TINDAKAN BETUL OLEH TUN M

Kesediaan Tun Mahathir Mohamad untuk turun berkempen membantu calon Pakatan Harapan dalam pilihanraya kecil Parlimen Sungai Besar harus dilihat sebagai berita gembira kepada rakyat yang inginkan perubahan dan pembaharuan.
Ini juga merupakan tindakan yang betul yang dilakukan oleh bekas Perdana Menteri itu dalam usaha berterusannya memberi tekanan kepada Najib.
Bukankah selama ini pimpinan UMNO sendiri yang mengatakan jika ingin menumbangkan Najib agar melakukannya melalui pilihanraya?
Kini, dengan pengesahan Khairuddin Abu Hassan, bekas Naib Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan bahawa Tun Mahathir akan turut berkempen membantu calon Pakatan Harapan di Sungai Besar, beliau sebenarnya hanya melakukan apa yang digalakkan oleh pemimpin UMNO sendiri.
Meskipun sehingga ini Khairuddin, individu yang diketahui rapat dengan bekas Perdana Menteri itu hanya mengesahkan kesediaan Tun Mahathir berkempen di Sungai Besar saja, namun adalah dipercayai beliau akan melakukan perkara yang sama juga di Kuala Kangsar nanti.
Maka, janganlah pula ada yang “melompat-lompat kepanasan”  dan menyerang Tun Mahathir dengan pelbagai ungkapan yang seolah-olah beliau tidak mengenang jasa UMNO, ingin “membunuh”  UMNO dan seumpamanya berikutan tindakannya ini.
Tun Mahathir hakikatnya hanya memilih satu lagi saluran yang sah untuk menyingkirkan Najib.
Mengalahkan BN dalam pilihanraya kecil ini, walaupun tidak mengubah kedudukan kerajaan Pusat, tetapi ia adalah mesej penolakan serta permulaan kepada mudahnya lagi untuk menjatuhkan “Pahlawan Bugis” itu.
Pengundi yang marah dengan bala 1MDB, kecewa kerana seorang Perdana Menteri tidak sepatutnya ada wang sebanyak RM2,600 juta dalam akaun peribadi di sebalik GST diperkenal dan subsidi dihapuskan, geram dengan kenaikan harga barang dan peningkatan kos hidup serta  malu kerana imej negara tercalar teruk di peringkat antarabangsa, inilah masanya untuk berganding bahu bersama Tun Mahathir untuk menghantar mesej yang lebih jelas kepada Najib.
Tambahan lagi Sungai Besar dan Kuala Kangsar adalah pilihanraya kecil terakhir sebelum PRU 14, maka peluang keemasan ini tidak harus dilepaskan begitu sahaja. (SH 23/05/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:39 pm

86
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousNordinabilaHhalieArouse MahCik Minah Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau Ada sesiapa jumpa pencuri kepala dia botak mulut merah macam pondan tolong col aku cepat. Malaun tu curi duit rakyat byk

Anonymous
Guest
Anonymous

Anjing yang sentiasa meleleh air liur, tak kenyang-kenyang nak pelahap.

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Teruskan Ybhg Tun semoga kita dapat menghapuskan penyangak penyamun kaki rasuah serta anjing2 belaan yg se tiasa lapar itu semoga allah mempermudahkan segala urusan

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Teruskan Ybhg Tun semoga kita dapat menghapuskan penyangak penyamun kaki rasuah serta anjing2 belaan yg se tiasa lapar itu semoga allah mempermudahkan segala urusan

Anonymous
Guest
Anonymous

Pengundi SG besar dan Kuala Kangsar akan menanti kedatangan Tun Mahathir. Ini yg ditakuti oleh UMNO BN. Persoalan siapa calon BN disana bukanlah 1 faktor penentu, yakni teori winable candidate bukan menjadi pokok pd PRK kali ini.
Mungkin pengundi bernafsu nak tahu siapa yg akan bertanding menentang calon PAS dan UMNO BN. Maka mereka akan memberi perhatian sekiranya parti yg menentang PAS dan UMNO BN itu adalah winable candidate.

Anonymous
Guest
Anonymous

turunkan najib n amno dalam pru14 tu matalamat utama.mahde nak turunkan najib saja

Anonymous
Guest
Anonymous

Biarkan ia menjadi satu signal bahawa Najib sudah tidak diterima rakyat lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan najib saja. Bini dia si jamban besar tu pun orang dah meluat

Anonymous
Guest
Anonymous

jika dilihat kepada sisi perjuangan Tun Dr Mahathir bukanlah kepada perjuangan untuk rakyat namun untuk diri beliau sendiri apabila dimalukan dengan gerakan beliau yang jelas gagal dan kini sanggup melutut di hadapan Lim Kit Siang untuk menumpang pengaruh DAP bagi bersama-sama mencapat matlamat yang jelas berbeza namun satu arah iaitu menjatuhkan pemimpin dan negara dengan cara yang tidak betul.

sekiranya ingin membuat perubahan, yes, Datuk Najib telah berjaya mengubah pemerintahan negara iaitu pemerintahan gaya Tun Mahathir dan kini Datuk Najib bekerja bersama-sama secara satu pasukan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hek Ekehhhhhh….buta huruf buta kayu sungguh ler anon 20.39 ni

Orang kampong mana ni?????

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia tu budak tadika lah anon 21:17

Anonymous
Guest
Anonymous

Laaaaa… patutlah pun cara dia berfikir mcm budak belum barligh.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 20:39 sebiji guna ayat utusan melayu. Takda langsung kajian sendiri. Lemah betoi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak pun ayat TV3

Anonymous
Guest
Anonymous

Dr M ikrar puji 'pemimpin besar' Najib setinggi langit di luar negara Tun Dr Mahathir Mohamad, yang terkenal dengan sindiran sinisnya berikrar untuk memuji Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak apabila beliau berada di luar negara. "Saya akan menjadi contoh dengan memuji Najib dan RM2.6 bilion dalam akaunnya setinggi langit apabila di luar negara. "Sebarang ucapan saya di luar negara dan ketika menjawap soalan dalam mana-mana temu bual dengan media asing akan mengketengahkan penangkapan demokratiknya dan penahanan rakyat… "Saya tidak akan berhenti daripada bercakap tentang sumbangan besar Najib kepada Islam sehingga orang Arab memberinya AS$681 juta. "Juga tentang kebebasan bersuara… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

GEORGETOWN – Pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini hadir ke rumah Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng di Jalan Pinhorn di sini untuk mengambil keterangan berhubung pembelian banglonya yang dikatakan pada harga di bawah nilai pasaran. Sebanyak lapan pegawai SPRM dalam tiga kenderaan dilihat masuk ke perkarangan banglo Lim kira-kira 3 petang dan beredar kira-kira sejam kemudian. Penasihat Undang-Undang Ketua Menteri Ramkarpal Singh ketika dihubungi Bernama berkata Lim telah diminta memberi keterangan di Pejabat SPRM negeri pada 10 pagi Ahad. “Lim telah hadir ke SPRM 10 pagi tadi untuk membantu siasatan dan selepas keterangan diambil, pasukan SPRM… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Ooii… Sprm.
Rumah Lim Eng saja ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Rumah yang kat New York RM117.5 juta dan rumah di Beverly Hills RM61.5 juta tu tak nak siasat ke?? Takkanlah duit menabong dari dalam perut kot?

Bila nak siasat?

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana boleh siasat. Nanti kena buang kerja

Anonymous
Guest
Anonymous

OOo….siasat ni boleh main pilih-pilih ye??

Anonymous
Guest
Anonymous

Mestilah. Tengok siapa PM

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada pulak tengok siapa PM. Tengok siapa bini PM la

halie
Guest
halie

Fokus pembangkang sepatut memikirkan strategi untuk menang PRK.. bukannya dan test market dan mengkambing hitamkan PAS..PAS mungkin tidak boleh menang secara bersendirian…tapu mampukah pembangkang menang tanpa undi penyokong PAS..PRU 14 Mat Sabu mungkin boleh menang di Sepang..tpi bopeh ke rampas snula kerusi Pendang?

Anonymous
Guest
Anonymous

Pada akulah, tak kisah
samada Pan menang ke kalah.
Yang penting Hadi@Laknatullah
mesti diaib dan dimalukan.
Kalau dibiarkan hanya Umno
dan Pas bertanding samalah
macam tak ada pertandingan.
Tiga penjuru sangat diperlukan.
Jangan biarkan Hadi@PilKuda terjun
ke sungai dengan konco-konconya…

Anonymous
Guest
Anonymous

Nak test market apa lagi?
Negara dah jadi porak poranda
Rakyat makin hari semakin marah.
Kos sara hidup makin parah.
Dulu rakyat berasa seronoklah bila najib beri jaminan GST akan menurunkan harga barang.
Rakyat cukup seronok sebab baru nak merasa hidup senang.
La ni apa dah jadi?
Rakyat nak makan apa kalau mcm ni?
Ahmat maslan pun dah bersembunyi dan menghilangkan diri.
Entah hidup entah dah mati.
Yg menderita kita semua yg makan gaji.
Kita hidup susah kerajaan sampai skrng tak pernah ambil peduli.
GST bawa mati.
1MDB pula masuk ke akaun peribadi.
Jadi nak test market apa lagi?

halie
Guest
halie

Gaya anon 18.46 tulis mcm dah penah terai pil kuda..senang sungguh nak laknat seorang muslim..terikut cara LGE ke? LGE marahkan Hj Hadi kerna hudud..harap anon18,46 bukan anti hudud

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini lah sikap melayu…belum apa apa dah heboh…lepas tu kena suap senyap…ORANG UMNO MEMANG SUKA BERSIKAP BERTELOR SEBIJIK BERKOKOK SEKAMPONG…bila kena sembelih baru nak nyesal

Anonymous
Guest
Anonymous

Dulu bolehlah bertelur la ni dah berak kapur.
Bila rakyat dah benci ahli2 politik ni dah tak ada masa depan dah.
Hanya boleh jadi melukut di tepi gantang saja.
Lepas ni bolehlah duduj di kedai kopi atau merayau rayau di Chow Kit.
Setiap perbuatan itu mesti ada pembalasan

halie
Guest
halie

Boleh test market macam langkah kajang

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah test dah kat sarawak. Balik hanyun telur saja

Anonymous
Guest
Anonymous

Pan tak sama hayun telur jugak.lawan tetap lawan jgn samakan semenanjung dgn borneo.org borneo masih byk yg perlu 'derma'

halie
Guest
halie

Klau nak pembangkang menang PRK Sg Besar dan K Kangsar.. biarlah PAS bertanding dan kempen la supaya semua pengundi pangkah PAS..klau nak menang la..Nak test market tunggu la PRK Sepang atau KT

Anonymous
Guest
Anonymous

Undi PAS dengan undi BN apa bezanya? PAS sekarang PAS Hadi dan bukan PAS Tok Guru Nik Aziz lagi, PAS sekarang dah jadi penyelamat BN. Jadi PAS dan BN harus dikalahkan.

halie
Guest
halie

Jgn ego semata2 sbb semata2 DAP di belakang Amanah.. PAS adalah parti yg masih istiqamah dgn perjuangannya sejak dulu …sanggup kehilangan pemimpin2 hebat asal prinsip tidak tergadai

Anonymous
Guest
Anonymous

Istiqamah apanya? Hj Hadi bukan reti Melayu pun

Arouse Mah
Guest
Arouse Mah

undi Pas=undi BN=undi najib=undi penyamun

Arouse Mah
Guest
Arouse Mah

undi Pas=undi BN=undi najib=undi penyamun

halie
Guest
halie

Undi PAS = Undi pembangkang..itu faktanya

Anonymous
Guest
Anonymous

Faktanya pas hanya syok sendiri.

Anonymous
Guest
Anonymous

Rakyat tak mau najib.
Najib sakit. Najib bawa penyakit. Rakyat tak mau najib. Najib sakit. Najib bawa penyakit.

Pusing macam mana pun rakyat tetap tak mau najib sebab najib sakit. Najib bawa penyakit.

Anonymous
Guest
Anonymous

Wow,pilihanraya kali ini pasti hebat..kehadiran tun membantu PH kali ni memberi tamparan hebat buat umno/bn..tak boleh nak buat apa daahh..kalau smpai da thp mcm ni tun punya pegi,ahli umno dan MT masih tak boleh nak pikir kepala hotak masing2 masih nak bela abg syg jibby,alamat melingkop bn..walaupun tak boleh terima tindakan tun m ni,tp demi kebaikan,terpaksa jua terima hakikat..sbb dah tau apa yg terjadi ni semua akibat dasar2 dan tindakan badut negara..

Anonymous
Guest
Anonymous

Rakyat tak mau najib. Rakyat tak mau najib. Rakyat tak mau najib. Rakyat tak mau najib. Rakyat tak mau najib.
Ada faham??????????

Anonymous
Guest
Anonymous

Tradisi kalah tak semesti kalah selamanya jika Tuhan nak bg mng akan mng juga
Dtglah 3 penjuru atau 10 penjurupun.ia kaw tradisi pas kalau ada yg nak pecah undi penbangkang tentulah dr parti pembangkang lain.parti yg ego nak tunjuk bagus walaupun jln menunduk krn parti lain.perkara bleh compromi kita compromilah yg tak dpt terpaksalah kita buat bertenang.jika pan bertandingpun tak kisah juga ini lah masa depa nak test market.jika org nak pangkah pas akan pangkah pas juga.apa yg penting kita usahalah.apa yg penting kita berusahalah lawan tetap lawan kalah atau mng Tuhan yg tentukan.

Anonymous
Guest
Anonymous

GEORGETOWN – Pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini hadir ke rumah Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng di Jalan Pinhorn di sini untuk mengambil keterangan berhubung pembelian banglonya yang dikatakan pada harga di bawah nilai pasaran. Sebanyak lapan pegawai SPRM dalam tiga kenderaan dilihat masuk ke perkarangan banglo Lim kira-kira 3 petang dan beredar kira-kira sejam kemudian. Penasihat Undang-Undang Ketua Menteri Ramkarpal Singh ketika dihubungi Bernama berkata Lim telah diminta memberi keterangan di Pejabat SPRM negeri pada 10 pagi Ahad. “Lim telah hadir ke SPRM 10 pagi tadi untuk membantu siasatan dan selepas keterangan diambil, pasukan SPRM… Read more »

Arouse Mah
Guest
Arouse Mah

lari tajuk……copy paste….

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP semalam menyatakan ketegasan untuk tetap bersama bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sekaligus menyokong Deklarasi Rakyat meskipun selepas diberi peringatan dan amaran keras oleh bekas Ketua Pembangkang yang juga Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim. DAP akan tetap sokong Deklarasi Rakyat tapi kita akan buat perubahan sedikit sesuai dengan perjuangan DAP kata Tony Pua, Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP. Anwar melalui surat lapan muka surat bertulis tangan itu memberi peringatan terhadap penglibatan cergas beberapa pemimpin PKR dan Pakatan Harapan dengan Tun Mahathir dalam gerakan Selamatkan Malaysia dan Deklarasi Rakyat. Ada yang menjadi pelupor dan ada pula yang sambut… Read more »

Cik Minah
Guest
Cik Minah

Saudara Anon 16.30 – Tun Mahadir sudah 91 going on
to 92 July ini walaupun harijadinya disambut officially in Disember. Tun Tahu, masa tidak memihak kepadanya. Agendanya hanya satu – untuk menumpaskan Najib sebelum Najib menjual semua Asset negara kepada kuasa asing.
Sesudah Najib dijatuhkan, INI LAIN CERITA.
Kita akan nilai kembali, siapa yang sebenarnya pejuang bangsa.

Arouse Mah
Guest
Arouse Mah

terbaik Cik Minah,…

Anonymous
Guest
Anonymous

Sokongan keras dan tegas DAP kepada Mahathir walaupun ditegur pedas oleh Anwar tetapi tidak diambil pusing sedikit pun menunjukkan betapa seriusnya terhakis sokongan masyarakat Melayu kepada Pakatan Harapan dan DAP. PKR dan PAN dilihat gagal untuk memainkan dan menjalankan peranan seperti diharapkan. Setiap ceramah sama perdana maupun kelompok dikawasan maupun negeri cukup ramai penduduk Melayu kehadiran cukup hambar dan suram sekali. Amat jauh bezanya ketika zaman PAS bersama-sama dengan DAP dalam Pakatan Rakyat. Kena akui ianya suatu petanda betapa selama ini sokongan masyarakat Melayu sejumlah amat besarnya adalah sumbangan dan peranan PAS bersama-sama dengan Pakatan Rakyat. Sosok tubuh dan aura… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Ceramah Pas pun kosong sekarang ni. Tabung jihat pun dah mengempis, suratkabar Harakah pun tak laku…

Anonymous
Guest
Anonymous

Siapa nak pergi? Semua orang tahu lepas buat ceramah dia akan tadah sejadah tadah serban minta duit kat orang.
Ini pun masuk akaun peribadi juga

Anonymous
Guest
Anonymous

Kelmarin, surat tersebut disifatkan palsu oleh seorang pemimpin PKR namun Pengarah Strategi PKR, Sim Tze Tzin hari ini seolah-olah mengesahkan kesahihan surat tersebut apabila memberitahu surat itu sebagai teguran Anwar kepada semua pemimpin PKR untuk kembali ke pangkal perjuangan supaya ingat apa tujuan sebenarnya PKR ditubuhkan pada tahun 1999 lalu. DAP adalah parti yang cukup bijak ambil kesempatan jika ianya memberi untung kepada perkembangan DAP dengan melihat pergolakan politik secara realiti. Terkuburnya Pakatan Rakyat tahun lalu dengan terbinanya Pakatan Harapan secara gopoh, gelojoh dan terburu-buru sebagai galang ganti setelah PAN ditubuhkan dengan harapan menggunung dapat mengisi kekosongan ditinggalkan PAS. Tujuan… Read more »

Arouse Mah
Guest
Arouse Mah

tulisan HAMPAS, tiada fakta dan syok sendiri

Anonymous
Guest
Anonymous

PRU ke-10 tahun 1999 adalah titik permulaan rakyat berani melakukan perubahan atas landasan kemarahan dan kebencian melampau mereka terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad ketika itu. PKR untuk survive dalam arus perdana politik negara selama ini adalah kerana susok tubuh Anwar Ibrahim yang dijadikan ikon. Dipendekkan cerita PKR itu Anwar Ibrahim dan Anwar Ibrahim itu PKR. Jika ada mana-mana pemimpin dalam PKR merasakan bahawa Anwar Ibrahim sudah "over the hill" atau tidak lagi relevan kepada perjuangan PKR untuk harungi cabaran PRU ke-14 nanti, mereka silap besar. Ini kerana sudah ada suatu gelombang yang mau dicetuskan oleh kelompok pemimpin PKR yang diketuai… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

PRK ini penting sebagai kayu ukur sebenar populariti dan penerimaan gaya pemerintahan Najib.

Tak kisah kalau BN menang tetapi undi yang diperolehi oleh calon lain selain BN mesti melebihi undi yang diperolehi oleh BN ,kalau PH boleh menang merupakan satu bonus dan satu isyarat yang besar untuk pemimpin UMNO.Peratusan keluar mengundi juga mestilah tinggi.

Baik juga kalau PAS sertai PRK di Sg Besar dan Kuala Kangsar. Keputusan PRK boleh juga bagi isyarat kepada PAS terutama kepada Tuan Presiden samada rakyat menerima pendekatan politik mereka ketika ini. Boleh jadi cermin buat Haji Hadi. Sekurang kurangnya PAS dapat ubah sedikit strategi menghadapi PRU14.

Hasnal Tamjehi
Guest
Hasnal Tamjehi

PAS patut buang nama islam dr parti itu supaya bole di nilai tanpa prejudis setiap keputusan politik di nilai atas kebijaksanaan pemimpin dan bukan di nilai dr perspektif agama. Apa yang PAS buat hari ini meletakkan imej agama terkebawah. Islam jadi hina di bawah kepimpinan PAS sekarang. ramai yg terlalu mengharapkan tokoh seperti TGNA. Sayang anaknya bukan carbon copy

Hasnal Tamjehi
Guest
Hasnal Tamjehi

PAS patut buang nama islam dr parti itu supaya bole di nilai tanpa prejudis setiap keputusan politik di nilai atas kebijaksanaan pemimpin dan bukan di nilai dr perspektif agama. Apa yang PAS buat hari ini meletakkan imej agama terkebawah. Islam jadi hina di bawah kepimpinan PAS sekarang. ramai yg terlalu mengharapkan tokoh seperti TGNA. Sayang anaknya bukan carbon copy

Arouse Mah
Guest
Arouse Mah

Dulu masa arwah TGNA ada, aku adalah penyokong Pas. tapi kini Pas bercelaru, Pas tiada objektif, Pas ego, Pas maki hamun, pas materialistik, Pas bersubahat dgn penyamun,….politik apa yg dibawa oleh pas???

Anonymous
Guest
Anonymous

*GULING NAJIB*
ini masa untuk guling najib najis secara undi besar..biar tersungkur umno dan bn

Anonymous
Guest
Anonymous

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng kalah dalam saman malunya terhadap aktivis bangunan warisan negeri Jimmy Lim (gambar) dan sebuah portal berita. Mahkamah Rayuan hari ini menukar keputusan Mahkamah Tinggi George Town yang memerintahkan mereka membayar RM300,000 kepada Guan Eng kerana memfitnah.Tiga panel hakim diketuai hakim Hamid Sultan Abu Backer memutuskan artikel bertajuk “Guan Eng has failed, says NGO” (Guan Eng gagal, kata NGO), tidak memfitnah. “Ia ditulis secara sederhana,” kata Hamid. Dua lagi hakim ialah Mary Lim dan Zabariah Mohd Yusof. Mahkamah tidak membuat sebarang arahan berkaitan kos.Guan Eng mendakwa artikel tulisan Athi Shankar daripada Free Malaysia Today,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Jgn dilayan lagi pas nie.. bukan dlm pakatan pembangkang lagi.. dulu bertanding di kedua2 tempat bukan menang pun.. tak pernah menang.. buat kacau daun jea..

Anonymous
Guest
Anonymous

Tidak tunduk kpd ugutan dan tekanan, tetapi termakan kail berduri bersanggul umpan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila dibodek dan diampu oleh penyamun meka pon cair terasa macam penyamun tu hormat dan menghargai meka.

Walhal penyamun sangat licik memainkan peranan mengambil kesempatan ke atas meka untuk jadikan meka benteng dan kubu bagi mengukuhkan kedudukannya sebagai raja penyamun.

Alangkah butanya meka mudah dikaburkan pandangan.

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS tidak terguris dengan parti sekutunya dalam pembangkang walaupun diugut. Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS, Dr Mohd Zuhdi Marzuki berkata, sebagai sebuah parti yang matang PAS tidak sesekali termakan dengan ugutan mana-mana pihak, termasuk sekutunya PKR. “PAS tidak makan ugutan. Lihat presiden juga tegas bahawa tidak takut diugut. Kita sudah biasa tidak ada kerajaan dan berkerajaan. Maka kita tidak risau dengan segala ugutan. Itu yang ditunjukkan oleh presiden,” katanya selepas menghadiri mesyuarat bulanan PAS pusat di ibu pejabat parti itu malam tadi. Zuhdi berkata demikian sebagai menjawab dakwaan Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali memberi kata dua kepada… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau pas nak bertanding di seluruh Msia pun bertandinglah. Tidak ada sesiapa yg nak larang. Tetapi adalah lebih baik pas bermasyuarah dgn lain2 parti untuk menumbangkan najib sebab peluang untuk menang memang besar. Kalau pas tak mahu juga bermuafakat memang dah pasti pas ada agenda lain. Oleh itu rakyat masih ada byk alternatif lain untuk menumbangkang najib. Yg menentukan najib tumbang bukannya parti tapi rakyat yg mengundi. Jadi rakyat kena diberitahu terlebih dahulu siapa yg mereka kena undi sekali pun akan berlaku pertembungan 3 atau 5 penjuru. Calon bebas mesti akan mengambil kesempatan juga. Ini bukan soal kerusi tradisi atau… Read more »

Arouse Mah
Guest
Arouse Mah

anom 15:19, ini yg kita bincang 2/3 minggu ni. Pas tak mahu menyerang bn, tak mahu menang p/raya, nak jadi pemasihat, duduk sedondon dgn najib, tak berani sumpah cabaran husam…..tapi berdegil nak letak calon….apa motifnya….tentu ada agenda tersembynyi kan?

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS nak bertanding tapi tak menang pun tak apa janji dapat cover tukang samun. Yang utama ialah jadi penasihat je janji dapat pakai sedondon.

Anonymous
Guest
Anonymous

Baju pakai sedondon

Dalam 3 kocek baju melayunya dah kembung dgn 'duit raya'

Tu xtmasuk dalam kocek seluar dan dlm gulung sampin

Mungkin nanti dia jawab cabaran husam utk dia bersumpah tu dengan ayat ni:

"Saya tak guna duit tu utk kepentingan peribadi"

#jawapanpunkenasedondon

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak kena langsung….mahu bantu kempen untuk Pakatan Harapan supaya kalahkan BN. Kalau BN kalah pun, adakah ini akan mengugat Najib? Yang lagi tak faham, mahu UMNO dikalahkan tapi anaknya, TSMY, Shaifie Apadah serta banyak lagi konco-konco, masih kekal dalam UMNO. Apa cerita ni?

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 1417 awak jgn bimbang. Ramai lagi yg mahu najib digulingkan masih berada dalam umno. Yg penting rakyat nak najib ambil pencen awal
Rakyat tak mahu najib jadi pm lagi.
Rakyat tak kisah siapa pun jadi pm asalkan bukan najib.
Harap semua orang faham.

Arouse Mah
Guest
Arouse Mah

Masing2 ada objektif. Kali ini objektif BERSAMA ialah menhentikan penyamun si bibir merah yg bermaharaja lela. Menukar sistem kita lakukan lain kali masa PRU14. masa itu objektif kita mungkin tak sama dengan Tun M.

Cik Minah
Guest
Cik Minah

Tun Det sudah 91 going on 92.
Dia sendiri tahu, time is not on his side.
Mungkin inilah perjuangannya yang terakhir.
Mari kita sama-sama berusha sebelum Najib jual semua asset negara untuk menyelesaikan masalah 1MDBnya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kita nak turunkan najib bukan jatuhkan umno. Yg salah ialah najib bukan umno…..tu sebab TSMY dan Mukhriz masih duduk dlm umno. Kalau ikut perjuangan umno yg tulen…..umno sepatutnya perjuangkan agama, bangsa dan negara…..tapi sekarang kerana nila setitik habis susu sebelanga…..perjuangan umno dah terpesong jadi perjuangan untuk mempertahankan kedudukan najib….sedangkan rakyat sudah ramai yang mula celik sedar akan penipuan dan putar belit yang berlaku sekarang ni. Umpama menutup bangkai gajah…lama2 terhidu juga. Berapa lama putar belit boleh bertahan?? Berapa lama nak menipu rakyat?? Berapa lama boleh berpura-pura?? Yang batil takkan boleh bertahan lama. Kita kena buangkan bahagian yang "busuk dan buruk"… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang mcm adnan monster. Hantu gigi jarang drp kota belud bolehlah putar belit sana sini kata Tun Mahathir nak tumbangkan BN sebab mereka ni bodoh sombong dan mmg kaki putar belit pun.Kita nak hairan apa. Yg akan mengundi nanti adalah rakyat. Yg langsung tak mau najib adalah rakyat sebab najib bawa mala petaka kpd negara.Adnan monster dgn hantu gigi jarang nak sehidup semati dgn najib itu mereka punya pasal lah. Rakyat peduli apa.Di luar ada lebih ramai rakyat Malaysia yg boleh ganti adnan monster dan hantu gigi jarang drp kota belud tu bila bila masa saja.Sendiri mau ingatlah adnan monster!!!!!Kau… Read more »

Terjah
Guest
Terjah

SDr, Saya memang sudah menjangka Tun M akan turun berkempen untuk PH(?) dalam dua PRK ini – Sg Besar dan KK. Tetapi keputusan segera mesti dilakukan oleh PH (DAP< PKR dan Amanah) untuk meletakkan calon dalam kedua-dua PRK ini. Bila Tun M berkemepen, silang kata politik akan berubah. UMNO akan berada dalam keadaan terdesak. Sdr Azmin selaku MB Selangor mesti dengan segera menolak calon PAS. Kalau PAS bertanding, saya rasa Tyun M tidak akan turun berkemepen kerana beliau sudah menyatakan PAS akan jadi hamba UMNO. Ini mesej yg jelas kepada PH. PAS bukanlan lagi boleh dterima sebagai rakan dalam Pakatan,… Read more »

Terjah
Guest
Terjah

SDr, Saya memang sudah menjangka Tun M akan turun berkempen untuk PH(?) dalam dua PRK ini – Sg Besar dan KK. Tetapi keputusan segera mesti dilakukan oleh PH (DAP< PKR dan Amanah) untuk meletakkan calon dalam kedua-dua PRK ini. Bila Tun M berkemepen, silang kata politik akan berubah. UMNO akan berada dalam keadaan terdesak. Sdr Azmin selaku MB Selangor mesti dengan segera menolak calon PAS. Kalau PAS bertanding, saya rasa Tyun M tidak akan turun berkemepen kerana beliau sudah menyatakan PAS akan jadi hamba UMNO. Ini mesej yg jelas kepada PH. PAS bukanlan lagi boleh dterima sebagai rakan dalam Pakatan,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib sudah layak digulingkan secara kekerasan.Namun Tun bukan seorang yang begitu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Shah, your second to last paragraph captures all the reasons for Malaysia being an unhappy place to be in right now. You are at your best! Syabas.

Anonymous
Guest
Anonymous

President Abraham Lincoln said:
"As I would not be a slave, so I would not be a master. This expresses my idea of democracy. Whatever differs from this, to the extent of the difference, is no democracy."
– 1858, Fragment on Democracy

I doubt Mr. Najib can claim he is running a democracy, even if he's running the government.

Anonymous
Guest
Anonymous

Insyallah boleh kalahkan calon BN di sg besar. Kuala kangsar tak pasti..menang 1 dr 2 parlimen pun dah kira ok utk buktikan rakyat bersatu menentang najib walaupun di luar bandar.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nak menang mcm mn, undi dah pecah… semua nk bertanding. Mimpilah boleh menang.

Anonymous
Guest
Anonymous

tuan 14:03 dalah tu tuan. kita boleh kalahkan pas dan bn.
in shaa allah

Anonymous
Guest
Anonymous

Yg akan pecah tu undi untuk najib bukan undi untuk rakyat.
Piliharaya kecil ini adalah undi rakyat untuk rakyat

Orang Kampong
Guest
Orang Kampong

Tagline prk sb/kk…UNDILAH CALUN PILIHAN RAKYAT…..CALUN KITA….

Orang Kampong
Guest
Orang Kampong

Tagline prk sb/kk…UNDILAH CALUN PILIHAN RAKYAT…..CALUN KITA….

Anonymous
Guest
Anonymous

Tagline umno/bn/pas….
1MDB (1hati dan jiwa,Makan Dedak Bersama sama).