DULU DI KEDAH, KINI SUDAH MEREBAK KE JOHOR

Satu-satunya pemimpin UMNO yang ternampak masih rasional dan berani mengakui wujudnya cabaran besar berikutan penggantungan jawatan Timbalan Presiden UMNO, Muhyiddin Yassin ialah Menteri Besar Johor, Khaled Nordin.
Saya akui keputusan itu menjadi cabaran besar bagi kami di Johor dan saya percaya UMNO perlu bekerja lebih keras, katanya lagi.
Sementara yang lain masih khayal dengan kenyataan-kenyataan  ampu, bodek dan puji yang menggambarkan sudah “kenyang termakan dedak”  atau dengan harapan diberikan lebih banyak lagi “tambahan dedak” berbanding mahu melihat realiti yang sebenar di depan mata.

Hanya beberapa hari setelah penggantungan Muhyiddin, tanda-tanda cabaran besar yang dibimbangi Khaled itu sudah muncul di Johor dan dipercayai akan terus membesar dari semasa ke semasa.
Jika sebelum ini pengguguran Mukhriz Mahathir menyebabkan banyak lambang BN diterbalikkan di Kedah sebagai tanda protes, sekarang ini perkara yang sama sudah berlaku juga di Johor.
Sama seperti Kedah, perubahan mungkin semakin sukar dielakkan di Johor. Dengan pembangkang sudah mempunyai 18 daripada 56 kerusi DUN, segala-galanya tidak mustahil berubah dalam pilihanraya akan datang ekoran ketidakadilan yang dimangsakan terhadap Muhyiddin. (SH 28/02/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:38 pm

42
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
NordinabilaHAnonymousAl-Ahmad OthmanAmi k Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Eloklah kuta2 bahagiankat johor tu yg sokong TSMY dan Ajk Bahagian ramai2 keluar UMNO yg cium buntut Pm tu biarkan kalau tidak malu org johor dibuang oleh org johor sendiri diketuai org pahang yg vanyak buat tahi kat malaysia ini biarkan DAP perintah lagi baik

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Eloklah kuta2 bahagiankat johor tu yg sokong TSMY dan Ajk Bahagian ramai2 keluar UMNO yg cium buntut Pm tu biarkan kalau tidak malu org johor dibuang oleh org johor sendiri diketuai org pahang yg vanyak buat tahi kat malaysia ini biarkan DAP perintah lagi baik

Anonymous
Guest
Anonymous

YA SAYA SETUJU 200% DENGAN ANON 21:17 & ANON 22:24.. JANGAN BRANI CAKAP JE..TAPI PONDAN..KIH..KIH..KIH..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau BERANI …KEDUA NEGERI YG DI TERAJANG PRESIDENNYA…Saya cabar semua KETUA BAHAGIAN DAN AKAR UMBI LETAK JAWATAN MASING MASING TANDA PROTES bukan terbalikkan BENDERA…terbalik kan kerja mengampu kamu …itu baru di namakan PERJUANGAN.

Anonymous
Guest
Anonymous

Assalamu'alaikum…sekiranya dato' seri muhyiddin mengatakan bahawa dato' seri najib sebagai diktator baru yang akan muncul, maka siapa pula diktator lama sebelum dato' seri najib ni? Saya merujuk kepada ayat penulisan di beberapa blog dan portal berita online…

Anonymous
Guest
Anonymous

Tah ape yg melayu sayang sgt dgn umngok ni kawan pon tak tahu. Nak kate sbb jage melayu..kat JB nih yang ketara nampak miskin..melayu..nak kate sbb jage agame..takde jugek..yang tentunye..orang melayu tambah bodo dan bangang ade le..itu jer kejayaan umngok..khaled..kalo ko anak jantan..kawan cabo letak jer jawatan..join mukhriz..baru bangse johor nie respek awak!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Harapan saya bila pru14 nanti tidaklah ada AP bn tukar negeri, Johor kelain negeri bagi agak selamat.Sekira maseh diJohor patutlah mereka dikalahkan,bagi sikit ajar supaya apa yang mereka lakukan mendapat balasan.

Al-Ahmad Othman
Guest
Al-Ahmad Othman

Bangsa melayu mudah lupa,mudah disogok oleh habuan dunia,bangsa yg penuh hasad -dengki,fitnah sesama sendiri,adu domba ,bangsa yg berpegang dengan sentimen kenegeri (pahamam asobiyah) itulah kenyataannya,yg sanggup mengkhianati bangsa sendiri demi untuk melepaskan tengkok sendiri,sanggup berbunuhan demi untuk kuasa, wang, pangkat, Harta. melayu akan berubah jika Agama ISLAM itu diterap dalam kehidupan keluarga, masyarakat seterusnya negara,HANYA penerapan ISLAM yang boleh mengubah nasib bangsa Melayu menjadi bangsa yg berwibawa,selagi dalam diri tiada rasa takut dengan ancaman ALLAH tentang hari pembalasan,azab allah,(azab kubur, sakaratul maut,azab api neraka,jangan mimpila Melayu akan jadi bangsa yg dihormati,sekarang Allah menguji bangsa Melayu (agama Islam) dengan berbagai-bagai Kes… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kepada tuang amanat sedondon kita minta nasihat.

Anonymous
Guest
Anonymous

hidup najib..hidup zaid..hidup ku nan..hidup nazri…….kami sokong kamu tak berbelah bagi….

Anonymous
Guest
Anonymous

Mampuih 19:29

Anonymous
Guest
Anonymous

jgn marah bro. depa baguih. depa tolong rakyat..
dan rakyat pun tolong depa. rajyat bayak gst.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sedondon pink amanat sudah bersuara.Sedondon pink amanat kata benci umngok tapi sayang sangat dengan sedondon pink derma.apa nak jadi bila bila perjuangan amanat sudah sampai ke tahap PUTARJAYA dan tidak mahu meneruskan langkah ke PUTRAJAYA.Lawak oh lawaknya

Ami k
Guest
Ami k

Ayuh bangsa Johor tumbangkan pemimpin2 rasuah,parti rasuah.

Undi parti dan calon yang bersih untuk kesejahteraan bangsa johor

Anonymous
Guest
Anonymous

Melayu johor tak mampu berubah. Mereka selesa dgn status quo.

Wayang tinggi

Anonymous
Guest
Anonymous

Jadikan Anwar Ibrahim ikon perjuangan.
Tidak cukup dengan bendera terbalik

Sebagai ganti bendera terbalik adalah lebih bermakna sekiranya di gantung gambar beramai-ramai pemimpin seperti Mahathir, Anwar Ibrahim, Muhyiddin, Mat Sabu, Safiee Apdal dan Mukhriz yang sedang mengangkat dengan tangan di genggam ke atas.

Oleh kerana masih ramai orang melayu yang menganggap ini masalah orang melayu, jangan libatkan LKS buat sementara.

PAS… masalah nya PAS kan bersendirian ? Boleh kalau nak tapi letak gambar pink Hj Hadi bersebelahan dengan jarak 7 kaki … huhuhu

Kalau dapat buat, inilah penyatuan orang melayu yang kita inginkan sangat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang johor patut mulakan gerakan melingkupkan umno. Di seberang tak sampai 20 minit ada first world country, di negara sendiri masih 3rd world. Kita perlu perubahan, johor patut mulakan. Jangan harap orang kota belud mulakan perubahan, disekeliling mereka semua kerabau.

Anonymous
Guest
Anonymous

Karabau tu tanduk saja panjang. Akal tak ada langsung sebab dah selesa hidup dgn dicucuk hidung dan mudah mengikut arahan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Wahai org melayu kmu lupa revolusi sosial sumatera 1946 tpi di sini mereka pula yg mengatur.takda ka melayu sejati untuk memimpin negara kita ni?dsai wajib di sokong untuk kembalikan martabat melayu di nusantara.gendang perang da mula tunggu apa lgi sorok atau merdeka

Anonymous
Guest
Anonymous

Kaki Liwat ? Anda bermimpi di siang hari…boleh belah!

Anwar & Najib sebenarnya almost sama perangai. Gunakan kuasa untuk pertahan kesilapan diri. Sanggup buang dan treaten orang yg tengah menyiasat tentang diri dia.

Ambil Anwar, lebih baik ambik Najib. Malangnya dua2 kaki penyamun!

Anonymous
Guest
Anonymous

Setuju dengan Anon 17:47.

Anwar Aljub dan Najib AlKorup sama-sama keparat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dri tim mat bangla kot

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 1747 tuduhan takda fakta dsai dianiaya.kmu ada bukti dia liwat?oi jgn mabuk dedak.undang2 dan kuasa digunakan untuk mendiamkan beliau.kes liwat tu kartun pemerintah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Biar pun menggunung bukti menunjukkan Anwar peliwat namun orang PKR tetap menafikannya.

Demikian juga dengan orang UMNO. Walaupun berkapal-kapal bukti menunjukkan pahlawan Bugis mereka perasuah dan penipu, mereka tetap menidakkannya.

Sama saja tabiat orang PKR dan UMNO. Datangnya daripada acuan yang sama.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anwar menghabiskan waktu di penjara bkn kerna kesalahan beliau.ini permainan politik oleh yg ada kepentingan tertentu.di mana kawan baik nalla?skrg kipas mappudulung mana zahid skrg?da sampai dkat puncak tggu kratingdaeng srah kuasa.anwar pejuang melayu sejati bkn pengampu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Beberapa pemimpin negara luar minta Anwar di bebaskan termasuk PBB. Mereka yang duduk jauuuh dan bukan Islam tidak percaya.

Sebaliknya Najib di siasat dan di tuduh oleh penyiasat antarabangsa oleh beberapa negara.

Cakap pakai otak lah.

Anonymous
Guest
Anonymous

bangla 1.5juta semakin hampir menjadi pengundi momok.jgn arap la jibby nk biarkan kuasa yang ada hilang menjadi debu.merasa la duk tirai besi

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini lah jaminan yang Najib dan Zahid berikan kepada MT.

Buat macamana pun, mereka akan kekal sekalipun ramai pengundi dan penyokong mereka menolak mereka.

1.5 juta lebih dari cukup untuk berkongsi bersama sebab yang ada pun dah 5 juta.

Semua MT bersetuju. Manakan tidak, jadi Menteri dan MB di Malaysia lah yang paling selamat dan paling senang.

Dan paling mudah banyakkan harta.

Anonymous
Guest
Anonymous

Melayu ni bangsa pengecut.. dgn Indon 3-4 ekor baru datang pun..dah terkedu x leh buat apa2..

Inikan pula yg berkuasa.. hulur dedak ja.. boleh kowtim punya..

Ingat ayat ni.. lebih2 lagi Melayu Johor.. UMNO totok giler.. bagi dedak ayam pun.. dia balun..

Tgklah kedah.. skrg dah mcm kote pancut.. trus x naik2 lagi.. berapa hari sgt nak marah??? Muhyiddin ni mmg slow dan sembab.. sapa nak sokong??? Siap boleh main2 lagi dek MT UMNO..

Anonymous
Guest
Anonymous

Bangsa

Ubah

Buat tak tahu ya

Jamnapari sebenarnya yang akan diubah tak lama lagi

He he

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa kena mengenanya bendera biru itu dengan isu semasa? Kalau tidak ada kenapa si biru yang terbalik.

Kematangan? Atau pihak lawan yang melakukan semua itu?

Mungkin ada benarnya. Meskipun ada ahli di sebelah sana digantung di Pulau Mutiara, namun tiada loket yang terbalik.

Apakah sebelah sana lebih matang? Nampaknya begitulah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini menunjukkan kerja gila tu bukan dibuat oleh pembangkang. Kerja tu perlu upah yg lumayan. Duit upah siapa yang byk berbilion.

Anonymous
Guest
Anonymous

Saya anti umno, bukan anti ahli umno (baca bukan anti najib)…..hahaha lawak hujung minggu.
Lambang Bulan Pas dan jadi mangkuk terlingkup.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bangsa johor dan seluruh rakyat malaysia menjadi ahli UMNO tidak seharusnya masih lagi duduk dibawah tempurung.Nyatakan protes anda semua dengan mengantung bendera BN@UMNO secara terbalik.UMNO sekarang sudah semakin meyimpang dari matlamat asal penubuhan untuk membela nasib orang melayu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Lain kali nak buat bendera buat macam bendera pas. Pusing kot mana orang kata stabil je walaupun dah reput di dalam.

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku nak tanya PM ketua2 menteri dan menteri2 besar dan menteri menteri UMNO semua.
Dalam PRU 14 ini siapa yg lebih memerlu siapa?
Rakyat yg lebih memerlukan UMNO/BN atau UMNO/BN yg lebih memerlukan rakyat?
Jadi jgn bercakap besar bila kuasa yg ada di tangan hanya tinggal setahun setengah saja lagi.
Apabila kuasa rakyat kembali dah tak ada esok bagi mu. Ingat ku nan!!!! Jgn terlalu berlagak sgt. Tunggu dan lihat apa yg akan terjadi kpd kerusi putrajaya kali ni.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pru nt.. Parti yg nak menang tak perlukan rakyat atau undi rakyat.. Hg perlu hanya.. TIPU

Anonymous
Guest
Anonymous

*hanya

Anonymous
Guest
Anonymous

Sampai bila nak tipu bro. Hari ni tipu dah sampai ke kemuncaknya.
Nak tipu apa lagi?
Rakyat ambil loan PTPTN pun kena bayar balik kalau tak bayar kena ambil tindakan.
Rasuah dan curi duit rakyat tak payah bayar balik ker?
Dikecuali drp tindakan ker?
Kita nak berdiam diri ker?
Banggang….kalau rakyat berdiam diri saja.

Anonymous
Guest
Anonymous

dedak naik harga sekarang ni. ciss!! bedebah punya pemakan dedak.pasal korang laa dedak naik harga.

Anonymous
Guest
Anonymous

tu sebab parti pas tak berubah bertambah teruk ada

Anonymous
Guest
Anonymous

Pendapat saya. Misti ada kes tipu punya.. Projek ic contohnya