dipertimbangkan segala bukti, saksi dan diputuskan dengan adil. Tapi ini telah cuba DIELAKKAN dan DINAFIKAN.

Jalan terakhir ialah melalui PRU 14 dan solat hajat agar Allah memberi petunjuk dengan dibuka satu persatu kejahatan yang tersembunyi. Tiada kuasa di dunia ini yang boleh menghalang KUASA Allah melainkan orang yang tak percayakan Allah.

Allah maha mengetahui dan kamu tidak boleh lari dari pandanganNya. Maka MALULAH kamu akan perbuatan kamu yang bermunafik di hadapanNya.

Anonymous
Guest
Anonymous

PRK Kuala Kangsar dan Sg Besar nanti pun BN jangan bertanding sebab subjudis

abrarmujahideen
Guest
abrarmujahideen

Azalina mmg terbaek.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dgn jibon ni satu je yg boleh….BOLEH BLAH! Berambus dgn kadar segera,jgn lupa bawa semua pengampu bodek sekali ke…ke dlm!
Takkan nak enjoy plak selepas satu dunia kena kelepet! Ke dlm la….lepas tu jawab apa yg telah anda tipu rakyat. Mudah,kan?

Anonymous
Guest
Anonymous

Rakyat mengharapkan penyamun 1MDB 2.6B, penyamun duit kwap, t.haji, penyamun balak, fgv dll dapat dihukum hududkan apabila RUU SYARIAH/HUDUD diluluskan pada bln oktober nanti.

Anonymous
Guest
Anonymous

Fatwa baru akan dikeluarkan….bisukan mulut itu lebih afdal.