MUBARAK MACAM BUDAK-BUDAK, SIKIT-SIKIT NAK LUCUT JAWATAN…..

Tindakan Majlis Bekas Wakil Rakyat atau Mubarak melucutkan jawatan Tun Mahathir Mohamad sebagai penaung persatuan itu dianggap sebagai kebudak-budakan dan tidak bijak.
Dalam keputusan yang dibuat dalam mesyuaratnya semalam, Mubarak mengatakan tindakan Tun Mahathir keluar UMNO dan menggerakan Deklarasi Rakyat untuk menentang Perdana Menteri, Najib Razak menyebabkan bekas Perdana Menteri itu tergugur daripada jawatannya kerana bertentangan dengan objektif persatuan berkenaan.
Yang Dipertua Mubarak Wilayah Persekutuan, Aziz Yassin berkata, tindakan Mubarak itu seperti “budak-budak yang tidak boleh menerima perbezaan.”
“Mubarak adalah bersifat kebajikan, bukan dalam kancah berebut kuasa dan tak tak perlu sampai nak pecat atau lucut jawatan hanya kerana adanya perbezaan yang berlaku,” katanya.
Lagi pula, dakwa beliau, tiada peruntukan dalam perlembagaan Mubarak bahawa penaungnya mesti ahli UMNO.
Dengan bertindak sedemikian, tambah Aziz, Mubarak lebih terlihat sebagai “badan pengampu” kepada mereka yang berkuasa semata-mata.
Sebaliknya, kata beliau, Mubarak sepatutnya bertindak dan menangani  isu melibatkan Tun Mahathir ini dengan matang, sesuai dengan cerminan kedudukan mereka sebagai bekas pemimpin dan wakil rakyat yang dihormati masyarakat.
Menurut Aziz yang juga Presiden Pemikir, beliau tidak hadir dalam mesyuarat yang membuat keputusan itu dan langsung tidak setuju dengan tindakan Mubarak itu.
Dengan ini, jelasnya, beliau mengambil keputusan meletakkan jawatan secara serta merta sebagai Ahli Majlis Tertinggi Mubarak Kebangsaan. (SH 18/03/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:38 pm

28
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Anonymousrina idzharkluangmanAligiorgio Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Apa yg mubarak? Taik ayam candu lebih mubarak drp pedukang2 dlm mubarak umno.
Dah tua nak mampus semuanya masih mengharap rakyat bagi makan lagi. Pergi cari makan sendirilah buat apa bergantung hidup dgn duit rakyat. Muka tembok.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nak buat mcm mana? Mereka tu SRP belaka. SPM pun tak pernah ambil tiba2 dah ada degree dan PHD.
Cakap pandailah bila hidup dah senang lenang. Itu pun masih ada hati nak jadi mentor konon. Kalau hebat sgt jomlah berdebat dgn genarasi kami.
Kami cabar Mubarak dan najib

rina idzhar
Guest
rina idzhar

Majlis bekas wakil rakyat, bkn parti politik. Bukan kelab penyokong najib. Tun pun tak heran. Depa sj dok rs bangga bila pecat Tun. Kesian pulak aku tgk, pemikiran mcm bkn bekas wakil rakyat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Derma byk lg utk diagihkan kpd yg mengampu

Anonymous
Guest
Anonymous

Syabas kepada Tuan Aziz Yassin, nyatalah kewibawaan sarjana Melayu!

Anonymous
Guest
Anonymous

Dari muda sampai ke tua sampai mati depa2 ni tak ada sedikit pun keberanian untuk bangkit bersama rakyat menentang 1MDB, GST, pembohongan RM2.6bn, kemerosotan nilai ringgit, inflasi, rasuah yang berleluasa yang disebabkan oleh Najib dan kuncu2nya. Apa yang rakyat boleh harap daripada orang2 tua yang sepatutnya waras dalam Mubarak ni namun mereka juga sudah jadi junkies Najib!

Anonymous
Guest
Anonymous

Suruh pak abu jelaskan kpd rakyat Malaysia skandal 1MDB dan duit RM2.6 billion dan RM42 juta kalau dia tahu serba serbi.Mubarak knp tak tolong jelaskan kalau dah pandai sangat dan tahu macam macam. Mubarak ada share sama ker? Dah tua2 pun masih tak sedar diri lagi. Kau orang ingat rakyat bodoh mcm kau orang semua ker?
Kau orang semua dlm Mubarak ni kesemuanya kerbau belaka

Anonymous
Guest
Anonymous

MUBARAK pun dh kena jangkit dgn penyakit PAS ke? Tapi PAS lagi hebat!

Siapa pemimpin yg kuat nak tumbangkan umno/bn dan najib…akan digelar BARUA..BROKER…TOLOL oleh para HOLAMAK JADIAN!!

Siapa yg bising mengkritik kelemahan parti mcm HUSAM tu..diugut utk diambil tindakan termasuk pecat…!!

Kurang2 pun MUBERAK ni tkde le MENTOLOL dan MEMBARUA kan TUN MADEY…!! Kira lebih jahat PAS dpd MUBERAK…kah kah kah

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa kebajikan yg pernah Mubarak pernah buat? Selain drp mengemokkan badan sendiri. Apa yg mereka ini tidak pernah sapu masa era mereka dulu? Buat kebajikan untuk diri sendiri memang sudah pasti.
Mubarak nak jadi mentor kpd generasi Y? Sorry..perkhidmatan datuk datuk tan sri tan sri sudah tidak diperlukan lagi.
Selamat jalan Mubarak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Elok tukar nama MUBARAK ni ke MUHAPRAK. Itu lebih sesuai dan afdal kerana NGO ni tak lebih tak kurang hanya berfungsi sebagai belatuk pencandu dedak saja kepada PM dan kerajaan. Tsk perlu pun NGO begini kerana cuma mengabiskan boreh jer dari peruntukan yg mereka dapat. Ini cuma meja bulat orang tua pencen yang masih mengharap duit kain lampin dari kerajaan, bukannya NGI yang mampu membina dan menjadi pengimbang. Amat relevan MUBARAK dikenali sebagai MUHAPRAK kerana peranan haprak yg dibawa NGO ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Biarlah kesetiaaan kpd pemimpin bersandarkan kpd nilai2 yg baik seorang pemimpin. Klu dah terang lagi bersuluh pemimpin yg disokong terpalit dgn seribu satu mcm skandal….yg cabut lari pintu belakang….adakah masih lagi perlu diselamatkan? Betul2 2×5 dgn si pemakan dedak yg lebih kpd utk menyelamatkan piok nasi sdri jea!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Mubarak pun pemakan dedak Pondan Malaysia ?

Anonymous
Guest
Anonymous

Pemimpin Mubarak hari ini juga bukan pemimpin UMNO yg bersih. Siapa tak tahu scandal Abu Hassan Omar bekas MB Selangor?
Kahwin pandai tapi hukum hakam tak tahu.
Orang macam ni pun masih diambil untuk memimpin Mubarak?

Anonymous
Guest
Anonymous

Oii pak abu kau ingat negara ni bapak kau punya ker???
Kalau kau tak bodoh sehingga hari ni kau masih jadi MB Selangor lagi.
Lain kali kalau nak bercakap hal politik lagi tolong ukur baju di badan sendirilah pak abu oiii

Anonymous
Guest
Anonymous

Tun bangsat2 ini hanya dlm ratusan jutaan rakyat malaysia berdiri di belakang kmu.klu raja2 diam pekak bagi balik je tun tu.dr.mahathir bin mohammad the tiger of malaysia.cedera dlm pertembungan bkn berarti kecundang tetapi berlindung dan menyerang lgi.tun you are a legend.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hidup tun najib….hidup tun najib….seorang pemimpin yg tahan diuji dan terima bnyk dugaan…tiada pemimpin malaysia seperti tun najib…ekonomi melayu terus kukuh…hidup tun najib…wanrosma

Anonymous
Guest
Anonymous

Cehhh dia yg berhutang rakyat pula yg kena bayar.

Anonymous
Guest
Anonymous

Siapa tun najib?

Anonymous
Guest
Anonymous

Tahniah untuk dato seri mappudulung matimung daeng sanrobone kerana hutang negara bertambah 630 billion!!!!! #hebat

Anonymous
Guest
Anonymous

Mubarak ada fikir hal ni ker? Mubarak nak negara muflis dan rakyat kucar kacir ker?
Tun M tak gila kuasa. Tun M bukan nak jadi PM semula.
Tun M nak selamatkan UMNO dan negara.
UMNO hari ni penuh dgn korupsi.
Presiden UMNO hari ini adalah seorang pemimpin yg korup.
Buta ker mata Mubarak? Adakah perjuangan utama Mubarak hari ini semata mata untuk melindungi seorang manusia yg korup?

Anonymous
Guest
Anonymous

Mubarak ada fikir hal ni ker? Mubarak nak negara muflis dan rakyat kucar kacir ker?
Tun M tak gila kuasa. Tun M bukan nak jadi PM semula.
Tun M nak selamatkan UMNO dan negara.
UMNO hari ni penuh dgn korupsi.
Presiden UMNO hari ini adalah seorang pemimpin yg korup.
Buta ker mata Mubarak? Adakah perjuangan utama Mubarak hari ini semata mata untuk melindungi seorang manusia yg korup?

Anonymous
Guest
Anonymous

Skrng ni parti UMNO dah betul2 jadi lombong tahi selagi tua tua kutuk ni tak mampus lagi. Hidup pun menyusahkan anak cucu dan keturunan Melayu yg akan datang saja.
Seekor kerbau sahaja yg bawa lumpur habis kesemuanya terpalit.
Nama sahaja mubarak tapi sanggup hidup menjadi bangkai bernyawa.
Pak Abu yg dah tua nak mampus yg dulu ni hidup penuh dgn skandal dgn adik ipar pun masih tak sedar diri lagi

kluangman
Guest
kluangman

Asal usul bekas-bejas wakil rakyat adalah mengampu, dah sebati, nak bust mcm mana…jenis rebus tak hempuk.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bolehkah kita tukar bangsa kita dari Melayu ke apa jua nama bangsa lain asalkan kita TETAP beragama Islam? Undang-undang melarang orang Islam keluar Agama ada, tapi untuk tukar bangsa ada tak?

Anonymous
Guest
Anonymous

SOLIDARITI BERSAMA PEOPLEs DECLARATION !!!
arjuna waspada
changkat lobak

Ali
Guest
Ali

Konon nak menyokong melayu tak sedar melayu lah yg menjual Malaysia. Politik sempit dan rasis masih blh dijual olih umno sbb tu ada penyokong.integrity langsung takde dlm jiwa.janji jd duit sokong.Mubarak ni dah pencen tp masih lapar duit.tak cukup2.

giorgio
Guest
giorgio

Minyak Dagu….. Kalau tahu apa tu minyak dagu

roslan othman
Guest
roslan othman

Dari yang masih berkhidmat sampai yang dah pencen masih lapar dengan dedak berian Najib , najib pakai jenis dedak apa ni samapai habis semua ikut jadi pengampu dan penyangak.