YANG MANA SATU?

Alhamdulillah jika ini terus menjadi pegangan Pas…
Tapi bagaimana dengan yang ini?
Dan juga yang ini? (SH 13/02/2016)
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:37 pm

26
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousJoe HarrylufangNordinabilaHHasnal Tamjehi Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Beberapa hakikat perlu disedari: 1. Negara ini adalah sekular warisan penjajah. Bukan negara Islam. Tepatnya negara orang Islam. 2. Realitinya hanya sistem Beraja mampu melaksanakan hudud. Tp hudud hanya sebahagian syariat. Di sana ada makrifat dan hakikat. 3. PAS hendaklah menggunakan ruang yg ada sebaik mungkin memyebarkan dakwah tanpa terpengaruh dengan godaan dunia.

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Yang pastinya pas ni dah jadi pargi cacamarba sekejap cakap macam ni sekeja setuju sekeja tak setuju klu dah rindu sangat dgn imno bersatujelah kan lagi baik itulah politik yg tersurat dan tersirat tak sama ahli gigit jari jelah aaaammmmiiiinnnnn

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Yang pastinya pas ni dah jadi pargi cacamarba sekejap cakap macam ni sekeja setuju sekeja tak setuju klu dah rindu sangat dgn imno bersatujelah kan lagi baik itulah politik yg tersurat dan tersirat tak sama ahli gigit jari jelah aaaammmmiiiinnnnn

Joe Harry
Guest
Joe Harry

Dizaman dahulu, manusia suka menjadikan pinggir sungai sebagai kawasan penempatan. Disamping mudah untuk mendapat bekalan air, sungai juga dijadikan kemudahan pengangkutan seperti perahu atau rakit. Bila kehidupan manusia dah moden, semua itu tidak diperlukan lagi.Dalam politik, PAS bukanlah sebuah sebuah parti yang besar dan mampu berdikari. Umno pun bergabung dalam bn. PAS tak mungkin mampu sendiri. Sesuatu diperlukan untuk "kemudahan" menang pilihan raya. "Memurtadkan" umno hanya menjurangkan pas dengan pengundi. Menolak anwar, bererti menambah musuh.Tindakan pas, berkecuali dengan tidak memusuhi mana2 parti politik adalah tepat. Pas tidak perlu melancar mota atau roket kemana2 parti, kerana parti lain sedang terbakar sedikit… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS boleh menang majoriti?. Macam harap kucing bertanduk jer!. Realistik la dengan real politik semasa! Dalam perang perlu guna akal, bukan cuma bergantung kepada senjata atau fahaman saja. Jangan cuma pandang ke atas dan berangan sedangkan kaki di bawah memijak najis dan noda pun boleh tak sedar.

Joe Harry
Guest
Joe Harry

Pas bukan pilihan, tetapi bagi ahli umno atau pengundi bn yang merancang untuk berpaling tadah pada pru14 nanti tentunya menjadikan pas sebagai parti yang terpilih dikalangan pembangkang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jadi PAS lawan UMNO dan lawan AMANAH? PAS kata walaupun tidak bersama PH, kedua-duanya ingin tumbangkan UMNO. Tetapi masih terus bersama UMNO. Boleh percaya ke dengan PAS ? Mana satu ? Rakyat tak pilih PAS tapi samada PH atau BN. Ingat PAS kata akan tubuh satu gabungan pakatan? Ingat Ibrahim Ali peluk Hj Hadi ? Jika PAS menang tipis PAS tidak akan bergabung dengan PH dan PH pun tidak akan berkerjasama dengan PAS. Jadi PAS hanya bentuk kerajaan dengan UMNO tanpa BN, begitulah politik PAS yang tidak berpendirian. Jadi itulah ceritanya undi PAS undi UMNO. Jadi apa perlunya pengundi BN… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Umno dah sokong Hudud,
Jom bubarkan PAS dan masuk Umno…kikikikik.

Anonymous
Guest
Anonymous

ini lah d katakan politik bro….najib memang bijak…hadi pun bijak….kalau arwah nik aziz masih hidup. lain jadi cerita nye…

pergerakan najib bokh d baca oleh semua rakyat malaysia. dan setiap langkah najib najib ambil semua sumbang d mata rakyat.

umno tak akan kecundang d pru akan datang sebab malayu BODOH.

umno bukan mcm dulu lagi. umno skrg macam haram jadah.

Hasnal Tamjehi
Guest
Hasnal Tamjehi

Kalau TGNA masih hidup dia takkan masuk AMANAH? Kesian org yg telah tiada di anggap itu dan ini. TGNA bukan TGHH, sekejab hudud kemudian negara kebajikan dan seterusnya penasehat… Dan selepas itu… Dan begitu begini dulu kini dan selamanya….

Anonymous
Guest
Anonymous

Ke tiga-tiga tak boleh pakai.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau PH berkuasa puak siku lutut akan tumpang sekaki begitu jua kalau umngok masih berkuasa.tiada jaminan puak ini punyai pendirian.Terimalah hakikat bahawa kita sebagai rakyat marhaen hanya mampu wariskan sentimen agama dan bangsa kepada anak cucu, beza dengan penyanggak umngok yang mewariskan kuasa, kekayaan kepada anak cucu mereka.

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang dua orang kat bawah tu dulu terlantar kat hospital. Najib dtg ziarah bawa buah tangan sambil melaksankan slogannya "Cash Is King". Dan skrg Najib dibayar balik cash oleh dua org yg terhutang budi.kan pepatah ada sebut " Hutang Budi Dibawa Mati". Najib Berbudi Mereka Merasa. Jangan salah faham. Mereka berkompromi dengan Najib kerana Najib perjuangkan Islam. Bukankah duit RM2.6 billion dan RM42 juta derma Raja Arab tu untuk perjuangan tegakkan Islam. Dua orang tu kan waris Nabi, pejuang Islam. Bukannnya dosa pun kalau duit tu di share bersama mereka untuk tujuan murni. Jangan buat tufuhan negatif. Ini semua demi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Terbaik bro….

Anonymous
Guest
Anonymous

Nampak macam tuan shah ada perasaan benci atau kurang puas hati dengan pas.. Kalu dgn bn.. Saya sedia maklum.. Dan agak kurang komen tentang parti lain.. Amanah.. Pkr dan dap.. Apa kata tuan shah komen semua

Anonymous
Guest
Anonymous

Komen pun biaq ada isu2 yg layak la bro. Budin ni season journalist. Takkan la dia boleh jadi biol nak prioritize the issue.

Kalo boleh.. mcm Harakah.. iklan ubat kuat kontol pun.. sapu.. surat kabar MCA..penuh iklan kerja manager dan engineer.. surat kabar melayu.. penuh iklan jadi drebar dan jual ubat kuat kemut.. berpuluh tahun dah.. gamaknya, suratkabar melayu berbahasa inggeris, yrus x laku la jawabnya..

Sampai bila melayu terpikir nak berubah??

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa bende yang nak di komen pasal AMANAH DAP dan PKR.

Orang UMNO bergaduh sesama sendiri. Najib yang mainkan Pegawai Kerajaan apa kena mengena dengan PH !

Tak ada isu pasal Azmin LGE Rafizi atau Mat Saby, nak komen apa?

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS nak dua2 sekali.Jiwanya berpura2 sokong Anwar sedangkan hatinya dok bertanya "bila lagi nak bentuk kerajaang perpaduang"

roslan othman
Guest
roslan othman

Dari dulu memang pun tak jelas ,yang dibawah nak sangat nilai nilai agama yang diatas baru mendalami fahaman politik menghalalkan cara atau nikmat dunia,hujung hunjung depa ini tak pi kemana sampai kiamat pun duduk tang tu ja ,dok jadi lebai malang ,ini yang dikatakan didunia pun tercicir diakhirat belum tentu dapat , hahaha boleh gelak la Din.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tuan Ibrahim jangan jadi bingong. Siapa yang penjarakan Anwar ? Dulu Najib dan UMNO. Tapi sekarang, Harun Din dan Hj Hadi… kerana mereka berbaik dengan UMNO pun sebab mengiyakan segala fitnah. PAS tidak boleh memperbodohkan ahlinya dengan cara UMNO yang diberi dedak dan ahli UMNO mudah ditipu kerana tidak ada kekuatan dalaman. Sebaliknya ahli PAS yang mempunyai kekuatan atau pegangan mesti di keliru kan dahulu dan dalam masa yang sama PAS menguna seni… kepala otak dia kata seni… tapi sebenarnya helah yang tidak bermaruah supaya yang tinggal, masih berharap dalam PAS ada kalangan yang ikut jalan yang benar. Konon setengah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tiada yang kekal bro. Lagipun bukankah individu tak penting yang penting adalah parti. Individu jatuh dan pergi tapi parti terus tegak berdiri.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila bercakap ke berfikir ke…
Agama 'dipegang' jangan di lepaskan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kesian Parti Islam PAS yg dgn JELAS, lagi bersuluh, telah HILANG halatuju..

~ Talbir x 3!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang sedondon tuang amanat sushi berkawan dengan pihak yang dikafirkan oleh mereka sendiri.

Anonymous
Guest
Anonymous

Menjadi nilai tambah kepada bisnes juai agama juai bangsa umngok.ini dinamakan kemajuan dalam bisnes.penyanggak wariskan kekayaan kepada anak dan cucu cicit manakala rakyat marhaen wariskan sentimen kepada anak cucu cicit.

lufang
Guest
lufang

Sikalang semua pemimpin tatak bolih pakai lia olang punya cekap , manyak taktentu maa aa .

Pagi cekap lain ,petang cekap lain ,malam lain cekap , Wa ingat itu Uncle Lim manyak telang, lia olang punya perjuangan maa aa .