CUBA SEMUA MENTERI BUAT UNDIAN SEPERTI SHAHIDAN INI

Rasanya bagus juga jika lebih ramai yang sudi membuat tinjauan serta undian, baik secara maya atau pun nyata,  mengenai populariti Najib Razak yang sekarang ini kian ketat dibelenggu isu 1MDB dan wang RM4,200 juta yang dipercayai masuk ke akaun peribadinya.
Ia mungkin boleh menjadi kayu ukur sama ada Najib perlu berundur atau sebaliknya dan adakah UMNO dan BN masih selamat dalam pilihanraya ke 14 nanti?
Sebuah kumpulan anak muda, Challenger  telah membuat tinjauan di kalangan kira-kira 5,000 mahasiswa dan mendapati 90 peratus daripadanya tidak menyokong kepimpinan Najib.
Barangkali ini tidaklah terlalu menghairankan kerana kita semua tahu anak-anak muda memang terlalu nipis kepercayaan dan sandarannya kepada Najib sejak awal lagi.
Tetapi seorang menteri, Shahidan Kassim yang turut membuat undian yang sama di laman Facebooknya barangkali kini lebih memahami realiti mengenai Najib di mana hasil dapatan di kalangan rakan dan pengikut mayanya ialah 172 sokong BN, 107 sokong pembangkang, 585 mahu perubahan dan 39 memberi lain-lain pandangan.
Majoriti yang mahukan perubahan itu tidak lain bermaksud mereka tidak menyokong Najib dan mahukan pemimpin lain menggantikannya.
Sebelum itu, seorang pemimpin akar umbi UMNO Wilayah Persekutuan, Zaharin Mohd Yassin juga membuat undian populariti Najib di laman Facebooknya dan mendapati Perdana Menteri telah  “hilang deposit” berikutan terlalu ramai yang mahukannya  berundur berbanding mereka yang merasakannya perlu terus kekal memimpin parti serta kerajaan.
Secara umumnya, itulah suara hati rakyat sekarang. Tanyalah para pemimpin UMNO di peringkat bahagian dan cawangan, pasti jawapannya tidak banyak berbeza.
Hakikatnya, Najib semakin tidak dikehendak lagi, di samping ramai yang mula melihatnya sebagai beban yang kian menyusahkan.
Namun, demi mendapatkan hasil yang merata, apa kata jika semua menteri dan pemimpin UMNO yang ada Facebook agar turut sama membuka ruang undian seperti yang dilakukan oleh Shahidan itu.
Lebih baik jika Najib sendiri sanggup melakukan hal yang sama supaya beliau dapat melihat dan mengetahui sendiri di mana dirinya di mata rakyat.
Syyyyy…..Zahid Hamidi tentu mula senyum-senyum jika semua menteri berani berbuat seperti Shahidan itu. (SH 12/04/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:39 pm

45
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
PAK HAJI RIDWANHeri BudimanAnonymousQalamQabutTehLemonSuam. TehLemonSuam. Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Heri Budiman
Guest
Heri Budiman

Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kini sokongan rakyat bukan lagi kepentingan kepada Najib. Sudah dilantik PM, agenda seterusnya ialah menggunakan kuasa yg ada. Era sekarang, penipuan secara terang terangan, walaupun sedar ditipu, sudah terlambat untuk buat apa2. Lihatlah bagaimana Bush menipu rakyat Amerika.. Siapa yg akan memperjuangkn nasib rakyat? PM? Pemimpin/Menteri? Parti? Siapa lagi kalau bukan rakyat itu sendiri…

Anonymous
Guest
Anonymous

Menteri-Menteri BN cuma mendapat sumber dari akhbar.
Akhbar Utusan mengatakan sokongan Najib sentiasa meningkat.

TehLemonSuam. TehLemonSuam.
Guest
TehLemonSuam. TehLemonSuam.

Undian juga perlu d buat trhadap zahid..

Anonymous
Guest
Anonymous

SALLAH S KERUAK…..sila cover bos

Anonymous
Guest
Anonymous

"Hai anak Adam, janganlah sekali-kali kalian dapat ditipu oleh Iblis sebagaimana ia telah mengeluarkan kedua ibu bapak kalian dari syurga; ia menanggalkan dari keduanya pakaiannya untuk memperlihatkan kepada keduanya auratnya. Sesungguhnya Iblis dan pengikut-pengikutnya melihat kalian dari suatu tempat yang kalian tidak dapat melihat mereka. Sesungguhnya Kami telah menjadikan berjenis setan-setan itu sebagai pemimpin-pemimpin bagi orang-orang yang tidak beriman."
(surah al-A'raf, ayat 27)

Anonymous
Guest
Anonymous

Kita akn melihat perdana menteri di kandang tertuduh tidak lama lagi.laporan swiss terkini

Anonymous
Guest
Anonymous

Keris terhilang di rimba,
Berpura anak raja di putrajaya.
Karam di tasek boleh di timba,
Karam di samudera bilakah sudah?

RETHAUDIN JASMIL
Guest
RETHAUDIN JASMIL

Biarlah UMNO/BN kalah sampai lumpuh tulang belakang. Kami orang2 Sabah tidak suka kpd PM, TPM, Hishammuddin, Menteri Federal yg menipu dan rasuah. Sepanjang Umno/BN perintah Sabah tiada apa yg baik tapi kacau dan kemerosotan. Saya akan pastikan seluruh orang orang saya seramai 15000 orang tidak mengundi Umno/BN. Saya juga arahkan seluruh ahli kuarga saya dan saudara mara lebih 100,000 orang tidak undi Umno/BN lagi. Skrg kami rakyat jelata ini hanya diam shj dan kami tunggu PRU14 akan datang. Jangan pandang kami orang Sabah diam2. Seperkara lagi, kami tidak mau lagi air liur urang urang Umno/BN. Kami tau juga taktik, teknik… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib ni msih dok harap sokongan menyebelahi dia kot, agaknya dia xpernah jengok2 kot ruangan2 komen ni, sbb tu dia makin bebal, dia dgn yakin harap rakyat tetap akn pilih bn sbb yg lain pun xboleh harap, Oh Najib, berpijak di bumi nyata la,anda dok mimpi naik bulan ker ape, rakyat semua dh xsbr nk mngundi ni semata2 nk menolak kamu Najib, parti baru pulak akn muncul selagi mna kamu xundur..kami dh tak harap apa2 dri kerajaan Najib, kmi nk PM baru yg anti rasuah

Anonymous
Guest
Anonymous

Ooopp… chop dulu.

Adakah tinjauan yang dibuat oleh mereka berdua dibekalkan dengan dedak ?

Susah nak percaya jika menguna dedak pun Najib tidak mendapat sokongan.

Oleh itu jika Menteri pula yang buat tinjauan … faham-faham lah…

Anonymous
Guest
Anonymous

Hanya binatang saja yang makan dedak

Anonymous
Guest
Anonymous

jgn cakap pasal maruah malu iman….semua tu tak ada pd najib

Anonymous
Guest
Anonymous

Seorang pemimpin yang bijak bermaruah tahu jantan atau betina melihat ikan sekilas dalam air.

Shahidan dan Zahrin cuma memberi peringatan kepada Najib yang sememangnya tahu dia sudah tidak disukai ramai.

Kalau cakap dengan Najib dengan cara memberi nasihat, tidak berkesan. Dengan cara begini terpulang pada Najib. Mereka sudah menjalankan tugas mereka. Yang lain-lain bagaimana ?

Jangan guna alasan sebagai pemimpin Najib bukan tak tahu semua ini. Ya Najib tahu tetapi bagaimana nak buat dia sedar yang rakyat semakin tidak suka pada dia.

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Rakyat yg teraniaya tidak akan menyokong pemimpin yg rasuah penyangak kecuali pembodek dan pemakan dedak sebenarnya satu dunia tahu siapa mereka

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Rakyat yg teraniaya tidak akan menyokong pemimpin yg rasuah penyangak kecuali pembodek dan pemakan dedak sebenarnya satu dunia tahu siapa mereka

Anonymous
Guest
Anonymous

Sekiranya mereka2 ada marauh diri mereka2 akan melakukan sebagaimana saranan Saudara SH ini.Orang tak bermaruah akan pindahkan perbuatan mereka yang keji keatas kepala orang lain,salah seorang yang nayta ialah TDM sendiri.Mereka boleh tanya TDM ada maruah atau tidak,tetapi mereka tak pula tanya diri mereka ada maruah atau tiada.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 20.46 , Apa yang kamu merepek ini ,Derma haram RM2.6 Billion masuk akaun Najib ke TDM jgn confuss.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 20.58 , /cuba kamu baca betul betul tu jgn confuss ,Anon 20.46 geng TDM la bukan bugis derma haram tu la.

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang merembat duit tu sape? Masuk akaun sape?

QalamQabut
Guest
QalamQabut

‘Derma haram RM2.6 Billion masuk akaun Najib’‘Yang merembat duit tu sape? Masuk akaun sape?’ Helo helo helo… Harap maklum ye! 2.6b yg masuk ke akaun Mohd Najib tu tak salah ya! Baik dari segi undang2 dunia maupun akhirat. HARAP FAHAM. Memang tak ada undang2 yg katakan salah terima derma, tak kira sebanyak mana, tak kira utk apa tujuannya, KECUALI jika pemberi ada niat utk dapatkan sesuatu balasan ataupun penerima ada janjikan apa2 balasan yg menguntungkan penerima. Tok Arab mana pun boleh derma, jika derma tu bukan berpunca dari wang haram, bukan mengharapkan sesuatu balasan yg spesifik dari Mohd Najib. Perkara… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Bagi seorang PEMIMPIN YG BERAGAMA ISLAM walaupun duit tu dikatakan duit DERMA…….seorang pemimpin tu TIDAK BOLEH guna wang tu utk diri dan keluarganya……..sebab duit tu dapat atas sebab JAWATAN NEGARA yg DISANDANG. Kalau tak jadi org politik, cuma jadi org biasa takkan ada org nak bagi duit berjuta-juta. Jadi pemberian tu ialah ATAS SEBAB dia MENJAWAT jawatan negara. Di situ sudah ada TANGGUNGJAWAB yg WAJIB digalas. Pada PEMIMPIN yg MENGAKU PERJUANGANNYA ialah utk AGAMA, bangsa dan tanahair……..SILA BACA KISAH TAULADAN KHALIFAH UMAR tentang HADIAH kalung yg isterinya dapat: Pernah pada suatu masa Khalifah Umar Al-Khattab melihat isterinya memakai seutas kalung,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang Islam akhir zaman, walaupun mengucap 2 kalimah syahadah tapi lebih pahamkan undang2 sivil dari hukum-hakam Islam.

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu isteri saidina Umar. Bini Najib lain. Bini Najib bukan saja kaki shopping tapi kaki borong.

Anonymous
Guest
Anonymous

Qalam qabut, Kamu terlalu tersimpang salah dengan apa yang kamu paecaya dan fikikan serta amalakn ada beberapa pekara yang kamu wajib insaf dan berasa malu dengan najib dan budaya kotor umno : 1. sila rujuk akta pencegahan rasuah berkait dengan pejawat awam yang tidak boleh sama sekali terima hadiah dan derma secara pribadi dan ini ditafsir sebagai suapan atau rasuah. 2. Tidak ada PM mentei sebelum ini yang beani terima derma atau hadiah atas nama jawatan atau presiden parti dimasuknya terimaan itu dalam akaun pribadi ,kerana ini amalan salah ,jadi najib boleh dipercayai memiliki habuan pribadi yang tidak beretika. 3.Wang… Read more »

QalamQabut
Guest
QalamQabut

Saudara 13 April 2016 at 12:15, terima kasih kerana sudi mengongsi pandangan. Apa yg aku utarakan adalah pegangan dan pendirian umat UMNO yg menyokong dan mengagung Mohd Najib. Bukan pendirian aku. Saudara boleh lihat sendiri bagaimana taksubnya mereka mempertahan Mohd Najib dari segala tuduhan. Mohd Najib tidak membuat apa2 kesalahan. Dan mereka rela atas segala tindakan yg Mohd Najib ambil. Tidak ada keraguan dan kesangsian langsung kepada Presiden mereka ini. Sebab itulah segala tuduhan salahlaku dan penyelewengan yg ditujukan kepad Mohd Najib dianggap sebagai fitnah, berniat jahat, disebalik agenda tertentu yg ingin menjatuhkan Mohd Najib dari jawatan yg hak yg… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Saya akui ada kebenaran kata2 QalamQabut. Mak ayah saya kata Najib baik. Arab derma sebab dia menegakkan Islam hingga peringkat antara bangsa.
Umno juga baik, selalu bantu orang susah spy kami penoreh getah.
Tapi bila tanya pasal Tun M, dah tak tau nak jawab. Sebab dua2 suka Tun dan Mukhriz.

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa sekalipun adalah lebih elok jika hidup berpandukan agama dan syariah dari undang2 sivil. Itu sebab Rasulullah SAW dan para sahabat sedaya-upaya memberi contoh yg baik dgn harapan generasi umat seterusnya hingga ke zaman kita ni dan akan datang, dapat jadikan panduan hidup supaya tidak tersasar atau terseleweng dari landasan yg betul. Juga tidak terbabas dari hukum sehingga menghalalkan yg haram sama ada secara langsung atau tidak langsung. Mengapa kuasa umat Islam di zaman Rasulullah SAW dan para sahabat cukup kuat? Ia adalah sebab iman dan aqidah mereka yg kuat. Zaman Rasulullah dulu tak ada undang2 sivil, semua undang2 adalah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

din, najib manusia yg tak tau malu, dia buat bodoh aje, and kita jugak buat bodoh jugak bila sampai election nanti, kita buat bodoh pangkah selain umno and barisan…
dia, kabinet 1mdb, MT lembu, ketua umno makan dedak and pencacai and pemakan dedak lingkup semua for next election. kami semua la nie kalih muka and tutup telinga bila tengok muka harami PM nie….

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau tak ada rasa malu tu maknanya tak ada iman. Iman yg buat kita rasa malu nak buat kemungkaran.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada lagi satu fakta dari undian yg di buat tu.. (shahidan mahupun zaharin).. Undian tu dia buat di fb milik 'fan' sendiri.. Makna lain.. Mcm undi di kawasan sendiri… Bayangkan undian tu di buat di fb agong ka.. Haha.. Lain jawapan dia.. (agong ada fb ka.. Hehehe).. Undian di fb milik org kuat umno pun hampir kalah (beza 70 org lebih ja)…. Byg kam kalu undi di kawasan yg adil… Lingkup umno

Ahjamal
Guest
Ahjamal

Di mana2 survey ada dua kaki angkat pasti yungkong Najib
PAS Haji Hadi Haji Doktor Haron Din…….

Anonymous
Guest
Anonymous

Fatwa kitab biru,
Politik meskar (mesra mungkar).

Anonymous
Guest
Anonymous

Sikit pun najib tak peduli. Buatlah berpuluh survey pun. Sekarang ni najib sibuk ni abg din. Dia nak tangkap siapa yg dah menipu dalam 1mdb.

Salwah Abdat
Guest
Salwah Abdat

Andaikata saya di tempat Najib maka saya akan berundur…!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Shahidan sekadar berlapik. …najib sendiri mahu ingat.

Mali Muyung
Guest
Mali Muyung

Sedih la dgn Najib ni. Alang ka baik kalau peluang ini d jadikan medium untuk berbuat baik, maksyd saya lebih baik dari arwah bapanya.
Kalau pun ada pencapaiannya yg lebih baik: dia sngat licik menipu.
Tq

Mali Muyung
Guest
Mali Muyung

Sedih la dgn Najib ni. Alang ka baik kalau peluang ini d jadikan medium untuk berbuat baik, maksyd saya lebih baik dari arwah bapanya.
Kalau pun ada pencapaiannya yg lebih baik: dia sngat licik menipu.
Tq

Joe Harry
Guest
Joe Harry

Saya diperingkat cawangan dan bekerja keluar daerah, terlalu sukar menjumpai rakyat yang masih percaya pada najib. Hampir kesemua yang bercakap tentang politik mahu umno gantikan pm. Mereka belum bersedia undi pembangkang. Tapi sekiranya umno masih berkeras mahukan najib sebagai presiden, tunggulah keputusan pru14 sebagai kayu pengukur pada kebenaran.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ahli atau penyokong UMNO tidak akan pangkah Pembangkang kalau DSNR masih kekal Presiden UMNO bila tiba PRU14.Tanda protes: MEREKA TIDAK AKAN KELUAR MENGUNDI.

Akibatnya : UMNO/BN akan kalah. Penyokong Pembangkang akan keluar mengundi.

roslan othman
Guest
roslan othman

Sebenar ini lah keadaan yang akan berlaku sekiranya Najib terus menjadi PM sehingga PRU 14, pembangkang akan all out,ahli akar umbi dalam delima atas pagar yg biasa dgn BN akan beralih arah dan yg buat BN tersungkur datang dari pengundi umur 40 tahun kebawah yg melibatkan 50% jumlah pengundi kali ini yg sudah muak dgn gelagat rasuah pemimpin umno dan terutamanya skandal najib,mereka ini tidak makan dgn gula gula melayu akan di pijak cina sekiranya umno kalah,malah sejarah besar akan berlaku dan landskap politik akan berubah.Sedar la pemimpin x2 umno bahawa pada masa ini kamu tidak boleh paksa rakyat untuk… Read more »

roslan othman
Guest
roslan othman

Sebenar ini lah keadaan yang akan berlaku sekiranya Najib terus menjadi PM sehingga PRU 14, pembangkang akan all out,ahli akar umbi dalam delima atas pagar yg biasa dgn BN akan beralih arah dan yg buat BN tersungkur datang dari pengundi umur 40 tahun kebawah yg melibatkan 50% jumlah pengundi kali ini yg sudah muak dgn gelagat rasuah pemimpin umno dan terutamanya skandal najib,mereka ini tidak makan dgn gula gula melayu akan di pijak cina sekiranya umno kalah,malah sejarah besar akan berlaku dan landskap politik akan berubah.Sedar la pemimpin x2 umno bahawa pada masa ini kamu tidak boleh paksa rakyat untuk… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak payah susah-susah buat undian melalui internet.
ADAKAN PRU 14 SECEPAT MUNGKIN.
TAK PERLU TUNGGU 2018.
PULANGKAN SEMULA KUASA KPD RAKYAT
Kita tengok apa keputusan rakyat nanti.
Sapa yg rakyat pilih.
Sapa yg rakyat bagi MANDAT.
ADA BERANI….??

lufang
Guest
lufang

Itu apa atak kisah maa aa , itu UMNO 100% dibelakang Najib mesti tatak goyang punya maa aa .

Ini anak mauda tatak hat punya maa aa.

PAK HAJI RIDWAN
Guest
PAK HAJI RIDWAN

ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.ALHAMDULILLAH..!!saya bersyukur kpd Allah SWT.atas keberhasilan PENARIKAN UANGGHAIB.setelah melalui proses panjang &sangat sangat beresiko,dgn izin Allahalhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsilkami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,dengan catatan:1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)2.tidak untuk memperkaya diri-PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH-MENAKLUKKAN LAWAN JENIS-PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLLAPAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL6.DILILIT HUTANG7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS8.DILILIT HUTANG————————————————–bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini…..silahkan menghubungi PAK HAJI… Read more »