BOLEHKAH PERDANA MENTERI YANG ADA BERIBU-RIBU JUTA DALAM AKAUN PERIBADI DIKEKALKAN LAGI?

Najib Razak hanya mula menjadi Perdana Menteri sejak 2009 atau kira-kira lebih enam tahun sehingga hari ini, tetapi barangkali rekodnya sukar ditandingi oleh mana-mana ketua negara dalam dunia ini dari segi kemasukan wang ke dalam akaun peribadinya.
Dalam hal yang satu itu, Najib bukan saja dianggap “juara” di antara semua Perdana Menteri Malaysia yang ada, bahkan boleh dinobatkan juga sebagai yang “terbaik” di peringkat dunia dan antarabangsa.
Jika sebelum ini,  kita mengetahui hanya RM2,600 juta yang diterimanya, konon dalam bentuk derma, namun hasil siasaan media antarabangsa menunjukkan jumlah yang lebih besar daripada itu.
Angka terbaru oleh ABC News menunjukkan jumlah yang dipercayai telah masuk ke akaun peribadi Najib sudah mencecah RM4,200 juta.
Wang itu pula bukan mula mengalir masuk pada 2013, tetapi sejak 2011 lagi iaitu tidak sampai pun dua tahun beliau memanaskan kerusi Perdana Menteri.
Pernahkah kita mendengar mana-mana Perdana Menteri ada rekod kemampuan seperti itu?
Sepanjang dunia ini wujud, sudah tentu Najiblah penerima derma tunggal terbesar yang pernah ada. Tidak pernah ada sebelum ini dan tidak mungkin ada selepasnya.
Itu, kalau kita mahu menerima bulat-bulat wang itu sebagai derma, bagaimana kalau ia bukan derma?
Oleh itu, bolehkah kita bayangkan jika Najib lebih lama menjadi Perdana Menteri atau terus kekal lagi selepas pilihanraya 2018 nanti?
Dengan wang yang sebegitu banyak, laporan terbaru media antarabangsa juga menyebut Najib telah membelanjakan sekitar RM60 juta untuk percutian, membeli belah dan barang kemas mewah yang dibelinya di Amerika Syarikat, Malaysia, Italy dan berbagai negara lain lagi.
Kalau pun benar semua wang yang diterimanya itu sebagai derma dan penderma turut memberi kebebasan untuknya berbelanja sesuka hati, bukankah disebut juga bahawa wang itu untuk kesederhanaan Islam dan memerangi keganasan antarabangsa?
Maka, kenapa sehingga RM60 juta digunakan untuk bercuti, membeli belah dan barang kemas? 
Tidakkah itu menunjukkan adanya elemen keganasan dalam membeli belah dan bermewah dalam diri Najib sendiri?
Secara moralnya, baik disudut Islam mahupun bukan Islam, adalah tidak beretika masa sekali bagi seorang Perdana Menteri memiliki wang sebanyak itu, baik sama ada ia derma atau apa jenis sekali pun.
Ia akan menimbulkan keraguan tentang sumber wang itu diperolehi serta keperluan memilikinya, apatah lagi jika didapati ia turut dibelanjakan untuk bermewah dan bermegah.
Sebab itu, dari segi penerimaan umum, prestasi Najib boleh dikatakan sudah musnah di kalangan rakyat biasa. Semakin sedikit yang menilainya sebagai pemimpin yang baik dan boleh diharapkan untuk masa depan negara ini.
Yang mempertahankan Najib bukan lagi kerana kepentingan negara dan rakyat, tetapi lebih kerana dedak sebagai upahnya. Dengan wang sebanyak RM4,200 juta yang dimilikinya, sudah tentu apa gred dedak sekali pun mampu dibekalkan, asalkan sedia menurut perintahnya.
Dan itulah yang dilakukan Najib. “Cash telah menjadikannya King”.
Untungnya Najib ialah kerana rakyat negara ini terdiri daripada berbagai kaum dengan majoritinya pula adalah Melayu. Dengan itu, sentimen Melayu dan perkauman bila-bila masa boleh dimainkan atau dimanipulasi untuk menyelamatkannya.
Jika tidak, jangankan sehingga RM4,200 juta dalam akaun peribadi, diketahui memiliki sebanyak RM42 juta pun sudah lama membuatkan Najib terpelanting daripada kedudukannya.
Atas hakikat tersebut, mungkin lebih masa dan kekuatan diperlukan untuk menolak Najib yang akaun peribadinya bertambah RM4,200 juta hanya dalam tempoh enam tahun duduk di kerusi Perdana Menteri kerana di samping kesedaran kepada rakyat harus dipertingkatkan, beliau dan jentera-jenteranya dalam masa yang sama tidak putus-putus sedang berusaha melencongkannya ke arah lain. (SH 31/03/2016).
Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 1:38 pm

85
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Miss VeeKassim SelamatQalamQabutAnonymousLantow Dark Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Miss Vee
Guest
Miss Vee

Berita gempar !!
Rahsia Besar Najib Akhirnya Terbongkar !!
>>> KLIK HERE !! <<<

Anonymous
Guest
Anonymous

Amat berbeza jika dibandingkan arwah ayahdanya…. Isteri nak ikut pun kena kluar duit sendiri….

Anonymous
Guest
Anonymous

omno ada semanagt malayu sebab tu maseh menang lagi
semanagt aja melayu tapi semangt islam lemah
ramai tertipu ngan semanagt malayu
ada otak tapi macam lombu

Anonymous
Guest
Anonymous

lebai2 PAS semangat ISLE nya kuat sebab suka makan ubat keras kote. BODOH UMNO = PAS = IBLIS!

Anonymous
Guest
Anonymous

setuju, UMNO = PAS = IBLIS

Anonymous
Guest
Anonymous

Rata-rata tahu duit 2013 masuk ke akaun Najib ialah pada tahun lepas. Termasuk lah yang berjawatan menteri dan pemimpin UMNO pun sama-sama tahu mengenai duit masuk ke akaun Najib pada tahun lepas. Jadi Najib dah banyak kali menipu. Selain menafikan nya sehingga lah duit tersebut bertukar menjadi derma dan dikembalikan. Kini didedahkan pula lagi ada duit yang masuk ke akaun Najib sejak 2011. UMNO boleh lepas kan duit Pak Arab dengan menganggap duit tersebut dimasukkan ke akaun Najib pada 2013. Tetapi yang masuk 2011, ini baru kita tahu. Bukankah ini menunjukkan Najib pembohong dan Muhyiddin yang sepatutnya di pertahankan. Perjuangan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

“Dan Mereka Merancang(tipu daya),Allah juga merancang(membalas tipu daya), dan ALLAH sebaik-baik Perancang(membalas tipu daya)”

Barulah saya nampak hikmahnya KBUs-KBUs pemakan-pemakan dedak mempertahankan lanun boogees ini. Lagi lama lagi bagus kerana semakin hampir dengan PRU 14 semakin jelas terbongkar perbuatan beliau hingga tidak boleh ditutup lagi. Sekarang sudah diselak sedikit demi sedikit

http://themalaysianreserve.com/new/aggregator/sources/19

Masa itu bukan sahaja lanun boogees yang akan "lemas" awak-awak pemakan dedak yang sekapal dengan dia pun bakal tenggelam karam semuanya. Kalau mereka tak pertahankan lanun boogees mungkin kapal tersebut masih boleh diselamatkan.

Anonymous
Guest
Anonymous

NAJIB TAK MAKAN BABI..MINUM ARAK..TIDAK BERJUDI..ALIM SEMBAHAYANG LIMA WAKTU SEHARI..PUASA..PERGI UMRAH BERKALI KALI..PERGI HAJI MACAM PERGI BALIK MELAKA – KL…Kalau DAP LIM GUAN ENG tu lain le dia dah memang KAFIR dah tentu tak masuk HEAVEN dan kalau dia menipu ..mencuri…minum arak ..dan berjudi pun memang patut TAPI YANG HAIRAN NI SI NAJIB ni dia BERSIKAP MACAM ORANG MAKAN BABI..MINUM ARAK..CAKAP BOHONG ..MENIPU lebih teruk dari orang KAFIR.. itu pun orang UMNO MELAYU YG KATA ISLAM MASIH NAK PERCAYA DGN DIA….JANGAN JANGAN ORANG UMNO NI "Umat Manusia Neraka Original" Kot….TOLONG LAH NAJIB KALI SUPAYA DIA MASUK ISLAM BALIK…APA KATA TG… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Saudara, orang yang mengaku dia Muslim tak tentunya ia beriman dengan ikhlas: tawaduk, adil, murah hati, tahan diri dari tuntutan nafsu jahatnya. Itulah sifat orang mukmin – nafsu yang reda – yang dapat masuk ke Jannah berkekalan.

Anonymous
Guest
Anonymous

jannah pak arab giler puki? dapat main bontot jantan! LOL, macam mana punkoarang hanya dapat masuk syurga rendah, syurga atas semua dah penuh ngan orang2 arab BODOH!

Anonymous
Guest
Anonymous

Siratol MUSTAQIM… Jalan Yg LURUS
Jalan Yg LURUS… AUDIT nya Telus
HISAB-Audit-NYA… HALUS dan Tembus
Terang dan NYATA… Tiada yg RAKUS

Siratol MUSTAQIM… LURUS Ber CAHAYA
Menerangi HATI… Yg Kaseh Mem-BERI
Kaseh Mem-BERI… Sesama MANUSIA
TAK Wujud Songlap… FITNAH Men CURI
Kaseh Mem-BERI… Pengikat "CINTA"
Semakin Mem-BERI… Bertambah Ber GANDA
Itulah "MIRACLE"-NYA… Kaseh Yg'ESA

Sebaliknya..

Bila Di Songlap Men CURI
Bobrok lah MARUAH Diri… Dan MUFLIS lah Negara Ini

Anonymous
Guest
Anonymous

Jika soalan boleh ke Najib dikekalkan terus menjadi Perdana Menteri?

Pemakan Dedak mesti lah jawab boleh selagi Najib ada duit berjuta-juta.

Masalahnya Najib dapat 5 untuk seoramh. Pemakan dedak dapat 5 tapi kena kongsi ramai-ramai.

Anonymous
Guest
Anonymous

beribu2 juta dlm akaun?..ada bukti atau sekurang2 nya ada bank statement..cakap nak menghasut senang lah..puak2 kau bolehlah dibodoh2 kan..

Anonymous
Guest
Anonymous

Tentu lah ABC ada bukti.
Tak ada faedah pun ABC nak menghasut orang melayu benci pada Najib.

Jika tidak mahu orang menghasut, ambil tindakan saman. Minta kedutaan keluarkan kenyataan atau tegur ABC.

Bukan Ketua Penerangan atau Ketua Bahagian yang keluarkan kenyataan bodoh.

Anonymous
Guest
Anonymous

anon 18.15, mak bapak kau gerenti jenis BODOH. LOL

Anonymous
Guest
Anonymous

kunan@tengkutipu menteri kurang ajar.
kini Allah nak tunjuk kuasaNya.
mana anaknya nadira adnan dapat duit
banyak bina rumahnya macam istana?
dia bukanlah penyanyi popular macam
penyanyi terunggul titiek puspa.
siasat sprm siasat jangan tak siasat.
jangan rumah lee guan eng saja disiasat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan-jangan duit tu duit 1MDB tak.
Aku sekadar agak-agak aje.
Betul tak betul tak tahu lak aku.

Anonymous
Guest
Anonymous

patutlah melayu senang kena tipu. BODOH rupanya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Biarlah najib. Dah dia ada duit. Lantak pi dia nak belanja banyak mana pun. Janganlah memekak kat blog bang din kita ni. Kalau berani ..pru nanti jgn pangkah umno.

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang kau memekak takpa orang lain tak leh apa kau pun tersumbat dedak ke..hihihi

Anonymous
Guest
Anonymous

Pemakan dedak mempertahankan Najib apabila di serang Mahathir.

Tetapi tidak langsung mempertahankan Najib dari serangan Media Asing.

Yang manakah memberi kesan paling buruk?

Mempertahankan Najib di serang Mahathir dapat dedak.
Mempertahankan Najib di serang Media Asing, satu benda pun tak dapat. Pandai-pandai lah Pegawai Kedutaan dan Diplomatik mengharungi nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Banyak mana la RM2.6 biliun atau RM4.2 biliun tu..tu sume daki dunia jer..bak kate Tun M..esok-esok kite sume akan pergi jugak..cer tengok..berape ramei yang dah pergi..antarenye Jamaludin Jarjis..brape punye kaye..bile Allah ndak ambik balik..sume kene tinggal..tak kemane pon..tinggal lagi kalo betol dia buat bende yang bersalahan dengan undang-undang..siasat la..dakwe jer la..barang sape yang subahat..kamu tanggong je la nanti. Awok ngabo jer!

Anonymous
Guest
Anonymous

kononnya derma diberikan atas prinsip2 Islam..

yang isteri tak tutup aurat tu dia tak nampak ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Pemakan dedak memang bodoh.

Dikatakannya gelang Rosmah tak di pakai sampai ke siku.

Memang tak sampai ke siku tapi harga gelang Rosmah yang dipersoalkan.

Kalau kira sampai ke siku … orang kampung lah yang kaya. Mustahil, mustahil dan tidak masuk akal orang kampung yang lebih kaya dari Rosmah.

Lagipun tangan Rosmah tak padan pakai 10 gelang !

Joe Harry
Guest
Joe Harry

Orang kampung yg nak tunjuk kaya saja pakai gelang sampai kesiku, rantai sampai terbongkok. Tapi orang bandar yang kaya raya pakai barang kemas ikut kesesuaian pakaian dan majlis yang nak dihadiri. Nilai satu pun dah sama dengan dua siku orang kampung pakai. Berpeti2 simpan kat rumah..

Anonymous
Guest
Anonymous

orang islam bodoh je suka mencuri dan sibuk suruh pompuan nak tutup aurat sebab takut kat lebai2 malang yang kuat makan ubat kote! LOL

Anonymous
Guest
Anonymous

Patutlah rosmah makun gemok rambut makin besar

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang menariknya, laporan WSJ hari ni menggunakan frasa "Malaysian investigation"….

QalamQabut
Guest
QalamQabut

‘…adalah tidak beretika masa sekali bagi seorang Perdana Menteri memiliki wang sebanyak itu’ Kita kena terima hakikat bahawa ianya tidak menyalahi PERLEMBAGAAN UMNO. Jika tidak masakan seluruh umat UMNO menyokong dan membela Mohd Najib. Kenapa perlu dikaitkan tentang etika, moral dan agama. Adakah kita meragui perjuangan UMNO demi agama, bangsa dan negara? Sebagai rakyat jelata kita sepatutnya bangga bila derma dan sumbangan dari pemimpin dan pemerintah negara Islam lain di dunia ini mencurah2 ke atas ribaan Perdana Menteri kita yg disayang dan disanjungi. Mereka bukan membuta tuli menderma, begitu juga Mohd Najib bukan membabi buta memperjuang dan memertabatkan agama Islam… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Hakikat nya ialah Najib boleh beli berpuluh rumah yang di beli oleh LGE.

LGE beli rumah dengan harga murah. Dari 6 juta ke 2 juta.
Najib dapat derma 2 billion naik jadi 4 billion.

Bagaimanakah hakikat selepas orang lain ganti Najib jadi Perdana Menteri?

Kerana Tuhan bagi teladan dan sempadan lah kita mempersoalkan perbuatan Najib.

Najib dan semua pemimpin UMNO pun di beri akal fikiran. Berbelanja sehingga RM 60 juta adalah nafsu segan.

roslan othman
Guest
roslan othman

Kenapa AMANAH sangat penting ada hadis riwayat bukhari dan muslim menyebut :,sekiranya AMANAH diberi dan dipegang oleh bukan ahlinya atau bukan yg layak maka tunggu saat kehancurannya.

Dalam surah AN NISA ayat 58 Allah berfirman : Sesungguhnya,Allah menyuruhmu memberi AMANAH kepada yg berhak menerima nya dan apabila hukum hukum lah dgn adil,sesungguhnya Allah sebaik baik memberi pengajaran kepada kamu dan sesungguhnya ia maha mendengar dan melihat.

Jadi tak usah lah kita menyimpang dlm berpegang kepada kebenaran dan tak usah negara ini dibiar kepada mungkar yg dilakukan pemimpin dan jgn lah negara turut nazak bersama sama parti yg telah rosak,nauzubillah.

roslan othman
Guest
roslan othman

Kenapa AMANAH sangat penting ada hadis riwayat bukhari dan muslim menyebut :,sekiranya AMANAH diberi dan dipegang oleh bukan ahlinya atau bukan yg layak maka tunggu saat kehancurannya.

Dalam surah AN NISA ayat 58 Allah berfirman : Sesungguhnya,Allah menyuruhmu memberi AMANAH kepada yg berhak menerima nya dan apabila hukum hukum lah dgn adil,sesungguhnya Allah sebaik baik memberi pengajaran kepada kamu dan sesungguhnya ia maha mendengar dan melihat.

Jadi tak usah lah kita menyimpang dlm berpegang kepada kebenaran dan tak usah negara ini dibiar kepada mungkar yg dilakukan pemimpin dan jgn lah negara turut nazak bersama sama parti yg telah rosak,nauzubillah.

roslan othman
Guest
roslan othman

Kenapa AMANAH sangat penting ada hadis riwayat bukhari dan muslim menyebut :,sekiranya AMANAH diberi dan dipegang oleh bukan ahlinya atau bukan yg layak maka tunggu saat kehancurannya.

Dalam surah AN NISA ayat 58 Allah berfirman : Sesungguhnya,Allah menyuruhmu memberi AMANAH kepada yg berhak menerima nya dan apabila hukum hukum lah dgn adil,sesungguhnya Allah sebaik baik memberi pengajaran kepada kamu dan sesungguhnya ia maha mendengar dan melihat.

Jadi tak usah lah kita menyimpang dlm berpegang kepada kebenaran dan tak usah negara ini dibiar kepada mungkar yg dilakukan pemimpin dan jgn lah negara turut nazak bersama sama parti yg telah rosak,nauzubillah.

Anonymous
Guest
Anonymous

pundek@mundek lah lu qq.
berapa banyak dedak lu sudah makan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau diri dah kaya dapat duit free berjuta kenapa tak gunakan duit tu utk bayar hutang negara?? Kan duit tu berlebih-lebih. Kenapa rakyat ditekan suruh bayar GST, naikkan cukai, tambang pengangkutan awam, tarik sesetengah subsidi…….walhal pada masa yg sama pemimpin ada duit simpanan yg maha banyak…?? Apa salahnya duit tu digunakan dgn lebih BERTANGGUNGJAWAB utk kurangkan hutang negara supaya rakyat tak payah menanggung TEKANAN hutang tu. Bagi seorang PEMIMPIN YG BERAGAMA ISLAM walaupun duit tu dikatakan duit DERMA…….seorang pemimpin tu TIDAK BOLEH guna wang tu utk diri dan keluarganya……..sebab duit tu dapat atas sebab JAWATAN NEGARA yg DISANDANG. Kalau tak… Read more »

QalamQabut
Guest
QalamQabut

Anonymous31 March 2016 at 18:18pundek@mundek lah lu qq.berapa banyak dedak lu sudah makan. Mai aku cerita sikit pasai dedak… Masa kecik2 (1960an) dulu aku kena tolong jaga lembu2 tokwan aku. Tak banyak, 7-8 ekoq saja. Dan tak susah jugak kalau dah dilatih. Pagi2 bukak kandang dan teriak “PPPIIIII….”. Lembu2 akan keluaq pi padang dan ragut rumput. Musim kemarau saja aku kena kerja lebih sikit, kena cari rumput extra di tempat lain. Petang2 teriak “BALIKKKK…” semua akan masuk kandang. Tak payah naik kuda halau lembu. Masuk pemerintahan ayah aku pulak (1980an) dah senang banyak, semua aktiviti dlm kandang saja. Sekali-sekala saja… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

boleh simpan lah cerita karut bukhari kau tu, orang kapir dalam lama tahu beramanah BODOH tak payah pun refer kat kitab kuning!

Anonymous
Guest
Anonymous

kelamkabut conpem hang ni lahir otak kat bontot, silap2 mulut pun bau bontot bila bercakap. BAHLUL, syok sendiri, cakap macam budak darjah tiga!

QalamQabut
Guest
QalamQabut

Nah citer aku pasal anjing makan dedak pulak. Harap jadi bahan mimpi korang, biar menyalak di malam2 buta… Jadi anjing ni sebenarnya bodoh. Anjing ingat dia kenal tuannya tapi tak tau muslihat dan musibat tuannya. Lihat sajalah bila polis nak tangkap penyamun yg bela anjing. Dia tau menyalak saja. Tak tau yg jahat tu tuan dia, bukan polis. Anjing jugak tak kenal siapa yg dihadapi, engkau polis ke, posmen ke, sama aja. Bahasanya tetap menyalak. Camne nak dapat kesedaran kalau asyik menyalak aje pagi petang siang malam. Anjing memang bodoh dan gelojoh. Kalau tuan kasi makan dedak dia sebat, kalau… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

kelam kabut anjing pak arab. LOL

Anonymous
Guest
Anonymous

bukan anjing pak arab bro, dia ni anjing kurap isim, terlebih belajar agama tersohor tu, tiap kali tengok cermin tersengih sendiri, kesian suka dengar diri sendiri bercakap. hahahaha

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Sudah tentu penerima dedak dan org melayu yg tolol dlm umno akan bemati matian utk mempertahankannya atas dasar bangsa agama dan negara tetapi org melayu dapat apa kalau agama je islam tapi penyangak rasuah buat apa dan aku percaya org cina 99% akan menolaknya semoga org melayu ubah paradigma singkirkan Bn dlm pru14 nanti 5thn saja buat pemvaharuan apa yg dibuat oleh Tun tepat masanya

Anonymous
Guest
Anonymous

makcik jangan lupa singkirkan parti lebai-lebai sesat kuat makan ubat kote sekali! atau lebih bagus singkirkan ISLAM terus dari politik malaysia, agama simpan kat umah, hanya untuk peribadi!

QalamQabut
Guest
QalamQabut

Awang 18:48, hang tolong perbetulkan balik aqidah hang kalau hang orang Islam. Agama bukan utk simpan di rumah, utk kegunaan peribadi. Hang bukan jadi orang Islam masa nak solat 5x sehari.

Anonymous
Guest
Anonymous

awang kenit tu bapak kau bodoh! suka hati aku lah, apa kau tuhan? bodoh, aku nak simpan kat jampan ke kat mana pun suka hati aku, tak hingin aku masuk syurga pak arab kau, cilaka!

Anonymous
Guest
Anonymous

hello kelamkabut yang syok sendiri denga agama terbenar sekali di dunia, pi pindah kat negara isis tu, sesuai untuk orang2 BODOH macam kau, boleh jadi gundik main bontot al-kalifah keldai arab sana.

QalamQabut
Guest
QalamQabut

Alhamdulillah, tak sangka pandainya anjing2 ni menyalak. Itulah kalau makan dedak banyak2… Kesian mak bapak ngko, tok nenek ngko…

Woof woof…

Anonymous
Guest
Anonymous

kekeke,…anon 18:56,..anon 19:15,…trooper penjilat sabahan,..bahasa malaysia ko pun terabur,…ko kapir ko jgn komen hal org Islam,…org islam xkan hina nabi,rasul,…jgn main isu agama kt sini!,…kekekeke

Anonymous
Guest
Anonymous

kekekkekekke, ok orang agama terbenar didunia, hidup lah kau menyembah tuhan arab kaki kencing. LOL

Anonymous
Guest
Anonymous

kelam kabur mulut bau taik unta, kau tu hidup menyembah buntut arab. WAKAKAKAKAAK

QalamQabut
Guest
QalamQabut

Heh heh heh… Anjing Keruak rupanya… Anjing ni makan dedak campur bangkai. Bangkai apa pun dia sebat, tak kira kenyang atau lapar. Kaki tuan pun dia balun. Maklumlah baghal punya anjing…

Anonymous
Guest
Anonymous

anjing kurap arab kela tiga kau ni, pi cium bontot rosmah macam kau cium batu kat kaabah tu, dia alim banyak pi umrah kat tuhan idola hangpa. WAKAKAKAKAKA

Anonymous
Guest
Anonymous

kekeke,…ko ape tau,..ko agama ape?,…sciencetology?,…kalo xde agama jgn campur hal org y ada agama,…org y ada agama ade pegangan masing2,…ko sendiri xde agama,..xtau asal usul ko sendiri,..x pasti dengan tujuan hidup ko sendiri untuk hidup dalam dunia ni,…org mcm ko xde pegangan,.. jadi hujah org xde pegangan ni x laku,..xde sape y nak dengar,…sbb ko sendiri pun xtau sbb ape ko wujud kat dunia ni,…jadi x pyh ko nk sebuk hal org y ada agama,…cari sebab untuk diri ko dulu,…aku bg soalan,..atas tujuan ape ko wujud di dunia ni,..dan siapa y wujudkan kau,…ko x pyh jwb kt sini,…cari jawapan untuk… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

kekeke,….satu lg aku nak sebut,…sabah membangun pun sbb org semenanjung tolong tau,…korg asal dulu seluar pun xde tau mase di perintah penjajah,…pakai daun je tutup 'anu' x kire laki pompuan,…jadi jgn cakap besar la,..org sarawak pun xmau tolong sabah walaupun dekat,…kekeke,….

Anonymous
Guest
Anonymous

kekekekeke, malaun rasis kau ni, kutuk orang sbah, bodoh punya anjing UMNO.

Anonymous
Guest
Anonymous

nenek kau dulu sapu puki dia ngan belacan masa zaman kesultanan melayu melaka…. wakakakakaka

Anonymous
Guest
Anonymous

kekeke,…anon 4:24 bkn masalah rasis,..masalah ko ni si bengap dari sabah,..bg komen x masuk isu,…bodoh sabah ko tu simpan sket untuk org sabah,…sini org semenanjung x mkn bodoh sabah ko tu,..nak salah kan Islam,..lain kali baca dan fahami posting,…bkn mcm ko jenis manusia x beragama,..x pyh nak campur hal org,..jaga diri ko je cukup,..ko ade seluar x?,…kekeke

Anonymous
Guest
Anonymous

kekeke,..anon 4:25,..ko pun satu lagi bodoh dari sabah,…ape kena mengena antara nenek,belacan,penyapu dengan kesultanan melayu melaka?,…komen bodoh pastu ko gelak?,…bangang sgt ke org sabah ni?,…ko komen bodo2,..pastu ko gelak sendiri?,..ini je hujah bodoh sabah ko?,….bangang,..ko orang sabah sudah ada seluar ka?,…atau masih bodo lagi pakai daun?,…kekeke

Lantow Dark
Guest
Lantow Dark

Anon 1848..Lain kali jgn hina agama orang..ddk diam2 sudah .nk brbahas psl agama pegi berambus kat blog lain..agama terbenar la hape la..xhadam orang nk bcposting bangang kau tuh..

FZL Resources
Guest
FZL Resources

Insyallah…….Najib n Rosmah akan didakwa atas penyelewengan dana awam……..Klu bukan skrg sbb dia berkuasa..TUNGGU lps pru14……Jelas di wajahnya Najib dlm keadaan tertekan n runsing…

Anonymous
Guest
Anonymous

Tuan Shahbudin,
Fitnah tu..x baik.tunggu hari selasa nanti saya saman awak.
Kah..kah..kah

Anonymous
Guest
Anonymous

Raja raja melayu ada CASH macam tu punya banyak ker?
Baru 2 tahun jadi PM dah ada RM4.2 bilion CASH.
Hebat sungguh kau najib.
Duit derma pula tu.
Patutlah beli bunga saja untuk perkahwinan anak pun RM3 juta.
Kalau rakyat macam kami nak beli beras, ikan dan susu anak pun cukup sengsara.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jika majlis raja-raja takut buat keputusan. BUBAR KAN parlimen dan dun , buat pilihanraya sekarang. Lihat siapa yg akan kalah teruk. Kawalan undi oleh anggota parti bertanding…

Anonymous
Guest
Anonymous

Saya berfikir bahawa ketika situasi politik panas inilah deklarasi rakyat, badan peguam, ngo, dll yg mendesak secara bersama dan serentak majlis raja-raja melucutkan jawatan najib. Peguam negara, ketua polis, menteri-menteri yg cakap sesuka hati bukan fakta.Jumpa semua rakyat dan persembah kpd maljis2..rakyat benar2 tersepit..cerita menteri semua tipu dan alih perhatiansaja….

Anonymous
Guest
Anonymous

Apabila sistem politik gagal menjatuhkan PM yang korup,sepatutnya saat itu lah Raja-Raja Melayu campur tangan sebagai pemegang amanah tertinggi pemerintah negara.Sikap diam Raja-Raja Melayu merisaukan rakyat,dan jelas menunjukkan kegagalan sistem ini.Apakah maknanya Kesetiaan Kepada Raja dan Negara???Di manakah Kedaulatan Undang-Undang???Apakah semua ini?Kenapa kamu sangat lembab bertindak terhadap Najib?Apakah kamu juga makan dedak???Raja-Raja Melayu patut lantik Najib sebagai Agong selepas ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

PENYAMUN KOLAR PUTIH MAHA HEBAT SEDUNIA!. Dia bakal menyambut dan hidup dalam KEHINAAN MAHA DAHSYAT tidak lama lagi kerana ALLAH MAHA ADIL DAN MAHA BIJAKSANA dan tidak akan membiarkan hambanya yang teramai derita kerana seorang MANUSIA RAKUS DAN HALOBA

Anonymous
Guest
Anonymous

“Memang benar pepatah Jerman: ‘Der Mensch ist, war es iszt’, artinya: ‘Sikap manusia sepadan dengan caranya ia mendapat makan'.”
-Bung Hatta

Anonymous
Guest
Anonymous

Buat apalah kaya raya, hidup mewah kalau hari2 disumpah seranah org, dicaci-hinakan org…..hinggakan makan pakai anak cucu cicit pun dikata2, disebut2 org hasil rasuah.

Adil ke kalau kita rakyat terpaksa membayar setiap SEN keperluan hidup sedangkan PEMIMPIN KORUP dan kuncu-kuncunya hidup senang lenang mengenyangkan perut dan mengaut harta sebanyak mungkin??

Tak ada ke sekelumit pun IMAN malu dgn Allah? Kalau tak malu dgn Allah pun sekurang-kurangnya malulah dgn rakyat.

Ya…..anda kautlah kekayaan dunia sementara masih bernyawa sedangkan masa berjalan, semakin hari umur semakin KURANG.

Anonymous
Guest
Anonymous

komen2 yahudi macam ni lah..

Anonymous
Guest
Anonymous

Rasulullah s.a.w. pernah bersabda yg bermaksud: "Nabi2 dari zaman ke zaman telah sesuara menyatakan bahwa kalau seorang manusia tidak ada perasaan malu dalam dirinya sendiri, ia akan buatlah apa2 nafsunya menginginkan."

Anonymous
Guest
Anonymous

anon 18.11 komen2 arab taik unta kuat kencing idola hang lah yang macam ni, orang yahudi tak menyushkam orang melayu kat malaysia, tak curi duit rakyat malaysia, tu tuan arab kau yang menyamun, semoga hang dan keluarga dapat menetap di syurga pak arab (syurga yang bawah sikit lah, yang teratas semua dah penuh ngan orang2 arab). wakakakakaka

Anonymous
Guest
Anonymous

anon 18.27 orang kapir yang tak pernah dengar sabda rasullulah kau pun ada perasaan malu, apa punya baghal dan bodoh orang melayu!

BicaraMalam
Guest
BicaraMalam

Apa yang nak digaduhkan sangat, Hak Perdana Menteri kita rakyat biasa perlu menyokongnya, perhabis duit rakyat, duit negara dan negara terjual kenapa ambil peduli.. kita makan jugak tapi makan ubi kayu dengan sambal ikan bilis sedapnyer..

Jangan menghina PM..nanti korang masuk penjara, masuk penjara ok kan..dapat makan free bukan makan dedak… Sokong PM mana ler tau kot-kot dapat duit derma sikit..lepas jugak nak makan KFC anak beranak..

Melayu hilang di dunia kerana PM..ok kan..Orang luar negara cemburu PM kita belanja sakan kan kan. Ad otak fikirler sendiri.

Anonymous
Guest
Anonymous

Setelah apa yang Najib Razak lakukan pada rakyat dan negara kami mahu beliau dihukum setimpal dengan perbuatannya, kami tidak dapat terima jika beliau hanya diusir mendapat safe passage ke negara lain sambil terus menikmati hasil rompakannya. Kami mahu Najib mendapat hukuman yang setimpal sebagai peringatan kepada pemimpin-pemimpin yang lain jangan ambil kesempatan atas amanah yang rakyat beri kepada kamu. Ingat kuasa rakyat mengatasi kuasa yang kamu ada. Kamu hanya pemegang amanah. Tidak amanah kamu terimalah akibatnya.

roslan othman
Guest
roslan othman

Budin,Dalam Islam Amanah itu adalah satu tanggungjawab bagi setiap pemimpin,Amanah adalah perkara wajib dan utama bagi rakyat ambil kira untuk memilih seseorang pemimpin sesudah itu baru dilihat pada kekuatan fizikal ,akal dan akhlak.Malang nya kebanyakan negara yang kononnya dikatakan islam perkara amanah yang dipegang pemimpin amat memalukan diwaktu ini hatta negara Saudi Arabia yang penguasanya adalah pemegang amanah Kaabah dan kota Mekah tapi sultan dan raja memiliki kemewahan dan hidup dalam kemewahan yang melampaui batas begitu juga dengan pemerintah negara islam lain hampir kesemua hidup dalam kemewahan melampau tapi rakyat negara masih ramai hidup dalam kesusahan dan kemiskinan berbanding dengan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

orang melayu perlu hdiup dalam realiti, di malaysia ni ada berbagai bangsa dan agama, orang bukan islam di malaysia nampaknya rata-rata lebih amanah, tak perlu lah syok sendiri dengan agama terbenar didunia! LOL

QalamQabut
Guest
QalamQabut

Kapiaq Sabah mai pulak dah…

Kassim Selamat
Guest
Kassim Selamat

Daripada Abu Hurairah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh muslihat, di mana akan dibenarkan padanya orang yang berdusta, dan akan didustakan orang yang benar. Akan dipercaya orang yang berkhianat, dan akan dituduh berkhianat orang yang terpercaya. Serta akan bertutur padanya Ruwaibidhah. Maka ada yang menanyakan: Apa itu Ruwaibidhah? Dijawab baginda s.a.w. : Iaitu, orang yang bodoh dan hina ditugaskan menangani kepentingan umum;- (Riwayat Ibn Majah)

Anonymous
Guest
Anonymous

Mengekalkan Najib sebagai Perdana Menteri seperti meminta anjing liar mengawasi arnab peliharaan kita, seperti menyuruh musang menjaga reban ayam, seperti menyerahkan kunci rumah kita kepada perompak saat kita hendak pergi bercuti. Habis mampus semua dibahamnya disapu licin.

Anonymous
Guest
Anonymous

dia buat dek je. rakyat buat dek je. So nak ckp apa lagi?

Anonymous
Guest
Anonymous

Seri Mapadulung Sanrabone Al-Tama'a At-Takabur bisa buat sesuka hati maharajalelanya. Kami rakyat patut cari peribadi lain untuk mewakili masyarakat kami.

steady eddie
Guest
steady eddie

hairan??

Anonymous
Guest
Anonymous

Merujuk kpd kitab biru Fatwa Parti Lebai duit itu boleh diniatkan sedekah.
PM dipilih dlm pilihanraya wajib dipertahankan sehingga PRU akan datang.
Inilah yang dinamakan politik baru kitab biru, politik mengkar (mesra mungkar).

Anonymous
Guest
Anonymous

Politik natang

Kassim Selamat
Guest
Kassim Selamat

Daripada Abu Hurairah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh muslihat, di mana akan dibenarkan padanya orang yang berdusta, dan akan didustakan orang yang benar. Akan dipercaya orang yang berkhianat, dan akan dituduh berkhianat orang yang terpercaya. Serta akan bertutur padanya Ruwaibidhah. Maka ada yang menanyakan: Apa itu Ruwaibidhah? Dijawab baginda s.a.w. : Iaitu, orang yang bodoh dan hina ditugaskan menangani kepentingan umum;- (Riwayat Ibn Majah)