HAHAHAHA….AKHIRNYA….

Ketua Menteri Sarawak, Adenan Satem akhirnya meminta maaf berhubung gurauannya yang mencadangkan agar Najib Razak mendapatkan isteri baru daripada kalangan etnik Iban.
Kata beliau, kenyataannya itu hanyalah untuk bergurau dan tidak berniat jahat.
Tetapi jika ada mana-mana pihak yang terasa hati, saya memohon maaf. Saya harap perkara ini berakhir di sini, kata Adenan lagi.
Hahaha….lain kali jangan gurau sebarang gurau. (SH 15/03/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:38 pm

27
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
NordinabilaHPutraKrakenAnonymousMalaysian CybertrooperAli Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Terlajak perhu boleh undur terlajak kata hilang sokongan jawabnya apa yg nak takut sangat parti di sarawak boleh bertanding sendiri tak perlukan parti umno jln je hai org serawam tak sangka takut juga kalah pru yg tentukan menang kalah org sarawak je

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Terlajak perhu boleh undur terlajak kata hilang sokongan jawabnya apa yg nak takut sangat parti di sarawak boleh bertanding sendiri tak perlukan parti umno jln je hai org serawam tak sangka takut juga kalah pru yg tentukan menang kalah org sarawak je

PutraKraken
Guest
PutraKraken

Bro

Sebenarnya Adenan mohon maaf kepada Kaum Iban…bukan dengan Najib…Ada dia sebut maaf direct dengan Najib ke?….tak de…"jika ada mana-mana pihak yang terasa hati…." katanya.

Kaum Iban tak mau dihubung kaitkan dengan Najib…terlalu menjijikan….

Syabas Kaum Iban….berani bersuara…..

Anonymous
Guest
Anonymous

disebabkan statement adenan ni…. sekurang2nya 60% undi dari iban hilang samada x keluar undi…or undi rosak…or pilih opposition…wallahualam

Anonymous
Guest
Anonymous

Betullah pendapat adenan satem ni.tak perlu minta maaf kepada etnik iban.Type mamut sendiri beristerikan mat saleh dan lubnan.kalaulah najis beristerikan etnik sarawak iban melanau penan kayan tau kenyah sudah tentu najis memahami permasalahan etnik sarawak.dia kan penerima derma 2.6 bilion beza sekali dengan kekayaan dimiliki type mamud yang 30 tahun sebagai ketua menteri yang berbinikan warganegara asing.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sesuai sangat cadangan denan stim dengan cara kehidupan ketua menteri sebelum ini iaitu white hairy rajah berbinikan awek mat saleh dan lobang lubnan.patotlah dia kaya-raya hidup mewah kecuali dia kahwin dengan awek tempatan, barulahdia memahami keperluan orang sarawak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Satem kekadang ingat dirinya pintar tapi sebenarnya terlebih bodoh mengalahkan etnik sarawak yang telah diperbodohkan taip bininya warganegara asing.Harus diingat disarawak tempat pertama berlaku penyingkiran jawatan ketua menteri yang pertama dengan tindakkan istihar darurat.apakah islam dan bangsa melayu terancam dengan lantikan ketua menteri non muslim dan non melayu? Akhirnya terserlah segala ketamakkan dunia oleh pemimpin agama islam taip mahmud.puas hati ?

Anonymous
Guest
Anonymous

Sarawak tak akan biar umngok masuk menguasai dan jadi cash is king.cukuplah bn sarawak menang dan beri mandat kepada umngok memerintah malaysia.Sempadan sarawak dikelilingi non muslim tidak seperti sabah.pertambahan penduduk secara luar biasa seperti disabah hanya memperbanyakkan non muslim.teeima kasih allah maha mengetahui pihak2 juai agama.bukan semua tempat boleh juai agam dan bangsa macam juai belacan.

Anonymous
Guest
Anonymous

satem dah kena maki hamun dengan rosmah mansor hahahahaha padan muka satem,..takut dengan betina bini najib kah kah kah

Anonymous
Guest
Anonymous

ini soal maruah orang iban… siapa yg tak terasa terhina bila dijodohkan dgn org mcm najib….. lagipun tskde mak bapak yg sanggup merisikoksn nyawa anak mrk…

Anonymous
Guest
Anonymous

Memang Adenan tidak berniat jahat.

Tapi rambut Rosmah yang berasap.

Cadangan kepada Adenan. Anjurkan Ratu Cantik Kaum Iban.

Anonymous
Guest
Anonymous

kekeke,…..admin punya lastik mmg power!,….jadi menggelupur 'burung2' tu,….kekeke,…..teruskan lagi melastik admin,….biar byk lg 'burung2' lain menggelupur plak,….kekeke,…

Anonymous
Guest
Anonymous

buat kerja haram memang pun..

Malaysian Cybertrooper
Guest
Malaysian Cybertrooper

Salah tu…. Adenan sepatutnya memohon maaf kepada kaum Iban kerana meletakan taraf mereka serendah Najib.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mahu kah kaum iban berkahwin dgn si pencuri dan penipu?
Kaum adenan satem mahu saja asalkan boleh jadi kaya raya

Anonymous
Guest
Anonymous

Kahx3.
Dah kena warning dgn big mama.
Power tu..

Anonymous
Guest
Anonymous

Bergurau je. Tak payahlah minta maaf. Tak kan Najib tidak boleh bergurau. Semua orang tahu Najib takut bini, kata orang.

Bagaimana kalau Adenan Satem minta Najib 'beristerikan' Farah Diyah ? Perlu juga kah Adenan Satem minta maaf ?

Kan lebih molek Najib secara gurau kata cukup lah seorang Isteri kerana Isteri yang ada cukup hebat.

Anonymous
Guest
Anonymous

I was only joking lah. Don't so serious can or not?
Please be serious with WSJ and the Swiss AG ok?

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini mesti pembantu suri rumah tangga dah beri ingatan kpd Adnan Satem.

Hahaha. Nyaris kena pecat. Duit punya hal minta maaf pun ok juga.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jgn lupa ayo saman goldman sachs,bsi,falcon,edmond rothschild privee,ambank.mereka juga harus bertanggungjawab.mcm mana datuk khairuddin beliau harus di beri penghormatan ini untuk menerajui kempen ini.

Ali
Guest
Ali

Dia pun cari makan baa.

Anonymous
Guest
Anonymous

BARU PADAN MUKA AKU! Standard Menteri BN…ptui!

Anonymous
Guest
Anonymous

CM Sarawak sangat cynical. Dalam minta maaf pun dia cynical. Macam tu saja cara kalau terpaksa layan muka tak malu macam ada orang tu. Dibahasa bahasakan, disindir sindir di khalayak ramai. Diketawakan juga beramai dikhalayak ramai.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pig mama power

Anonymous
Guest
Anonymous

Satem satem dlm politik mana ada gurau gurau. Kau punya anak saudara pun kena bayar RM30 juta kpd Shanas kak sheila majid.
Di Sarawak siapa yg paling kaya satem? Semua kaum keramat kau sajalah. Tak gitu satem?

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada kah kekayaan keluarga ketua menteri sarawak juga satu gurauan satem?
Apa bezanya kau dgn najib

Anonymous
Guest
Anonymous

Satem berapa byk kampong di sarawak yg sudah kau lawati sendiri selama ini.