BAEEKK PUNYA KOMPROMI!!

Kenapa Ketua Pengarah Jakim, Othman Mustapha susah sangat mahu mengulas mengenai pertandingan Miss Tourism  Antarabangsa 2015 di Melaka yang keputusannya akan diketahui hari ini?
Komen sekadar “yang itu biarlah” sama sekali tidak mencerminkan nilai yang baik dari segi hukum agama. Kalau haram, katalah haram dan kalau halal pula, katalah halal.
Kalau dalam isu vape begitu pantas pemimpin agama mengatakannya haram, kenapa jadi berat mulut berkenaan ratu cantik?
Apakah  dengan mengatakan “yang itu biarlah” bermakna pertandingan ratu cantik bukan saja boleh diadakan di Melaka, bahkan juga sudah bebas di mana-mana di negara kita selepas ini?
Adakah sekarang antara halal dan haram sudah ada komprominya? (SH 16/01/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:37 pm

20
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Miss VeeNordinabilaHAnonymousmum of 7mustapa m said Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Miss Vee
Guest
Miss Vee

AWAS !!
Budak Budak Dilarang Masuk !!
Jom Terjah >>> KLIK SINI !! <<<

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Macam mana nak komen yg nak buat pertandingan tu kerajaan bn dah tu ketua menteri pula itulah dia nilai ulamak kita takut nak cakap halal haram sampai bilalah agaknya ulamak ni brani kerana benar dan buat kerja kerana allah bukan takut pada umno

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Macam mana nak komen yg nak buat pertandingan tu kerajaan bn dah tu ketua menteri pula itulah dia nilai ulamak kita takut nak cakap halal haram sampai bilalah agaknya ulamak ni brani kerana benar dan buat kerja kerana allah bukan takut pada umno

Anonymous
Guest
Anonymous

ini semua tendun baek punya pasal yg haram pun boleh jadi halal.

mum of 7
Guest
mum of 7

betul la kata KP Jakim, biarla Gabenor melaka pun nak tengok jugak..saya org melaka…masa mat deris baru2 jadi KM saya tengok lebam dahi tanda sujud…sekarang ni lebam mata tgk pompan 1/2 bogel….

Anonymous
Guest
Anonymous

naapik

Anonymous
Guest
Anonymous

kalu tanya tuan penasihat mesti dia jawab…..eerrr kiter adik kakak hanya akan bekerjasama dgn umno dlm kebaikang utk islam dan rakyat…dalang hal ni kiter serahkan pada tok mufti utk komen..buat sementara waktu ni pihak kiter akan tunggu dan lihat…

mak ang..!!

mustapa m said
Guest
mustapa m said

Selepas ini mencurah-curah pelancong asing akan datang ke Melaka. Negeri Melaka akan bertambah makmur, rakyat jelata akan hidup mewah. Pelancong asing yang amat ramai akan lambakkan banyak wang mereka di Melaka. Pengarah Jakim juga rasanya akan dapat sanjungan yang tinggu dpd rakyat Melaka.

mustapa m said
Guest
mustapa m said

Selepas ini mencurah-curah pelancong asing akan datang ke Melaka. Negeri Melaka akan bertambah makmur, rakyat jelata akan hidup mewah. Pelancong asing yang amat ramai akan lambakkan banyak wang mereka di Melaka. Pengarah Jakim juga rasanya akan dapat sanjungan yang tinggu dpd rakyat Melaka.

mustapa m said
Guest
mustapa m said

Kalau buat di Selangor, Penang atau Kelantan…. Puuuuuhh…, tentu lain pulak komennya. Dunia, dunia….!

Anonymous
Guest
Anonymous

Inilah masalahnya bila budget Jakim telah melebihi RM1 billion lebih.. Cash is King, mulut pun terkunci habits hanya melenting bila orang ramai menyoalkan peranan Dan keberkesanan Jakim amal makruf nahi mungkar. Menteri kaki golf dan kaki jalan luar negara.. Timbalan Menteri baru nampak bintang mengerlip jadi Pembela No 1 boss jadi ugama lain politik lain..

Anonymous
Guest
Anonymous

Tuan penasihat bulan mengambang… apa pulo jawapang mung?

Al-Ahmad Othman
Guest
Al-Ahmad Othman

Takperla selagi boleh beri alasan berilah seribu satu alasan wahai KP Jakim,nanti dalam kubur bile malaikat munkar dan Nakir tanya boleh tak jawab, "takper yg itu biarla….?"….Kami rakyat jahil Agama,Kamu yg lebih tahu Hukum-Hakam agama,apa yg berlaku dalam negara Malaysia ni kamu yg akan dipersoalkan nanti..Dunia ni sementara je..esok lusa tak tahu lagi nasib kita..sempat ke tak nak mengejar habuan Dunia yg tak seberapa..apalah nak kejar habuan Dunia ni sangat,jika dibanding dengan AZAB ALLAH TAALA YG MAHA DAHSYAT.

Al-Ahmad Othman
Guest
Al-Ahmad Othman

Takperla selagi boleh beri alasan berilah seribu satu alasan wahai KP Jakim,nanti dalam kubur bile malaikat munkar dan Nakir tanya boleh tak jawab, "takper yg itu biarla….?"….Kami rakyat jahil Agama,Kamu yg lebih tahu Hukum-Hakam agama,apa yg berlaku dalam negara Malaysia ni kamu yg akan dipersoalkan nanti..Dunia ni sementara je..esok lusa tak tahu lagi nasib kita..sempat ke tak nak mengejar habuan Dunia yg tak seberapa..apalah nak kejar habuan Dunia ni sangat,jika dibanding dengan AZAB ALLAH TAALA YG MAHA DAHSYAT.

Anonymous
Guest
Anonymous

UMAT ISLAM PERLUKAN PANDUAN JELAS TENTANG ISLAM DARIPADA PIHAK BERKUASA AGAMA UNTUK DIFAHAMI DAN DIHAYATI

albert magic
Guest
albert magic

Saya selalu cakap inilah yg dinamakan islam tipu kaum

Anonymous
Guest
Anonymous

Buat kat melaka…biarlahhhh….kalau buat kat selangor…mahu 7hari 7malam keluar dalam tv…apalah nak jadi malaysia ni…inikah yang dinamakan Islam Watasiah?….macam2 Islam ada kat sini…dulu Islam Hadhari….sekarang ni dah senyap….nanti kalau pm baru pulak yang naik….entah Islam apa pulak yang keluar.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan kah hukum haram nya telah lama di keluarkan,yg degil saja buat-buat tak tahu.Termasuklah puak yg hanya pandai cari isu utk menghentam orang lain.Lihat saja perangai si Ibu Yani ni,mengapa tak di nyahkan dari blog kamu ni Din?.

Anonymous
Guest
Anonymous

Cari makan tuan,kemungkinan nak bertahan hingga umur melepasi 60th.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau komen nanti kena hantar ke JPM atau pun kena disuruh retired awal atas alasan kesihatan. Jadi yang haram pun dihalalkan.tak apa…yang itu,biarlah