MANA SATU KITA NAK PERCAYA?

Ini kata-kata yang dilafazkan Najib Razak hari ini – “kalau saya nak rompak, dah lama saya rompak hutan (balak) di sini (Pahang). Saya tak ambil seinci pun, sebatang pokok pun saya tak ambil, saya tak ambil lombong bauksit, saya tak ambil apa-apa.
“Bila saya jadi Perdana Menteri, saya tak ubah pendirian saya, saya tidak ambil harta rakyat, jangan ingat saya penyangak, jangan ingat saya mencuri harta rakyat, saya Perdana Menteri untuk rakyat.”
Ewah..ewah…
Ini pula ucapan Muhyiddin Yassin dua hari lalu – “saya bukan jahat. Saya hanya mahu menyelamatkan UMNO dan satu-satunya cara untuk berbuat demikian ialah dengan menuntut Najib supaya meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri dan kemudian Presiden UMNO.
“Bila kita kata mahu deklarasi, mereka (pembangkang) juga nak buat, takkan itu pun salah saya?”
Haah…takkan tandatangan deklarasi boleh dicop sebagai jahat?
Antara ungkapan Najib dan Muhyiddin itu, siapa agaknya yang mahu kita percayai?
Kita mahu percaya kata-kata Najib, “jangan ingat saya penyangak” atau lafaz kata Muhyiddin, “saya bukan jahat”?
Tapi, sebelum itu jangan lupa…bab duit masuk dalam akaun peribadi yang mulanya mati-mati dinafikan, kenapa jadi betul akhirnya? (SH 19/032016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:38 pm

61
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
QalamQabutAnonymousNordinabilaHjamilmustapa m said Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Saya pecaya cakap TSMY macam mana duit masuk berbilion dlm akaun sendiri pun tak tahu nak putar macam keling mabuk podah podh cakap tak serupa bikin macam film TSP Ramli penyamun ada kata duit tak ada disini mati hidup semula pun aku tak percaya kalau berni nah kau pergi bersumpah dgn junjung koran berani ke yg tukang belanya adalah beberapa ekor anjing akan menyalak dan maki hamun org lain podah podah siapa nak mengaku berak tengah tengah jalan

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Saya pecaya cakap TSMY macam mana duit masuk berbilion dlm akaun sendiri pun tak tahu nak putar macam keling mabuk podah podh cakap tak serupa bikin macam film TSP Ramli penyamun ada kata duit tak ada disini mati hidup semula pun aku tak percaya kalau berni nah kau pergi bersumpah dgn junjung koran berani ke yg tukang belanya adalah beberapa ekor anjing akan menyalak dan maki hamun org lain podah podah siapa nak mengaku berak tengah tengah jalan

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau Najib ckp dia bukan penyangak dan tidak mencuri..memang sahlah dia penyangak dan pencuri.
Semua penyangak dan pencuri ckp sebiji mcm Najib.

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib boleh….

– di mulut berkata tiada apa diambil saya
– di hati tidak berbicara hanya secara rahsia
– di kepala….2.6 Billion dan 42 Juta….gila kau kalau tidak mahu terima……banyak tuh!?

Rasa kalau duit sebanyak tuh jatuh depan sejadah pak haji berkopiah sedang dalam wirid pun boleh tergugat iman hoiiii!

Najib dan segala hulubelalang nya……dah tak boleh nak temberang, kelentong, menipu lagi dah…..ini kenyataan nya!

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah 20 billion dah kene sebat.. rakyat dok ingat 2.6 billion ja..

Terbaru 4 billion..pun dah lupa..

Anonymous
Guest
Anonymous

Siapa curi balak dan bauksit?
Rakyat nak dengar pendedahan akaun peribadi dan 1MDB.
DSN tidak ada keberanian menyentuh isu penjelasan 2.6 bilion dan 1MDB yang dibangkitkan oleh Tun M atau WSJ yang telah melaporkan money trail tersebut.
Kehilangan dan Kecurian duit dalam wang pelaburan 1MDB tidak serupa cerita rasuah balak dan bauksit.

Anonymous
Guest
Anonymous

Penyanggak yang memecat sesiapa saja yang bersuara dalam parti dan melantik sesiapa yang sanggup menjilat dan membodek.kepada sesiapa yang bukan dalam tong taik, undang2 umngok menanti mengenakan @ menyusahkan hidup kamu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Balak oh bauksit…..pok jib saja nak bagi tau dia pegang teloq pencuri balak dan bauksit.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dusta merupakan pernyataan tentang sesuatu yang tidak sesuai dengan keadaan yang sebenarnya.Perbuatan dusta adalah amalan orang munafik dan amat dilarang dalam islam kerana dapat menjauhkan manusia dengan Tuhannya,bahkan dikutuk oleh Allah s.w.t dan dibenci oleh manusia.

Sabda Rasulullah s.a.w:

Ertinya:
"Tanda orang munafik itu ada tiga:-
Apabila berbicara dia berdusta,apabila berjanji dia mungkiri dan apabila diberi kepercayaan dia khianat."
(HR.Muttafaq Alaih)

credit:- http://halaqah.net/v10/index.php?topic=13930.0

Anonymous
Guest
Anonymous

Munafik ada tahap rendah, ada tahap pertengahan, adapun tahap yang berlonjak tinggi … mana si bangsatwan kite terletak ya?

QalamQabut
Guest
QalamQabut

Jom kita dengar pula apa kata Ustaz Mohd Najib mengenai ciri2 orag munafik, semoga beri manfaat kepada kita semua. Lihat minit 3:38.
https://www.youtube.com/watch?v=_7MT0TI435o

Anonymous
Guest
Anonymous

rasa macam tersirat ayat najib…nak bagitau jangan ingat dia sorang songlap duit…yang orang ada kaitan jual balak,bauksit tu pun sama je macam dia cuma dia terdedah yg jual balak,bauksit tu …hati-hati najib seperti kasi amaran..ingat aku tak tahu sape korang semua yg lagi terang curi harta rakyat..yang aku ni cerdiklah juga main konar konar simpang siur guna laluan antarabangsa..tak mainla duit atas angin jual beli dalam kampung ni..hahaha

Anonymous
Guest
Anonymous

Contoh: Katalah ada sorang bernama Mat Sapu.Kalau dulu Mat Sapu tak mencuri, itu tak bermakna sekarang pun Mat Sapu tak mencuri. Dulu dan sekarang 2 masa berlainan. Dulu Mat Sapu belum nak mencuri tapi sekarang baru dia buat, kan berbeza tu. Kesimpulan:Apa yang terjadi sekarang tidak boleh berlandaskan kepada masa yang lepas. Umpamanya dulu ada orang jahat tapi lepas tu dia bertaubat jadi baik. Tapi ada juga dulunya orang tu baik tapi kemudian jadi jahat. Tapi kita kena ingat dari mana seseorang tu bermula tak penting, tapi di mana dia berakhir tu yg penting.

Anonymous
Guest
Anonymous

Muhdin dah diberi penerangan lebih 50 Kali ttg 1mdb.Muhdin sblm berpaling tadah mengaku ada komplot nak jatuhkan najib dan mengaku tidal terlibat.Muhdin mengaku dana rm2.6b adalah tugas presiden utk cari krn dh jadi amalan mahdey sbg president parti sblm ini.ITU kata2 sblm dia berpuak dgn pendekar lubuk emas waris dan kroni so mamak Kerala aka mahday.
Sapa jahat?
Yang jahat adalah manusia yg menikam dari blkg dan mengadu domba demi kepentingan puak2 kaya yg ingin terus jadi kaya.
Ingat…kegagalan bestari.net yg diluluskan muhdin kpd kroni mahdey bernilai lbh rm4billion adalah projek bodo dan bangang!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Hanya berjiwa songsang tak ada IMAN saja yg nk sokong Najib Pengecut Bugis…

Anonymous
Guest
Anonymous

Sokong saranan saudara Jamil…kuburkan Umno/BN Najib….

Anonymous
Guest
Anonymous

X boleh.. kami sayang UMNO BN..dulu kini selamanya…

jamil
Guest
jamil

Dah penat dah memberi macam macam komem tetapi keadaan tidak juga berubah. Jadi saya dengan rendah diri ingin menyeru kepada semua pembaca blog ini sila pasti kita serta saudara mara dan juga rakan rakan kita tidak mengundi UMNO/BN selagi Najib masih jadi PM. Juga sesiapa yang belum daftar sebagai pengundi, cepat cepat lah mendaftar agar dapat mengundi. Insya Allah kita dapat mengubahnya.

jamil
Guest
jamil

Dah penat dah memberi macam macam komem tetapi keadaan tidak juga berubah. Jadi saya dengan rendah diri ingin menyeru kepada semua pembaca blog ini sila pasti kita serta saudara mara dan juga rakan rakan kita tidak mengundi UMNO/BN selagi Najib masih jadi PM. Juga sesiapa yang belum daftar sebagai pengundi, cepat cepat lah mendaftar agar dapat mengundi. Insya Allah kita dapat mengubahnya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada satu perdana menteri, songlap Wang Sana sini, tabur dedak defend diri, takut jatuh susah bini.

Ada satu perdana menteri, suka nafi Sana sini, mau semuka dia lari, sekarang takut gigit jari.

Anonymous
Guest
Anonymous

org kmpg mau najib, subuh yasin dan nik faisal live ditv junjung al quran dan melafazkan sumpah 2.6 bilion xda kena mengena dg 1 mdb.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada brani ka najib bersumpah junjung Al-Quran dalam masjid?

Anonymous
Guest
Anonymous

Woit penyangak mana ada penyangak mengaku penyangak mcm tu tak pyah polis,pegum dn hakim pandi kutty cukup seorang saja smua clear.pssst jib u stink!!

mustapa m said
Guest
mustapa m said

Org bodoh rompak tabung masjid dpt RM2, org cerdik rompak bank >RM2 billion. Lepas rompak bank pergi buat umrah, dapat pujian dpd org ramai. Tak gitu?

Abu Bakar
Guest
Abu Bakar

Aku yakin 2600 juta peratus, memang penyangak pun.

Abu Bakar
Guest
Abu Bakar

Aku yakin 2600 juta peratus, memang penyangak pun.

mustapa m said
Guest
mustapa m said

Berapa sangatlah tanah, hutan balak dan pokok- pokok di Pahang tu yg nak dirompak!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

….hindari rasuah, hulurkan derma.

Anonymous
Guest
Anonymous

mula mula kata takada duit kemudian kata ada duit, lepas tu kata duit derma kemudian pulangkan duit, woi adik aku pra sekolah pun lagi pandai tipu lah!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Saya sangat percaya kenyataan najib…

(PMO sila PM saya, nak bg no Akaun)

Anonymous
Guest
Anonymous

saya bagi pehak org muda umno. bila ketua cawangan bagi duit nak meramaikan bila najib dtg. kami ambil. kami tak menolak. tapi dlm hati kami. kami dah meluat dgn umno dan najib. bila pilihan raya nanti. kami akan d beri banyak duit. tapi kami tak akan undi umno. hehehe…

Anonymous
Guest
Anonymous

X payah muhung la.. UMNO tetap UMNO..bangang sampai bila2.. Sebut hudud ja..menggelabah.. sebut Kit Siang ja.. terus biol 100 tahun.. lagikan sebut Lim Guan Eng.. terkencing terberak 50 tahun.. jangankan sebut nama Anwar Ibrahim.. terus jadi mcm ayam berak kapur anak beranak 1000 tahun.. punyalah takut ngan DAP nak jadi PM.. walhal bertanding pun 60 kerusi yg blom tentu menang lagi.. nama2 berhantu ini akan terus didodoikan dan dimainkan dlm PRU nanti.. Cakap berdegar2.. dedak telan jugak.. bila la nak cerdik sikik.. sbb tu Najib tahu bila nak petik saja isu dari langit.. mcm PAS petik ayat2 agama.. benda yg… Read more »

JinKerjaKacauKampong@J3K
Guest

…uhh…uhhh…to'wan petua nak tau sapa yg cakap betoi mudah aje…bagi makan telok ayam kemuruk seorang sebutir…sapa yg habis dulu….haaa…kawan tu lah yg benar melainkan x benar…itu saja caranya…

Anonymous
Guest
Anonymous

najib…..be carefull…rakyat is not with u now. i did my own survey. i would say 85% of rakyat malaysia is not with u. im so sorry. yr ministers surrounding u is giving false information. najib najib najib..u look so panic now.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg rakyat x bersama Najib.. tapi pegawai2 tinggi kerajaan tetap bersama Najib. Di zaman Najiblah betapa ramai pegawai2 tinggi kerajaan hidup mewah hasil kelemahan sistem mengaudit mahupun menangkap pegawai2 terbabit. Malah pegawai2 SPRM sendiri pun mewah hidup dgn 3-4 biji rumah. Hasil dari razeki bekerja?? Tidak mungkin. Mana mungkin pegawai2 kerajaan sebegini akan menangkap kaum2nya. Silap haribulan.. tembelang sendiri pun sama terburai. Itu belum polis dan kastam lagi. Walaupun x semewah spt terpacul di mukadepan Utusan Malaysia hari ini. Rata2 pegawai tinggi juga rendah berbuat demikian. Hasilnya mudah saja.. setiap sekor.. boleh pergi check.. mesti kurang2 ada satu syarikat dormant… Read more »

roslan othman
Guest
roslan othman

Hoi Najib memang la kau tak mau sapu balak,tapi kau masa dulu sapu komisen kapal selam dah ada kuasa PM kau sapu lagi besar main billion billion ini balak dan hasil bauksit ini semua standard ketua bahagian dan kerabat sultan ,mana kau nak punya.Kau ingat rakyat ini bodoh beruk macam org org yg sambut kau di kuantan tu ke.

lat
Guest
lat

Dia menafikan ada ambil tanah dan balak dipahang..tapi mana ada pernah dengar orang buat tuduhan dia buat semua ni…dia menafikan sesuatu yang orang tak pernah tuduh pun tapi yang orang ada tuduh dia elak nak sebut..

Anonymous
Guest
Anonymous

Betui Lat, hati Jibby gelap sebab terpedaya oleh kemungkaran yang terlalu banyak.

Anonymous
Guest
Anonymous

najib dah gelabah dgn mahadhir. mahadhir org lama dlm politik. dont play with mahadhir. he knows what he is doing. najib..get yrself prepare for the battle. everybody knows u play with money to get the crowd. rakyat tak bodoh skrg najib.

Anonymous
Guest
Anonymous

udah la wei ahjib..dah penyangak tu memang penyangak, he talked and sound like a 'penyangak'. ko tak tibai balak ko tibai $$..sama ja

Anonymous
Guest
Anonymous

Bodoh bertingkat2, bangang melantun2, bahlul berlipat2, bohong berlapis2,

Rakyat bukan cakap pasai BALAK atau BAUKSIT tapi ini pasai 2.6 Bilion.Cuba eja..

B-A-L-A-K – BALAK

B-A-U-K-S-I-T – BAUKSIT

B-l-L-I-O-N – BILION

Apa punya bangang

Anonymous
Guest
Anonymous

Setuju yang orang bangang dan kuat menipu macam Najib tak layak jadi PM kita.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau stakat statement "ingat sy pnyangak kah","penyangak kah sy" sapa pn bleh bt..camtu gak statement penafian mcm "takkan lah.." tu smua dah xlaku..dah basi dah pun. Jgn lupa,wsj dah kmukakan bukti kukuh pasal duit msuk ke akaun najib..manakala flowchart yg sama ditunjukkan oleh Apandi yg berwajah keruh itu!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Senang kata mcm ni la…..
NAJIB MMG CILANAT.FAKTA.
Mmg dia tak menyamun harta rakyat,yg di samunnya DUIT. Paham tak? DUIT.
JGN LUPA JUGAK 1MDB TU RAKYAT JADI PENJAMIN NYA…..PAHAM?

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila penyamun bersuara,perompak,lanun
dan pencuri msin jeling mata

Anonymous
Guest
Anonymous

Cakap pun tak guna selagi wsj dan sr tidak disaman.Sepatutnya bertelorlah sikit untuk jawap soalan-soalan berkaitan derma/1mdb dalam dewan parlimen.Pencacai dan pemakan dedak sampai terlondeh terlanjang menjawap soalan untuk kau, kau buat apa pada masa tu? Goyang kaki?.Pak kaduk lagi pandai bercakap kalau setakat pengakuan kosong tanpa tindakan sendiri untuk bersemuka dan menjawap sendiri.

roslan othman
Guest
roslan othman

Hoi Najib memang la kau tak mau sapu balak,tapi kau masa dulu sapu komisen kapal selam dah ada kuasa PM kau sapu lagi besar main billion billion ini balak dan hasil bauksit ini semua standard ketua bahagian dan kerabat sultan ,mana kau nak punya.Kau ingat rakyat ini bodoh beruk macam org org yg sambut kau di kuantan tu ke.

Anonymous
Guest
Anonymous

rakyat makna majoriti..tapi majoriti tak bodoh macam kau..kau bodoh tuduh tak ada fakta..main ikut cakap puak2 haram kau..

Anonymous
Guest
Anonymous

Dana ni… jangan kita…asalkan jangan kita songlap duit rakyat…jangan ambil duit awam… dalam kes 2.6billion ni, macc sprm dah kata ini bukan duit 1mdb…dah sah…siasat lagi…oke…jumpa penderma2 nye…dah jumpa… dah sah dah…dia x caya ada dunia yang lain… rupanya ada dunia yang lain… lain daripada kita…(haha)saya x boleh sebut tepatlah sebab penderma kata tolong jangan sebut…saya x boleh sebut… tapi itu negara Islam yang kokoh dan tersohor nak bantu supaya umno terus berkuasa…(hidup umno)…bangkitkan isu kenapa masuk akaun peribadi…sebab ketua kabilah tu, pesan pada ketua kabilah umno… dia kata ketua kabilah sama ketua kabilah… dia mana tau pasal akaun umno…… Read more »

roslan othman
Guest
roslan othman

Apa cerita pusing sana sini tak faham,mcm najib la suruh saman WSJ sampai sekarang tak berani saman,tak perlu saman di US saman saja di malaysia ini bukan rakyat nak dengar menang boleh tuntut ganti rugi atau siapa kalah dan menang yg penting cerita sebenar diberi keterangan dlm makamah dan judgement dari hakim ini penting yg mudah macam ini pun najib dah takut dan asyik menipu tak yah cerita yg lain.Hoi najib malu la pada dunia luar.

roslan othman
Guest
roslan othman

Apa cerita pusing sana sini tak faham,mcm najib la suruh saman WSJ sampai sekarang tak berani saman,tak perlu saman di US saman saja di malaysia ini bukan rakyat nak dengar menang boleh tuntut ganti rugi atau siapa kalah dan menang yg penting cerita sebenar diberi keterangan dlm makamah dan judgement dari hakim ini penting yg mudah macam ini pun najib dah takut dan asyik menipu tak yah cerita yg lain.Hoi najib malu la pada dunia luar.

QalamQabut
Guest
QalamQabut

Anon 21:58, best lah drama ni. Aku boleh bayang camne nada suara, lentok tubuh dan air muka Mohd Najib bagi tazkirah ni di depan pakcik makcik Felda yg melopong mulut. Tahniah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Rasuah!,merompak/mencuri lain kerjaya,betul atau bohong.

Anonymous
Guest
Anonymous

Memanglah Najib bukan pencuri harta rakyat, sebab kerja-kerja mencuri harta rakyat telah diswastakan kepada orang lain, contohnya Jo Lho. Najib cuma terima habuannya sahaja.

Anonymous
Guest
Anonymous

Smart comment

abrarmujahideen
Guest
abrarmujahideen

Sbb dulu xde peluang sbb belum jd PM Malsysia. Skrg da jd PM Malaysia dan nilai rompakan beribu juta rinngit malaysia.Aku adalah melampaui undang2 bikinan manusia hahaha . Ramai sedia jd lembu najib aka GOYIM.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dengan orang2 kampong dgn mak cik2 pak cik2 felda bolehlah dia tipu bolehlah dia tunjuk baik.

Anonymous
Guest
Anonymous

….baik ada makna.

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku akan percaya pada Ajib Gor…jika babi dah boleh terbang nanti…keh keh keh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau najib dah kata Cash Is King apa maknanya tu lagi?
Maknanya sibuk tabur duit untuk membeli undi dan membeli sokongan rakyat untuk mengundi dia.
Pemerintahan negara telah diabaikan.
Kalau tidak macam mana najib boleh ada RM2.6 billion dan RM42 juta dalam akaun peribadinya?
Daripada mana dia memperolehi wang yg cukup banyak ini?
Kenapa 1MDB boleh menanggung hutang yg cukup besar?
Kemana wang yg dihutang ini pergi kalau bukan ke akaun najib sendiri.
Sekarang ni najib cuba bermain reversed psychology dgn rakyat kononnya dia bukan perompak harga benda negara.
Setakat makcik2 dan pak cik2 felda tu bolehlah kau tipu najib oiii.

Anonymous
Guest
Anonymous

Babi pun x mengaku babi. Inikan pula si Najib lembik ni.. bini dia punya bahana la semer ni..