1.5 JUTA BANGLA MASUK SEMULA?

Apa pulak ni?
Apa agaknya pengumuman penting mengenai pekerja asing yang bakal diumumkan oleh Zahid Hamidi tidak lagi?
Tetapi perhatikan antara ayat-ayat Zahid sebagaimana disiarkan oleh Mstar – “Saya amat mengambil berat tentang isu pekerja asing dan saya sedar banyak sektor yang terjejas. Majikan menggesa kerajaan untuk membuka pintu kepada lebih ramai lagi pekerja asing.
“Kerajaan sedang mendengar dan akan ada pengumuman penting mengenai perkara itu dalam masa terdekat ini,” katanya lagi.
Rasanya tidak sukar untuk sesiapa pun memahami maksud tersirat di sebalik ayat-ayat yang dilafazkan Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Dalam Negeri itu.
Adakah ini tanda-tanda bahawa kemasukan 1.5 juta pekerja Bangladesh yang diumumkan ditangguhkan  oleh Zahid Hamidi sendiri pada 19 Februari lalu akan dibawa masuk semula?
Sekejapnya ditangguhkan? 
Hmmmmm……(SH 29/04/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:39 pm

33
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
PAK HAJI RIDWANHeri BudimanAnonymousSalwah AbdatDapatgajibukanpengorbanan Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Heri Budiman
Guest
Heri Budiman

Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah… Read more »

Salwah Abdat
Guest
Salwah Abdat

1.5 juta rakyat asing adalah semata-mata untuk standby buat PRU 14,, undi hantu lah katakan……!!!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Lpas ni semua kena belajar melayu bangla pasal iskarang komedi mau manantu bangla.stesen minyak,kedai makan,pasaraya,kilang dan pembinaan penuh dgn calon menantu komedi.org malaysia yg tak berpelajaran rompak,curi dan ragut,dpat duit lagi duit jamin mahkamah pandai la menteri cerdik kabinet lancau najik..nak peras sampai tak berdayakah.tgk la bersamamu tiga suku org melayu yg hidup susah mana wakil rakyat kan tak buat keja dia

Anonymous
Guest
Anonymous

…dbp kena kumpul bahasa bangla yang nak di melayukan. Nampaknya bukan saja melayu boleh di arabkan, kelak boleh di banglakan. Hebat.

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Dia nak bawa masuk pekerja asing ke atau tidak itu dia punya suka tetapi yg bodohnya org melayu masih kah nak sokong bn n umno fikir2kanlah

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Dia nak bawa masuk pekerja asing ke atau tidak itu dia punya suka tetapi yg bodohnya org melayu masih kah nak sokong bn n umno fikir2kanlah

Anonymous
Guest
Anonymous

nk bayaq utang la bro.ligat pala otak menteri2 haprak ni. 1 kepala 5k.cuba kalikan RM5k x 1.5juta brapa???!.terbaik dr ladang

Anonymous
Guest
Anonymous

…patutnya masuk poket kerajaan macam S'pore, ini masuk lak poket agen.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bagi kat agent baru dapat kick back. Kasi foment satu Sen pun takda

Anonymous
Guest
Anonymous

Bagi kat agent baru dapat kick back. Kasi gomen satu Sen pun takda

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada satu umno menteri, cakap bangla tak masuk mari, rakyat diam relakkan diri, tak lama kemudian masuknya pasti..

Ada satu kumpulan pencacai, pembela Najib berlagak pandai, memaki hamun mencarut pelbagai, otak nampak zero point five..

Othman Ahmad dan Abu Bakar, yang lain juga yang beri sedar, sumbangan anda adalah besar, lutut Pee Emm terketar ketar..

Menghina Tun dijadikan modal, harta Emdibi bukan Tun bedal,memaki mencarut dianya handal, dunia siasat tak daya nak sangkal..

Anonymous
Guest
Anonymous

Terrrbaekkk bro….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Bangla untuk PRU 14 la budin. Faham2 la.

Anonymous
Guest
Anonymous

Semua org tau dan dah jangka perkara ni..

Anonymous
Guest
Anonymous

Lepas ni PM Malaysia orang bangla or nepal. Sebabnya gaji murah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Welcome to Banglasia…..

Anonymous
Guest
Anonymous

Ikon negara da lama menunggu tak kan bapa nak lihat anak menangis tak dpat brg bangla.dgn segala kuasa akn dikabulkan jua rakyat bole blah.najib lari kazakh komedi ke bangla yg penting fulus la.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bak kata Jamal pak tongko "meniaga manusia lebih baik dari unta" paham paham ler !!

Anonymous
Guest
Anonymous

Standard tu bang din ..bila panas ..diamkan kejap ..buaikan org dengan cerita2 sensasi ..lepas tu diam2 buat balik ..melayu nikan senang dilalaikan. Terlalu banyak duit yg boleh dibuat bang din. Tak boleh dibiarkan macam tu saja. Hahaahahhaa

Anonymous
Guest
Anonymous

Bawalah masuk cepat2 untuk jadi pm dan tpm serta untuk menggantikan menteri2 1MDB yg tak berguna tu

Anonymous
Guest
Anonymous

…pilih satu buat ganti arul.

giorgio
Guest
giorgio

Bagus, Malaysia bawa jagaan Indon…. Hidup Melayu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Ikut imam what..bilyon2 ma..

Zahid Hamidi
Guest
Zahid Hamidi

Ini bisnes Budin.. semua nak makan juta bilyon.. baru perut boleh boyot anak beranak..

Aku tau la hang dengki kat aku..

Rakyat kutip sekupang dua.. mampuih pi kat hangpa la.. janji sblm aku dinyahkan, aku kena rembat cukup2..

Anonymous
Guest
Anonymous

Celaka kita! Kamu terjelma jadi Rakshaksa FULUS?

Anonymous
Guest
Anonymous

Oh bila lah deklarasi rakyat nak sampai sejuta ni? Mungkin kena pakai bangla kot baru boleh sampai sejuta tandatangan? Apa pendapat En. Shabuddin?

Anonymous
Guest
Anonymous

Deklarasi rakyat tak perlukan bangla……tu sebab cadangan nak bawak masuk bangla bukan datangnya dari pihak deklarasi rakyat. Cukup setakat yg mana dapat diusahakan oleh pihak deklarasi, yg selebihnya bertawakal saja kpd Allah yg maha adil. Kuasa Allah siapa yg boleh halang?

Tentulah org yg berhajat nak bawak masuk bangla tu sebenarnya yg nak pakai bangla….

Anonymous
Guest
Anonymous

F.ck u Z H.

Anonymous
Guest
Anonymous

…huss, dia ada background agama la

lufang
Guest
lufang

Ini luit punya hat maa aa , lain belakang kila maa aa.

Dapatgajibukanpengorbanan
Guest
Dapatgajibukanpengorbanan

Background agama tapi nombor kereta dan motor besar dia semua 38 ikut kepercayaan ulamak Cina kot…

Anonymous
Guest
Anonymous

Agama yang dianuti oleh orang Melayu menyimpang daripada apa yang Allah perintahkan di dalam Al-Quran.Cuba baca dan fahami peringatanNya betul-betul dan baik-baik.Oleh sebab itulah Majlis Ulamak tidak berani bersuara menentang Najib.Malah agamawan sangat tebal dan kebal 'khatolik'nya.Lagi kuat agama,background agama dan pelbagai…lagi kuat kebendaannya.

PAK HAJI RIDWAN
Guest
PAK HAJI RIDWAN

ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.ALHAMDULILLAH..!!saya bersyukur kpd Allah SWT.atas keberhasilan PENARIKAN UANGGHAIB.setelah melalui proses panjang &sangat sangat beresiko,dgn izin Allahalhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsilkami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,dengan catatan:1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)2.tidak untuk memperkaya diri-PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH-MENAKLUKKAN LAWAN JENIS-PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLLAPAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL6.DILILIT HUTANG7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS8.DILILIT HUTANG————————————————–bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini…..silahkan menghubungi PAK HAJI… Read more »