BILA PEMBOHONGAN CUBA DITUTUP DENGAN PEMBOHONGAN

Isu berkaitan wang sebanyak RM2,600 juta yang diterima Najib Razak melalui akaun peribadinya di Ambank terus mencetuskan versi yang berbeza-beza.
Terbaru, Ketua Pengarah Jasa, Dr Fuad Zarkashi mengatakan bahawa Najib mendapat kebenaran daripada Bank Negara untuk membawa masuk wang tersebut melalui akaun peribadinya.
Tetapi apabila Lim Kit Siang menggesa agar dokumen kebenaran Bank Negara itu ditunjukkan sebagai bukti, tidak ada mana-mana pemimpin UMNO yang berani bersuara.
Sudah dua hari gesaan itu dibuat oleh Lim Kit Siang, baik Najib, Dr Fuad sendiri atau lain-lain pemimpin UMNO, tidak ada yang berani memberikan reaksinya.
Seolah-olah satu lagi versi yang didendangkan oleh Dr Fuad kepada sekumpulan pelajar di Australia, akhirnya kantoi dan sekadar penyedap cerita semata-mata.
Sebelum ini, daripada versi Zahid Hamidi, Nazri Aziz, Ahmad Maslan, Aziz Kaprawi, Wan Adnan Wan Mamat dan lain-lain pemimpin UMNO yang banyak bercakap mengenai wang yang diterima Najib itu, semuanya tidak pernah sama.
Malah, jika dilihat versi Najib sendiri mengenai wang yang diterimanya itu tidak pernah konsisten. Mula-mula beliau nafi sambil mengatakan tidak mungkin beliau menyamun dengan menggunakan akaun peribadi, selepas itu mengatakan wang itu untuk UMNO memenangi pilihanraya, menegakkan Islam, diberikan dengan boleh dibelanjakan sesuka hati dan macam-macam lagi.
Malah siapa pemberi dermanya juga berbagai versi. Sekejap dikata daripada seorang, kemudian dilaporkan lebih daripada seorang pula. Siapa anak Raja Arab Saudi yang begitu pemurah itu terus misteri.
Menteri Arab Saudi yang diminta mengulas mengenai wang itu juga berbeza  jawapannya antara seorang dengan seorang yang lain. Mula-mula Menteri Luar Arab Saudi mengatakan ia adalah pelaburan, tetapi selepas bertemu Najib denganna, beliau menyedari ia adalah derma yang sudah diselesaikan isunya oleh Peguam Negara Malaysia.
Baru-baru ini, seorang lagi Menteri Arab Saudi mengatakan beliau tidak boleh mengulas apa-apa mengenai wang  itu kerana tidak mempunyai latar belakang mengenainya.
Bukankah jika ia benar-benar derma  yang sahih dan diterima daripada  penderma yang sahih juga, jawapannya sepatutnya sama dan senada?
Tetapi mengapa semunya berbeza-beza dan tidak pernah sama?
Jika ada lagi pemimpin UMNO yang bercakap mengenai wang RM2,600 juta selepas ini, percayalah sekali lagi kita akan mendengar versi yang terus berbeza.
Tidak akan ada jawapan yang betul kerana semuanya adalah pembohongan belaka. Dan apabila pembohongan cuba ditutup dengan pembohongan yang lain, maka versinya tidak mungkin sama.
Bukan saja Lim Kit Siang, bahkan kita semua pun tidak akan dapat jawapan yang betul sebenarnya. (SH 24/05/2016).
Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 1:39 pm

41
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Viagra asliobat pembesar penisAnonymousCha Tee Kwangvimax Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Viagra asli
Guest
Viagra asli

terima kasih gan atas infonya …
Vimax
Viagra
Obat Kuat
Obat Pembesar Penis
Klg

obat pembesar penis
Guest
obat pembesar penis

thanks for information

vimax
Guest
vimax

Your Article Is This Very Helpful Thanks For Sharing…!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Eh? IGP tak pergi ke Switzerland menyiasat? Kan money laundering berkaitan Malaysia suatu jenayah?

tatang ka
Guest
tatang ka

Ingin betul saya untuk tahu perasaan pemakan2 dedak macam mana mereka melalui hidup harian mereka.1. Menatap muka ibu-bapa,anak isteri, saudara mara, kawan karip dan warga asing yang tahu mereka adalah manusia yang antara terhina.2. Mengenangkan kemaluan dan tekanan yang terpaksa anak isteri mereka hadapi.3. Apakah perkataan yang keluar dari mulut apabila pergi sembahyang.4. Kesedihan apabila membaca komen2 rakyat yang mencaci dan memaki.5. Berapa tertekannya bila terpaksa mencari alasan bodoh dan karut untuk membela boss mereka.6. Apabila terkenang apa akan terjadi sekiranya pembangkang menang di PRU 14 nanti.7. Terkenang semasa disekolah apabila berjanji dengan cikgu berikrar mahu menjadi seorang yg berguna… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Iblis dan syaitan tak peduli semua itu.

Anonymous
Guest
Anonymous

benar kata2 mu anon…
muka tebal ni x kan rasa ape2. fulus priority nya…
kao org. nak mampus.., lantaklah. yg penting syoru anak bini aku jngn miss…

tatang ka
Guest
tatang ka

Ingin betul saya untuk tahu perasaan pemakan2 dedak macam mana mereka melalui hidup harian mereka.1. Menatap muka ibu-bapa,anak isteri, saudara mara, kawan karip dan warga asing yang tahu mereka adalah manusia yang antara terhina.2. Mengenangkan kemaluan dan tekanan yang terpaksa anak isteri mereka hadapi.3. Apakah perkataan yang keluar dari mulut apabila pergi sembahyang.4. Kesedihan apabila membaca komen2 rakyat yang mencaci dan memaki.5. Berapa tertekannya bila terpaksa mencari alasan bodoh dan karut untuk membela boss mereka.6. Apabila terkenang apa akan terjadi sekiranya pembangkang menang di PRU 14 nanti.7. Terkenang semasa disekolah apabila berjanji dengan cikgu berikrar mahu menjadi seorang yg berguna… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Andai 1 Juta harga kepada satu Temberang……maka, Temberang Temberang yang perlu dihasil kan berupa….

2,600 /-

Masih banyak ruang temberang lagi tuh….kan?

Cuma, jika sampai ke angka satu-peratus (1%) sebelum terakhir, temberang sudah pun jadi TEMBELANG!

Anonymous
Guest
Anonymous

ehwah…tersalah salurkan ke akaun syarikat yang salah konon? jadi tak payah berusha cari dan siasat sampai dapat? cantik muka kau jib? atau memang sengajakan tersalah masuk…lepas tu cepat2 tutup
dan terus ghaib.

AG Switzerland sedang siasat di-Singapura…Bank BSI dah di-arahkan tutup…4 billion dollar wang IMDB di-dapati hilang. 6 pegawai di-remand. Memang tak lama lagi kes 1MDB akan selesai. Dan penyangak akan
di-tangkap…paling lama 8 bulan lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mereka pemakan dedak yang bertaraf pencacai angkat najis ini semuanya beragama Islam termasuk budak sekolah agama Zahid, tetapinya semuanya meloyakan jawapannya. Macamlah rakyat Malaysia ini masih lagi duduk atas pokok.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hebat betul Republik singapura,tegas menangani isu pengubahan wang haram bank di paksa tutup,andaikata perkara ini dilaksanakan di malaysia sudah pasti lanun-lanun besar takut untuk mengambil dan memberi rasuah lagi,Maka bidang politik tidak lagi menjadi bidang kerjaya yang lumayan selepas ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Doktor yg kuat kentut masyarakat dgn angin yg tersepit…Phoooooooaaaatttt…

diny yusof
Guest
diny yusof

Dari dulu lagi sudah dibilang … Doktor sekor ni bukannya bolih membawa kebaikan tapi membawa penyakit lagi adalah .

Tapi apa bolih di buatnya lagi ?? PRU 13 pengundi dah tapau . Jilat Najib punya pasal bolihlah dapat jawatan ketua pengarah Jasa . Dapat gi luar Negara dgn di tanggung rakyat Malaysia . Buat apa ?? Untuk menjelaskan bahawasanya dia tu ikut menipu rakyat Malaysia !!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Apakah jasa Puad JASA kepada nusa dan bangsa???

Anonymous
Guest
Anonymous

Sebenarnya 2.6b itu adalah utk Najib membuat bom nuklear…tapi oleh kerana bom tersebut gagal dihasilkan maka dipulangkan baki 2b yg belum belanja..sekian harap ada yg percaya..

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Yg bercakap tu pun mangkok juga tak tahu cerita tetapi nak berlagak tahu semua sebab itu dlm pru 13 dahulu lingkup hai pemakan dedak begitulah ceritanya macam2 cara hidup org umno

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Yg bercakap tu pun mangkok juga tak tahu cerita tetapi nak berlagak tahu semua sebab itu dlm pru 13 dahulu lingkup hai pemakan dedak begitulah ceritanya macam2 cara hidup org umno

Anonymous
Guest
Anonymous

Maka dengan terkuburnya BSI adakah just unit itu akan dikembalikan kepada tuannya. Atau, wujudlah cerita baru tentang just unit.. Kuangkuangkuang

Semenjak PAS dah jadi PIS-s, asyik kono kencing je lah…

Anonymous
Guest
Anonymous

King Cobra sedang menjulur keluar lidah,Bagaimana bentuknya lidah dia?.

Anonymous
Guest
Anonymous

Oiiiii phooooooooaaatttt zakar shit kau ni dah terlambat dah nak membodek si najib tu. Orang lain dah membodek dulu.Najib sikit pun tak teringat kat kau. Lain kali saja lah kau membodek dia. Lagi pun najib tahu perit bau kentut kau tu macam mana. Kalah tu buatlah cara kalah. Buat malu saja kau ni kat ali tinju dan jamal ikan tongkol. Najib lagi sayang kat mereka berdua tu.Kau dok diam diam saja lah. Makan saja gaji kat jasa tu. Harapan kau nak bertanding semula di Batu Pahat pun dah malap. Betenggek sajalah kau kat jasa tu. Hari Raya ni kau pergilah… Read more »

rosli aziz
Guest
rosli aziz

Seolah2 kita lupa atau kita buat2 lupa..musonnif juga buat2 lupa memasukkan …apa sebenarnya yg berlaku sejak …dahulu …kini …selamanya..cita2 umno..bukan kah pemimpin2 dan ahlinya..adalah pengamal fiqh ….MATLAMAT MENGHALALKAN CARA…jadi mafhomnya..cerita2 bohong atas bohong
..bohong berlapis lapis pun tak kisah bagi mereka dan perangai mereka cuba di calit kepada pas..

Porak Den
Guest
Porak Den

Sumpah jawatan hanya tinggal sumpah…..maka jadi lah sesumpah….

Salwah Abdat
Guest
Salwah Abdat

Singapura menutup bank BSI ini hari kerana bekerjasama dan menyorokkan wang yang Najib curi

Anonymous
Guest
Anonymous

Hello AG Apandi. Apa macam?

Salwah Abdat
Guest
Salwah Abdat

AG Pariyah Dog tak ada guna satu sen pun .!!

Porak Den
Guest
Porak Den

Sumpah jawatan hanya tinggal sumpah…..maka jadi lah sesumpah….

diny yusof
Guest
diny yusof

Porak Den …. Sumpah jawatan bukan hanya tinggal sumpah … tapi dah jadi SAMPAH !!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kini, dulu dan selamanya haprak amno

Anonymous
Guest
Anonymous

sistem amano tidak ada yang berani lawan
semua ikut bapak sihaprak
sebab tu banyak yang kuat tipu
sepatutnya ketua ketua jabatan walau dilantik mesti berani pertahankan kebenaran kerana Allah
dalam menjalankan tugas harian
belum sampai tahap yang dharapkan

Anonymous
Guest
Anonymous

Peguam negara kita ni poyoooo..

Dapatgajibukanpengorbanan
Guest
Dapatgajibukanpengorbanan

Peguam Negara kita belajar undang2 entah di mana boleh lulus. Dia belajar agama pun entah di mana.

Anonymous
Guest
Anonymous

Maka meloncat loncat la kepanasan mereke itu..akhirnya

Anonymous
Guest
Anonymous

Pembutulan…Pejabat Peguam Negara Switzerland….

Anonymous
Guest
Anonymous

Pejabat Negara Switzerland sedang menjalakan siasatan terhadap BSI dan sebab utamanya disebut dengan jelas…Penyelewengan MDB.

Kini satu dunia….entah ketawa besar atau terkejut besar…tapi di Mesia macam ramalan cuaca aje…semua diramalkan baik.

Anonymous
Guest
Anonymous

Phoooooaaaaattttt zakar shitt…tu apalah yg dia tahu.
Tengok orang bodek dia pun teringin nak bodek juga kot kot dapat sagu hati drp mad fool dull long.

Anonymous
Guest
Anonymous

Cerita kat sini tak ada guna beb. Tak ada siapa pun yang perlu korang yakinkan. (sekor dua chai pemakan dedak tu korang mahapkan jer lah, terima jer hakikat diorang tu "penagih dedak tegar". buat apa pun tak guna)

Yang penting makcik FELDA, pakcik di darat, di bendang, kebun, anney di estet, uncle, auntie di kedai kampung sana nun semua yang tak berapa nak paham tu korang kena pahamkan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jom 1MDB (MAKAN DEDAK BERSAMASAMA)

Dapatgajibukanpengorbanan
Guest
Dapatgajibukanpengorbanan

Itu namanya Penipu Mega (PM) kesaysngan rakyat Najiblis atau Najibilion.

Cha Tee Kwang
Guest
Cha Tee Kwang

sudah menjadi adat pencuri takan bercakap benar dengan perkara yang dilakukan ! Penipuan demi penipuan digunakan untuk terus menipu supaya membolehan mereka dilihat bersih dari perbuatannya…itulah tabiat mereka…

abrarmujahideen
Guest
abrarmujahideen

Apa khabar zeti aziz?? Maruah kamu sedang diperkotak-katik kan..jgn jd saksi bisu!!!