MASAKLAH NAJIB….

Di bawah ini adalah kenyataan media oleh Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim berhubung usaha Tun Mahathir Mohamad yang sedang mengumpul kekuatan pelbagai pihak bagi menyingkirkan Najib Razak yang dianggap telah membawa banyak kerosakan kepada negara ini.

Walaupun pernah dipecat dan dipenjarakan kerana perseteruan politiknya dengan Tun Mahathir, nyata Anwar seorang yang berjiwa besar dan mendahulukan kepentingan negara melebihi segala-galanya.

Apa pun, masaklah Najib kali ini….(SH 04/03/2016)
Saya menyokong pendirian rakan-rakan dari masyarakat sivil, parti politik dan individu-individu​ termasuk Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhyiddin Yasin dan lain-lain untuk menggembleng kekuatan dan persefahaman bersama seperti disuarakan oleh Ketua Pembangkang baru-baru ini. 

Persefahaman bersama ini ​akan​ menumpukan untuk menuntut perletakan jawatan Dato’ Sri Najib selaku Perdana Menteri yang telah nyata gagal mentadbir negara. Beliau bertanggungjawab meneruskan tindakan-tindakan politik rakus, merosakkan institusi pemerintahan dan membebankan rakyat dengan kegawatan ekonomi yang berterusan. 

​Pada masa yang sama, tuntutan perubahan ini semestinya akan melibatkan reformasi institusi utama dalam negara yang sudahpun retak dan parah di bawah pentadbiran Dato’ Sri Najib.

Selama ini kita mewakili suara nurani hati rakyat  telah berikrar untuk memperjuangkan pengembalian hak rakyat di sebuah negara merdeka dan berdaulat. Tuntas dengan kesedaran ini maka hak rakyat harus dikembalikan melalui sistem pilihanraya yang bersih serta badan kehakiman dan media yang bebas. Dasar ekonomi harus diubah untuk mengutamakan semula usaha ke arah pertumbuhan yang segar dan pengagihan kekayaan yang saksama. 

Skandal 1MDB yang melibatkan Perdana Menteri adalah skandal terparah dalam sejarah dan turut menjejaskan imej negara. Ini hanya mungkin berlaku apabila terdapat pemusatan kuasa kepada seorang Perdana Menteri serta kegagalan institusi kewangan, keadilan dan penguatkuasaan menjalankan tugas dengan bebas. 

Kita juga telah belajar dari pengalaman sejarah bahawa peralihan kuasa yang bermakna ​bukanlah peralihan tokoh semata tetapi perubahan sistem. 

Justeru itu saya tegas menggesa rakan-rakan dan rakyat bersama dalam usaha ini tanpa membataskan ia sebagai agenda peribadi mahupun permusuhan peribadi. Kita harus merangka halatuju baru bagi menyelamatkan negara. 

Dato’ Seri Anwar​ Ibrahim​
3 Mac 2016.

Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:38 pm

96
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousJinKerjaKacauKampong@J3KMy Life as Researcheribrahim darusking Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Ko kalau nak puji pun agak-agak ler sikit. Sakit perut aku baca komen ko. Apsal tak samakan sahaja dengan Alexander the Great yang gay tu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Alaa. Biarkan aja. Kalau dah penjilat anuwar tu nak wat cmne.

Anonymous
Guest
Anonymous

Oh jadi anon 0138 penjilat najis pendedak..ini spesies lgi bahaya rakyat mampus takpa janji perut dia kenyang..kahkahkah

My Life as Researcher
Guest
My Life as Researcher

Sudah tiba masanya Dato Seri Anwar Ibrahim diangkat menjadi Perdana Menteri. Sudah lama beliau mengimpikan jawatan tersebut demi menyelamatkan negara dari anasir-anasir politik kotor. Kehebatan beliau dengan Sultan Salahuddin Al-Ayubi dikatakan agak mirip. Bahkan juga mirip dengan Raja Zulkarnain. Anwar pernah ditawarkan menjadi Setiausaha Agung PBB menggantikan Kofi Annan. Namun, beliau tetap memilih penjara sebagai tempat perjuangan. Beliau juga pernah ditawarkan menjadi Mufti Amerika Syarikat. Namun beliau tetap memilih penjara. Lawan tetap lawan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak tahu nak menangis atau nak ketawa apabila membaca komen ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Suruh Rakyat buat solat hajat..
Berdoa lah dlm solat hajat tu..
Kalau benar Najib tidak bersalah..
Panjangkan umurnya…
Jika dia bersalah …
Minta tuhan berikan hukuman yg setimpal
Dengan apa yg dia lakukan..
Minta tuhan tunjukkan bukti..
Supaya Rakyat sedar ..
Pemimpin kita ni…
Yang disanjung ramai ni..
Penuh dengan dosa2..
Dan tuhan beri balasan …
Cash di dunia ni..

Anonymous
Guest
Anonymous

Melayu sama Melayu bergaduh,sapa yang untong.Orang Melayu beragama ISLAM,yang untung tu Syaitan.Umat ISLAM di timur tengah dah berpecah,sekarang dah berjangkit di sini.Syaitan dari dulu dah bersumpah nak pecahbelah umat ISLAM dan sekarang dah terbukti.
Sepatutnya orang Melayu yang beragama ISLAM mendoakan para pemimpin kembali ke pangkah jalan bukannya menjatuhkan.
Ada Rasullulah s.a.w. mengajar kita berperang sesama ISLAM.Fikir la sendiri kalau yang betul2 faham Al Quran.

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu hang kena bagi tahu sama ISIS daa. Dia orang bukan mau baca ini blog. Tak reti daa.

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku tuju kat orang Melayu yang beragama ISLAM,tapi mungkin awak tak faham.Saya maafkan awak…

Anonymous
Guest
Anonymous

saya menggambil masa yang agak lama dari mula pertuduhan terhadap beliau untuk mempercayai kelakuan tersebut dan akhirnya setelah meneliti sumber sumber melalui media massa lantas terdapat kebenaran yang jelas..

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon boleh tak komen Anon ini ditulis sahaja dalam buku dairy.
Tak kongsi pun tak apa. Ok terima kasih.

Anonymous
Guest
Anonymous

keturunanjib ni memang keturunan gampang.tun razak jual tanah reserved melayu goh toh long najib sapu dana negara memang gampang aku sumpah dgn nama allah mogo kamu najib mampos macam al tantuya

Anonymous
Guest
Anonymous

Ramai yang tunggu PC jam 3.30 hari ini. Tetapi itu bukan climax. Climax akan tiba sebelum akhir bulan Mac apabila salah satu Negara yang menjalankan siasatan mengumumkan hasil siasatan mereka. Mungkin satu, mungkin lebih dari satu. Kalau tak suka Climax, boleh pula bertanya pasal Laporan Audit yang dibentangkan hari ini. Banyak dalam laporan tu ….. Banyak !

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa pun yang paling hebat ialah Zahid Hamidi. Dalam apa keadaan pun dia akan tetap ada. Dengan Anwar lagi selamatlah Zahid. Boss lama dia jugak. Bukan orang lain pada Zahid. Di parlimen pun Zahid tak pernah serang Anwar. Hebat Zahid baca politik.

ibrahim darus
Guest
ibrahim darus

Anon 1247
We deserve the leaders that we get !

Anonymous
Guest
Anonymous

Yes, agreed. We chose them and now its time to get rid of them and replace them with those that are worthy of our trust.

Anonymous
Guest
Anonymous

To think that it is primarily due to one couple and its relatively small size supporters (in comparison to the rest of us) that Malaysia today is in quite a miserable condition. And to think that for decades millions of us toiled day and night for negligible sums towards making Malaysia a country to be proud of us… What have we done wrong to deserve the current situation? Perhaps the answer is truly within us? The terrible leaders we have now are just the true reflection of who we the rakyat are?

Anonymous
Guest
Anonymous

Keadaan ekonomi negara Malaysia sedang tenat.1. Guru2 sekolah, cuba bertanya kpd tukang2 cuci yg bekerja sbg kontrak, bila mereka dapat gaji? Pihak Kerajaan telah melengah2kan pembayaran gaji mereka dgn lambat menegeluarkan cek kpd syarikat pembersihan sekolah sebab Kerajaan mengalami kekurangan duit. Sikit lagi, keadaan ini tidak boleh berterusan. Tukang2 cuci sekolah akan berhenti kerja. Apa akan jadi kpd tandas2 sekolah? Ini boleh diatasi dgn menyuruh murid2 sendiri secara bergilir2 mencuci tandas sekolah. Kira settlelah tu.2. Cuba pulak tanya kpd jaga2 sekolah bila mereka dapat gaji. Jawapanya juga lambat. Mereka nak makan apa? Jaga2 sekolah pun akan berhenti. Keadaan ini agak… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak ada gunanya kita melayan hasutan pemakan2 dedak ni yg inginkan najib terus kekal supaya mereka akan terus hidup senang lenang.
Pemakan dedak ini akan terus menghasut dan memecah belahkan sesama kita didalam blog ni.
Focus kita yg paling utama untuk selamatkan negara ini dan turunkan najib daripada singgahsananya.Kalau tidak sia sia sajalah penyatuan semua parti parti politik sekarang ini.
Bila semua parti parti politik telah bersatu kita semua wajib menyokongknya.
Agenda penyatuan ini yg paling penting yg belum pernah berlaku dalam sejarah Msia kini telah pun berlaku.
Sama2lah kita berganding bahu untuk selamatkan negara kita.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pemakan dedak ini keciwa dengan perkembangan terbaru ini.

Satu tunjukkan dia boring dah menangis kerana kata balik-balik dosa pahala dan salah menyalahkan yang lain. Dah tu buat apa menjenguk blog? Tujuan tak lain tak bukan untuk kondem kita seolah-olah orang melawak tapi lawaknya tak menjadi.

Yang satu lagi, yang ini makan dedak kelas A, peliwat … peliwat…. tak sudah, sudah. Tapi 'peliwat' ini jugak yang Mahathir cari. 'Peliwat' ini lah watak Hang Tuah yang dipanggil semula oleh Raja.

Dia hasut kita, kita hasut dia supaya berubah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 11:48,
"Yang satu lagi, yang ini makan dedak kelas A, peliwat … peliwat…. tak sudah, sudah. Tapi 'peliwat' ini jugak yang Mahathir cari. 'Peliwat' ini lah watak Hang Tuah yang dipanggil semula oleh Raja."

Puuuih! Biadap akalmu!

Anonymous
Guest
Anonymous

Ok lah aku ubahkan ayat itu.

Yang satu lagi, yang ini makan dedak kelas A, peliwat … peliwat…. tak sudah, sudah. Sedangkan. Ketika ini berlangsung Tun Mahathir memberi kenyataan berkenaan fitnah terhadap Anwar Ibrahim dilaksanakan secara tipu daya…

Anonymous
Guest
Anonymous

dulu ya melayu mudah lupa tapi bukan skrg

king
Guest
king

Melayu mudah lupa!

king
Guest
king

Melayu mudah lupa!

Anonymous
Guest
Anonymous

we hv to give full support to zaid initiative to organize SAFE MALAYSIA ON 27/3

to me n pls correct me if i m wrong. tun mahadhir is a SCIENTIS POLITICIAN.

let him lead the group. he have plan i his mine. evem he is 90. he is still.strong. and we need him badly.

moga allah beri kekuatan pada tun mahadhir. he is brillian. we can deny that…

Anonymous
Guest
Anonymous

skrg ni bukan masa nak bincang apa yg berlaku pada anwar.

now we hv to focus on how to tople najib n umno.

i hv full confident with pkr, dap, amanah, ngo, bersih were to work together. we can kick najib n rosmah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pendapat saya sekarang ini yg lebih penting sekali ia lah menyelamatkan negara ini.
Kalau Tun M dan Anwar boleh berdamai kenapa pula kita semua perlu bertelagah sesama sendiri.

Anonymous
Guest
Anonymous

yes..u r right bro..focus on how to safe malaysia.
tun mahadhir hv plan strategy in his mine.
lets meet on 27/3 n brainstorm. we can do it .
najib n rosmah hv to go all cost

Anonymous
Guest
Anonymous

Jika benar DSAI telah melakukan kesalahan meliwat,berapa orang saksikah yg ditampilkan semasa kejadian berlaku?

Menuduh dan menfitnah mahkluk Allah tampa disertakan saksi adalah salah satu dosa besar.Renungilah dan bertaubat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Inilah yang buat Anwar susah nak insaf akan salahlaku dia sebab ada orang lurus bendul macam kamu yang senang-senang tertipu dengan temberang dia.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon2210.tunjuk bukti dsai salahlaku jgn main tembak je.sya takut dgn allah s.w.t kmu bagaimana?

Anonymous
Guest
Anonymous

Dato Sri Anwar Ibrahim telah lama nampak dan mengesani barah rasuah "cash is king" ini sejak era Tun M selaku PM lagi. Cuma istilah "cash is king" tidaklah meluas dan terbuka seperti diera Najib dimana kata kata "you help me, i help you" diucap secara terbuka kepada umum dan disusuli dgn huluran BR1M dan berbagai tawaran bermusim.lain. Ramai beranggapan atau percaya Anwar dipecat kerana moral yang buruk dan disebabkan polisinya yg cenderung kepada IMF. Namun rakyat Malaysia yang bijak politik dan sentiasa mendapatkan maklumat dari pelbagai sumber lalu menghadamkan dengan akal fikiran tanpa sentimen atau kecenderungan anutan politik, akan faham… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Malaysia perlukan total reform.

Dan hanya Saudara Anwar Ibrahim yang berkemampuan untuk melakukannya. Saudara Anwar Ibrahim orang yang sangat berani. Dengan Sultan Selangor pun Saudara Anwar Ibrahim tetap bertegas mencalunkan hanya satu nama untuk jawatan MB Selangor.

Dalam sejarah hanya Saudara Anwar Ibrahim yang membuat Hakim-Hakim cabut meninggalkan mahkamah selepas membaca dua tiga helai keputusan kes dari 20 30 helai muka surat.

Hanya Saudara Anwar Ibrahim yang mampu melakukannya. Tidak ada orang selain dari Saudara Anwar Ibrahim.

Dan cerita pasal Saudara Anwar Ibrahim ini, Khir Toyo tidak keluarkan kenyataan ke …?

Anonymous
Guest
Anonymous

Haji Hadi tu lagi kuat penipu.haramjadah macam mat najib.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 8:39 sedang hero-worshiping peliwat yang paling terkenal negara ini. Sudah-sudahlah tu. Anwar tak relevan lagilah. Buat malu Malaysialah sekiranya kita buang PM korup dan gantikannya pulak dengan seorang PM korup/liwat/zina.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anwar Ibrahim sudah tidak releven … APA!!! ?

Bila UMNO rampas Permatang Pauh ?
Bila…?

Sebenarnya jika Raja-Raja Melayu nak senang kerja, bagi Anwar Ibrahim cuti, kalau tak satu hari pada 27 Mac, dapat 4 jam pun dah memadai.

Anonymous
Guest
Anonymous

I wouldn't trust 40 mm Rear Admiral Al-Juburi with the younger generation of men and boys come what may!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Ko bodoh mmg bodoh

Anonymous
Guest
Anonymous

Di mana pula letaknya kecerdikan kamu, 08.05?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kesian… Kesian…Kesian
08 02 08 31

Perhatian untuk 06 37 dan 06 48

Anonymous
Guest
Anonymous

kau tak caya kau pegi mampossla. kau caya najib tuya?bangang punya manusia.

Anonymous
Guest
Anonymous

Waduuh

Terserlah kecerdikan 08.44.

Anonymous
Guest
Anonymous

Untuk Anwar, "Cocok is King"! Kalau ada cash dan kuasa boleh senang dapat sikit kan?

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous4 March 2016 at 11:26
Jangan lah kerana saudara keciwa dengan Mahathir maka saudara kembali menghala kata-kata keji pada Anwar. Itulah lain kali ingat jangan sanjung individu-individu keterlaluan sangat dan jangan keji mana-mana Individu macam kita ini baik sangat.

Sekiranya Anwar mahukan cash and king, masa Anwar TPM Anwar boleh dapat tapi Anwar memilih penjara.

ibrahim darus
Guest
ibrahim darus

Sdr sdr Ano
Anwar sedang menjalani hukuman penjara selama 5 tahun. Biarkanlah dia berehat. Jangan kita ganggu kutuk dia. Apa yang dia katakan baik kita boleh gunakan, apa yang tidak baik jangan kita ikut.
Agama Islam kata kita mesti akur kepada pemimpin kalau dia buat perkara yang baik tetapi nampaknya pemimpin no 1 Malaysia ni kurang sesuai untuk negara Malaysia ni.
Kita perlu tukarkan dia mengikut saluran. Jadi orang Pekan kena pastikan beliau kalah dalam PRU 14. UMNO juga perlu dikalahkan diperingkat nasional.

Anonymous
Guest
Anonymous

Setuju dengan saudara Ibrahim Darus. Biarkan Anwar dengan taubat nasuhanya di penjara. Kita sedang berhadapan dengan tugas berat untuk menyingkirkan PM yang banyak mengecewakan kita. Anwar dan Najib, dua-dua tak layak memimpin negara yang tercinta ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jika Najib tu cerdik jaga rakyat dan negara, Anwar memang betul-betul berehat. Tetapi dari awal Najib guna APCO, satu persatu di musnahkan hingga lah hutang berbillion-billion, nak rehat apa? Cuma yang makan dedak lah yang boleh buat tak tahu.

Ini Anwar Ibrahim. Jika tidak di penjarakan, telur Najib bukan dah masak tapi dah hangus…

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 0802:

Tak bolih salahkan kau. Dia ni pernah diliwat olih Anwar sebelum Siful. Tapi tak berani macm Siful. Buat dek shj. Disini baru mengomel.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tun m dan dato seri anwar bersama lagi demi rakyat dan negara jadi pemberi dedak dan kuncu2 pasti da kecut dan seluruh rakyat yg ditindas ada di belakang mereka.oi pemakan dedak tau maksud maaf zahir batin?jangan melagakan org kita cuma malaysia seperti dulu.

Hasnal Tamjehi
Guest
Hasnal Tamjehi

Mgkn sudah smpi masanya institusi raja ke depan selamat negara malaysia.

Mgkn sudah smpi masanya berhenti menjadi simbolik yg di bayar dgn cukai negara

Anonymous
Guest
Anonymous

Pemimpim-pemimpin UMNO sudah banyak melakukan penyelewengan.Ayuh rakyat Malaysia,mari lakukan perubahan.

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Ya allah ya tuhan ku kami mohon agar kau makbulkanlah doa kami semoga apa yg dirancang oleh mereka dimakbulkan dan kau laknatilah pemimpin2 yg durjana menyeksa rakyat rasuah mencari kekayaan dunia penipu termasuk jembalang2 yg menyokongnya aaaammmiiiinnn

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini komen Tuan Syed Outside The Box, buka mata luas2 dan tolong hadam. Berilah peluang sel2 otak bergabung. Kesian sangat Melayu kita ni mudah mendidih tanpa mampu lihat realiti yg mereka2 ini PENAKUT, PENGECUT,,BACUL dan RELIGIOUSLY OVERLOADED serta SIMPLETON MALAYS. ======My reasoning is like this – the UMNO guys, the PAS guys and the folks in the towns and villages will not understand the meanings of all this. It is the bumiputra economy aka the Malay economy aka the gomen economy that will suffer. But again the Malays will not riot in the streets. This is not Thailand. This is… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada berani boikot bayar bil letrik??
Ada berani boikot bayar bil ASTRO??
Ada berani boikot bayar bil postpaid??
Ada berani boikot bil TM?

Buat 4 ni dulu. Kalo tak, x payah la cakap soal nak turunkan Najib. Ahmad Maslan pun x mampu turunkan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah rally cuma untuk 1000 orang…

Bila melayu ramai, tuduh cina ambil kesempatan.

Bila cina, ramai kata cina kurang ajar.

Thailand buat 10,000 tapi Tentera dah standby. Pihak berkuasa kehakiman dan pegawai penyiasat buka kes… kita buat 70,000 100,000 orang yang kena tangkap rakyat..

Mereka yang tidak masuk campur tidak sanggup macam kita, hari-hari maki Najib, hari-hari naik darah, hari-hari duduk baca blog….

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa yg dikatakan kesalahan Anwar rakyat kini melihat tidaklah seberat kesalahan yg dilakukan Najib.Satu titik pertemuan dua tokoh yg pernah bekerjasama rapat dahulu.lupakan sengketa lama, bergabunglah demi negara!

Anonymous
Guest
Anonymous

Walaupun pada pandangan rakyat anwar kini hanya seperti spender basah….sekiranya boleh membantu sedikit sebanyak menumbangkan najib tidak menjadi masalah untuk bekerjasama dengan banduan..yang kita nak tumbangkan najib agar negara kita kembali bermaruah…lupakan sementara kes liwat Dan video beliau bersama chinadoll…

Anonymous
Guest
Anonymous

Bersih sgt ka mapuduĺung?dia kebas puti rino bini org?pemakan dedak yg pertahan pemberi dedak

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana 1000 lagi Anwar Ibrahim slps Anwar terpenjara??

Ayuh bangun!! Inilah masanya. Jika berjuang dgn tolak orang lain kedepan, sampai bilapun sistem tak akan berubah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dsai harus di jadikan p.m utk buktikan beliau bkn calang2 dlm politik tanahair.beliau da byk berkorban demi malaysia yg lebih bagus.kita harus diberi pilihan utk melantik pemimpin bkn rubber stamp mcm m.t kuno.dato seri nazir juga harus dibrri peluang utk memulihkan nama tun abdul razak yg tercemar kerana ketamakan harta dan kuasa.tsmy tak pyah jadi p.m la tlg tim wawasan 2020 ini pun satu pengorbanan parti keramat dato onn tubuhkan melawan malayan union.

Anonymous
Guest
Anonymous

Seorang peliwat nak diangkat sebagai PM sebuah negara Islam? Semoga Allah melindungi kita daripada menghadapi musibah ini. Aamiin…

Anonymous
Guest
Anonymous

Semoga Allah segera memberi balasan kpd mereka yg terlibat dgn fitnah.Tak takutkah saudara dgn balasan sekiranya Anwar benar2 difitnah.Takut dgn hukum Allah.kalau tak pasti baik duk dial!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Semoga Allah SWT memberi petunjuk, taufiq dan hidayah kepada kita semua.

"Tak takutkah saudara dengan balasan sekiranya Anwar benar-benar difitnah?"

Tak takutkah saudara dengan balasan dosa bersubahat sekiranya Anwar benar-benar bersalah?

Wallahualam.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kita amin kan doa 07 08. Sebab 07 08 menyerahkan hal ini kepada Allah. Allah Maha Adil.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kahkahkah.. masih sibuk hal dosa pahala lagi.. what a simpleton malays!!

Anonymous
Guest
Anonymous

09 53

Habis nak guna undang-undang yang di tentukan oleh Peguam Negara. Takutkan penyamun-penyamun dengan akta?

Mana Anon punya suggestion ?

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan lah kerana saudara keciwa dengan Mahathir maka saudara kembali menghala kata-kata keji pada Anwar. Itulah lain kali ingat jangan sanjung individu-individu keterlaluan sangat dan jangan keji mana-mana Individu macam kita ini baik sangat.

Sekiranya Anwar mahukan cash and king, masa Anwar TPM Anwar boleh dapat tapi Anwar memilih penjara.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 11.26,

Ayoyo, Anwar memilih penjara? Big jokelah you ni. Susah payah dia cari macam-macam alasan selama 6 tahun untuk melambat-lambatkan perbicaraan kes liwat dia,bukankah itu buktinya dia takut masuk penjara sebab dia tahu yang dia memang bersalah?

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 1335.kmu fikir secara waras jgn ckp sambil makan dedak.takkan org yg dituduh meliwat tak bole bela di mahkamah dgn undang2 negara yg sedia.mcm tu lu pi liwat dulu tggu mahkamah dedak skrg humban kmu dlm penjara.manusia jenis apa ko bangsat.

Anonymous
Guest
Anonymous

6 tahun Anwar sudah berapa kali keluar negara? Berapa banyak peluang Anwar untuk melarikan diri?

Tapi yang melarikan diri ialah kuncu-kuncu Najib yang terlibat dengan 1MDB…

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 0708:

Tak bolih salahkan kau. Dia ni pernah diliwat olih Anwar sebelum Siful. Tapi tak berani macm Siful. Buat dek shj. Disini baru mengomel.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anwar hànyalah seorang opportunist… Menunggu peluang menanggok diair keruh!..salah satu peluang untuk melepaskan diri.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dan kamu Anon 02.08 dangkal fikiran hingga tidak upaya memahami politik negara.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 2:08
Najib, Zahid, Nazri, Rahman Dahlan, Salleh S Keruak, Ahmad Maslan, Ismail Sabri, Anuar Musa, Bashah, Liow, Mahathir, Muhyidin, Vincent Tan, Ananda
Krishnan, Keneth Eswaran, Deepak, aku dan kamu sumer opportunist. Bezanya you have missed the bus.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dengan Haji Hadi sekali kena masak..

Anonymous
Guest
Anonymous

haji hadi ni sekor barua ja, banyak telan pil kuda dah jadi jebon, ularmak taik kucing, pembelot rakyat.

Anonymous
Guest
Anonymous

CASH IS NOT A KING !

CASH IS NOW A BALA !

ancient treasure sculpture and agarwood
Guest
ancient treasure sculpture and agarwood

harap2 Allah Bantu Kita semua. hidup sekarang Dah makin susah Dan perit. bangsa jadi makin tertekan Dan jenayah Dah berleluasa. sedangkan ramai orang yang makan di kedai pun terpaksa berhutang. pemimpin paham ke erti susah???

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang yang cakap bukan-bukan dengan pemikiran yang sempit adalah orang yang tidak mengenali Anwar Ibrahim melalui perjuangan nya untuk rakyat.

Pemimpin yang telah melakukan pengorbanan begitu besar menganggap apa yang telah di lakukan ke atas diri nya adalah perkara kecil jika di bandingkan dengan tanggungjawab nya untuk masa depan negara.

Kamu Anwar Ibrahimcmemang insan yang hebat .

Anonymous
Guest
Anonymous

Seorang peliwat dianggap seorang insan yang hebat? Awak ni mengigau ke? Ataupun memang suka merepek?

E AH
Guest
E AH

Anon 07:01 Apa si penzina lebih mulia dari peliwat? Cukup-cukuplah guna hujah bagai penat lepas menoreh. Anak-anak muda sekarang, walaupon ramai yang tidak ke menara gading pemikiran mereka lebih celik dari saudara. Mereka percaya Anwar Ibrahim difitnah kali kedua kerana regim sedia ada gentar berdepan secara gentleman dengannya dan tidak mampu berlawan hujah dengannya. Lain kali jika terkinjal-kinjal mahu turut serta komen, berhujahlah dengan fakta. Jangan menonjolkan sangat diri sebagai prepaid blogger/cybertrooper anuar musa. Berlindung di sebalik anonymous tidak dapat menghindar saudara dari penglihatan Tuhan. Takutkanlah ancaman neraka ke atas daging-daging yang tumbuh dalam diri saudara (dan anak isteri saudara)… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Awak ni buta, pekak ke bodoh? Adakah awak nampak sendiri 'perbuatan' yang dia lakukan? Memang dasar manusia tak sedar diri…sedap je mulut panggil orang peliwat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Berpuluh2 SB yang follow Anwar Ibrahim takkan le x kena tangkap right handed masa buat liwat… Tak logik…

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 7.01, 7.53, 8.32….macai SARKIS…alif mim nun wau…SARKIS…kesian…demi sesuap nasi…posting banyak banyak….satu posting dua hinggit….

jangan lupa…setiap yang ditulis jika fitnah….ada balasan Allah…dan juga jika fitnah….bila nak minta maaf dengan Anwar??? ada kesempatan ke??

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia masih begitu kerana Hj Hadi. Jika tidak, selepas Anwar Ibrahim mendapat sokongan dari negara-negara luar termasuk PBB, dia dah berubah hati dan dia akan menganggap Anwar Ibrahim dipenjarakan sebab Anwar Ibrahim merupakan ancaman kepada UMNO dan Najib.

Kenyaatan Anwar Ibrahim menyokong gerakan rakyat yang.dipimpin oleh Tun Mahathir sangat di perlukan. Tanpa Anwar Ibrahim gerakan rakyat jadi tempang.

Anwar Ibrahim tidak dapat dipisahkan bagai irama dan lagu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 7.01, 7.53, 8.32…. memey macai SARKIS……..orang tua cakap otak lotak kek bontot tu yang ponoh taik…..hahahahahahahahahahah

Anonymous
Guest
Anonymous

Masih tak henti2 semua Melayu berbalah. Membuat satu perkara yang sama, mengharapkan keputusan yg berbeza adalah satu KERJA BODOH YG TIDAK BERKESUDAHAN!!

Berpuluh tahun sibuk tubuh parti baru, sibuk hal Islam, tubuh berjuta2 jawatankuasa, tunggang tunggik solat tanpa henti, pil kuda, pakai serban dll.. Ayat yg sama kedengaran..InsyaAllah..Alhamdulillah..Syukurlah… inilah takdir.. cobaan.. cabaran.. harap bantuan Allah.. berdoa…

Boleh nangis la dengar benda2 bodoh ni.. nak harapkan keputusan yg berbeza dengan lakukan perkara yg sama.. MEREPUTLAH SIMPLETON MALAYS!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 10.15
Selagi UMNO yang berkuasa selagi itu lah kita 'pi mai pi mai je ler'.

Kita nak lupakan masalah lama dengan menumpukan masalah yang baru, tapi perkataan peliwat juga yang diulang-ulangnya.

Anwar tekankan "Justeru itu saya tegas menggesa rakan-rakan dan rakyat bersama dalam usaha ini tanpa membataskan ia sebagai agenda peribadi mahupun permusuhan peribadi. Kita harus merangka halatuju baru bagi menyelamatkan negara."

Memang UMNO nak lihat kita begini itu yang pemakan dedak asyik-asyik ulang peliwat. Peliwat.

Akhirnya Anon 10.15 pun jadi mangsa pemakan dedak.

Anonymous
Guest
Anonymous

peliwat tetap peliwat..moral tiada hebat macamana pun tak guna..yang pelik ada puak2 tak percaya kes liwat berlaku..bagaimana pula mangsa yg jadi pemuas nafsu peliwat..tak ujud ke atau hanya cerita dongeng..

Anonymous
Guest
Anonymous

Memang citer dongeng pun liwat tu… Berpuluh2 SB follow, x pernah pun caught right handed… Itu pun x boleh nak pikir ke…

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang beriman tak akan sokong orang-orang yang pro-LGBT.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 7.01, 7.53, 8.32…tolong jelaskan macam mana air mani AI boleh berada dalam rektum Si-Mangsa ? Ini adalah fakta kes yang telah dibahaskan di mahkamah – bukan fitnah, bukan rekaan dan bukan khayalan.

Anonymous
Guest
Anonymous

11 41
13 27

Wangi sungguh bontot pembancuh teh bagi pemakan dedak.

Air mani jadi fakta kes?…

Mengapa Muhyiddin yang bernasib malang tidak di bela ? Fakta ialah Peguam Negara ada bukti yang sama dengan yang ada pada Muhyiddin tetapi di tolak. Air mani yang telah tercemar boleh jadi fakta, bukti duit masuk akaun Najib adalah rekod yang sah, tapi boleh di tolak.

Budak buat teh tu apalah sangat di bandingkan dengan Muhyiddin yang cuba menyelamatkan negara.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 0802:
Anon 0701:
Tak bolih salahkan kau. Kau pun pernah diliwat olih Anwar sebelum Siful. Tapi tak berani macm Siful. Buat dek shj. Disini baru mengomel.

JinKerjaKacauKampong@J3K
Guest
JinKerjaKacauKampong@J3K

…Anon 0701:..lubang pungkok dia pun pernah kena 'toron' juga kaa…belengaishh taik laa jubuk hang…padan….haah…haaa…haahh….