PERGILAH BERUBAT, YAB!!

Sebelum jadi Menteri Besar…

Ketika majlis angkat sumpah…


Juga ketika majlis angkat sumpah, berat dah ni…
Ketika hari pertama bertugas dan menghadiri program sulung sebagai Menteri Besar bersama Perdana Menteri…

Juga ketika bersama Perdana Menteri…
Tidur, tidur dan tidur…
Jika berterusan begini, ia bukan saja memalukan diri sendiri dan rakyat Kedah, malah akan sentiasa menjadi bahan persendaan ramai. Anak sendiri juga mungkin tak mampu nak mempertahankan lagi.
Sekarang sudah jadi Menteri Besar dan kemudahan perubatan yang dimiliki juga tanpa had, segeralah buat rawatan sama ada di dalam negara mahu pun di luar negara.
Pergilah berubat, YAB Ahmad Bashah!! (SH 05/02/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:37 pm

38
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousNordinabilaHJinKerjaKacauKampong@J3Klufangkamal aznam Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Kedah patut jadikan TIDUR sebagai produk pelancungan.Tarik orang yang ada masalah tidur untuk datang ke Kedah.Bagi makan pulut banyak-banyak supaya depa boleh tidur nyenyak.Welcome To The Sleeping State of Kedah.Ini tarikan dunia.Untuk merancakkan lagi,halalkan ketum,baru konsisten.Kedah akan jadi bebas Mat Rempit,pasal depa dah tukaq jadi Mat Lena.Gangguan enjin motor paling minima di Malaysia,jadi sangat sesuai untuk tarik pelancung beristirehat.

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Alah bisa tegal biasa pepatah melayu amat tinggi nilainya klu dah itulah perangainya asik tidor maka bila2 pun akan tidor maka rakyat negeri pun akan tidor bersama2 macam org umno dpt duit sikit tidor sokong je angkat tangan kerana dah beri ubat tidor nanti pru14 umno akan tetus tidor selama2nya

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Alah bisa tegal biasa pepatah melayu amat tinggi nilainya klu dah itulah perangainya asik tidor maka bila2 pun akan tidor maka rakyat negeri pun akan tidor bersama2 macam org umno dpt duit sikit tidor sokong je angkat tangan kerana dah beri ubat tidor nanti pru14 umno akan tetus tidor selama2nya

Anonymous
Guest
Anonymous

Masuk pejabat tapi tidur = curi tulang

Tak masuk pejabat ikut jadual = ponteng

JinKerjaKacauKampong@J3K
Guest
JinKerjaKacauKampong@J3K

…Basah x kena cakoroi lagi tu…langgah segelas…hilang ngangtok tuu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kedah Darul Aman sampai terlenalah nampaknya ..ada jamil khir, azeeeeeèeeez, amat lebai pandir dan mahadhir khalid …insyaallah tumbang kedah. MB pun menang tipis.

Anonymous
Guest
Anonymous

Inilah bentuk Transformation UMNO alaf baru..yg kaki kritik kasi buang & yg Kaki bodek kasi pangkat&wang..
Kalau POLITIK tak boleh di kritik,elok lah undur diri..

Anonymous
Guest
Anonymous

Untuk Datuk Kadir Jasin, dulu Datuk pernah kata Ahmad Said lantik sorang ahli Exco Terengganu yg bekas kerja penjaga stor dan kerani kilang papan sebagai exco bawah par. Sekarang Najib lantik MB bekas kelindan lori sebagai MB bawah par. Kenapa ramai sangat lantikan UMNO bawah par?

Anonymous
Guest
Anonymous

Mb baru bolih tidur Lena sebab pm dah mula tabur duit kat kedah…kenyang…

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan dia tidok. Oghang Kedah kata dia terghelap saja.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini sumer feetnah dgn teknik kedaigambar. Cukup lah buat dosa basah kat pemimpin2 umno. Bila kuar berite je, pasti cipta kisah buruk org umno najib. Dulu Pah Lah pun tido juga, PM lagi. Pak Lah tido level persekutuan, Bashah walaupun tido kedaigambar, tido dia level negeri je. Kira ok lah tu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tidur tak cukup..maklumlah orang sibuk. Jangan tidur kepala atas meja dah…jadi mcm budak darjah 1 baru masuk sekolah pulak..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kepada Kadir Jasin : Masalah nya bukan pasal SRP si Basah nie. Ingat Rasulullah pun tiada ijazah tapi mempuyai akhlak yang termulia. Jadi hanya punya Sijil SRP tiada lah menjadi hal. Yang menjadi hal ialah kalau pemimpin tiada etika dan kahalusan akhlak itu yang buat macam2 hal datok. Eh berapa besar punya haram lah kalau tak nampak ….P Ramlee kata pulok…..

Anonymous
Guest
Anonymous

Rasulullah saw memiliki sifat Bijaksana.

Orang pandai belum tentu bijaksana dan tidak dapat menyelesaikan masalah rumit.

Mengapa Rasulullah saw boleh terima pandangan orang? Kalau setakat pandai, dia (orang yang rasa dirinya pandai) saja yang betul.

Baginda juga menyelesaikan pertelingkahan antara puak dalam menentukan siapa yang layak meletakkan batu aswad.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nampak nya memang tepat tepat ingatan dato mukhriz 2 hari lepas kat dia.he he he!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Penyakit tidur ini mengambil masa lama untuk sembuh. Beribu jugak habis.
Apalagi jika mendapatkan rawatan pakar di luar negara.

Ini akan menambahkan perbelanjaan negeri yang baru !

Lepas ini ambil gambar dia dalam mesjid pada hari jumaat …

Anonymous
Guest
Anonymous

Berikan hadiah bantal kerana kejayaan dia jadi MB.
Pak Lah dulu pun orang bagi dia bantal jugak.

Tak mustahil bantal kekabu Kedah akan menjadi lebih popular dari negari-negeri lain….

Anonymous
Guest
Anonymous

Perkara "tidur" ni bukan hanya tidur tutup mata.

Berdasarkan dalam youtube, adakah pihak DAP juga tidur? Tidak peduli orang kampung.

JangaN nanti pihak UMNO/BN ambil kesempatan atas isu ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini satu kelayakan yang bagus untuk jadi PM. Ingatkah anda lagi pada PM tersebut ? Bagus. Dan ingatkah anda siapa yang ganti beliau ? Bagus. Dan sekarang pula siapa dia lantik ? Cantik !!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Barbara Karnes, RN, an expert on the dynamics of dying, lists the usual and normal physical signs and symptoms of approaching death in her book Gone From My Sight: The Dying Experience.

Symptoms and Signs That Death Is Near:
Sleep or doze more

Anonymous
Guest
Anonymous

apa jenis rejim pembangkang kat malaysia ni..cerita lelap..lelap.. jadi bahan politik..puak2 kau yg lelap kt parlimen kenapa tutup mata..semua ngarut..

Anonymous
Guest
Anonymous

Oii bodoh, kalau kami tutup mata mana nak Nampak ? Nak suruh kami jadi macam bashah ?

Anonymous
Guest
Anonymous

Ni seko lagi sibangang…

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang tidur ini Ketua !

Dulu Ketua Negara, sekarang Ketua Negeri ..

Macamana nak maju kan negeri kalau asyik tidur je..

kamal aznam
Guest
kamal aznam

En Budin,
Kalaulah ada ubat bodoh, dah lama si najib tu jadi pandai

zulahmad77
Guest
zulahmad77

tukar ….. KEDAH DARUL LENA

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukankah orang tua suka tidur bererti orang tua itu telah hampir dengan tarikh kematiannya?

Waktu tua inilah kita semua sepatutnya beramal ibadat dan bertaubat bukan mengejar kuasa dan pangkat dunia yang tidak berguna di akhirat! Bahkan kuasa dan pangkat dunia akan menjadi beban kepada orang yang telah meninggal dunia!

Anonymous
Guest
Anonymous

DULU NAJIB SEPAKAT DENGAN TUN M TENDANG MAT LENA DARI JAWATAN PM TANPA MERASA PERLU BAGI PELUANG LAGI. ANIHNYA SEKARANG NAJIB BERIA IA MAHUKAN MB KEDAH SEORANG MAT LENA AKAN MAT LENTOK. MENTANG MENTANG JADI PAK ANGGUK, MAT LENA AKA MAT LENTOK PUN NAJIB BERSELERA JADIKAN MB KEDAH. NAMPAKNYA PM MAT LENA DULU LEBIH BAIK DARI MAT LENA AKA MAT LENTOK MB KEDAH BARU INI. NAJIB SERBA BOLEH!

Joe Harry
Guest
Joe Harry

Bila banyak sangat makan hasil yang haram begitulah jadinya…hati jadi hitam. Otak jadi dungu, asyik menguap jer macam badak

Anonymous
Guest
Anonymous

Agak agak siapa lebih lena tidur, Bekas PM atau MB baru? Tiada hadiah bagi jawapan betul!.

ridzuan zain
Guest
ridzuan zain

Memetik ayat seorg kawan…'Bakal mengulangi kegemilangan Kerajaan Merong Mahawangsa di bawah kerajaan Kedah Tua'…

ridzuan zain
Guest
ridzuan zain

Kalau aku xcantas MM la ni,pru14 ni belum tentu nama aku naik lagi…#now or never

ridzuan zain
Guest
ridzuan zain

Hangpa nk ckp apa pun xpa la…janji hajat aku dh tercapai bro…Parti ka, negeri ka, rakyat ka aku xpeduli, la ni aku yembi…

mad
Guest
mad

setahu saya belum ada ubat yg boleh menyembuhkan otak buntu

Anonymous
Guest
Anonymous

Semua penyakit, ada ubatnya. Walaupun semua ubat itu belum tentu boleh sembuh.

Utk mengubat penyakit tidur x kira masa ini, ubatnya ialah racun tikus. Ambil 3 bungkus racun tikus. InsyaAllah lega.

Kenapa? Belum cuba, belum tau. Hanya yg tidur x tentu masa dan tidur x ketahuan hala saja layak makan ubat ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

mungkin dia da berubat cara tradisional,..minum air rebusan daun ketum,…efeknya memang ngantok la,…pikir positif,…kekekeke

lan
Guest
lan

banyak sangat penghayatannya. malu duh

lufang
Guest
lufang

Orang yang selalu mengunakan otak ,memang itu macam maa aa

Tatak pakai otak punya olang kulang titon .