NAZRI PERTAHAN NAJIB ATAU MAHU MENAMBAH KESELESAAN BUAT ZAHID?

Tiba-tiba saja Nazri Aziz bersuara bahawa beliau akan mencadangkan penggantungan Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Presiden UMNO dalam mesyuarat MT akan datang berikutan tindakannya yang dilihat berterusan mengkritik kepimpinan Najib Razak.
Beliau yang menyifatkan tindakan Muhyiddin sebagai melampau, turut menggesa agar bekas Timbalan Perdana Menteri itu segera meninggalkan parti jika sudah tidak mahu bersama kepimpinan sedia ada.
Yang menjadi persoalan, kenapa kritikan cuba dibalas dengan ancaman penggantungan? Apakah ruang untuk berkata benar sudah tertutup dalam UMNO sekarang ini?
Tidak bolehkah persoalan-persoalan yang dibangkitkan Muhyiddin yang sebenarnya juga merupakan pertanyaan paling bersarang di kepala rakyat, dijawab dengan tenang dan dengan jiwa yang lapang?
Apatah lagi, Nazri yang berlatarbelakangkan seorang peguam, seharusnya lebih arif bahawa hujah seharusnya dilawan dengan hujah, fakta mesti ditundukkan dengan fakta dan soalan semestinya dibalas dengan jawapan.
Apakah ancaman penggantungan yang disuarakan Nazri itu menunjukkan kepimpinan sedia ada tidak mampu lagi berlawan hujah dengan Muhyiddin dan menjawab persoalan yang ada di fikiran rakyat?
Mengapa pula Nazri mahu mencadangkan penggantungan Muhyiddin sedangkan pada Oktober 2015 lalu, beliau bertegas akan mempertahankan kedudukan Muhyiddin sebagai orang nombor dua dalam UMNO sehingga pemilihan akan datang?
Sebagai parti yang sudah menyambut ulangtahun ke 70, UMNO harus mempunyai ruang yang cukup untuk perbezaan pendapat dan menerima kritikan, demikian Nazri dilaporkan sebagai berkata pada 30 Oktober 2015 lalu yang menggambarkan keterbukaan dan kematangannya.
Sehubungan itu, beliau juga dipetik akan melakukan apa saja untuk mempertahankan kedudukan Muhyiddin sehingga pemilihan seterusnya yang mana ketika itu, menurutnya,  Zahid lebih berpeluang mengambil alih jawatan tersebut.
Mengapa pendirian Nazri mengenai Muhyiddin boleh berubah dalam tempoh yang tidak terlalu lama?
Mengapa dulu matang dan terbuka, kini sudah jadi sebaliknya?
Ohhh…sebelum terlupa, Nazri juga adalah satu-satunya ahli MT UMNO yang pernah membuat kenyataan terbuka akan menyokong Zahid Hamidi sebagai Perdana Menteri sekiranya Najib mengundurkan diri.
Saya penyokong Zahid, beliau Timbalan Perdana Menteri dan beliau juga akan jadi Perdana Menteri, kata Nazri sebagaimana yang pernah disiarkan oleh portal Malaysiakini.
Mengapa hanya Nazri yang bercakap soal pengunduran Najib dan Zahid sebagai penggantinya, tetapi tidak oleh pemimpin-pemimpin yang lain?
Apakah dengan berubah mahu mencadangkan Muhyiddin digantung kedudukannya, ia bertujuan mempertahankan Najib atau untuk menyediakan laluan  lebih selesa bagi Zahid jika sesuatu berlaku kepada kedudukan Perdana Menteri? (SH 22/02/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:38 pm

34
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousJinKerjaKacauKampong@J3Kibrahim darusabrarmujahideenrina idzhar Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Nazri ni adalah manusia yang paling tidak berguna dan hina didunia ini. Dia akan sokong sesiapa saja yang dia nampak akan menguntungkan dia. Orang yg tiada berpendirian tetap mcm ni layakkah dijadikan pemimpin?

Anonymous
Guest
Anonymous

Hari ni dia kata tan sri rafidah ahli umno biasa la mcm2.nazri aq rasa nak kencing dlm mulut ko la

Anonymous
Guest
Anonymous

Harap kita semua panjang umur agar dapat lihat sendiri apa sudahnya manusia yang paling bongkak bernama nazri aziz. Hinanya rasa jadi ahli umno selama ini bila keluar dari mulut dia sendiri yang suara ahli umno tak penting langsung.

Anonymous
Guest
Anonymous

dia asyik bodek najib je tak bodek rosmah ….tambahan lagi dia ni suka daun-daun muda dan tak minat daun tua ..tu yang buat rosmah bengang …dan dia ni baru sedar….

Anonymous
Guest
Anonymous

Dalam mana-mana parti orang jenis macam ini lah yang melaga-lagakan pemimpin peringkat bawahan. Jika tidak ada jenis ini, Najib teragak-agak nak buat sesuka hati.

Ramai pemimpin melayu nombor satu mesti angkat orang macam ini jadi tukang pukul.

Jangan pilih pemimpin macam ini jadi ketua dalam parti …

Ini sahaja pilihan yang tinggal sebab semua modal dan jawapan bodoh telah digunakan !

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib is the Don..Zahid is his undertaker and Nazri is his barking dog….

Coming soon…The Goatfather…Malaysian edition.

abrarmujahideen
Guest
abrarmujahideen

Jangannlupe utk disebut UMno baru vs UMNO 1946

Anonymous
Guest
Anonymous

menteri mulut celupar yang bela kumung
karan dan penyelewengan.lulus undang2
untuk penuhkan tembolok dan tidak
melaksanakan undang2 yang srwajarnya.
menteri taraf samseng.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bangla dah sampai..yahoo..ada kawan2 kita datang nuuuu..

http://wargamarhaen.blogspot.my/2016/02/siapakah-semua-ini-yang-baru-saja-tiba.html

rina idzhar
Guest
rina idzhar

Dia ni kan loyar buruk. Loyar buruk pandai putaq belit. Dia kata sokong zahid awai2 sbb kalau zahid jadi PM dia le jd menteri lg kalau ajaib letak jawatan. Ampu awai dia ni..

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa nak jadi melayu Umno ni???? Nilai2 islam dan moral langsung tiada.

Muhyideen ckp dia telah diberi taklimat olih BN, SPRM dan Gani Patail dn menuduh Apandi takut utk dakwa Najib. Menunjukkan memang Najib terlibat dlm rasuah.

Orang yg menyokong pemimpin yg terlibat dlm rasuah adalah pengikut setan shj. Patut Nazri mintak najib jawab dlm MT bukan utk syor supaya Muhyideen digantung. Sah dan nayat: Umno adalah parti rasuah dan menteri2 Umno kaki rasuah dan menyokong rasuah.

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Aku pun tak tahu macam mana org undi dia ni mulut tu jaeab kat akhiratlah kau ni memang kaki bodek sebab nak jawatan tarafnya samalah dgn menteri dari sabah tu pru14 lingkupkan dia jgn dia i gat dia hebat aammmmiiiinnnnn

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Aku pun tak tahu macam mana org undi dia ni mulut tu jaeab kat akhiratlah kau ni memang kaki bodek sebab nak jawatan tarafnya samalah dgn menteri dari sabah tu pru14 lingkupkan dia jgn dia i gat dia hebat aammmmiiiinnnnn

Anonymous
Guest
Anonymous

Tsmy mesti jadi p.m lpas tu panggil siasat semua menteri kabinet bru nazri tahu.ckp suka hati ko la tggu hari pembalasan tak lama lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nazri Aziz adalah ahli politik yang berwibawa tapi dia ambil sikap mementingkan diri sendiri dan hipokrit. Ahli UMNO Baru masih memberi kepercayaan pada beliau sebagai pemimpin kerana dalam parti itu tiada pejuang kemerdekaan, yang ada cuma samseng. Pada mata ahli parti itu, perangai samseng sama taraf nya seorang pejuang. Kerana itu kita lihat perangai Ali pungkok, Jamal ikan busuk, pahlawan ludah, semua nya tunjuk samseng kononnya pejuang. Nazri bukan bodoh, dia tahu kesan tindakan yang dia ambil. Dia tak peduli apa orang akan kata, kutuk dan hina dia kerana tiada siapa yang boleh gugat kedudukan yang dia nikmat sekarang. Pilihanraya… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kali ini tidak siapa yang Akan lupa. Nobody forgets this time around. When the time comes, tahu lah langit tinggi rendah. Tunggulah, Akan aku pakai tanjak dendam membara semasa mengundi nanti.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tentunya TSMY sudah maklum kerusi TP sudah berada dihujung tanduk. Semua orang pun tahu.
Cuma orang berminat nak tahu kerusi presiden je….. bila nak ganti baru?

Anonymous
Guest
Anonymous

Nazri, hang pi la jadi loyar najib, pi saman WSJ….. dan menteri luaq arab saudi, sebab menteri tu biadap, tak mau konpem duit rm2.6b tu derma, tapi dia kata pelaburan. Menteri tu dah perosak nama baik malaysia. Saman laaaa…saman laaa

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak berkokok macam mana. RosmahNajib dah pegang telok dia. Seperti pepatah orang putih. Beruk ni is being ' HANG BY THE BALL' . Tak buat nanti telokk kena picit. Tak meraung beruk ni.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jadi mt pun dilantik…nak bertanding takut kalah…banyak cakap pulak

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada satu kueh lengkong, dalam mangkuk goyang goyang, makan dedak Raja Kangkong, betut suwey ini olang.

roslan othman
Guest
roslan othman

Ini la parti keramat yg sudah hilang barakah dan bertukar parti kerambit yg mudah untuk cantas nencantas.Nampak nya umno semakin lama semakin tidak relevant dgn real politik era sekarang apatah lagi dgn barisan pemimpin semacam nazri dan lain lain diterajui pula ketua macam najib,cuma lagak smart tapi kepala penyamun jadi apa lah yang boleh diharapkan oleh rakyat terutama org melayu yg menjadi tunjang kuasa bagi parti parti yg ini berkuasa dimalaysia.Masa semakin hari semakin hampir utk umno disisih tapi taklebih tau la En Din apa pula yg akan dibuat oleh kepala penyamun dlm ruang masa 2tahun ini takut disembur lagi… Read more »

roslan othman
Guest
roslan othman

Ini la parti keramat yg sudah hilang barakah dan bertukar parti kerambit yg mudah untuk cantas nencantas.Nampak nya umno semakin lama semakin tidak relevant dgn real politik era sekarang apatah lagi dgn barisan pemimpin semacam nazri dan lain lain diterajui pula ketua macam najib,cuma lagak smart tapi kepala penyamun jadi apa lah yang boleh diharapkan oleh rakyat terutama org melayu yg menjadi tunjang kuasa bagi parti parti yg ini berkuasa dimalaysia.Masa semakin hari semakin hampir utk umno disisih tapi taklebih tau la En Din apa pula yg akan dibuat oleh kepala penyamun dlm ruang masa 2tahun ini takut disembur lagi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Siapa tak kenal nazri gila tu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Gaya samsing kampung bercakap

Anonymous
Guest
Anonymous

Nazri ni memang mulut celupar dan biadap. Jawatan TSMY lebih tinggi dari Nazri mulut cirit birit malah umur TSMY pun lebih tua,tapi si sial ni menunjukkan sikap yang biadap.

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul lah spt apa yg dikatakan TM. Yang tinggal dlm umno hanyalah orang2 bodoh shj. Bercakap sesedap rasa, tidak ikut undang2. Baik sangkutkn aje kululusan undang2 tu kat dahan pokok pisang.

lufang
Guest
lufang

Apa guna atak jawatan tapi tatak bolik buat keleja ikut itu jawatan maa aa .

Anonymous
Guest
Anonymous

Kesian nazri, mangkuk sebenarnya sedar bahawa rakyat dah lama menyampah Dan meluat melihat muka dia dan mendengar apa yang keluar dari mulut dia. Dia masih lagi perasan kononnya dia hebat sangat.

sham zam
Guest
sham zam

menteri kurang ajar ni bersuara lg. dia ni kaki toron ms kt uk dulu. tu hati dh hitam legam dgn iblis

Anonymous
Guest
Anonymous

Nazri memang layak digelar Menteri Kurang Ajar sebab dulu dia pernah kurang ajar dengan Tun Mahathir dan sekarang dia kurang ajar pulak dengan Muhyiddin.Harap-harap dia tak kurang ajar dengan emak-bapak dia.

ibrahim darus
Guest
ibrahim darus

Sham Zam
Toron Tu apa ? Harap guna perkataan yang sesuai.

JinKerjaKacauKampong@J3K
Guest
JinKerjaKacauKampong@J3K

… TORON depan ka belakang…perhaluskan…perincikan….haa…haaaa…haa

Anonymous
Guest
Anonymous

kaki toron kt 'red light street' la, sini kira mcm chwkit. anak dia tu jd sebijik mcm dia pnya prngai kurang ajar