MAT OH MAT, CERDIKLAH SIKIT MAT…

Baru sebentar tadi, Ahmad Maslan menulis di Twitternya memaklumkan bahawa beliau hari ini pergi ke menunaikan solat Jumaat di Masjid Wilayah Persekutuan adalah dengan berjalan kaki daripada pejabatnya di Menara Miti.
Sambil memuatnaik empat keping gambarnya sedang berjalan kaki itu, Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu juga berkata, ia adalah suatu riadah yang baik untuknya.
Mat oh Mat, apa dah jadi ni Mat? Kenapa sampai begitu sekali mahu menonjolkan diri?
Walaupun menyebut berjalan kakinya pergi dan balik menunaikan solat itu adalah riadah yang baik, tetapi bukankah hal-hal berkaitan ibadah dengan Tuhan ini tidak perlu ditunjuk-tunjuk dan diberitahu kepada orang lain?
Berjalan kaki atau merangkak sekali pun, biarlah ianya hanya urusan antara kita dengan Tuhan. 
Kenapa perlu diheboh-hebohkan, kalau bukan untuk menunjuk-nunjuk? 
Lagi pula, tidakkah menunjuk-nunjuk boleh mengurangkan pahala?
Jika orang lain mengambil gambarnya dan kemudian memasukkannya dalam mana-mana laman atau rangkaian sosial, ia mungkin tidak menghairankan, namun kenapa sampai beliau sendiri memberitahunya kepada umum?
Tidakkah ini dilihat memang sengaja mahu menunjuk-nunjuk?
Dalam pada itu, bukankah beliau sekarang ialah Pengerusi Biro IT UMNO yang menjaga tentera-tentera siber yang beribu-ribu orang ramainya?
Mengapa tidak diminta seorang dua daripada mereka yang boleh mengambil gambarnya dan kemudian menghebahkannya kepada umum, jika pun beliau ingin sangat memberitahu kepada umum tentang kesanggupannya berjalan kaki ke masjid itu?
Kalau orang lain melakukannya, nampaklah ia “natural”, walaupun mungkin ia juga memang dibuat secara sengaja dan dirancang.
Tetapi dengan secara sengaja, mungkin pegawainya sendiri mengambil beberapa keping gambarnya sedang berjalan kaki dan kemudian menghebahkan melalui Twitter miliknya, langsung tidak terlihat “kenaturalannya”, bahkan sesiapa pun akan mengatakannya memang dirancang sejak awal lagi.
Cerdiklah sikit Mat,  takkanlah pointer 3.85 tak mampu berfikir lebih daripada itu? (SH 12/02/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:37 pm

39
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
TehLemonSuam. TehLemonSuam.AnonymousJohariJoesham zamlufang Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
TehLemonSuam. TehLemonSuam.
Guest
TehLemonSuam. TehLemonSuam.

Orng Bodoh,smpai mati takkan jadi cerdik …

Anonymous
Guest
Anonymous

Derang bukan bungsat tetepi derang adalah MBA iaitu singkatan utk Mr Bean Army, abang tiri kepada RBA. Harap maklom, bro.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bangsat punya indon

Anonymous
Guest
Anonymous

Yela yela.. Indon khurafat mana datang kat sini Budin?? Mentang2 tuan tanah tengoh syok tido.. hang mai pecah masuk rumah..

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku rasa kalau dia ni jadi CM, dia akan buat apa yang LGE buat…jual tanah, buat cukai baru, tambak laut dan mungkin buat terowong termahal di SEA, hik hik.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dulu pun dia pi duduk umah org felda tiap minggu katanya siap pi noreh lagi hehehe mcm ni punya org pun ada lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau berani dermakanlah gaji menteri sebulan kepada fakir miskin.cubalah ngko cari duit dengan jual nasi goreng tanpa gst selama sebulan, rakyat nak tengok berapa rm ko dapat.cuba ko idup dengan pendapatan juai nasi goreng tanpa gst untuk menyara idup ngko selama sebulan, ada berani?

Anonymous
Guest
Anonymous

Setuju sangat.

Derma gaji 1 bulan kepada fakir miskin lepas tu buat 3 kerja untuk tampung perbelanjaan.Siang jual nasi goreng tanpa gst, awal pagi noreh getah, malam pula bisnes on line.Rakyat nak nengok hidup ke tidak mamat ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku sarankan najib dan rosmah juga kayuh perahu lepas ni kalau bercuti ke luar negara. Jimat belanja sikit di samping dapat merasai erti penat lelah kudrat empat kerat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan tak boleh.. takut tenggelam perahu tu, maklum lah bontot big mama je tu kurang2 350kg… berat rambut dia lagi.. 50kg… perghhh ..pecah perahu tu

JohariJoe
Guest
JohariJoe

Orang exercise pagi pagi bukan tengahari buto… buang tebiat ke apa si mamat ni?

Anonymous
Guest
Anonymous

Dapat kanser kulit baru padan muko mamat 3.85 ni.

sham zam
Guest
sham zam

mat lan mrlonjak semula dlm ranking terbangang negara. sebelum ni dipintas bashah, kini merampas semyla kedudukan kedua di belakang keruak. bravo mat lan. bashah jgn cepat putus asa, byk peluang lg..pewwwit

JohariJoe
Guest
JohariJoe

Bakal Menteri Besar Johor tu..

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak silap baru ni sepasang suami isteri dah start kayuh basikal gi buat umrah haji kat Mekah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kesiannya pakcik mat maslan ni.. apa pun yang dia buat semuanya salah.. nasib baik dia bukan bapak aku.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mungkin kat mahsyar nanti dia akan banyak berjalan jugak cari rakyat yang berjuta dia tipu masa jadi pemimpin

Anonymous
Guest
Anonymous

Buat laa siaran langsung kat rtm Mat….

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau dia boleh buat 44 kali @ 44 Jumaat dan masuk dalam FB baru lah boleh diterima…

Atau selepas ini masing-masing stand by ambil gambar dia pergi ke mesjid …supaya dia terus berjalan kaki.

Budak Gomeh Baru JDT
Guest
Budak Gomeh Baru JDT

Kalau dah bangang tu totap bangang..apo la kau ni Mat…kok yo kau bangang tok sah lah nunjuk an bangang kau tu…belajar tinggi2 tp kau nyo bangang tu laie tinggi..mcm bangunan klcc..Amat..Amat..

JinKerjaKacauKampong@J3K
Guest
JinKerjaKacauKampong@J3K

….kira ok la tu…kalau dia habak sembahyang jumaat 1 rakat…haah…x haru kita rakyat jelata….haaah…haaah…haaa…

PutraKraken
Guest
PutraKraken

Bro

Siapa kata Mat Pontian ni tak cerdik? Cerdiklah tu…dapat dedak 2juta, buat 3 kerja sekali gus..pandai masak tak ada GST..jadi jeneral cyber trooper UMNO…dan sekarang tayang dengan orang pergi sembahyang berjalan kaki…

Mat oh mat…buat malu bangsa Johor je…Gunakanlah otak yang betul Mat..macam waktu kau belajar dulu…dapat CGPA 3.85…hebat..Tapi sekarang kau guna otak yang mana Mat? Orang laki ni ada tiga kepala…Kepala atas memang Allah isi dengan otak…Kepala bawah ada sepasang kepala…kepala tengah?..bahaya tu…Aku rasa kau pakai otak yang kepala bawah kut…

Sudah..sudahlah Mat…Orang Pontian pun dah tak mau kau lagi….edan opo goblok kue…

Anonymous
Guest
Anonymous

Akal menteri2 mesia ni juga Mat Maslan ni berfungsi mcm komen kat 5.52 dan 6.02 tu..

Tu blom lagi sel2 "kepala tengahnya" dapat dihubungkan.. dikhuatiri tuan dan rakyat sekelian akan menggelupor dan terlentang pulak jadinya.

Mali Muyung
Guest
Mali Muyung

Pada zaman Mahathir kita tak ada mdnteri setolol Mat ni.
Hairan kabinet NR ni hobi meteka mengampu dan menonjolkan diri.

Mali Muyung
Guest
Mali Muyung

Pada zaman Mahathir kita tak ada mdnteri setolol Mat ni.
Hairan kabinet NR ni hobi meteka mengampu dan menonjolkan diri.

roslan othman
Guest
roslan othman

Apa lah kerja si mat di buat hari hari mcm main guli je ,atau main punai.

roslan othman
Guest
roslan othman

Apa lah kerja si mat di buat hari hari mcm main guli je ,atau main punai.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau Tanya org tua2 kita dulu pasti mereka akan ceritakan pengalaman mereka pergi sekolah berbatu2 di zaman dahulu…mad maslan mengembalikan nostalgia itu…Terima kasih mad!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Mat Maslan ni.. dulu berkenan kat awek sekolah yg x berjaya dimengoratnya. Bila dah jadi menteri ni..kerap pulak x masuk suratkabar.

Kendian yg dalam Internet.. hampir 100% kandungan web.. asal saja Ahmad Maslan.. semuanya kene kutuk bodoh tolol segala bagai.

Jadi inilah contoh bende positif dari Ahmad Maslan sbg sweet revenge kat awek yg x berjaya dimengoratnya.

Negara kita ni bukannya otaknya maju lagi Bang Budin ooi… Dari Perlis hingga ke Sabah…otak kumpulan pengurusan, bangsawan, raja2, agamawan malah ahli politik di tahap zaman Firaun purbakala lagi. Nama saja belajar universiti bagai..tapi mentaliti hampeh..

Anonymous
Guest
Anonymous

Tumpang tanya 18:19

Barisan penyamun kabinet ada otak ke? Atau ada otak akal tak ada? Atau dua dua otak akal tertinggal…..?

Anonymous
Guest
Anonymous

Otaknya ada tuan. Sama mcm lembu kambing cipan dan tenuk jugak. Otaknya berfungsi macam small intestine di perut, tapi nutrientnya terkandung tahi beku pejal yg x dpt diserap kerana terjadinya celiac disease. Jika terserap pun sekali sekala, inilah hasilnya dpt berpikir sikit2. Bende yg xdak pekdah dan tiada ilmiah juga jadi hasilnya.

Akal tu jauh panggang dari api.. langsung xdak. Fikrah2 kecerdikan nihil sbb pencerahan hati dan otak tiada dapat bersambung. Yg ada dihatinya, cuma mazmumah dan hedonism ja tuan..

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila sel2 otaknya hanya terkandung sel2 seperti taik pejal, lihatlah sendiri barisan2 menteri yg kita ada. Akal di hati mereka hanya tau nak berseronok dan menipu serta telan dan telan semata2, driven by otak yg hanya terkandung taik pejal, apa bende lagi kita rakyat nak mengharap???

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Bodoh punya manusia siapa peduli nak jalan kaki ke nak merangkak ke org tak tanya klu nak buat buat je lah sendiri nak tunjuk2 buat apa macamlah org lain ni tak sembahyabg pula itu je

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Bodoh punya manusia siapa peduli nak jalan kaki ke nak merangkak ke org tak tanya klu nak buat buat je lah sendiri nak tunjuk2 buat apa macamlah org lain ni tak sembahyabg pula itu je

Anonymous
Guest
Anonymous

Mat Bangla dan Mat Indon hari hari berjalan kaki ke Masjid tak bising pun, apalah kau Mat Maslan. Terserlah bodoh kau!

Anonymous
Guest
Anonymous

I was with him in btn those days..we worked together…n guess wat…he never changed..frm those days…n I dnt think he,wd change..if he changes.he is not mat maslan.n3.85

lufang
Guest
lufang

Manyak babut maa aa ,itu Datok Mad buat itu macam maa aa ,banyak jimat lea aa .

Wa ingat lain-lain Menteli pon mesti mau buat itu macam maa aa ,itu jimat punya wang mesti bolih bantu lakyat maa aa .

Anonymous
Guest
Anonymous

Sebelum ini tak pernah berjalan kaki ke masjid utk solat jumaat kot. Biasanya guna kereta gomen dengan apitan outrider polis yg menyalak kpd kereta lain supaya ketepi.

Yalah budin, di bawah paras sedarnya maslan ni sebenarnya ada masalah "dalaman". Berjalan kaki utk menunaikan solat jumaat tu hanyalah cerminan kpd masalah "dalaman" nya itu.

abrarmujahideen
Guest
abrarmujahideen

Cayok la maslan..jgn lupe ni mad maslan la..geliga otak dia nie GST berjaya dilaksanakan..tahniah..penuh tipu muslihat..nmpk xcerdik tp GST berjaya dilukuskan jua..negara dapat pendapatan tambahsn 30 ribu juta.