MANA SATU YANG BETUL?

Betulkah tak beri kesan, bro?
Benarkah juga sokongan kepada BN tak berubah, walau dengan kehadiran Tun Mahathir berkempen untuk calon Pakatan Harapan?
Atau Nazri Aziz ini sekadar mahu menyedapkan hati sendiri?
Bagaimana pula dengan pandangan Annuar Musa ini?

Bimbang atau tak bimbang sebenarnya? (SH 26/05/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:39 pm

55
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Anonymoussham zamPorak DenGeng Mamakrina idzhar Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

pas lawan amno pas akan kalah
china mana nak sokong pas lagi
burok burok amno tak suka hudud jadi china suka
pas kalah

Porak Den
Guest
Porak Den

Ramai dah tokoh2 koperat bank dunia yg musnah…..termasok bank BSI hanya disebabkan 1MDB. Tetapi mereka2 yg terlibat directly dgn 1MDB …. Hebat negara ku, Malaysia.

Porak Den
Guest
Porak Den

Ramai dah tokoh2 koperat bank dunia yg musnah…..termasok bank BSI hanya disebabkan 1MDB. Tetapi mereka2 yg terlibat directly dgn 1MDB …. Hebat negara ku, Malaysia.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sejak skandal rasuah KBS terdedah, Keh Jay terus balik cium tapak kaki Bugis. Sekarang ini dialah penyokong dan pembela terkuat beliau. Kenapa agaknaya???

Ingat fakta ini bebaik, jangan lupa!

Anonymous
Guest
Anonymous

semacam oxford tak dapat pulih baik hatinya?

Geng Mamak
Guest
Geng Mamak

KJ ini survivor. Dia terselamat dan terus naik masa najib. Jadi dia akan cakap apa2 untuk terus hidup walaupun banyak yang dia tahu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mustahil menteri2 tak tahu apa2 sedangkan satu dunia dah tahu.

Di Malaysia ni menteri2 makan gaji buta saja. Kalau tidak macam mana kerajaan Singapura boleh ambil tindakan?

Hanya kerajaan Malaysia saja yg masih membuat bermacam macam dolak dalih.

Menteri2 di Malaysia tak takut kat tuhan.

Mereka lebih takut dgn najib

Anonymous
Guest
Anonymous

Memang pun dia nak play safe sebab duit RM100 juta hilang begitu saja di bawah kementerian yg menterinya adalah diri dia sendiri.
Mudah sungguh dia kata tak tahu duit yg sebegitu banyak hilang begitu saja di bawah kementeriannya.
Apa cerita???

rina idzhar
Guest
rina idzhar

KJ la ni dok playsafe.. KJ mn da hentam Tun mcm pemakan dedak. Mungkin nk jg sokongan org muda, takut kna hemtam kalau hentam Tun. Sbb tu jib pun dia tak pertahan. Pertahan jib nnti kna balun ngan org muda, dh tau org muda tak suka jib. Mungkin dlm hati kecik ketua pemuda ni, ngaku yg jib buat salah..

Salwah Abdat
Guest
Salwah Abdat

Of coz bimbang lah sebab Tun Mahathir genius dan hebat orangnya. Sedangkan kita semua maklum menteri2 dalam semua bahlul bin tolol

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak usah cakap banyak. Mari bertanding secara anak jantan. BN, PAN, PKR, PAS. Bukan bertanding siapa nak perintah Malaysia tetapi nak sukat siapa di hati rakyat. Untuk siapa nak perintah Malaysia nanti kita fikirkan dalam PRU14. Semua ok ?. Tak takut hilang deposit?.

Anonymous
Guest
Anonymous

aku rasa budin sesuai jd calon bebas.Dia patut bertanding.nanti follower dia pasti undi.xilang deposit punya.kih kih kih.

Anonymous
Guest
Anonymous

Harap Mat Sabu jadi calon Prk Sungai Besar.
Kalau kalah, Mat Sabu kalah kerana dedak BN/Umno.
Bukan kerana rakyat tak sokong Pkr, Dap dan Amanah.
Biar tiga penjuru dan tengok berapa undi Pas dapat.
Silap-silap gaya deposit mereka pun hilang.

Anonymous
Guest
Anonymous

BN kalau menang kedua dua PRk ini xda berubah pape.kalau kalah nyata rakyat dh muak dgn pemimpin mereka.bkn kerana sokongan dr.m(jgn perasan).PAS kalau menang kedua dua prk ini tandany pengundi melayu mkin menerima parti ini walaupun dh tiada kaitan dgn pakatan harapan.kalau kalah tiada apa yg rugi dgn perjuangan parti itu. Amanah mewakili pakatan harapan jika menang maka benarlah rakyat sekarang dh mula menerima kehadiran mereka walau masih baru dan menunjukkan parti itu membawa masej besar untuk menjadi parti peneraju pru14 nanti.tetapi jika kalah sehinggakan hilang deposit bermakna parti ini masih jauh lg untuk capai matlamat mereka, perlu bekerja keras… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan kalah tapi Gerakan Rakyat mesti kalahkan BN pimpinan najib di dalam prk kuala kangsar dan sg besar nanti. Gerakan Rakyat bukanlah parti politik. Tun Mahathir pun tidak pernah mewakili mana mana parti politik setelah keluar drp umno. Gerakan Rakyat pimpinan Tun bukan nak menjatuhkan kerajaan. Gerakan Rakyat hanya nak najib berundur drp menjadi PM. Rasuah akan menghancurkan dan memufliskan negara.Sebab itulah di negara China pengamal rasuah dihukum tembak sampai mati. Apa dah jadi dgn jabatan imigresen? KLIA adalah pintu masuk ke negara ini tetapi di sebabkan amalan rasuah pintu masuk utama ke nagara ini begitu mudah dilolosi. Imigresen di… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Macam mana tak makan rasuah??
Kalau bapa sendiri kencing berdiri janganlah marah kalau anak anak kencing berlari.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro Budin,

Tiada satu pun yg betul, apa yang betul ialah tindakkan siasatan dinegara singapura.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dr mahathir tak heran kat depa sebaliknya yg takut adalah depa juga sebab susah nak cuci najis mugalazzah 1MDB yg akan melenyapkan umno dan cucu macai depa juga

Anonymous
Guest
Anonymous

Memanglah tak beri kesan pada BN sebab dia bukannya berkempen untuk BN. BODOH punya kenyataan!

Anonymous
Guest
Anonymous

Semua betul cuma SATU yang salah!!!!!!??????

Anonymous
Guest
Anonymous

Budin, tak tau knp aku tetap rasa BN akan menang dikedua dua PRK tu sebabnya dimesia penipu, pengsonglap selalunya menang. Mana ada org jahat dimesia kalah. Mrk selalunya menang, yg kalah org baik.

Anonymous
Guest
Anonymous

“Parti pembangkang yang tidak sudi membantu Pas, janganlah ambil sikap menyusahkan sambil memudahkan kerja Barisan Nasional (BN) mencapai kemenangan pada kedua-dua pilihan raya kecil (PRK) ini nanti.” Itu pesanan Timbalan Presiden Pas, Tuan IbrahimTuan Man kepada kumpulan parti pembangkang lain di laman facebook miliknya hari ini. “Saya percaya tiada pembangkang yang mahu melihat BN memenangi kedua-dua PRK ini, iaitu Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar sepertimana yang berlaku di Sarawak. “Kemenangan BN di Sarawak memang jelas disebabkan terlalu banyak parti yang bertanding menyebabkan pertempuran hanya sengit di kalangan parti pembangkang sahaja. “Akhirnya, BN yang menang dan semua parti pembangkang terpaksalah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Sudahlah tuan man. Jgn dok permainkan agama lagi.
Ada kah tak sempurna lslam kami kalau tak undi pas?
Dalam al Quran pun tak ada sebut pas.
Nabi pun tak pernah sebut pas.
Dalam hadis pun tak ada sebut pas.
Bertaubatlah wahai ahli2 pas.
Kamu telah byk merosakan kesucian agama.

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Yg penting dlm Prk sg besar dan kuala kangsar ialah dedak lagi banyak dedak lagi ramailah org umno sokong itu mudah sangat nak tundukan org melayu yg macam inj duit duit duit duit ada duit semua boleh jadi hailah org melayu murah sangat dan mudah dibeli

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang2 di kuala kangsar dan sg besar suka bayar GST? Sanggup nak tolong bayar duit 1MDB yg najib songlap? Undilah BN.
Di akhirat esok jawablah kerana sanggup bersubahat dan mengkhianati tanah air sendiri

Anonymous
Guest
Anonymous

Sekiranya kamu sayang kepada Rosmah, UNDILAH BN!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Ya lah, mana tau boleh dapat beg tangan kulit biawak cap lanun kan?

Anonymous
Guest
Anonymous

Buat apa beg tangan kulit biawak. Lebih baik batu intan permata seberat 1 kilo

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Yg penting dlm Prk sg besar dan kuala kangsar ialah dedak lagi banyak dedak lagi ramailah org umno sokong itu mudah sangat nak tundukan org melayu yg macam inj duit duit duit duit ada duit semua boleh jadi hailah org melayu murah sangat dan mudah dibeli

Anonymous
Guest
Anonymous

Pengarah Pusat Penyelidikan PAS pusat, Dr Zuhdi Marzuki menyifatkan pertembungan tiga penjuru dalam pilihan raya kecil (PRK) Sungai Besar bakal memberikan kelebihan kepada parti itu. Berucap dalam satu ceramah perdana di Taman Melewar, Gombak malam tadi, Zuhdi berkata pandangan itu dibuat berdasarkan peningkatan sokongan pengundi Melayu kepada PAS serta trend sokongan pengundi Cina yang semakin kembali kepada BN. Zuhdi yang juga AJK PAS pusat berkata, pertembungan dua penjuru antara PAS dan BN menyaksikan pengundi Cina berpihak kepada BN manakala pengundi Melayu berpecah antara dua parti itu. Katanya lagi, pertembungan dua penjuru antara Pakatan dan BN pula menyaksikan situasi sama seperti… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Aikkk…tiba2 dah rajin pergi ke parlimen.
Sebelum ni asyik ponteng saja.

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul ke pengundi cina dah berbaik pd BN…bagaimana pengundi melayu?

E AH
Guest
E AH

Jika BN kalah di Kuala Kangsar dan Sungai Besar ia satu kemenangan buat rakyat (bukan PH). Jika BN menang ia tidak mengubah komposisi Dewan Rakyat. Namun kemenangan itu menjadi sumpahan kepada UMNO (dan PAS). Undi kedua-dua parti ini sudah pasti yang terburuk dalam sejarah pertandingan di kerusi tersebut dan ia petunjuk kedudukan mereka pada PRU14. Berdoa semoga pemimpin munafik dan pengikutnya dikalahkan

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau nak bersubahat dgn salah laku dan salah guna kuasa oleh najib yg songlap duit rakyat dan menjual tanah air sendiri undilah BN dan terimalah bala di dunia dan di akhirat nanti.

Anonymous
Guest
Anonymous

Berani khalid tweetter nak siasat najib?
Siasat LGE cepat saja.
Jadi macam mana rakyat nak percaya kpd sistem kepolisan dan penguatkuasa negara.
Mereka ingat rakyat ni bodoh macam mereka.

Arouse Mah
Guest
Arouse Mah

BETUL LAH TU….nak bimbang apa??

parti tok lebai pil kuda akan bantu..

Arouse Mah
Guest
Arouse Mah

BETUL LAH TU….nak bimbang apa??

parti tok lebai pil kuda akan bantu..

Anonymous
Guest
Anonymous

para pemimpin BN tak gentar dengan kempen dr.m kerana rakyat tidak akan percaya dengan kata2ny.BN pasti menang mudah 2 prk ini.kemenangan ini kerana pakatan harapan yg memberi laluan mudah kepada BN.Thanks pakatan harapan yg gila kuasa.

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul tu, memang ada rakyat percaya pada pemimpin BN, kerana hanya tengok tv3 dan utusan…..terutamanya rakyat kota belud, ketereh, padang rengas, dan kawasan kawasan sekampong dengannya…dan yang lulus tahap form 3 dan merupakan tunjang belakang BN. Dapat BR1M rm500 pun dah happy nak mampos.

roslan othman
Guest
roslan othman

Bagi rakyat malaysia terutama org melayu islam yg beriman kpd Allah swt dan benci kepada mungkar dunia akhirat tak suka kpd pemimpin syaitan yg bertopeng manusia akan pandang serius apa saja pilihan raya sama ada kecil atau PRU yg akan datang utk wajib menghentikan kemungkaran dan penyelewengan pemimpin utama BN.

roslan othman
Guest
roslan othman

Bagi rakyat malaysia terutama org melayu islam yg beriman kpd Allah swt dan benci kepada mungkar dunia akhirat tak suka kpd pemimpin syaitan yg bertopeng manusia akan pandang serius apa saja pilihan raya sama ada kecil atau PRU yg akan datang utk wajib menghentikan kemungkaran dan penyelewengan pemimpin utama BN.

Anonymous
Guest
Anonymous

Memang benar pas adalah parti syaitan yg bertopengkan manusia 100%.
Sanggup melacurkan agama untuk kepentingan sendiri.

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS= Parti Agama Shaitan

Anonymous
Guest
Anonymous

Syaitan suka sangat mengkafirkan manusia!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Demi parti peribadi dia ke..???

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib sebenarny berkorban segala galanya demi parti.Dia adalah pemimpin sebenar berbanding Dr.M.-Salleh

Anonymous
Guest
Anonymous

Gelapnya hati nurani kamu!Kamu Salleh Keruak ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Lawak pagi khamis

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 8.24 Ko nie tentu hararki yg terbawah sekali mendapat bayaran. Kualiti hujah kamu bernilai Rm5 inggit je. Itu pun dibayar Rm2.50 dulu lagi Rm2.50 jika ada respons yg sokong kamu. Better watch paint dry.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ok katakanlah najib tidak bersalah, tidak kah dia merasa bertanggung jawab untuk cuba menagih wang2 yang ditipu supaya dapat mengecilkan kerugian wang rakyat dari terus hangus? Logik ker dia mengatakan tiada penyelewengan cuma kelemahan pentakbiran berlaku? Tentu saja tidak logik…. tapi bolih jadi logik dia memberikan ulasan begini kalau dia sendiri adalah salah satu pencuri nya. Ya tak ya juga ya. Ini baru dapat diterima akal….Sifat yang wajib bagi pencuri ialah bohong. Mustahil benar. Sifat yang harus pada pencuri ialah bohong selagi bolih bohong…Penyokong2 Najib memang seronok sakan dibohong. Wajib, mustahil dan harus

sham zam
Guest
sham zam

tu la keruak, ranking 1 trbangang yg maslan pegang sejak jun 15. truskn mengundi yaaa

Anonymous
Guest
Anonymous

ANTARA KETUA PEMUDA DAN KETUA PENERANGAN , MANA NAK IKUT ?

Anonymous
Guest
Anonymous

Daripada fokus kepada nasib politik BN, patutnya KJ dan N.Aziz berikan kritikan kepada skandal Najib dan kesongsangan 1MDB yang telah lama memburukkan nasib rakyat Malaysia. Sebab itulah nyata prestasi para politikus disekeliling paklawan bugis itu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Skandal Najib???
Tuan Punasihat Lebai kata haram menjatuhkan Najib yg dipilih secara soheh dlm PRU..

Tak faham faham lagi ke?
Ke guaner Din…

Anonymous
Guest
Anonymous

Bangang Hadi@FlipFlop ooii.
Jatuhkan Badawi tak haram.
Jatuhkan Nizar tak haram.
Jatuhkan Najib pula haram.
Apa punya laknat si Hadi@UTurn ni.
Ini kerana dedak punya pasallah.
Ingat, dedak kata Kadir Jasin
makanan itik, ayam dan BABI.
Itu sebab Hadi@PilKuda melalut
dan nyanyok, cakap tak serupa bikin.