TENUNG SEMACAM TU BEB!!

Memetik laporan Berita Harian  Online pada Ahad bersamaan 10 Januari 2015,  Ketua Menteri Melaka Idris Haron berkata, sektor pelancongan di negeri itu mampu mendapat manfaat besar, terutama dalam limpahan publisiti menerusi kunjungan ratu cantik dari seluruh dunia.
Katanya, pendekatan bijak mempromosi pelancongan negeri itu menerusi pertandingan ratu cantik berupaya meletakkan Melaka sebagai destinasi pelancongan berjenama besar.
“Usah melihat pertandingan ini semata-mata sebagai menjolok mata, sebaliknya perlu melihat dalam konteks semangat sebenar untuk memajukan negeri Melaka.
“Langkah bijak mempromosi Melaka membawa limpahan rezeki terutama dalam sektor pelancongan di mana ratu cantik ini akan membantu mempromosi Melaka di negara mereka,” katanya lagi.
Hmmmm…sama ada untuk promosi pelancongan, kepentingan limpahan rezeki atau apa saja hujahnya,  tapi yang tenung semacam memandang tubuh badan ratu-ratu cantik itu apa pula halnya?
Tak ingat anak isteri di rumah ke?
Sehingga ini hanya Wanita Amanah Melaka yang tampil menyatakan rasa kesal dengan penganjuran pertandingan Miss Tourism 2015/2016 di Melaka itu yang disifatkan bertentangan dengan adab Islam dan budaya ketimuran.
Barangkali yang ini semua pihak setuju jika Pas  juga segera tampil dengan nasihatnya kepada Idris Haron dan kerajaan negeri Melaka, sesuai dengan keinginan parti itu untuk menjadi penasihat kepada kerajaan yang pernah ditawarkannya sebelum ini. (SH 11/01/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:37 pm

40
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousMohamed NoorTimnajib Jomfikirmustapa m saidNordinabilaH Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le …? BN yang perintah … kalau buat kat Penang ke Selangor ke … Maka mufti-mufti Perak, Pahang dan sewaktu denganya akan keluarlah FATWA ..?

Anonymous
Guest
Anonymous

Mata KM tak berkelip tengok ratu-ratu cantik yang ditayang di depan mata tu..sambil tu KM terasa ada benda bergerak-gerak di dalam seluar

Anonymous
Guest
Anonymous

Alaa.. hal kecik lah. Tuan Shah nak besarkan isu.

Nanti pergi umrah, balik umrah, kira settle lah ..

Mohamed Noor
Guest
Mohamed Noor

Mana jin feberet aku ni tak kuar pun komen dia?Hoi jin lagi skodeng kat menteri yang tengah tenung semacam tu ke atau lagi buat kerja kacau kampung?

Mohamed Noor
Guest
Mohamed Noor

Mana jin feberet aku ni tak kuar pun komen dia?Hoi jin lagi skodeng kat menteri yang tengah tenung semacam tu ke atau lagi buat kerja kacau kampung?

Anonymous
Guest
Anonymous

Heran kenapa PAS tak pulak bagi nasihat kepada Umno Melaka pasal hal ini ?

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS mempunyai cara dan kaedah tersendiri untuk menegur kesalahan UMNO. Tidak perlu di hebohkan.Yang PAS terkilan kenapa tidak ada wakil PAS sekali…Kalau tidak senang PAS cover-line ..

Anonymous
Guest
Anonymous

Sekadar renungan

Jangan ada pembangkang masok penjara gara2 cuba memberikan keadilan kepada ratu cantik yg kene ratah.manusia boleh cakap pokok pisang berbuah 2 kali tapi manusia lupa setiap perlakuan manusia akan berulang2 lebih teruk dari pisang berbuah 2 kali.ironinya pisang berbuah 1 atau 2 kali, buahnya boleh dimakan, manusia 1-2 kali siapa yang tahan.

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS kata ok

mustapa m said
Guest
mustapa m said

Apa komen Mufti Melaka dan PAS?

Timnajib Jomfikir
Guest
Timnajib Jomfikir

Kerja-kerja jilake yang dilakukan oleh UMNO, PAS tak akan komen.

PAS hanya akan komen pada AMANAH(Pakatan Harapan) yang melawan UMNO.

Timnajib Jomfikir
Guest
Timnajib Jomfikir

Kerja-kerja jilake yang dilakukan oleh UMNO, PAS tak akan komen.

PAS hanya akan komen pada AMANAH(Pakatan Harapan) yang melawan UMNO.

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Melaka ni memang pelik kasi pingat kat pelakon hidustan ni pula buat pertandingan ratu cantik mana pas mana ulamak tak nasihatkan ke kerajaan negeri pasal dosa dan pahala janji duit masuk dbawa pelancong entalah bila ada kuasa buatlah suka hati jawablah depan allah nanti

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Melaka ni memang pelik kasi pingat kat pelakon hidustan ni pula buat pertandingan ratu cantik mana pas mana ulamak tak nasihatkan ke kerajaan negeri pasal dosa dan pahala janji duit masuk dbawa pelancong entalah bila ada kuasa buatlah suka hati jawablah depan allah nanti

Anonymous
Guest
Anonymous

Jantan yg kat depan tu kontol tak steam ke? atau dah pesan kat binik suruh simpan dalam freezer.amat memalukan.yg tua seekor tu meleleh air liur.

pesanonline
Guest
pesanonline

terima kasih informasinya.

souvenir gelas murah di nganjuk

Anonymous
Guest
Anonymous

Jamu mata. Nanti kepingin nak bini muda pulak.

Anonymous
Guest
Anonymous

'Wassay'tiyyah'

Anonymous
Guest
Anonymous

Idris haron ni aku nampak bangang sedkikit. Isu Noor Jan mengaku dia Sultan Melaka pun dia kepot dan mengalabah tak tentu fasal. Kalau orang cerdik, kalau ada orang mengaku dia Sultan Melaka ke, atau Raja dari Majapahit ke..tapi tak melibatkan kerugian kepada rakyat spt kes 1MDB, buat apa nak ambik pot. Adakah Noor jan menggunakn duit rakyat dlm dia mengadakan acara anugerah pingat dia??? Adakah Kerajaan negeri bayar elaun ke atau gaji ke kpd Noor jan??? Kalau semua ni tak de, buat apa ambik pot. Aku rasa bukan Noor Jan yg gila..Idris yg gila sebab sebagai KM, menyibukkan dlm isu… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Ya betul. Nampak sangat tak de keje. Tu yang ada masa dok p tengok body miss tourism tu. mesti tengok sampai tembus baju. last2 balik rumah bini jadi mangsa

Anonymous
Guest
Anonymous

Balik rumah bini kena bom lah apa lagi

Anonymous
Guest
Anonymous

Balik rumah siap suruh bini pakai selendang 'Miss Monggolia'
Hahaha ..

Anonymous
Guest
Anonymous

Dari mana datang nya Sayang.. Dari lah mata turun ke hati ..

Anonymous
Guest
Anonymous

Monggolia tu masuk ada tak rekod Immigration ?

tatang ka
Guest
tatang ka

Eh nampak macam bukan pertandingan ratu cantik tetapi pertandingan menelan air liur dari meleleh keluar dari mulut peserta yang DUDUK di barisan hadapan.

tatang ka
Guest
tatang ka

Eh nampak macam bukan pertandingan ratu cantik tetapi pertandingan menelan air liur dari meleleh keluar dari mulut peserta yang DUDUK di barisan hadapan.

Rosdi Ismail
Guest
Rosdi Ismail

Baru je melaka buat mlm cinta rasul….
Mikir2 belakalah apa nak jd dgn pemimpin yg bkn ahlinye…tak taulah apa nak jd dgn malaysiakuku!!!..

Anonymous
Guest
Anonymous

Tenungan tu ada makna.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tenung makrifat …

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang jadi dosa tu kan,, tidak ada satu perempuan yang kelihatan duduk di baris depan. Hahaha.. Lelaki tua pulak ..

Jangan antara peserta ada pulak terselit dua tiga orang pondan sudah lah ..

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini bukan pertandingan Ratu Cantik. Miss World pun jarak antara peserta dengan penonton tidak lah sedekat itu.

Ini macam body check je..

Anonymous
Guest
Anonymous

mestilah. Melancong amat meletihkan…body pun nak kena servis. Ganti minyak hitam dan servis spark plug

dns
Guest
dns

Tak lama lagi melaka hancur ditelan bumi…

Anonymous
Guest
Anonymous

amin

Anonymous
Guest
Anonymous

Cuba perhati betul-betul mata dia dok tengok Ratu Mongolia. Mungkin ada iras mendiang Altantuya.

tatang ka
Guest
tatang ka

Hahaha kah kah kah

tatang ka
Guest
tatang ka

Hahaha kah kah kah

Anonymous
Guest
Anonymous

Rezeki Budin.. dapat creet sekali pun.. jadilah.. inilah kerja lelaki2 boyot dlm UMNO setelah penat lelah merembat harta2 rakyat dan projek2 kerajaan.

Takkan la nak jimat2 simpan duit guna dlm kubur dan hari kiamat pulak??

Anonymous
Guest
Anonymous

jangan persendakan perkara menjurus maksiat..seolah anda restu perbuatan mereka

tobatlah saudara

Anonymous
Guest
Anonymous

sektor perlencongan yang terbaru. Tak lama lagi banyaklah rumah rumah urut tumbuh macam cendawan selepas hujan.
Sambil melancong sambil melencong..