MAHATHIR TERUS MEREPUTKAN NAJIB

Percubaan menggambarkan kedudukan Najib Razak di dalam UMNO semakin kukuh berikutan tindakan Tun Mahathir Mohamad bersama parti-parti pembangkang dan masyarakat sivil menandatangani Deklarasi Rakyat, Jumaat lalu, boleh dianggap sudah tidak bermakna dan perbuatan sia-sia.
Ia mungkin sesuai sekadar untuk mendamaikan jiwa sendiri atau barangkali merupakan “bodek manja” buat Najib semata-mata.
Yang sepatutnya diperhitungkan ialah makin kukuhkah kedudukan Najib di hati rakyat selepas ini?
Tun Mahathir, dengan wibawa dan pencapaian cemerlangnya selama ini, amat berpengaruh di kalangan rakyat, khususnya golongan pertengahan serta masyarakat perniagaan.
Tindakannya keluar UMNO pada 2008, walaupun hanya diikuti oleh Siti Hasmah dan Sanusi Junid, telah merudumkan pencapaian BN kepada 140 kerusi dan hilang lima negeri sedangkan keputusan pilihanraya 2004 adalah paling cemerlang dalam sejarah iaitu 198 kerusi Parlimen.
Oleh itu, keluarnya Tun Mahathir daripada UMNO sekali lagi dan kemudian berjaya berpakat dengan parti-parti pembangkang yang sudah pun ada sokongan 52 peratus undi popular untuk terus memberi tekanan kepada Najib, hanya “orang gila” saja yang tidak bimbang dengannya.
Dalam situasi itu, apa ertinya lagi jika Zahid Hamidi dan Abdul Rahman Dahlan ingin terus berbangga kononnya tindakan Tun Mahathir itu menjadikan kedudukan Najib di dalam UMNO bertambah kukuh berbanding sebelumnya.
Siapa peduli kalau sekadar kukuh dan padu di kalangan 3.4 juta ahli UMNO sedangkan perhitungan Tun Mahathir kini lebih bertujuan mereputkan lagi kedudukan Najib di kalangan kira-kira 17 juta pengundi. 
Jalan terbaik mungkin dengan mulai belajar menjadi pembangkang pula. (SH 05/03/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:38 pm

95
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousAzahari RahmanJoe HarryjoharijoeNordinabilaH Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Allah Maha berkuasa Dan mampu merobah segalanya..Najib dikala teruk diserang dia lari ke Makah menunaikan Umrah Dan berdoa dihadapan Kaabah..doanya diberkati dia lepas Dari Fitnah…
Tun Madey bila Kena serangan dia larikan diri Mencari Banduan, musuh ketatnya yg pernah dia penjarakan utk mohon nyawa Talian hayat kes yg sedang
Hebat diperkatakan..Najib lebih tenang
Dan tenteram kerana pancaran kebenarannya.. berbanding Tun M yg kelihatan Panas. Gelabah Dan tak tenteram..Kalau tidak mana Mungkin seorang Negarawan terbilang sanggup
Mencari Banduan yg pernah dimusuhi..
So nilaikanlah sendiri..Itulah kehidupan..Allah boleh merobah
Walau pekara ITU diluar Dari jangkaan kita manusia yg lemah Ini..SUBHANALLAH..

Anonymous
Guest
Anonymous

Setuju dgn Tok Man Dahlan..Sebenarnya
Tun Mahathir yg telah jdi liabiliti
Dan mereputkan Pembangkang..Seolah2 Tun jdi spy BN menghancurkan Pembangkang..

Azahari Rahman
Guest
Azahari Rahman

cukup2 la bg pahala kt najib tu…haha

Anonymous
Guest
Anonymous

Dosa Najib menimbun. Jangan kedekut sedekah kan pahala pada Najib.

Sekalipun semua ahli UMNO yang sayangkan Najib sedekah kan pahala mereka kepada Najib pun dosa fitnah Najib tidak dapat ditebus. Sebab ahli UMNO fakir pahala … huhuhu sama-sama bersekongkol dengan penfitnah. Huhuhu…

Anonymous
Guest
Anonymous

tak ada sebijik pahala yang najib dan syaitan2 UMNO tu dapat…bala, sumpahan, laknat manusia dan jin adalah.

Anonymous
Guest
Anonymous

UMNO kena tunjukkan bukti dengan adakan konsert bangang style.

Anonymous
Guest
Anonymous

Atau pakai baju MU sama-sama tenguk bola di skrin besar di Dataran Merdeka.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ketokohan Dato Sri Najib tidak dapat dinafikan. Tanpa beliau umat Islam akan mundur. Bahkan orang-orang Yahudi dan kufur amat gerun dengan ketangkasan Dato Seri Najib. Rakyat sepatutnya bersyukur dengan GST. Ianya mengurangkan beban rakyat yang tidak ada pada negara lain. Harga barang naik itu adalah keputusan yang tepat yang dibuat oleh kerajaan sekarang. Ini mendidik kita menjadi berjimat cermat dan bersyukur. Syabas Dato Seri Najib. Saya sokong Dato Seri daripada anasir-anasir pro liberal.

Anonymous
Guest
Anonymous

You macai and your bangang idol are our national nightmare!

Anonymous
Guest
Anonymous

dis ni suka jilat2..tak tau bontot siapa pula lepas ni dia pi jilat. biarkanlah spesis ni dengan jilatannya

Joe Harry
Guest
Joe Harry

"Tun tak memberi apa2 kesan pada umno. Malah najib makin kukuh".
Hakikatnya pro najib terpaksa buang banyak karan untuk memburukan tun. Nampak macam tun tu pm dan umno tu pembangkang la pulak. Cari isu untuk malu dan jatuhkan tun. Pelik juga bila orang tua yang dah berumur 90tahun dan tak ada apa2 jawatan "disalak" demikian rupa.
Mereka fikir bila mereka salak tun macam tu maka tun akan lari dan diamkan diri. Walaupun tun dah tak ada kuasa tapi tun tidak dayus macam najib yang berkuasa.

Anonymous
Guest
Anonymous

0.04… tkder yg basi nya la brader… mmg rakyat nyampah sgt2 dgn kepimpinan UMNO skrg yg telah membangsatkan Melayu serta negara. Ape ade pd pahlawan boogeese selain dari menyonglap harta negara, menipu dan membohongi rakyat… rakyat bukan buta skrg… bkn lg mengharapkan maklumat dr radio dn tv kerajaan shj… pakcik yg tua umor 80 pun pandai main wassap… maklumat dan data semua di hujung jari… kesedaran tentang kebejatan kerajaan skrg sdh tinggi… so brader terus la dlm mimpi krn bila tiba PRU nnt akan terhumban la mereka yg lahanat ini ke penjara… every single person yg telah menjahanamkan negara ini… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah la tu DinTDM keluar UMNO….tak kecoh punTDM jadi jurucakap baca deklarasi,tak kecoh pun,malah Orang Melayu dah meluat,bukan Melayu aja bangsa lain hentam dia,rajinx la baca blog lainDeklarasi kejadah apa,Taik Kucing….dari para 6 hingga ke para 30…perihal 1MDB…dah basiIngat Rakyat bodoh,dah dekat setahun setengah dah,mukax ini juga yang nak jatuh kan Najib,habuk pun tarakTDM sendiri akui tiada bukti nak seret Najib ke makhamah,habis apa sibukx lagi,Kalau betul kuat dan ada sokongan tunggu la GE 14,ketika itu balun la Najib tapi ada keupayaan ke,jangan nafsu je kuat,tenaga kantoiNi satu perkara lagi yg selalu suruh orang lain jawab tapi soalan bila ditanya… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib memang tak ada telur.. dah Tun M kata tak ada bukti sampai Tun buat deklarasi, Najib menikus…Saman lah.

Nak tahu siapa ganti Najib, jom jatuhkan Najib 27 Mac !

Dulu orang UMNO pun tertanya-tanya siapa ganti Tun satu hari nanti sehingga tertubuhnya Pusat Pemikiran Mahathir.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 00:04

Kalau orang jawab siapa nak/patut ganti Najib, nanti tukang jilat tapak kaki, beruk-beruk belaan dan pemakan dedak suku-sakat awak akan spin; akan kata itu bukti konspirasi, bla bla bla….

Tak usah cerita pasal PRU la…pemilihan UMNO pun pandai-pandai ganjak…lagi mau cakap banyak.

Orang Melayu pun dah meluat? Melayu belaan JASA? Melayu belaan UMNO? Melayu yang bela anak bini dengan duit PMO? Cuba turun ke bawah, dekati Melayu lain yang bukannya jenis Melayu minta sedekah bawah dagu pemimpin UMNO dan tengok sendiri jawapannya.

Melayu UMNO hanya 3 juta la mangkuk…tu pun kebanyakannya 'ahli gelap dan ahli terbang'…

Anonymous
Guest
Anonymous

sila ke youtube. lagu perahu retak, sangat sesuai dgn keadaan Sekarang. https://m.youtube.com/watch?v=l31zohtpeKw

Anonymous
Guest
Anonymous

Perahu retak apa barang……
Sekarang ini kapal yang tak selam-selam..Nak kata kapal laut tak mungkin.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau orang semua jangan mengarutlah.
Hayati lirik lagu Doris Day ini:
Que Sera, Sera.
Whatever will be, will be.
The future's not ours, to see.
Que Sera, Sera.
What will be, will be.
Ertinya, semua yang berlaku ditentukan
oleh Allah yang maha berkuasa.

Anonymous
Guest
Anonymous

Maka zalim lah Allah kerana perasuah, perogol, dan yang lain-lain di siksa dalam neraka kerana mengikut ketentuanNya.

Najib dan Mahathir bermusuh adalah ketentuan… juga!

Ketentuan Allah ialah yang zalim akan tumbang. Yang benar tetap akan timbul.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pihak yang tumbang dan tumbang setiap kali Pru adalah pembangk@ng, nak tahu kenapa? Seperti yang kau kata..zalim! Pada siapa? Haha tanyalah mereka, bro.

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa lah kau tunjuk kebodohan kau dengan secara disengajakan.

Tumbang dengan kalah pun tak tahu bezanya.

Mustahil pembangkang tumbang, bila masa pembangkang jadi kerajaan? Najib berundur UMNO tumbang. Tumbang sebagai kerajaan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Re: "Siapa peduli kalau sekadar kukuh dan padu di kalangan 3.4 juta ahli UMNO sedangkan perhitungan Tun Mahathir kini lebih bertujuan mereputkan lagi kedudukan Najib di kalangan kira-kira 17 juta pengundi."

Abang Shah, kiraan aku pemakan dadak hanya beribu macai2 si Jemuan. Takdelah dia dapat sokongan 3 juta lebih ore Melayu yang dia itu telah mengkhianati dengan dahsyat – Tabung Haji pun si Mapadelung berani mencuburi!

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Tun teruskan rakyat yg menderita teraniaya tetap menyokong tindakan Tun sebenarnya mereka tu yg takut sebab itu anjing2 umno ni terus terusan menyalak mengatakan mereka tak tergugat sebenarnya mereka akan terkubur dlm pru14 nanti Hidup Tun

Anonymous
Guest
Anonymous

Dulu korang doakan yg karut marut untuk tun tapi apa jadi?

Lepas tu korang doakan karut marut untuk parti yang keluar PR. Apa jadi?

Natijahnya buanglah karut marut sume tu kalau nak maju.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tun di tunjukkan kebenaran dengan mereputkan Najib.

Parti yang keluar PR, dah jadi pelik. Keluar Masuk hospital.

Anonymous
Guest
Anonymous

Maka zalim lah Allah kerana perasuah, perogol, dan yang lain-lain di siksa dalam neraka kerana mengikut ketentuanNya.

Najib dan Mahathir bermusuh adalah ketentuan… juga!

Ketentuan Allah ialah yang zalim akan tumbang. Yang benar tetap akan timbul.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dan pebangkang yang terus gigt jari adalah karma?

Anonymous
Guest
Anonymous

Karma ??
Bukan hanya karma pada orangnya tetapi pada keadaan seseorang yang terima musibah kerana sesuatu yang dicipta seperti karma 1MDB, Beli tanah guna duit TH dan pulangkan duit derma ikhlas dari seseorang yang berniat menolong.

Atas sebab itu lah karma nya terjadi sekarang.

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Tun teruskan rakyat yg menderita teraniaya tetap menyokong tindakan Tun sebenarnya mereka tu yg takut sebab itu anjing2 umno ni terus terusan menyalak mengatakan mereka tak tergugat sebenarnya mereka akan terkubur dlm pru14 nanti Hidup Tun

Anonymous
Guest
Anonymous

Sebagai seorang rakyat biasa, saya hanya mahu umngo lenyap dimuka bumi politik malaysia.Pada pendapat saya umngok ini tempat penyanggak politik bergayut memenuhkan tembolok masing2.umngok juga tempat golongan oportunis mengaku bangsanya melayu.Patutkah keturunan suku bangsa filipina, pakistan, indonesia, india, bangla dan sewaktu dengannya mengaku melayu lebih melayu dari bangsa melayu.malaysia lebih dikenali sebagai malingsial di indonesia sebab klaim budaya mereka.

Anonymous
Guest
Anonymous

Negara kuat ekonomi, pertahanan & canggih persenjataan dunia seperti negara amerika tidak perlu 1 syarikat (1mdb) untuk memajukan negara tersebut.Dalam dunia ini hanya berlaku dimalaysia bolehland sahaja.hanya manusia punyai otak bodoh sahaja mengharapkan hanya 1 syarikat membawa untung kepada negara.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hakikatnya hanya satu syarikat sahaja seperti 1mdb diperlukan untuk membangkrapkan syarikat2 yang lain.malah 1 negara boleh muflis dikerjakannya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sebab tu Dieg tak perlu ujud kalau tak muhu pisang berbuah dua kali. Kalau ada peluang tentu akan ada peniruan dari kalangan oportunis. Lagipun yang buat Dieg adalah satu masa dulu satu kapal ja.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kebodohan terserlah bila keuntungan pelaburan tiada tapi hanya mampu menjana hutang berbilion2. adakah derma berbiluon2 itu suatu keuntungan diperolehi pelaburan?Dah dapat derma kenapa dipulangkan balik, bukankah lebih baik derma digunakan untuk membayar hutang terbit dari pelaburan yang nyata merugikan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bezakan lah 1MDB dengan DIEG, satu negara satu lagi negeri.

Kalau DIEG yang berhutang Selangor yang kaya, 1MDB kalau berhutang bukan orang Pekan sahaja atau orang Sungai Besar tapi termasuk makcik Felda, mat despatch…kesannya sampai anak-anak sukar melanjutkan pengajian..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau nak lentur buluh dari rebungnya.

Kalau nak bina integriti biarlah dari negeri.

Kalau negeri berterabur, negara nanti hancur

Anonymous
Guest
Anonymous

Negeri bukan negeri cakiak. Negeri terkaya dan pengerak ekonomi negara.. Hutang pun Tak banyak kalau lah ada. Kaya raya Nak buat dua lagi DIEG pun no problem lah.

Bina lah integrity Negeri Pahang bermula dari Pekan. Negeri berterabur sebab taik-taik yang bertaburan di daerah-daerah.

rina idzhar
Guest
rina idzhar

Tak yah layan anon 20:29, dia tu bodo piang.. Dlm media sosial 100 komen hentam najib 1 ja yg sokong dia. Yg sokong tu anon 20:29 saja, kesian kt dia tu

Anonymous
Guest
Anonymous

tengok buletin tv3 ….. cara dia counter deklarasi rakyat tampak goyah dan tertekan. kaedah guna komen individu2 tertentu tak menamoakkan substance disegi defensive.

kpd macai n pemakan dedak…. rasanya lg lambat buat pemilihan mt umno n pru14… deklarasi rakyat semakin semarak. la ni nampak gerombolan najib rosmah n company dah main irama defensive… lg 6 bulan rasanya tko kot…

Anonymous
Guest
Anonymous

Deklarasi atau Declare Lari?

Anonymous
Guest
Anonymous

Dalam ramai ramai tu, perasan atau tidak, mamat yang boleh diiktiraf sebagai telah reput adalah Supremo Dap. Namun tiap tiap kejadian itu ada fedahnya. Dalam konteks reput, ia boleh dilentur macam rebung, kik kik.

Anonymous
Guest
Anonymous

pejabat perdana menteri tekam membeli dua ekor anjing yg terlatih utk melindungi najib. dua ekor anjing ni sgt garang dan taat pada tuan nye. najib telah menamakan dua ekor anjing said kurap dan dahlan. dua ekor anjing ni sgt garang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak lama lagi anjing2 tu jual kain lah

Anonymous
Guest
Anonymous

Kita tidak akan menyokong parti sekular totok telah memecat TPM, menggantung Timbalan Presiden Parti dan memecat MB dan menteri-menteri kerana mereka tidak bersetuju dengan tindakan bos parti mereka. Bukankah ini satu bentuk pemerintahan diktator?

Anonymous
Guest
Anonymous

Usah meraba dalam terang. Terang terang cakap hanya MCA dan Gerakan yang tidak ada diktator. Yang lain lain tu maap cakap daa, mungkin selamanyalah dipimpin secara diktator.

Anonymous
Guest
Anonymous

MCA … GERAKAN …

Jadi passenger je…

Dalam BN, ikut tunduk pada Najib.

Anonymous
Guest
Anonymous

21 00

Negara Obama dah tetapkan bila pilihanraya.

Malaysia ikut suka hati. Padahal semua sudah bersiap tapi sebab UMNO lemah banyak isu di tangguhkan sehingga Najib berambut.

Anonymous
Guest
Anonymous

Badut dan pelawak politik selalu berkata rakyat perlu bersyukur dengan nikmat negara yang aman kerana badut dan pelawak ini tidak memperdulikan masalah dan penderitaan rakyat. Fakta yang tidak boleh dinafikan ialah rakyat sekarang sedang hidup menderita kerana cukai GST, kenaikan kos dan harga barangan, perkhidmatan dan tol dan kadar pengangguran rakyat yang tinggi dan kemerosotan nilai ringgit. Keadaan bertambah buruk apabila kera-jaan mengimport pekerja asing yang akan merampas peluang pekerjaan dari rakyat. Hutang negara juga telah meningkat lebih tinggi. Ini bererti pemimpin-pemimpin sekular telah gagal mentadbir negara ! Marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam dalam PRU14 untuk membentuk… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro orang yg banyak buat dosa memang takut bila tahu dia nak mati dah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa yang kau suruh Umnu buat (bubar) adalah seumpama Trump minta Osbama bubar dewan kerana Trump tak sabar nak duduk di rumah putih. Kau ingat Osbama nak layan ker? Hmm

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku peduli apa kat obama. Aku peduli apa kat trump. Mereka tu bukan pencuri macam najib bos kau tu

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa ko ingat kalau pembangang naik junjung kau akan dipedulikan? Kirim salam pun entah dapat atau tidak bro. He he

Anonymous
Guest
Anonymous

Drp aku sambut salam kau pemakan dedak lebih baik aku sambut salam pembangkang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Singapore buat 6% GST, si Jibby mahu turut ikut buat 6% GST. Singapore mencadangkan TPPA, si Jibby asyik mahu setuju TPPA. Apa lagi Jibby mahu gadaikan? Bapak dia punya Malaysia kah?!

Anonymous
Guest
Anonymous

Dulu guna moniker Pakat@n Raky@t tapi tak jalan. Tak jalan kerana ianya dikepalai oleh Umnu2.

Kini tukar pada Parti Selamatk@n Raky@t dan dikepali oleh Umnu1. Mungkin kali ini boleh jalan kot?

Boleh blah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Jgn marah2 bro nanti kena stroke. Bro juga yg susah

Anonymous
Guest
Anonymous

Deklarasi ini tidak menjadikan mimpi buruk buat NAJIB sebab ramai penyokong UMNO yg mengigau waktu zohor bila bermimpikan NABIB Diheret rakyat atas jalan dalam keadaan bogel tapi rakyat kata mereka nampak NAJIB berjiwa rakyat sanggup tidur atas jalan sedangkan satu badan bermandikan air darah yg di simbah rakyat…tapi tertanya juaga adakah orang orang istana bermimpi pekara yg sama pada waktu magrib….MAHATIR DAN YG 59 pulak BERMIMPI KE ATAU MENGGIGAU SERENTAK LEPAS SUBUH…Tapi rata rata rakyat Malaysia terperanjat BERUK bila laporan SPRM KE PAC bertukar jadi LAPORAN OSA…pening pening lalat lah nampaknya si NAJIB DAN ROSMAH walaupun buat senyum senyum tenang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau perpaduan dlm umno masih utuh nak takut apa dgn deklarasi rakyat? Bukankah rahman dahlan berkata kedudukan najib makin kukuh. Anuar musa pula berkata itu hanya sandiwara.Jadi buaya buaya dan babi babi gemok dlm umno nak takut apa? Kalau MT umno nak terus sokong najib itu kau orang punya pasallah.Rakyat dah tak perlukan najib lagi. Umno tanyalah diri sendiri siapa pembelot? Najib ker Tun M? Siapa yg menghakis kepercayaan yg rakyat berikan selama ini.Kalau umno betul2 gantelment buatlah pilihanraya segera. Nak takut apa?Tak payah nak gunakan tv3 untuk menipu rakyat.Sekarang ni siapa yg jadi cacing dlm kepanasan?Buat baik dgn rakyat… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau 2 tau 3 tanda tangan pembangang boleh tenfukan siapa bakal tumbang dan siapa yang akan jadi puppet, tak payahlah berpanas dan berembun bagai. He he

Anonymous
Guest
Anonymous

Dapat jumpa Mahathir.
Dapat tenguk Lim Kit Siang bertepuk bahu dengan Mahathir.

Mahathir akan bergerak dari Sogo-TAR.
Mat Sabu akan bergerak dari Mesjid Negara.
Azmin akan bergerak dari Mesjid Jamek.
Lim Kit Siang bergerak dari Petaling Street – Central Market
Ling Leong Sik bergerak dari Central Market.
Bersih bergerak dari Dataran Maybak.

Syoooknya. Best lah. Tentu seronok punya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nak sedapkan cerita semasa berarak nanti Dr Af Pkr hantar twitter "hoi hsngpa sume bila nak bersihkan dose dose lampau?" Viral!

Anonymous
Guest
Anonymous

Tambah sedap cerita …. bergema laungan Hidup Mahathir! Bebaskan Anwar ! Hidup LKS ! Mampos Najib …! Hidup Mat Sabu !

Dosa lampau dah kabur-kabur tapi dosa yang nampak terang-terang sekarang dosa Perdana Menteri. Yang ini dengan yang lampau, senang lagi bersihkan dari yang lampau.

Anonymous
Guest
Anonymous

22 tahun tak cukup, kalau boleh nak tambah 22 tahun lagi.

Kalau dulu Umnu yang dukung bewak, sekarang giliran pembangang lak.

He he adil dam sama rata.

Mali Muyung
Guest
Mali Muyung

TM hanya menyambung tradisi umno itu sendiri. Hampir semua bkas pres.umno turned thier backs on umno d penghujung usia mereka.
It is too naive to think that TM action is not damaging to Najib.
TM last bday bash was well attended by Chinese taikors
Busyk2 pun, it means more funds for the opposition.

Mali Muyung
Guest
Mali Muyung

TM hanya menyambung tradisi umno itu sendiri. Hampir semua bkas pres.umno turned thier backs on umno d penghujung usia mereka.
It is too naive to think that TM action is not damaging to Najib.
TM last bday bash was well attended by Chinese taikors
Busyk2 pun, it means more funds for the opposition.

Anonymous
Guest
Anonymous

Semasa dalam UMNO, Tun dijulang oleh UMNO. Bila Tun hadir perhimpunan selepas Tun tidak menjadi Perdana Menteri, semua perwakilan berdiri bertepuk tangan sehingga Tun ambil tempat duduk. Sakitnya hati Tun melihat Tun di julang…

Sekarang adil lah bila Anti-Najib pulak yang julang Tun. Hidup Mahathir !

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul ke Mahathir mereputkan PM Najib ?.Sepanjang yg saya sebagai rakyat biasa ni lihat Mahahtir lah yg kian reput,prisnip perjuangan pun dah di gadai,musuh tegar pun terpaksa di jilat,anak sendiri pun dah terpecat begitu juga dgn penyokong kanan.Sehina-hina seorang 'pejuang' adalah mereka yg menggadaikan prinsip nya dan terpaksa menjilat ludah dan kahak pekatnya sendiri.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 2026 tun m bersara sendiri bkn di paksa turun bangang.ko ingat sandiwara shahrizat yg menangis waktu tun lpas berucap skrg tgk mcm mana pertahankan ahjibgo.mcm tu la korang sokong pemimpin tiap musim.kmi rakyat tak lupa tun.m lolah sma ahjibgo takda dlm akaun kmi.tun is king jib kong

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 20.26..sehina-hina manusia ialah yang bersekongkol menegakkan benang basah pemimpinnya. Bila mati, anda tidak dihisab berdasarkan anda Umno atau Dap, Melayu atau tidak, tapi tentang baik atau jahat, betul atau salah, tipu atau tidak…

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang yang bangun berjuang tidak akan terus mereput kerana mempunyai matlamat. Yang tak buat apa-apa tanpa tujuan hidup yang akan mereput.

Menyelamatkan negara dan berjuang demi rakyat ada lah prinsip utama perjuangan yang sangat murni.

Mana mungkin Mahathir jilat ludah dan kahak nya kerana yang bertempek kena ludah dan kahak ialah muka Najib. Yang tolong jilat kasi bersih ialah sekelian pemakan dedak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 08:22
Cantik you punya jawapan, bro. Padan muka tukang ampu Najib.

Anonymous
Guest
Anonymous

Masa Zaman mahathir bergolak dlm Umno dulu,negara tetap stability ekonominya walaupun pernah gawat,tapi cepat diatasinya dan Rakyat tak lah terhimpit hidup spt skrg,tgk graduan ngganggur berpuloh ribu,get hari2 kena bayar,barangan naik mendadak,nak belajar kena htg pulak dgn ptptn,sawit dan getah merumdum,skandal dgn htg kerajaan yg bodoh sehingga berbillion2,semua jenis bila naik termasuk tol walhal pendptan Rakyat ciput,pembaziran Wang kerajaan mcm duit Mak bapak depa dan mcm2 lagi.Yg penting kami Rakyat yg pilih pemimpin perlukan pembelaan dan kemalmoran pada Rakyat,bukannya menekan kami,ko nak bergasak dlm politik ko punya pasal tp jgnla Rakyat yg merana,kalau dah bodoh lbh baik turun,cuba beri peluang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

skrg ni kita lihat anjing2 najib sdg menyalak melindungi tuan nye.
geli hati saya tengok…kah kah kah

Anonymous
Guest
Anonymous

Mau tak menyalak sebab dihantui ketakutan yg amat sangat. Cakap besar lantang bukan main. Rupa2nya dah jadi cacing dlm kepanasan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tanda tangan rakyat lagi penting. Nak masuk ke kampong pun kena bagi salam dulu.
Dulu masuk kampong rakyat terima rakyat tatang.
Skrng ni kena pakai helmet. Takut takut kena lastik kepala sajalah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana tak untuh perpaduan dalam ahli-ahli kena ikat kaki tangan tak boleh bersuara/bersuara hanya ampu boss itu saja boleh,lawan dihukum gantung.Sekira terlalu yakin dengan perpaduan adakan pilihan MT dengan beberapa segera megapa dialih pada satu masa yang lain/ditangguhkan?.Apa mahu takut sekiranya tidak ada apa-apa kesalahan.Tepuk dada tanya selera?.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mampuih pi lah kat depa. Bukannya depa tak dak akai kot.
Bila najib jatuh depa pun jatuh bertimpa timpa jugalah.
Lagi pun dah lama dah depa ni dok makan dedak. Kali ni depa rasalah pula makan batu

Anonymous
Guest
Anonymous

biar apa yang mereka fikir. kami rakyat malaysia yg waras menyokong 200% menyelamatkan malaysia.

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku setuju utk selamatkan Malaysia dari orang nyanyuk dan DApigs komunis.

Anonymous
Guest
Anonymous

Private 2029 kenapalah kau ni bodoh mcm lembu?
Kalau dap komunis kenapa kerajaan najib tak tangkap?

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 20:29…masih terbuai2 lagi…turun lah kebawah…selami isi hati rakyat bawahan baru tau betapa Umno/BN semakin tiada tempat dihati mereka…

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 2029 tu kompius. Mampuih pi lah kat dia

Anonymous
Guest
Anonymous

barua mana nih 2029?
ko dah tahun 2016 pun masih komunih lagi. padahal jual aset ke bapak komunih, boleh pulak?

nasihat aku cukup2 la tengok tv baca utusan tu

Anonymous
Guest
Anonymous

KJ taja dan bawa ketua2 pemuda bahagian naik umrah…..cash is king penyakit yg berjangkit dan merosakkan. Kalau benar lah ini berlaku maka tak hairanlah agama pun dirasuahkan…

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu 2029 memang tarak baca punya worang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Korang masih berhingus tentu tak tahu banyak perkara. Sama macam Mantan Umnu1 dan Umnu2, yang korang belum tahu citer sebenar.

Kalau tak tahu tanya. Tanya akal anda apa makna trojan horse? Tanya Chek Bard apa yang ada dalam satu dozen bahan bukti yang di simpan oleh De Factoe.

Nah, korang tahu kat mana bahan bukti yang bakal membuatkan semua tulang temulang Umnu1 menggigil sampai sum sum tulang?

Sure tak tahu punya, kan kan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Cik gu bard yg kau bangga2kan sgt tu pun pkr pecat. Masa bertanding dlm pru 13 di sg acheh dulu pun kalah.
Skrng ni cikgu bard kau pun hidup dgn makan dedak saja. Tak payahlah nak bercakap ada bahan bukti kalau pru 13 pun dah kalah.
Jagalah diri kau tu dulu baik2 sebelum anak pinak kau sendiri makan batu rebus cicah gula.

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang mcm anon 2132 mmg ramai. Hidup pun cari makan dgn memeras ugut. Macamlah orang hairan sgt dgn dia. Selepas ni dia akan selongkar tong sampah pula untuk cari makan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia kata orang lain masih berhingus. Dia yg tua bangka pun bodoh. Masih bergantung hidup dgn cik gu bard lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang pegang berkotak kotak bahan bukti bukan Chikgu Bard tapi tuan ABI. Soalnya apakah kotak kotak tersebut kini telah dibuka? Kalau ya apa kaitannya denga deklarasi bagai sume tu? Haha TST.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro tak payah layanlah orang tua macai cik gu bard ni.
Faham2 sajalah..dia tu kepala otak pun tak betul

joharijoe
Guest
joharijoe

Cerita pasal kotak, teringat saya kat Ezam. Sonyap jo..

Anonymous
Guest
Anonymous

Akhirnya cerita kotak kotak semua tu reput terlebih dahulu dari Tun. Sehelai rambut pun tak terjejas huhu.

Cumanya cian pulak nengok unkle lim, meskipun bertahap loyer tapi telan jugak klentongan kotak2 tersebut, hik hik.

Ingatkan sume cerdas belaka ropa ropanya indah kabar…ah ha ramai jugak si lemvam kat sebelah sana

Anonymous
Guest
Anonymous

Kerana cerita kotak itu lah berduyun-duyun datang ceramah Pakatan Rakyatakyat.

Kerana kotak itu lah bangsat itu jadi senator. Jadi barua UMNO buat ceramah, dua tiga kerat je orang yang datang…. Dia kata Wan Azizah selalu call dia tanya siapa lelaki dengan Anwar. Tolong jaga Anwar … ingat? Tapi orang lagi suka dia bercerita pasal kotak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Yg kerajaan jual tanah trx tu bukan ke syarikat Cina komunis tanah besar,yg tu ko tak nampak tergadai dah tanah Malaysia kpd komunis.Bodoh lagi banggang!Selamat kan Malaysia dari puaka2 Umno!!