SELEPAS POLIS PENGIRING TUN M DITARIK BALIK, APAKAH JET KERAJAAN PULA DISEKAT SELEPAS INI?

Menurut tulisan yang dikemaskini dalam blog A Kadir Jasin, khidmat polis pengiring bermotosikal untuk Tun Mahathir Mohamad telah ditarik balik oleh kerajaan berkuat kuasa 28 April yang lalu. Namun, khidmat ADC dan Unit Tindakan Khas atau UTK masih dikekalkan.
Walaupun tidak diketahui dengan jelas sebab-sebab tindakan itu diambil, ia dipercayai bagi menyukarkan lagi perjalanan Tun Mahathir untuk menghadiri majlis-majlis yang berkaitan pengumpulan tandatangan Deklarasi Rakyat.
Apa pun sebabnya, penarikan itu tentunya berkaitan dengan pendirian bekas Perdana Menteri itu yang tidak lagi menyokong Najib Razak dan berterusan mendesaknya meletakkan jawatan.
Apa pula selepas ini? Mungkinkah kemudahan lain seperti jet kerajaan juga akan ditarik balik?
Yang jelas, di mata rakyat, tindakan kerajaan itu seperti kebudak-budakkan dan tidak matang. Ia seperti seorang kanak-kanak yang apabila kawan sebelah rumahnya tidak mahu lagi berkawan dengannya, lalu bertindak mengambil balik semua permainan yang selama ini biasa dikongsi bersama.
Selepas jawatan Penasihat Petronas dilucutkan, ini adalah tindakan kebudak-budakan kedua yang diambil Najib terhadap Tun Mahathir.
Tetapi, jika Najib merasakan tindakan menarik khidmat polis pengiring itu akan menyukarkan perjalanan Tun Mahathir dan membuatkannya selalu terperangkap dalam kesesakan jalanraya, simpati dan sokongan yang diterima oleh bekas Perdana Menteri itu mungkin lebih berganda jadinya.
Kecuali penagih dedak yang senantiasa bersetuju, rakyat biasa akan melihatnya suatu layanan melampau kepada seorang negarawan yang banyak berjasa kepada negara.
Bagi seorang bekas Perdana Menteri, khidmat polis pengiring bermotosikal adalah kelayakan yang sepatutnya diterima, malah Tun Abdullah Badawi juga menerima perkhidmatan itu.
Jika khidmat itu ditarik daripada Tun Mahathir yang menentang, apakah ia masih dikekalkan kepada Tun Abdullah yang menyokong Najib?
Kiranya penarikan itu semata-mata kerana mengkritik dan tidak menyokong, tetapi terus dikekalkan kepada Tun Abdullah, ternyata Tun Mahathir jauh lebih berjiwa besar kerana tidak pernah pun mengusik khidmat polis pengiring kepada Tunku Abdul Rahman Putra Alhaj yang juga tidak menyokong dan selalu mengkritiknya.  (SH 30/04/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:39 pm

60
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
PAK HAJI RIDWANHeri BudimanMiss VeeNajibNazakDapatgajibukanpengorbanan Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Heri Budiman
Guest
Heri Budiman

Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah… Read more »

Miss Vee
Guest
Miss Vee

This Is What Women Really Want !!>>> KLIK HERE !! <<<

Dapatgajibukanpengorbanan
Guest
Dapatgajibukanpengorbanan

Untuk Melayu No Otak (UMNO).

Salwah Abdat
Guest
Salwah Abdat

Jasa Tun Mahathir
1)membangun Negara dengan pesat
2)membina Putrajaya/cyberjaya
3)melancarkan Proton
4)membangun KLCC
5)membangun menara Petronas
6)membina KLIA
Jasa Najib Tun Razak
1)memberi GST
2)mengorbankan Altantuya
3)membeli kapal selam scorpene yang tak boleh selam
4)merompak RM2.6B (derma)
5)merancang kes Saiful Bukhari fitnah DS Anwar Ibrahim
6)mencuri duit 1MDB
7)SRC investment ghaib
8)rasuah Berleluasa dan hidup berfoya -foya
9)memberi dedak kepada kroni-kroni nya
10)jual tanah Negara dengan harga murah
Ada mata lihat,,ada telinga dengar dan ada minda buka lah tengok siapa yang lebih hebat……!!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Reject Najib!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib adalah PM paling celaka dalam sejarah negara.Setiap hari tindakan PM bangsat ini adalah hasil daripada kebodohannya.Najib Celaka sememangnya membuktikan yang kebodohan itu tidak ada had.

rina idzhar
Guest
rina idzhar

Tu pn mengaku berjiwa besar dlm PAU lepas. Mcm haram jadah jib ni. Gentlepondan

QalamQabut
Guest
QalamQabut

Aku percaya kasih rakyat kepada TDM makin bertambah. Komen2 yg ada di sini dah cukup jadi bukti. Jom kita terus doakan semoga TDM sentiasa sihat dan bertenaga. Dan semoga ramai lagi yg membantu beliau menangani masalah Mohd Najib ini.

Mohd Sani
Guest
Mohd Sani

Tuan..da sign DR lom..? Cepat..jgn lambat.

QalamQabut
Guest
QalamQabut

Sudah tentu sudah. Online di hari ke3.

Hari Khamis lepas aku pergi satu Pasar Malam di Sg Petani (di kawasan belakang TESCO SP Selatan). Ada booth DR. Aku pergi borak2. Sambutan baik sekali. Taklah berpusu2 tapi selama 15 minit aku di situ ada saja rakyat yg sain di 3 folder/ruang yg disediakan.

Depa suruh aku sain sekali lagi. No way. Hak aku 1 undi saja. Tapi campur dgn anak menantu, kami sumbangkan 11 sokongan.

Jom kita tolong ingat mengingati kawan2.

Anonymous
Guest
Anonymous

13.25

Dengan membuat komen macam itu dan menuduh semua itu salah Tun M, maka suci dan bersihlah segala kesalahan Najib kan?

Begitu mudahnya orang-orang macam kamu ini diperbodohkan.

Buatlah lagi cerita-cerita yang macam itu lagi seberapa banyak yang boleh, selagi kamu termampu.

Kita lihat sama ada dunia mempercayai cerita-cerita kamu itu dan Najib akan lebih diyakini dan dikasihi oleh dunia.

Anonymous
Guest
Anonymous

Org dungu ni layaknya berkawan dgn org standard dia je….sbb tu dia nampak hebat,walhal dungu nak mampus. Ni salah satu contoh warga bangang….banyak lagi kat luar sana yg buta hati buta mata dan takde akal. Apa nak hairanlah. Spesis biawak mcm boss kesayangan beliau. BAHALOL.

XUMNO
Guest
XUMNO

Sesiapa pun akan berbuat begitu. Takkan nak bagi kemudahan pada mana2 oarang yang bukan lagi ahli parti dan penentang. Mahathir dulu lagi dasyat, bantuan kepada sekolah2 agama ditarik sebab kononnya menyokong Pas dan jadi sarang teroris. Sampai bunuh orang Pas lagi. Buat Operasi Lalang tangkap semua pemimpin pembangkang. Sekurang2nya Najib masih bagi can Mahathir merayau sana sini berceramah mengeji Najib. Kerajaan juga sepatutnya tarik balik keistemewaan Mahathir menggunakan jet kerajaan ( tak tahu pulak dia selama ni enjoy free plane ride ). Mahathir boleh travel tambang murah macam rakyat biasa, lagipun duit berbilion yang dia sapu masa jadi PM dulu… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah la kamu bodoh,cerita langsung takde fakta. Kisah najib penipu boleh pergi ke Tun plak? Anda kenal sangat ke Tun ni? Saya boleh tanya sbb mmg saya tahu sangat2 ttg beliau. Pernah rasa jasa dia?Pernah jejak rumah dia? Apa yg ada kat ruang dapur dia kamu tahu? Sembang kencang tapi dungu. Kenapa saya tanya? Pergi jilat najib tu….pergi jauh2. Anda ni bodoh dan dungu sangat2. Atau anda mmg kambing kot? Ingat tu bodoh….awak mmg dungu! Saya ulangi DUNGU. PAHAM? Mmg awak takkan paham pun…..sbb? Dungu

Anonymous
Guest
Anonymous

Sekadar peringatan kepada sesiapa juga yg berkenaan…"utamakan keberkatan dalam mencari makan…jauhi dedak."

QalamQabut
Guest
QalamQabut

Aku respek kamu XUMNO 30 April 2016 at 13:25, walopun dah jadi X tapi mau lagi bela UMNO. Mungkin sokong UMNO yg terbaru ni, 'Untuk Mohd Najib Only'. Tapi sayang, kamu tersalah pilih. Tak ada "Sesiapa pun akan berbuat begitu." Tak patut buat dekat TDM macam tu. Itu hak dia, semua xPM dapat kemudahan tu. Bukan dipilih2. Bukan bergantung kepada 'ahli parti' atau 'penentang'. Ahli Parlimen dan ADUN pencen pun ada keistimewaan mereka, mengikut syarat dan terma yg dah ditentukan, tak kira dari parti mana. Takkanlah XUMNO tak tau perkara ni? Ataupun saja nak buat lupa, sebab tak selaras dgn… Read more »

rina idzhar
Guest
rina idzhar

Wayang sj guna nm xumno. Konon2 nk gmbrkan bkn org umno la. Tp percakapan jilat kote jib.

rina idzhar
Guest
rina idzhar

Wayang sj guna nm xumno. Konon2 nk gmbrkan bkn org umno la. Tp percakapan jilat kote jib.

Anonymous
Guest
Anonymous

Xumno,cai dedak paling hebat dlm berhujah..ko da buat kira2 brp boss ko dah sebat sepanjang pemerintahan dia.lain kali mkn nasi..jgn mkn dedak..

Salwah Abdat
Guest
Salwah Abdat

Najib jahanam
Mahathir very good

Anonymous
Guest
Anonymous

INI WAYANG UNTUK BERUK BERUK MELAYU YANG SUKA KAN PROVOKASI SERTA CERTA CERTA BANGSAT.YANG LEBIH PENTING BINATANG BINATANG LAKHANTULLAH INI SEMUA PENYANGAK DAN SAMA SAMA MENYANYAK HATRA NEGARA KEMUDIAN PURA PURA BUAT BAIK.PAKAI JUBAH,NGAJI UGAMA,PERGI UMRAH PERGI HAJI,BUKA TAHFIZ DAN SEBAGAI NYE.TERMASUK LAH KINI DGN USTAZ USTAZ DAN ULAMAK LAKHANTULALH .MAMAT DAN KUTU MELAYU BANGSAT NI DENGAR DAN BACA KEADAAN BEGINI WAH KONON NYE MENJADIKAN SATU ISU YANG BESAR LAGI MENGKAGUMKAN.TAPI TAK KURANG JUGA RAMAI YANG SUDAH WANCANA BESOR YANG BERLAKU.TAHU TAHULAH INI CERTA LAPUK BEGINI.PIHAK YANG BEGINI KITA DOAKAN BISMILLAHHIRAHMANIRAHIM.YA ALLAH YA TUHAN KU,PADA MU KAMI POHONKAN YA ALLAH… Read more »

Mohd Sani
Guest
Mohd Sani

Aamiin

XUMNO
Guest
XUMNO

Kenapa suka buat fitnah mnsabitkan ulamak2 dan ustaz2 ni? Awak berceramah macam babi bunyinya, cermin muka sendiri dulu bila nak caci maki ulamak. Minta2 apa yang awak doakan buruk kepada orang lain Allah turunkan kepada kamu dan keluarga kamu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Xumno…awak nak nasihatkan orang tp bahasa awak sendiri siap sebut babi-babi.Awak pun patut cerminkan muka.

Anonymous
Guest
Anonymous

Xumno tu memang sejenih ba alif ba ya..haaa..tengok..aku tak sebut pon perkataan babi tu..aku eja jer..halamaaak!! Tersebut jugaaak!! AMPOOON!!

Cik Minah
Guest
Cik Minah

Tun Det tak perlukan polis. NAJIB, ye.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hanya kerajaan bodoh sahaja akan bela penipu macam Mahathir. Rakyat pun dah mula bosan dengan orang tua ni. Cuma yang makan dedak saja masih sanjung dia!

Salwah Abdat
Guest
Salwah Abdat

Najib perompak jahanam
Mahathir very good PM

Anonymous
Guest
Anonymous

Sesiapa yg menipu rakyat dan mereka yg menyokong penipuan ini walau apa kedudukan mereka yg pasti mereka ini adalah besar punya haram jadah

Anonymous
Guest
Anonymous

Khalid samad,gambar profile anda bole ditakrifkan sbg wajah dan hati anda..

Anonymous
Guest
Anonymous

Majoriti rakyat sayang dan hormat Tun M dan bencikan Najib. "Makan dedak" dikaitkan dengan penyokong Najib, bukan Tun M.Awak baru sedar daripada koma ke?

"Mahathir is a great PM, kata Putin":

http://dinturtleoriginal.blogspot.my/2016/04/tajam-sanusi-junid-bicara-selamatkan.html

Mohamed Noor
Guest
Mohamed Noor

Sape khalid samad tu…doktor lawyer majistret???
la pencacai angkat najis rupanya…

fuyu
Guest
fuyu

sjn misai cter gerak khas pon kena lokap mlm td.. gitu la nasep lps besara

Anonymous
Guest
Anonymous

Satu lagi perkara yang pelik … kaum Melayu / Islam masih berdiam saja.

Takkan perbuatan yang mejijik ini digalakan oleh adat Melayu dan agama Islam? Kaum Melayu tak berani bersuara beramai-ramai ke?

Saya fikir, tidak lama lagi, Tun terpaksa naik bas dan beli tiket Air Asia. Kaum Cina dan India pun mungkin tak berani membenar Tun tunggang motosikal / naik kereta mereka kerana takut dituduh hina Melayu/Islam oleh UMNO.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ramai melayu yang menjadi batang dan batu kecut takut kehilangan stok dedak yang di beri setiap bulan,Melayu Mudah Lupa.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kemudahan itu adalah hak seseorang yg bergelar tun..tun mahathir tk sokong najib dan keluar umno…dia,bkn anti kerajaan..ni lah yg di tunjuk oleh regim najib..kebodohan melampau

Joe Harry
Guest
Joe Harry

Betul ulasan admin,
Tindakan najib umpama budak2 yang telah kalah isu. Tetapi memperlihatkan kebodohan najib sendiri dimata awam.
Apa yang dilakukan najib adalah untuk menyusahkan tun untuk bergerak terutama untuk ketempat berkempen menentang najib.
Tindakan ini memperlihatkan najib makin terdesak dan gagal menjawab dengan bukti kukuh bagi menafikan dakwaan tun.
Dalam menafikan kesalahannya, najib telah ditutup pintu hatinya oleh allah, NUR telah hilang untuk menyokongnya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kita ni dok ghairah tepok sebelah tangan saje!

Apa, tak caya pada Qadak dan Qadar ke?

Tau buat, dulu, tau lah tanggung sekarang.

Ibarat 'bapak kencing berdiri si anak kencing menari-nari!'

Anonymous
Guest
Anonymous

Ko kencing mcm mn gaya pulak..??anak sendiri pegi tgk,jgn sibuk hal org kalau xtau ujong pangkal..

NajibNazak
Guest
NajibNazak

Kahhh kahhhh kahhhhhh

Anon 0100..terbaik. anok 1036, ambik kau kena sebiji kat muka. Dedah dh mkn?

Usry
Guest
Usry

Kenapa buat begitu kepada negarawan? Perbezaan pendapat adalah perkara biasa. Selesaikan secaea berhemah bukan secara kebudak- budakan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Janganlah bezakan dollah badawi dengan dr mahathir. Langit dengan bumi tu. Dollah memamg semua tahu hampeh. Ikut je macam kena sleep walk. Entah2 apa jawatan yg dia dapat pun dia tak sedar. Bezalah politik dengan keselamatan. Najib ni macam budak sekolah tadika. Cakap gentleman sangat. Pahlawab bugis mungkin. Tapi yang pondan punyalah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Elok juga diwar war jenis dan no kereta rasmi Tun M…supaya dpt kita memberi jalan jika dia lalu..supaya juga tidak terkeliru dgn kereta2 rasmi menteri2 dedak yg sepatutnya di himpit jgn bagi jalan..hehe

sham zam
Guest
sham zam

aku setuju malah klu perlu aku sndiri yg akn merayu buka jln utk Tun kpd kenderaan kt depan

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa pun tindakan dari kerajaan yg memerintah pada hari ini kelihatan terlalu bodoh. Isu2 besar yg patut di selesaikan,peluang menaikkan taraf hidup rakyat diteroka bukan hal remeh temeh. Berani kerana benar. Seorang dewasa yg berfikiran luas tidak akan mengambil tindakan yg mana mencerminkan kebodohan sendiri. Selalunya yg bertindak begini….perempuan je! Agak2 sapa punya keputusan yg terkangkang2 tu? Apakah dari nasi…..hina sungguh haiwan ini.

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Dalam badan manusia ini ada segumpal darah iaitu hati jika ia busuk maka busuklah seluruh manusia itu begitu jugalah jika busuknya hati manusia di negara ini yg sanggup menghina Tun yg beragama islam dan berbangsa melayu demi untuk mengikut nafsu dan kuasa semoga tun terus bersabar diatas dugaan itu aaammmiiiinnnn

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Dalam badan manusia ini ada segumpal darah iaitu hati jika ia busuk maka busuklah seluruh manusia itu begitu jugalah jika busuknya hati manusia di negara ini yg sanggup menghina Tun yg beragama islam dan berbangsa melayu demi untuk mengikut nafsu dan kuasa semoga tun terus bersabar diatas dugaan itu aaammmiiiinnnn

Anonymous
Guest
Anonymous

Tunggu Dan lihat….Tun turun untuk program jalan clear macam dilanda garuda…bukan janji tapi pasti…najib macam budak2!!!!puihhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Hidup "Rasuah Didahulukan Penyamun Diutamakan" !!

pak Malau
Guest
pak Malau

Ada PM bijak membangun negara.
TETAPI ada juga PM yang teruk membinasa negara..

pak Malau
Guest
pak Malau

Ada PM bijak membangun negara.
TETAPI ada juga PM yang teruk membinasa negara..

Anonymous
Guest
Anonymous

Org yg sekurang2nya ada 5 darjah kerabat dr raja2 melayu pun polis sanggup perlakukan mcm tu… agak2 rakyat jelata lain yang xde apa2 macam mana ler gamaknya…. aku tanya jerrr…

Mali Muyung
Guest
Mali Muyung

Salam bro. There is an old English adage which goes like this: Desperate situations require desperate actions.
Too childish. Najib oh Najib…..

Anonymous
Guest
Anonymous

Bismillahir Rahmanir Rahim
Sesungguhnya manusia dalam kerugian,
Kecuali mereka yang beriman dan beramal saleh,
Dan mereka yang saling menasihati kepada yang benar mahupun kepada kesabaran diri.

Mali Muyung
Guest
Mali Muyung

Salam bro. There is an old English adage which goes like this: Desperate situations require desperate actions.
Too childish. Najib oh Najib…..

lufang
Guest
lufang

Masa kawan semua manyak baik maa aa , sutak musuh semua manyak musuk lor rr.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pening la baca komen2 hang lufang.. bangla baru datang sebulan pun, lagi baik ayatnya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hehehe 10.11

Itu adalah trademark lufang.

Cara dia tersendiri.

Malahan aku percaya lufang ada peminat dia tersendiri.

Kalau nak baca, silakan.

Kalau tak nak, biarkan saja.

Anonymous
Guest
Anonymous

Lufang forever mahhh

PAK HAJI RIDWAN
Guest
PAK HAJI RIDWAN

ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.ALHAMDULILLAH..!!saya bersyukur kpd Allah SWT.atas keberhasilan PENARIKAN UANGGHAIB.setelah melalui proses panjang &sangat sangat beresiko,dgn izin Allahalhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsilkami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,dengan catatan:1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)2.tidak untuk memperkaya diri-PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH-MENAKLUKKAN LAWAN JENIS-PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLLAPAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL6.DILILIT HUTANG7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS8.DILILIT HUTANG————————————————–bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini…..silahkan menghubungi PAK HAJI… Read more »