MENGAPA UMNO JOHOR, KEDAH LEBIH TERBUKA BERBANDING KELANTAN?

Kenapa UMNO Kelantan tiba-tiba saja mahu mengambil tindakan terhadap dua cawangan dalam Bahagian Machang yang meluluskan usul menolak kepimpinan Najib?
Bukankah dalam amalan demokrasi, menolak dan menyokong pemimpin adalah lumrah dan ia dibenarkan untuk dilakukan oleh sesiapa juga?
Apakah mereka tidak sedar sudah beratus cawangan di Johor dan berpuluh lagi di Kedah telah pun meluluskan usul yang sama?
Mengapa UMNO Kelantan saja yang begitu tertutup dan mahu mengambil tindakan, tidak seperti UMNO Johor dan Kedah yang sangat terbuka mengenainya?
Lagi pula, tidakkah dua cawangan itu meluluskan usul menolak Najib itu dengan cara yang sah iaitu melalui mesyuarat dan ia merupakan hak yang dibenarkan kepada mereka sebagaimana diperuntukkan dalam Perlembagaan UMNO?
Lebih memalukan, jika dengan karenah dua cawangan saja sudah pun melatah, bagaimana mahu menang pilihanraya dan merampas kembali negeri Kelantan? (SH 26/04/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:39 pm

26
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
PAK HAJI RIDWANHeri BudimanAnonymousrina idzharMohd Sani Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Heri Budiman
Guest
Heri Budiman

Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu lah perangai PEMIMPIN2 UMNO di kelate..Depaa sanggup KALAH Pilihanraya sbb tak payah nak buat kerja..Bantuan Pusat melalui Puak2 dia..MAKE GAJI BUTO belako..Tapi bila ada Pemilihan di BAHAGIAN, Puak2 dia sanggup hilang KAWAN sbb nak MENANG…
Sebab tu setiap Kali PRU, UMNO kelate payoh nak MENANG..bukan sbb PAS Kuat tapi Puak2 PEMIMPIN2 di BAHAGIAN ni yg Cah Keting Sama sendiri…Itulah HAKIKAT UMNO di Kelate…lepas ni Jangan bui doh Bantuan drp Pusat selagi UMNO tak buleh nak Tadbir KELATE..Ada Brannn puak2 Pemimpin UMNO di KELATE???

Anonymous
Guest
Anonymous

Seloka Asing

Pok Jibby ambik CEO MAS Christoph Mueller warga asing
Yg dilakukan hanya berhentikan 6,000 kakitangan yg sekarang pening
Ambik punai sihat APCo yahudi Paul Stadlen tu pun benda asing
Yg däh PASti, Wan EmDiBi berurus niaga di negara asing
Wan EmDiBi pun jual IPP & TRX ke negara Ah Sing
Pok Jibby pun bershopping sakan di negara asing
Jho Lo & company masih menyorok dinegara asing
PieM Najib main Golof satu lubang pun dgn orang asing
Tandatangan TPPA menjemput campurtangan asing
Zahid Komedi pun bermain dengan Banglasing
Hadi Awang yg berserban pun Pok Jibby pushing
Habis Pok Jibby mengerjakan rakyat berpusing pushing

Anonymous
Guest
Anonymous

…sekali aku lesing

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini boleh hantar ke DBP.

Anonymous
Guest
Anonymous

Gedebe
cah keting
bolaweeehhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah ketua penerangan nya penjilat tegar… itulah sebabnya.. kalau tak cover najib, nanti terbarai kes penyelewengan mara yang sedang ditakutinya…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau sampai Ada halangan2 itu dalam parti, itu menunjukkan ketakutan dan kebimbangan terhadap kedudukan pemimpin2 yang diatas. Mana demokrasi yang dilaung2kan.

Anonymous
Guest
Anonymous

ramai lagi orang amno taksanggup berhijrah dari diboddo boddo
depa senang hati dalam kedaan diboddo

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada banyak perbezaan permikiran dalam menentukan yg Benar dan yg Salah…masaalah yg di hadapi semua cawangan UMNO mereka telah terlalu lama di SUDU kan…otak jadi KRAM…bila SUDU BERTUKAR TANGAN …

Mohd Sani
Guest
Mohd Sani

Asslm Che Din, news dari Financial Edge maklumkan Group MD LTH resigned. Mcm ada crite di sebaliknya sj. Takkan sbb bli tanah cek wan em debe yg brpuluh Kali ganda dr harga asal cekwan bli?

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Itulah dia umno ahlinya macam kerbau kena cucuk hidung ikut je lawan ketua medti kena pancung klu pemimpinnya penyangak penyamun pun kena sokong yg lain dapat dedak ahli kat kg dapat apa dapat gst saja ubahlah sedikit

Salwah Abdat
Guest
Salwah Abdat

Sebab tak ada keyakinan, itu saja ceritanya

roslan othman
Guest
roslan othman

Budin,Kena la ampu kuat dah lama duduk bawah pembangkang nanti dedak miss, saya sungguh kecewa dengan pmimpin kelantan terutama sekali Tok Pa sungguh tak sangka. Kepada Anon anon yang nak merepek pasal PRN sarawak tolong la jangan guna nama samaran orang lain ,kerana saya tak mahu terlibat sebagai barua kuncu najib.Kamu tulis la nama kamu macam saya senang. Lagi pun saya nasihat jangan buang masa imej Najib dah rosak dan terlalu teruk dak tak boleh buat apa dan semua pemimpin umno dan BN mempertahankan najib ini terus merosakkan imej umno dan BN.Pasal PRN Sarawak orang semenanjong tak peduli tak boleh… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

memang sah..umno.tak boleh menang d kelantan sebab kebodohan yg serlah

Anonymous
Guest
Anonymous

tak perlu d kelantan…umno akan tumbang d pilihanraya akan dtg.

ini d sebabkan oleh kebodohan dan sombong

kenapa melayu umno bongok sgt…

Anonymous
Guest
Anonymous

Nak menang macam mana?
Pemimpin kaya raya
Rakyat papa kedana
Pemimpin berhutang
Rakyat pula yg kena bayar
Pemimpin maka isi
Rakyat makan tulang

Anonymous
Guest
Anonymous

ini lah sikap org umno. yg memalukan org melayu. bila dapat jawatan sombong..bongkak dan tak sedar diri

Anonymous
Guest
Anonymous

UMNO,PAS dan PKR semua bodoh belaka.

Anonymous
Guest
Anonymous

umno umno umno…tak ada otak ke….

Anonymous
Guest
Anonymous

UMNO Kelantan ini dia terkena virus Ku Li tua yang terasang dengan dedak jawatan Ahjibgor … boleh buang prinsip etika kemuliaan ke dalam longkang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Inilah transfomasi yg najib laung laungkan selama ini

Rakyat didahulukan
Pencapaian diutamakan

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini perkara biasa. Selagi wujud Melayu bangang, demanding tetap ada.

Lain negeri, lain bangangnya. Berbeza2. Akidahnya tetap satu iaitu MEREMBAT.

Anonymous
Guest
Anonymous

Regim "Rasuah Didahulukan Penyamun Diutamakan". lol..

rina idzhar
Guest
rina idzhar

Jibby didahulukan
Umno mampuih pi kan..

PAK HAJI RIDWAN
Guest
PAK HAJI RIDWAN

ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.ALHAMDULILLAH..!!saya bersyukur kpd Allah SWT.atas keberhasilan PENARIKAN UANGGHAIB.setelah melalui proses panjang &sangat sangat beresiko,dgn izin Allahalhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsilkami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,dengan catatan:1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)2.tidak untuk memperkaya diri-PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH-MENAKLUKKAN LAWAN JENIS-PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLLAPAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL6.DILILIT HUTANG7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS8.DILILIT HUTANG————————————————–bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini…..silahkan menghubungi PAK HAJI… Read more »