JANGAN EMOSIONAL

Mutakhir ini,  Pas bukan saja kerap mengatakan parti itu akan bertanding lebih banyak kerusi dalam PRU 14 akan datang, malah juga nekad untuk meletakkan calon-calon di semua kerusi yang ditandingi oleh Amanah dan DAP.
Terbaru Ketua Dewan Ulama Pas, Mahfodz Mohamed mengulangi lagi perkara yang sama seolah-olah Amanah dan DAP sudah jadi musuh utama.
Tidak salah untuk Pas bertanding banyak mana kerusi pun, tapi insaflah bahawa matlamat bertanding ialah untuk menang, bukannya untuk melepaskan perasaan.
Buat apa bertanding banyak kerusi kalau kalah semuanya? Kenapa Pas jadi begitu emosional dan tidak rasional sedangkan musuh majoriti rakyat sekarang ialah puak pemerintah yang sedang berkuasa?
Dalam hal ini, siapa sebenarnya musuh Pas sekarang – Amanah dan DAP atau UMNO dan BN? Kenapa semakin jarang Pas menyebut nak lawan UMNO kebelakangan ini?
Ohhh…hak Pas rupanya untuk berkawan dengan UMNO! Namun, sejak bila pula Pas sedar adanya hak berkawan dengan UMNO itu sebahagian daripada perjuangan mereka?
Siapa sebenarnya yang banyak melakukan kerosakan kepada negara dan mendatangkan kesengsaraan kepada rakyat selama ini? (SH 17/01/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:37 pm

24
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
abd halim RushdieAnonymousmustapa m saidNordinabilaHTimnajib Jomfikir Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Walaupun geram dgn najib Dan para mafia nya ,tapi sama sekali saya tak setuju PAS berbaik dgn DAPigs menjatuhkan UMNO dalam situasi apa pun.Ia nDAPigs. ubah sprt membocorkan kapal dek marah kan kapten.Yang bakal kenyang jerung jerung DAPigs.Ingat lah DAPigs Dan puak puak nya musuh kekal melayuislam

abd halim Rushdie
Guest
abd halim Rushdie

Sejahat jahat najib (memang jahat pun ) sekurang kurang dia masih seorg Islam.najib melesapkan 42 Bil,kalau DAP perintah bukan takat 42 bil satu Malaysia di lesap kan nya .Melayu tinggal gusi aja mass tu .Nak mcm tu ke ??

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa suka hidup dengan prasangka?. Sedangkan tiada bukti yang kukuh. Al Quran memerintahkan orang beriman supaya bersangka baik sesame orang beriman. Di Malaysia hanya satu parti sahaja yang beriman yang meletakkan AlQuran dan Hadith sebagai sumber kedaulatan. INi bermakna hanya PAS satu-satunya Parti yang beriman. Pimpinan boleh datang dan pergi.

Ta'awun adalah istilah digunakan Al Quran. ia bermaksud bantu membantu dan berkerjasama dalam perkara takwa dan kebajikan. Tidak kira mana-mana pihak asalkan ada ciri tersebut. Apa yang penting sekarang ialah waraskan fikiran.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau persatuan bola sepak Kelantan begitu ghairah bercakap tentang warna stadium, warna jasey, tentang bas baru, gaji, elaun pemain kerana mereka baru dapat tajaan dari Datuk Seri Hasmiza Othman, Qu Putih. Bila pemimpin PAS ghairah bercakap akan bertanding dimana saja yang ada calon DAP dan AMANAH dalam pilihanraya nanti, mengingatkan kepada kita bahawa parti itu bukan lagi parti lebai malang yang mencari dana politik dengan menadah tin milo minta sedekah. Parti PAS sudah ada banyak duit, boleh bertanding seberapa banyak kerusi DUN atau Parlimen yang mereka mahu dan mereka tidak takut kalah atau hilang duit deposit. Perubahan sikap pemimpin PAS… Read more »

mustapa m said
Guest
mustapa m said

PAS marah betul pd DAP konon kerana DAP tak sokong Hudud. Sebenarnya PAS marah DAP kerana dalam PR DAP tak boleh dikotak-katikkan dan DAP tak mahu bertuankan PAS. PKR sebaliknya kena maki dan seranah dengan PAS pun mereka buat tak peduli saja, buat pekak telinga. Sekarang PKR kena ugut pulak. Kena 'show cause letter' pulak. Kesian PKR asyik kena buli dengan PAS saja. Apakah UMNO, MCA, MIC, Gerakan dan lain-lain komponen BN menyokong Hudud? Pasti ada udang di sebalik tunggul mengapa PAS ingin berbaik-baik dengan UMNO. Kata orang tua-tua, kalau tidak ada-ada masakan tempua bersarang rendah. Rakyat sekarang dah cerdik,… Read more »

mustapa m said
Guest
mustapa m said

PAS marah betul pd DAP konon kerana DAP tak sokong Hudud. Sebenarnya PAS marah DAP kerana dalam PR DAP tak boleh dikotak-katikkan dan DAP tak mahu bertuankan PAS. PKR sebaliknya kena maki dan seranah dengan PAS pun mereka buat tak peduli saja, buat pekak telinga. Sekarang PKR kena ugut pulak. Kena 'show cause letter' pulak. Kesian PKR asyik kena buli dengan PAS saja. Apakah UMNO, MCA, MIC, Gerakan dan lain-lain komponen BN menyokong Hudud? Pasti ada udang di sebalik tunggul mengapa PAS ingin berbaik-baik dengan UMNO. Kata orang tua-tua, kalau tidak ada-ada masakan tempua bersarang rendah. Rakyat sekarang dah cerdik,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Musuh nyata PAS ialah UMNO.
Musuh tidak nyata PAS ialah Hj Hadi dan Mahfodz.

Najib pasti akan menziarah Mahfodz dan Harun Din sekiranya mereka berdua berada di katil hospital.

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS atau mana-mana parti nak bertanding berapa banyak kerusi tidak menjadi hal tetapi kalau bertanding untuk meneruskan segala kejahatan UMNO dan hanya menumpukan kerusi AMANAH dan DAP, PAS bukan parti politik tetapi parti dengki yang bukan untuk berjuang demi rakyat. Pilihanraya bukan sekadar untuk mempertahankan kerusi. Dan semata-mata untuk menang. Pilihanraya adalah untuk mengubah kepada pembaharuan dan untuk meningkatkan kebaikan yang sedia ada. Begitu lah jika UMNO menang, UMNO mesti melakukan perubahan dan meningkat kan kebaikan. Tetapi malangnya pilihanraya kita tidak melakukan apa-apa kebaikan dan tidak membawa makna apa-apa. Ini kerana pembangkang terpaksa terlebih dahulu menumbangkan BN dan merubah prepepsi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Letaklah banyak mana calon Pas dalam Pru14.
Pasti lingkup dan bungkus. Pasti kalah dan tewas.
Rakyat sudah benci Pas terutama Presidennya Hadi.
Silap-silap Kelantan pun tergelincir, Umno ambil.
Selangor dan Perak, satu kerusi pun tarak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Parti jer islam perangai macam pariah

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Pas ni nama je parti islam tetapi perangai dia org ni entahlah kejap cakap macam ni lepas tu cakap lain banyak2 beristifarlah tengok diri jangan dok marah amanah dap mentang2lah tengah rindu kat umno nanti masuk angin keluar asap itu je

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa guna bertanding kalau tidak mahu tampuk kuasa putrajaya, cuma nak jadu penasihat sahaja.Ini ular dalam semak yang tiada wawasan politik @ politik sotong.

Anonymous
Guest
Anonymous

Untuk apa bertanding dan menang tetapi banyak yang tergadai. Dan bila banyak yang tergadai tiada lagi wawasan bermakna yang boleh dibanggakan. Makanya mengundur diri sebelum nasi jadi bubur adalah langkah yang bijak dan perlu…syabas.

Anonymous
Guest
Anonymous

It is obvious, isn't it? Get PAS to split the votes in all the seats so that UMNO can win. Then offer a few Minister position to PAS … and a load of contracts and cash ….

Anonymous
Guest
Anonymous

Kekuatan pakatan bergantung pada tsunami cina dan sokongan dari pas. Tanpa sokongan pas, tsunami 2 tak akan membawa apa apa impak lagi.

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Pas ni nama je parti islam tetapi perangai dia org ni entahlah kejap cakap macam ni lepas tu cakap lain banyak2 beristifarlah tengok diri jangan dok marah amanah dap mentang2lah tengah rindu kat umno nanti masuk angin keluar asap itu je

Timnajib Jomfikir
Guest
Timnajib Jomfikir

Matlamat Pas bukan untuk ke Putrajaya?
Kenapa pula nak kacau daun, bertanding di semua tempat Pakatan Harapan? Adakah..Pas akan pastikan..Umno akan terus berkuasa..?jilakelah kamu.

Sebagai rakan kepada Umno, sudah tentulah..wang pertaruhan nanti..akan
Bayar oleh Umno.

Timnajib Jomfikir
Guest
Timnajib Jomfikir

Matlamat Pas bukan untuk ke Putrajaya?
Kenapa pula nak kacau daun, bertanding di semua tempat Pakatan Harapan? Adakah..Pas akan pastikan..Umno akan terus berkuasa..?jilakelah kamu.

Sebagai rakan kepada Umno, sudah tentulah..wang pertaruhan nanti..akan
Bayar oleh Umno.

Anonymous
Guest
Anonymous

Wang pertaruhan lagi ker. Negara nak muflis dah. Harga komoditi jatuh. Nilai runggit makin jatuh. Makin hari makin byk syarikat buang pekerja. Pengganguran menjadi jadi. Kerja kosong tak ada. Barang makanan semakin mahal.
Najib dok hayun telur saja. Dia kata ringgit sudut sebab faktor luaran. Kenapa bhat thai dan dollar singapore semakin naik tinggi? Kenapa ringgit makin merudum? Selagi babi ni jadi pm semakin sengsara hidup kita.

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS makin meroyan sejak ketiadaan Tn Guru Nik Aziz. Parasit UMNO dalam PAS iaitu Dr Zuhdi dah makin vokal dan naik tocang sejak pemergian Tok Guru. Parasit ini amat tidak senang kerjasama PAS dengan PKR malah bersuara melarang kehadiran PKR dimajlis AMANAH. Anihnya Zuhdi langsung tidak bersuara tentang kerjasama PAS dengan UMNO. Perhatikan tindakan parasit ini yang kini tanpa selindung lagi sentiasa mempromosi dan menggalak kerjasama PAS dan UMNO secara vokal dan terbuka. Hal ini jarang malah sukar dihidu ketika hayat Tn Guru masih ada. Kebijakan Zuhdi melembutkan hati Din Ayam dan berjaya mendekati menantu Hadi Awang ini membuka ruang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tengok lebai Pas menipu orang melayu dgn guna perkataan Arab. Brahim tuan Man kata:

"PAS sebelum ini membuat pendirian untuk mengadakan tahaluf siasi (kerjasama politik) dengan PKR dan taawun (kerjasama untuk kebaikan) dengan Umno". Betul2 parti malaun. Hanya malaun shj yg hendak buat taawun dng parti rasuah Umno.

Anonymous
Guest
Anonymous

Lebai Hadi perosak parti Pas. Dari 1 terbelah jadi dua. Dia tidak kisah, sebab dia seorang lebai yg emotional. Dulu dia belasah Umno dgn fatwanya.

Sekarang Hadi sudah kenal apa tu wang. Dia tidak kisah utk menyokong perasuah negara yg paling besar asalkan anak dan menantunya senang lenang. Hadi sudah jdi talibarut Umno…baruah Umno….dan jebon Umno.

Tu sebab..lebai2nya menganggap Umno adalah kawan dan Amanah/Dap musuh. Selera lebai2 ni tidak sama dgn ahli2 Pas bawahan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mari kita sama2 lihat adakah PAS akan meletakkan calonnya dimana UMNO @ BN bertanding dlm PRU14 nanti.kalau tak ada tu,elok bergabung sahaja la dgn BN.tak payah la malu2 atau nak berselindung lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Elok sangatlah tu. Sama sama tokoh yg telah sesat dan skrng ni bersama sama pula untuk menyesatkan orang orang Melayu lain.
Satu kaki ponteng dan satu lagi kaki kencing.Kedua dua ini adalah ulamak dan penipu besar. Kedua dua ini patut dihalau atau dibuang negara saja.