SELEPAS BN DITERBALIKKAN, UMNO SEPARUH TIANG PULA MUNCUL DI JOHOR

Jika sebelum ini, sebagai tanda protes atas apa yang dipercayai sebagai ketidakadilan terhadap Muhyiddin Yassin, banyak lambang BN diterbalikkan di beberapa kawasan di Johor, kini penyokong-penyokong bekas Timbalan Perdana Menteri itu mula mengibarkan bendera UMNO separuh tiang pula.
Ia bukan saja sebagai tanda sokongan berterusan kepada Muhyiddin Yassin, malah juga membayangkan seolah-olah UMNO “sudah mati” di hati mereka. (SH 02/03/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:38 pm

44
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousRakyat DiperbodohNordinabilaHmohd yaniAli Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Hoiiiii puad zakar..she.Sedarlah diri tu sikit. Siapa kau. Kerusi MP pun kalah. Nasib baik dapat kerja sebagai KP jasa.Dapat juga kau cari makan dan bayar hutang.Siapa yg lebih jijik? Kau ker atau Tun M? Makan boleh sebarang makan puad. Cakap jgn sebarang cakap.Apa jasa kau kpd umno dan bn selama ini berbanding dgn Tun M.Tun M tak makan dedak mcm kau lah?Kau bukan saja makan dedak tapi kaki jilat punggong najib dgn bini dia.Mana maruah kau puad zakar..she???Bukan Tun M saja yg nak menjatuhkan najib tetapi kami rakyat jelata pun turut serta. Kamu semua adalah perompak dan lanun yg memeras… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mr Fool Ass Zakar She you are no longer MP. Please keep your big foul smelly mouth shut and zipped it and fucked off.

Rakyat Diperbodoh
Guest
Rakyat Diperbodoh

Jgn jumud sgt terjerat bawah tempurung…

Melayu boleh hidup tanpa UMNO. Agak2, UMNO boleh ke hidup tanpa Melayu…?

Moral – siapa yg patut lebih gusar & berasa takut…?

Anonymous
Guest
Anonymous

TSMY tengah dok timbangtara lerni….moga beliau diberi hidayah oleh NYA utk membuat keputusan yg tepat…..moga maruah negara dapat dikembalikannn….

Anonymous
Guest
Anonymous

TSMY mana ada telur. Tak berani nak melawan bro..

Anonymous
Guest
Anonymous

Muhyideen mesti berada dlm Umno dan memimpin Team B(Bersih) Umno utk lawan & gulingkan Kaki rasuah Najib dan pengikut2nya iaitu kumpulan Team A(AmbikRasuah) umno.

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Ayuh pengundi umno dijohor org melayu jangan pandang belakang lagi pastikan umno n bn disemadikan dlm pru14 jgn khuatir allah bersama org yg benar jgn dia org ingat mereka tu hebat aammmiiinnn

Anonymous
Guest
Anonymous

Biasalah kena ler pandai main wayang kepada pengundi2 di sarawak sebab election cuma 1 bulan saja lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Haram jadah pi jeddah buat wayang kulit lgi.sarawak report

Anonymous
Guest
Anonymous

Mat basah kuyup sudah kena boo. Tamparan hebat pada KETUD – Ketua Dedak

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk jika tak mahu turun pokok maka kita perlu potong pokok. Jika turun sekali pun kita mesti sediakan rotan besar.

Anonymous
Guest
Anonymous

Lepas tu kita ikat dia

Anonymous
Guest
Anonymous

Suda brapa kali "ini kali laa" tu?..bak kata Almarhom TGNA..brapa kali nak masok lubang yang sama..orang melayu ni kebanyakannya..kaki pelupa..kaki berdengung..kaki air ketum..dan paaaaaling terok.. bangkai bernyawa a.k.a zomba.."dedak..dedak..dedak.."..kalo bukan..korang turun 27 hb nih!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Jgn sampai negara kita bergolak mcm mesir,tunisia,libya atau indonesia era suharto.kerajaan mapudulung akan lenyap dari muka bumi r.a.h.m.a.najib

Anonymous
Guest
Anonymous

Ikut ramalan dalam ilmu politik kemungkinan besar negara bergolak bukan kerana tidak cukup makan tapi kerana pemimpin yang korup.

Anonymous
Guest
Anonymous

Degil sgt dh ckp elok2 sruh jelaskn seme isu2 yg memalukan negara, lpas tu kcau plak siasatan, dh sruh trun xnk trun2 jgk. degil sgt. rakyat yg sengsara nk kna byr hutang2 crdt card dia. stress sbb dia je!

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini kali laaaaaa

Anonymous
Guest
Anonymous

berjuanglah kerana allah untuk menegakkan islam

Anonymous
Guest
Anonymous

Kita perlu berpijak di bumi ini. Jangan pandang rendah dengan tindakan menaikkan bendera separuh tiang apa lagi di kawasan dimana yang lainnya memperlekehkannya kerana kerja melawan pemimpin adalah kerja sia-sia. Jika ada yang menyokong pun 'malu-malu'. Pak Lah mengatakan Najib PM yang akan menentukan corak bentuk negara untuk 50 tahun akan datang iaitu 100 negara merdeka. Semuanya dipastikan dalam 'kuasa seorang Perdana Menteri'. Semua aspek di ambil kira termasuk jika berlaku 'rampasan kuasa'. Rancangan sulit dengan PAS tidak berhenti setakat 'bukan anti orang UMNO' sahaja. Begitulah liciknya UMNO. Apa yang mampu dilakukan oleh rakyat? Jika rakyat berhimpun banyak implikasinya. Bila… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Minyak turun harga 0.15 sen. Ikan rakyat ia itu ikan kembung makin naik harga RM18 se kilo.
Menteri dok buat apa?
Cakap tak serupa bikin.
Ada kuasa dok buat apa?
Melancap ker

Anonymous
Guest
Anonymous

Luv tun m. Johor adalah kubu kuat UMNO . tapi selepas ini mungkin separuh dari johor akan jatuh ke pembangkang . ini yang akan berlaku sebenarnya . orang dalam UMNO, masih tak sedar bahawa tun Mahathir mempunyai pengaruh yang besar di dalam parti UMNO. kerana mengapa UMNO masih bertahan sebagai kerajaan, adalah disebabkan jasa tun Mahathir menyelamatkan krisis mata wang asia serta pembangunan di seluruh negara. malahan, tun Mahathir juga mempunyai pengaruh di seluruh dunia sebagai seorang pemimpin yang berani berlawan dengan kuasa besar dunia Amerika serta Israil . kesan dari Muhyiddin juga sedikit sebanyak mencalarkan lagi imej Najib sebagai… Read more »

mohd yani
Guest
mohd yani

Aku sangat sedih dengan negara ku yg tercinta ini dek PM dn Menteri menteri nya…tak takut ke dengan balasan di akhirat..

Anonymous
Guest
Anonymous

Tuan paham x balasan akhirat tu pun lambat lagi.. tuan pun belom tentu nasib tuan di sana.. kenapa tuan nak paksa agama keatas derang?? Tiada paksaan dalam agama.. Utk pengetahuan tuan…kalo mati pun.. kita2 kene tunggu beribu tahun dlm kubur.. kalo nasib2 kiamat cepat.. bangun dan tunggu di padang mahsyar pulak 40 tahun atau 100 tahun.. darab pulak sehari sama dgn 1000 tahun atas mukabumi.. lambatnya tuan nak dapat balasan akhirat.. Sedangkan nabi2 dan rasul sendiri pun menghadapi kesusahan di padang mahsyar akhirat kelak.. kita2 ni sapa la nak nasihat dosa pahala orang.. kambing ja kita2 ni.. Marilah kita jadi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

entah2 kau yang kena humban kt neraka..cermin diri dulu..zalim sangat ke pemerintah..puak2 kau yang bersubahat dengan yahudi tu tak ingat balasan akhirat ke..kalau fitnah jadi mainan jangan berlagak alim..

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila diingatkan balasan akhirat kenalah ingat Allah dengan segala sifatNya yang terpuji dengan sifat Nya yang Maha Adil.

Itu bukan nasihat tapi peringatan adanya hari pembalasan. Jika Rasul-Rasul dan Nabi-Nabi pun menghadapi kesusahan di padang mahsyar akhirat kelak, apa lagi Perdana Menteri yang ada escort kemana-mana dia pergi. Termasuk Haji Hadi dan Harun Din. Mereka semua ada amanah untuk menjaga bangsa dan agama.

Jika pemimpin mementingkan diri dan keluarga akibat buruk pada semua orang. Dalam solat Jumaat kita sama-sama berdiri tegak, sama-sama rukuk dan sama-sama sujud. Tapi apa gunanya jika masing-masing buat hal masing-masing. Apa fungsi Mufti dan Ketua agama?

Anonymous
Guest
Anonymous

Bekas Perdana Menteri Israel pun di bicara dan dihukum penjara mengikut undang-undang Yahudi. Zalim tak zalim UMNO, menguna kuasa ikut sesuka hati dan undang-undang hanya terpilih pada orang tertentu sahaja.

Zalimnya UMNO pada bangsa sendiri. Zalimnya Yahudi pada Palestine.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sarankan AP seluruh negara bersatu dan yang betul-betul suka DSN dok diam dan walau pun dari BN yang tak sokong/atas pagar istihar diri bebas dan tubuhkan kerjaan perpaduan,bagi TSMY ketuai dan bongkar apa-apa yang tuan-tuan rasa salah,settle problem.

Anonymous
Guest
Anonymous

jom ramai2 kluar umno. kita tubuhkan parti baru. parti umno terbaru bagi menggantikan umno baru.

tp lambang ni susah skit. umno baru buang sarung keris. umno terbaru kalau buang keris tinggal bulan ajelah…

Anonymous
Guest
Anonymous

Lambang kris telah dimalukan oleh mamat bangla tu. Hari ni dia cabut kris junjung hingga ke langit esok pagi pagi dia dah minta maaf dah.
Kali ni letak lambang kereta kebal.

Anonymous
Guest
Anonymous

Muhyideen kena ikut GKCM utk kekal dlm Umno dan lawan Najib dgn anjing2nya spt Nazri, Azalina, Ismail sobri, Keruak, NanMansor, Rahman dll sampai habis. Mahathir dlm Umno atau luar Umno tak ada bezanya sebab dia sudah pencen.

So stick with Umno dan aim your guns now at Najib and his barking dogs.

Anonymous
Guest
Anonymous

Teuku pun bukanlah. Pembohong saja tu. Semua orang kampong baru kenal bapak dia si mansor tong gas tu

Anonymous
Guest
Anonymous

Hehe

Anonymous
Guest
Anonymous

Tanya orang tua2 kg baru tu kalau tak percaya.
Kalau mansor tong gas tu semua orang kenal kalau tengku mansor kena pi cari kat istanalah
Penipu punya manusia.

Ali
Guest
Ali

Jangan panggil tengku sbb gelaran tu palsu…teuku asal aceh Mali…blh report Polis sbb guna nama palsu…haramjadah punya manusia tu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau di aceh pak,gelaran teuku itu kerjanya menjilat atau bawa tahi gitu.di malasia tengku apa ya?kurang ngerti

Anonymous
Guest
Anonymous

kepada nazri dan tengku adnan. kenapa sombong sgt…sedar la diri tu…adakah ini budaya umno???
to me both if u as an asshole..pain in the ass

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini bukan budaya umno tapi inilah dia buaya buaya dlm umno

Anonymous
Guest
Anonymous

902.. hang blom kaya.. hang blom berkuasa.. hang x tau la nikmat jadi sombong..

Tuhan pun bersifat sombong.. depa pun naik taraf tuhan dah tu..

Anonymous
Guest
Anonymous

Skrng ni orang yg bersifat sombong dan angkuh pun pi umrah berkali kali dlm rangka lawatan kerja ke arab saudi. Supaya nampak baik di mata raja arab. Supaya nampak baik di mata pak cik2 dan mak cik2 felda.
Kalau hati dah tak betul segala gala yg dibuatnya pun akan akhirnya dilihat tak betul jugak.
Jgn perasan sgt lah.

Anonymous
Guest
Anonymous

umno bukan mati d johor sahaja malah d seluruh negara.
ayoh org johor…beritahu pada pemimpin umno. jgn sombong. kuasa d tangan rakyat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Umno hanya hidup dikalangan pm dan kabinet 1MDB saja.Hidup untuk merompak dan menyamun.
Dihati ahli2 dan rakyat umno dah terlapau jauh…kerana dipesongkan oleh pm dan kabinet 1MDB. Yg cukup menghairankan boleh ker orang yg berhutang menunaikan umrah. Sah kah umrahnya?

Anonymous
Guest
Anonymous

Sorilah yer.. politik kita 200 tahun terkebelakang..

Politik DEDAK AYAM dan DEDAK LEMBU.. lambat berubah..

Dapat dedak.. Najib jadi tuhan balik..

Anonymous
Guest
Anonymous

Xder sapa berani buat buku cakap Melayu Penakut, Pengecut dan Bacul.. melainkan keluar negara.. boleh la..

Hakikatnya.. kita bergantung kpd keberanian orang lain utk tentukan nasib kita.

Bila org harapan kene tangkap.. masuk penjara.. kita semua lari dan kembali jadi pengecut..

Sampai bila nak jadi bacul begini???

Anonymous
Guest
Anonymous

Melayu ni takut dgn perubahan. dimomokkan dgn cina/dap lah, yahudi lah. padahal negara dh sparuh nyawa disembelih umno. nnti pru14 dh bg milo, beras, minyak lupalah tu ape yg dh brlaku skarang ni. trus undi umno.. xprcaya?? kite tgk mak cik, pakcik felda, abg kakk yg dok tgk tv3 suku tu.