ALHAMDULILLAH

Di Kepala Batas Ahad lalu, di sebalik dakwaan Bernama bahawa program Selamatkan Malaysia yang diadakan di Dewan Millenium tidak berapa mendapat sambutan, Tun Mahathir Mohamad sebaliknya telah membawa khabar berita berkenaan Deklarasi Rakyat.
“Setakat ini kami sudah mendapat sejuta tandatangan rakyat yang menyokong deklarasi dan satu tarikh khas akan ditentukan kelak untuk ia diserahkan kepada Yang Dipertuan Agong,” kata bekas Perdana Menteri itu.
Tahniah dan syabas kepada rakyat yang berani menandatangani Deklarasi Rakyat, sama ada melalui atas talian mahupun berbuat demikian secara langsung.
Bersekali dengan tercapainya matlamat mengumpul sejuta tandatangan itu, sebelum ia disusuli dengan dua juta dan tiga juta tandatangan yang seterusnya, Deklarasi Rakyat ini pasti akan lebih berkesan jika pengundi di Kuala Kangsar dan Sungai Besar dapat menunjukkan penolakan yang sama melalui peti undi dalam pilihanraya kecil nanti. (SH 09/05/2016).
Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 1:39 pm

45
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Miss VeeUsrymustapa m saidCiLi PaDiAnonymous Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Miss Vee
Guest
Miss Vee

AWAS !!
Budak Budak Dilarang Masuk !!
>>> KLIK HERE !! <<<

Usry
Guest
Usry

Kalau betul dengan perancangannya, insyaAllah boleh berjaya.
http//:usryabdullah.blogspot.com

Anonymous
Guest
Anonymous

Alhamdulillah..puak2 rejim pembangkang meroyan..sejuta ttangan boleh cetak..

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa komen Tuan Punasihat Lebai Musang Berjanggut???

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu lebai musang berjanggut hilang deposit di sarawak

Anonymous
Guest
Anonymous

Hehehe…nasib baik tak balik sini berjalan kaki atau tumpang naik lori.
Musang..Musang..apalah sial nasib kau ni

Anonymous
Guest
Anonymous

…tapi lebai dapat dedak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Alhamdulilah… semoga usaha Tun diberkati Allah.

Selamatkan Malaysia.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tun M buat kerja sampai siap.. Dia cakap nak cari 1 juta tandatangan, dia buat. Dia usahakan jugak walaupun usia cecah 90an. Satu contoh terbaik buat generasi baru. Satu lagi yg generasi baru dpt lihat, kalau penyokong najib tuduh zaman tun lebih teruk seleweng, kenapa sampai skrg tun tak pernah diheret ke mahkamah..tahniah Tun..

lautmasin
Guest
lautmasin

Masa Tun jadi PM memang aku xpernah mis pangkah bn, masa Pak Lah aku dah start 50/50. Tapi sejak Najib jadi PM memang aku dah tak pangkah BN dan untuk PRU akan dtg memang sah aku akan turut kempen supaya jangan pangkah BN.

CiLi PaDi
Guest
CiLi PaDi

Samalah kita….

Salwah Abdat
Guest
Salwah Abdat

1)Kalau kaki terkena pekong,
Tampal koyok susah nak baik,
Tun Mahathir kami menyokong,
Untuk membalas jasamu yang baik
2)Anak Itik terkedek-kedek,
Mati seekor di langgar Lori,
Tun memang seorang yang cerdik,
Membuat Najib plan nak lari
3)Makan satay bercocok-cocok,
Satay di makan dengan sambal gerodog,
PM Najib sememangnya tak cocok,
Kerana dia si Pariyah Dog

Damerdeka
Guest
Damerdeka

Syukur alhamdullillah, pemimpin yang baik di sayangi, pemimpin seperti najib kita benci

Damerdeka
Guest
Damerdeka

Syukur alhamdullillah, pemimpin yang baik di sayangi, pemimpin seperti najib kita benci

Anonymous
Guest
Anonymous

Din, masa ni kita akn lihat kebangangan pemimpin pembangkang yg akan korbankan usaha deklarasi rakyat selamatkan malaysia bila berebut nak tunjuk depa jaguh boleh menang PRK. Perangai yg penting diri BN dan Pembangkang akan menyerlah.

Matlamat nak ajar Najib dan macai UMNO pemakn dedak hancur bila masing masing sangka depa lebih layak bertanding dan lupa apa yg lebih utama. Iaitu turunkan Najib.

Sewajarnya penentang Najib bertolak ansur untuk satu kerusi buat PAS di Sg Besar dan satu kerusi K Kangsar utk PKR.

Anonymous
Guest
Anonymous

Berundinglah baik baik, rakyat akan kecewa dgn tingkah laku pemimpin rakus yg cakap tak serupa bikin. Jgn jadi macam DAP. PKR, Amanah dan PAS masih ada harapan utk menggantikan BN tapi DAP perosak harapan rakyat dgn kerakusan mrk nak kuasai negara ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

DS Najib akan buat perasmian program di parlimen Kuala Nerus, Terengganu dimana Yb Ahmad Razif mewakili Dun di parlimen tersebut. Perasmian pd 23/5/2016. Dalam masa yg sama untuk menyelesaikan masalah mb dan Umno Terengganu yg tidak menentu pd masa kini. Satu lagi tekanan buat DS Najib.

Anonymous
Guest
Anonymous

1) Buah Cempedak diluar pagar ambil galah tolong jolokkan pemakan dedak riuh bergegar konon Deklarasi tiada sambutan 2) kalau roboh Kota Melaka papan di Jawa saya dirikan gelas tak pecah toreh tak luka agaknya Nazri kini tertekan 3) anak punai anak merbah terbang turun buat sarang sokong lah Tun negara berubah nyah segera pemimpin yang curang 4) Tinggi tinggi si matahari anak kerbau mati tertambat malangnya dapat perdana menteri berbillion harta negara dirembat 5) Ada satu kueh koci diluar tepung di dalam inti bagaimana nasib isteri dan balaci jika dia dipaksa berhenti? 6) Pulau Pandan jauh ketengah Gunung Daik bercabang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Terrrbaekkk bro….

Anonymous
Guest
Anonymous

Terbaik anon 2306..gurindam pantun yang menghiburkan..teringat kembali dialam persekolahan di era pemerintahan tun.tun menegaskan perlunya memupuk nilai2 murni budaya bangsa di peringkat sekolah..tp tidak pd zaman ni..maaf ye tuan2,komen lari tajuk..jgn maree..

QalamQabut
Guest
QalamQabut

Thank youuuuuuuuuu…

mustapa m said
Guest
mustapa m said

Tahniah! Seronok baca pantun anda. Org Sarawak tidak faham tu.
Sayang Sarawak sungainya sempit,
Airnya tenang banyak buaya,
Orang menembak mereka menyumpit,
Bila masa mereka nak kaya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tandatangan org Sarawak? Jgn mimpilah org sarawak lebih suka makan dedak berulam ulat sagu!

Anonymous
Guest
Anonymous

Menteri mana yg mgaku secara jujur n tulus yg mereka tu pemakan dedak…tak kan tak baca kot. Kenapa pula kamu yg meroyan dgn kemenangan pru DUN d swak. Dah le hasil negeri 95% you all ambik n 5% baki pun di ambik juga semenjak 50 tahun. Hak nak memilih kerajaan negeri pun kamu nak ambik juga ke. Yg menang tu PARTI PBB SUPP yg berasal dari negeri swak sendiri…bukannya Parti UMNO. Our CM Tok Nan had already voiced out saying that if UMNO enter SWAK he will resigned..which is the voice of his rakyat too. Did you know what is… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Alhamdulillah,semoga petisyen ini mendapat perkenan YANG DIPERTUAN AGONG..tahniah..!! KERANAMU MALAYSIA !! MALAYSIA BOLEH !!

lautmasin
Guest
lautmasin

Kalau diperkenankan, kalau ditolak juga, harap Tun masih sihat untuk tindakan selanjutnya.

Anonymous
Guest
Anonymous

sarawakian mudah dibeli….
pemimpin yg satu dunia tau tentang rasuah and penyelewengan dia pun hampa pilih jugak…what a shame sarawakian.
we at semenanjong will not support umno and BN, In Sya Allah that's for sure….rakyat susah hampa masih taknguna otak and still support Najib harami ?

Anonymous
Guest
Anonymous

Alhamdulillah

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

YBhg Tun shyukur alhamdullilah matlamat satu juta tt telahpun berjaya dikumpul teruskan rakyat yg menderita tetsp bersama Tun dimana anjing2 dan pemakan dedak tu terutama dari sabah dan mt umno yg celupar tu tak kan diam saja tahniah Tun dan semua yg menyokong deklerasi tersebut semoga dipermudahkan aaaammmmiiiiiiinnnnnnnn

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

YBhg Tun shyukur alhamdullilah matlamat satu juta tt telahpun berjaya dikumpul teruskan rakyat yg menderita tetsp bersama Tun dimana anjing2 dan pemakan dedak tu terutama dari sabah dan mt umno yg celupar tu tak kan diam saja tahniah Tun dan semua yg menyokong deklerasi tersebut semoga dipermudahkan aaaammmmiiiiiiinnnnnnnn

Anonymous
Guest
Anonymous

dapat 5juta pun tak jadi apa
boleh tunjuk kat agong saja la
apa agong bole buat
sistem amno lagi tak tukar rakyat betambah sukar

Anonymous
Guest
Anonymous

Alhamdulillah

Anonymous
Guest
Anonymous

Salleh S Keruak tdk bagi sign hehe

Anonymous
Guest
Anonymous

Syabas Tun dan pemimpin semua yang usahakan deklarasi ni…rakyat biasa bersama mu.

Anonymous
Guest
Anonymous

…kena usahakan juga agar penduduk Sabah dan Sarawak turut serta tandatangan deklarasi tersebut.

ted manoff
Guest
ted manoff

Tahniah….

Anonymous
Guest
Anonymous

dulu nazri dgn bongkak berkata mahadhir baling gelas pun tak pecah.
sekarang kita lihat..gelas tu pecah atau tidak. klu pecah. rakyat malaysia kencing atas kepala nazri yg botak tu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro..kasi tau Nazri..pecah kaca pecah gelas..tandatangan Tun dah dapat sejuta..hang tak dak rasa melelas ker?

Anonymous
Guest
Anonymous

syukur alhamdulillah…tun mahadhir…as far rakyat malaysia ic concern. we only depent on you to bring down that asshole..
tun..roll the ball.

Anonymous
Guest
Anonymous

i agree with 20:04…tun we only depent on u
we hv to kick that asshole asap.
tun take care of yr health. kami doakan semoga tun sihat

roslan othman
Guest
roslan othman

Anon 20.04,Off cause Tun M will accomplish his work , and what he said he will do,the problem is with the people and the rakyat at large especially the malay do this majority group of people realise the cause and the burden that najib did to our nation and future generation .So now its our duty to keep this momentum run along with heat that grown from this "deklarasi Rakyat" until PRU 14 where the the real people powers began and believe me , This will be malaysia new history , where first PM will be going to jail by… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

this the problem with the malays…as things is going. the malays in umno ruin the country. the malay in umno just think of their own pocket.
may b malays do not undrstand the modus operandi of deklarasi rakyat…

roslan othman
Guest
roslan othman

Anon 20.04,Off cause Tun M will accomplish his work , and what he said he will do,the problem is with the people and the rakyat at large especially the malay do this majority group of people realise the cause and the burden that najib did to our nation and future generation .So now its our duty to keep this momentum run along with heat that grown from this "deklarasi Rakyat" until PRU 14 where the the real people powers began and believe me , This will be malaysia new history , where first PM will be going to jail by… Read more »

CiLi PaDi
Guest
CiLi PaDi

Alhamdulillah and congratulations to Tun M, oppositions, NGOs involved and all those people who signed the DR.

lufang
Guest
lufang

Manyak tahniah pada Tun ,itu UMNO punya olang semua cekap "I LOVE PM " ,apa macam mau jadi maa aaa?.