TRANSFORMASI DAN PEREMAJAAN NAJIB

Minggu lalu, Najib Razak membuat perlantikan baru bagi jawatan Ketua Penerangan UMNO dengan menggugurkan Ahmad Maslan yang berusia  50 tahun dan menggantikannya dengan Annuar Musa yang berusia 60 tahun.
Hari ini pula, Kedah mendapat Menteri Besar baru iaitu Ahmad Bashah Md Hanipah yang berusia 66 tahun bagi menggantikan Mukhriz Mahathir yang berusia 52 tahun.
Inilah transformasi dan peremajaan yang sedang berjalan dalam UMNO. (SH 03/02/2016)
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:37 pm

40
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousHasnal Tamjehimustapa m saidlufangawang batuburok Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Kasi dia makan nasi dengan kangkung saja.
Dia dia mampus dalam penjara.

Anonymous
Guest
Anonymous

Exco2 Kedah yg tidak menyokong Mukriz pun bodoh2..terutama yg ada PHD..ambik kau, bekerja bawah orang yg ada LCE shj.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jemaah Pemangku Raja tak mahu Bashah jadi MB. Memalukan Kedah. Najib pi jumpa Sultan Kedah/Agong.

Saya agak Agong pi ckp Jemaah Pemangku Sultan terima Bashah.

Dulu Agong juga sack Gani Patail atas penipuan Najib yg Gani sakit. Agong juga sack Muhyideen dan Shafie ats nasihat Agong. Apa Agong nitak nak tanya & soal sikit Najib ke??? Main pakai ikut shj.

Hasnal Tamjehi
Guest
Hasnal Tamjehi

Terpekik terlolong rakyat marhaen. Negara berterusan dlm konflik. Orang atasan mungkin setakat di pecat jika melawan. Orang bawahan jgn melawan sangat….. Nanti di simen…

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg aku penyokong pembangkang.. tapi tak semua dalam UMNO aku tak suka.. ada juga yang bagus.. macam Mukhriz ni.. walau aku tak dapat mengundi dia sbb daerah aku lain.. dia amik calon tempat lain…

Memang sedih bila seseorang yg dihormati, diperlakukan begini.. harap ada lagi badai melanda Kedah selepas pemecatan Mukhriz ni.. tak senyap mcm Muhyiddin kene pecat ja..

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini bukan transformasi.
Ini lah dia transforBasi.

Kalau tua berpengalaman berpuluh-puluh tahun memang layak jadi MB ke apa-apa ke.. tetapi sepatutnya tahu lah apa jadi pada negara apabila dipimpin oleh orang seperti Najib. Sepatutnya bersuara, ini tidak ambil kesempatan pulak.

awang batuburok
Guest
awang batuburok

Amanat dari Tuan Penasihat Parti Ahli Syurga, rakyat Kedah kena redha dan sabar, semua pemimpin yg dilantik oleh Amirul mukminin Ah Jib adalah berdasarkan kpd ilham/khasaf beliau dari langit.

Anonymous
Guest
Anonymous

Baginilah bagaimana anjing yang tersepit memerlukan pertolongan bagi melepaskan diri,Malaysia sekarang hanya diperintah oleh orang yang kurang dalam apa-apa juga keupayaan dan orang dibawahnya mesti kurang mutunya dari beliau.Tranformasi sekarang membolehkan umur pesaraan menjangkau umur 60th>,nanti sikit hari akan naikan lagi umurnya.Hancur!…

Mohd Ridzuan Ariffin
Guest
Mohd Ridzuan Ariffin

Dulu bila kawan2 aku komen negatif pada UMNO/BN aku ada rasa sakithati….. la ni kadang2 aku pun dah terikut2…… tak tau la, makin lama makin menyampah pulak rasanya dgn telatah memanda menteri dan pak2 menteri. Dulu blog2 pro UMNO/BN jd rujukan sekarang dh meluat nak baca, baca tajukpun dah loya tekak…. mungkin UMNO/BN hilang satu undi dari aku selagi mangkuk2 ayun ni masih berkuasa, tp undi aku bkn untuk pembangkang….

anakbangsa
Guest
anakbangsa

Sy pun sama.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hang undi la parti punaisehat tuang amanat candat sotong setakat putarjaya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Semenjak tuang amanat tidak mahu keputrajaya politik malaysia dah jadi sistem 3 parti.

– parti sedang berkuasa diputrajaya

– parti punahsehat (stakat putarjaya sebab x nak ke putrajaya)

– parti pembangkang(akan ke putrajaya)

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak kenal maka tak cinta lah

Bila kenal tahu hodoh dengan perangai nya macam sial tinggalkanlah.

Kita perlu perubahan…

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Inilah menunjukan pemimpin umno ytu dah tua takut pd org muda klu ada pemimpin muda bunuh karier mereka org umno lama ni kerjanya nak bolot duit harta pru14 nanti semua bungkus org melayu pun dah benci dhn umno lebih baik dap lagiaaammmmiiiiinnnn

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Inilah menunjukan pemimpin umno ytu dah tua takut pd org muda klu ada pemimpin muda bunuh karier mereka org umno lama ni kerjanya nak bolot duit harta pru14 nanti semua bungkus org melayu pun dah benci dhn umno lebih baik dap lagiaaammmmiiiiinnnn

Anonymous
Guest
Anonymous

Transformasi tua-tua kelapa semakin tua semakin banyak santannya atau tua-tua keladi makin tua makin menjadi

Anonymous
Guest
Anonymous

Leader: SPM
Followers: UPSR

Ok apa….

mustapa m said
Guest
mustapa m said

Dikhuatiri murid-murid sekolah di Kedah tidak minat belajar hingga ke Universiti.
A bad example, really.
Kepimpinan Melalui Tauladan….

Ayah: "Ajib, kenapa tak mahu belajar rajin-rajin? Nanti Ajib tak dapat masuk universiti".
Ajib: "Ajib nak jadi Menteri Besar saja, ayah. Ada SRP/SPM dah cukup…"
Ayah: "Siapa Cikgu?"
Ajib: "Cikgu cakap, semua orang pun cakap macam itu".
Ayah: "Betul jugak tu…"

mustapa m said
Guest
mustapa m said

Dikhuatiri murid-murid sekolah di Kedah tidak minat belajar hingga ke Universiti.
A bad example, really.
Kepimpinan Melalui Tauladan….

Ayah: "Ajib, kenapa tak mahu belajar rajin-rajin? Nanti Ajib tak dapat masuk universiti".
Ajib: "Ajib nak jadi Menteri Besar saja, ayah. Ada SRP/SPM dah cukup…"
Ayah: "Siapa Cikgu?"
Ajib: "Cikgu cakap, semua orang pun cakap macam itu".
Ayah: "Betul jugak tu…"

Anonymous
Guest
Anonymous

IM4U.

Pemuda dan Pemudi yang menyokong IM4U sudah kena tipu.

Pemimpin pelajar pro UMNO, kena belajar jadi macam Bashah.

Teringat satu masa dulu Mahathir kata ramai yang cerdik jadi pembangkang kerana Ketua Bahagian cantas atau tolak permohonan golongan professional!

Hari ini bukan Ketua Bahagian yang cantas mereka yang cerdik dan berani tetapi Presiden sendiri yang cantas.

Pelajar sekolah pun ada alasan ponteng…

kluangman
Guest
kluangman

KENYATAAN YB TAN SRI DATO' HJ MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN Akhirnya Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir terpaksa melepaskan jawatannya sebagai Menteri Besar Kedah selepas melalui badai politik hampir dua minggu yang lalu. Saya amat dukacita dengan peristiwa ini. Saya yakin rakyat tahu apakah sebab sebenar beliau disingkirkan. Di antara hak menyuarakan yang benar dengan tuntutan taat yang membuta tuli. Sebagaimana dijangka, Datuk Seri Mukhriz telah menerima tekanan yang berterusan daripada beberapa pihak yang mahukan supaya beliau berundur walaupun beliau menerima sokongan daripada majoriti rakyat Kedah. Oleh sebab tekanan politik yang luar biasa, maka hari ini beliau terpaksa melepaskan jawatan Menteri… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Setakat tu shj Muhyideen berani. Keluar statement. Jgn ckp Najib, macai2 Najib yg makan dedak pun tak ambik pot.

kluangman
Guest
kluangman

KENYATAAN YB TAN SRI DATO' HJ MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN Akhirnya Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir terpaksa melepaskan jawatannya sebagai Menteri Besar Kedah selepas melalui badai politik hampir dua minggu yang lalu. Saya amat dukacita dengan peristiwa ini. Saya yakin rakyat tahu apakah sebab sebenar beliau disingkirkan. Di antara hak menyuarakan yang benar dengan tuntutan taat yang membuta tuli. Sebagaimana dijangka, Datuk Seri Mukhriz telah menerima tekanan yang berterusan daripada beberapa pihak yang mahukan supaya beliau berundur walaupun beliau menerima sokongan daripada majoriti rakyat Kedah. Oleh sebab tekanan politik yang luar biasa, maka hari ini beliau terpaksa melepaskan jawatan Menteri… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

kahkahkah.. ayat polis pencen.."Segala yang berlaku ada hikmahnya.".. melancap pun ada hikmahnya.. kahkahkah..

Anonymous
Guest
Anonymous

Eoi…hangpa org kedah ni buta sungguh la…mat bashah tu ada PhD..hangpa nak tau…jgn dok pandang lekeh kat paklong aku tu….hangpa jeles kot sb org hangpa tkdpt jd mb..PhD mat bashah ni bukan calang calang blh dpt ni…pes class pulak tu..PERASAAN HASAD DENGKI DIA TKDAK ORG KEDAH BLH CALEN DIA..PES CLASS PHD.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau wanita mestilah dilantik yang muda-muda. Kalau lelaki yang tua-tua lagi baik kerana mereka tidak akan kacau daun.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jgn d lupa JHO LOW…MASTER MIND SEMUA KEKALUTAN INI….JHO LOW MESTI DICACI DAN diludah mukanya….semoga najib n rosmah terus mantap memimpin msia hingga tahun 2099….hidup najib…sayang najib…inilah insan yg paling bnyk ujian….maknanya najib betul n bagus….

Anonymous
Guest
Anonymous

Dulu ada Gred. Dia Gred 1, 2 atau 3. SPM atau MCE?

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada lagi satu LULUS sahaja

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku setakuk ateh (atas) dari Bashah…Dia takat SRP tahun 1965. Aku plak luluih LCE. Lepaih ni aku plak nak mohon kerja MB bila Bashah pencen….

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalu ada SPM, boleh try tabung haji

Anonymous
Guest
Anonymous

S.A.P ….Sijil am pembodek…

Anonymous
Guest
Anonymous

MENTERI BESAR KEDAH YANG BARU ADA SIJIL PELAJARAN MALAYSIA, BOLEH MASUK GUINESS BOOK.

Anonymous
Guest
Anonymous

Fuiyohhh hebat

Anonymous
Guest
Anonymous

Berapa cgpa dia?

Anonymous
Guest
Anonymous

Dulu-dulu guna pangkat la…

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang penting dia jadi MB…hang apa ada

Anonymous
Guest
Anonymous

Ha..ha.. Pok Jib brapa plak? Rusak Negara diprintah oleh set tua bangka…

roslan othman
Guest
roslan othman

Sekarang ini masa nak selamat diri bro ,mana ada transformasi dan pasal negara ,nak mampos ka, nak harap Apandi dhobi seorang mana jadi kena letak la banyak lembu tak kira la muda tua asal muka tebal dan otak udang .

lufang
Guest
lufang

I LOVE PM.