PESANAN BALIK UMRAH

Setelah kira-kira tiga jam Najib Razak memuatnaik pesanan seperti di bawah ini di laman Facebook miliknya, beliau cuma mendapat 2,022 “likes” saja daripada pengikutnya yang berjumlah lebih 2.9 juta orang.
Komen yang diperolehinya pula lebih 400, tetapi apa kandungan sebahagian besar daripadanya, alahai….silalah baca sendiri di Facebook beliau itu.
Semakin kesian dengan Perdana Menteriku ini….(SH 07/01/2016).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:37 pm

29
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousNordinabilaHUnknownmustapa m said Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Dy cakap tu betol la…bajet orang lain dikurangkan…. tambah bajet dy dengan tong drum….

Anonymous
Guest
Anonymous

Kan dah kena. Krisis keyakinan yang sungguh nyata. Yang diam membisu mungkin dalam hati berkata…" Malas nak layan"!!!!!!!

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Siapa makan cili dia rasa pedas jgn jadi ketam suruh anak berjalan lurus tapi ibunya jln bengkok rakyat nak nasihatkan pm tengoklah diri sendiri adakah aku ni betul n jujur nak nasihat org lain pula ingatlah kita ada 2 mata nak tengok rakyat tetapi 30juta rakyat akan tengok perangai n tingkahlaku dia yg setuju dgn dia ialah ketua bahagian umno je n keroni2nya

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Siapa makan cili dia rasa pedas jgn jadi ketam suruh anak berjalan lurus tapi ibunya jln bengkok rakyat nak nasihatkan pm tengoklah diri sendiri adakah aku ni betul n jujur nak nasihat org lain pula ingatlah kita ada 2 mata nak tengok rakyat tetapi 30juta rakyat akan tengok perangai n tingkahlaku dia yg setuju dgn dia ialah ketua bahagian umno je n keroni2nya

Unknown
Guest
Unknown

Raja Petra kamaruddin penyokong no 1 nejib

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib dan para penyokongnya lebih baik pergi mampus sajalah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kawan baik Hj Hadi dengan orang-orang PAS.
Kalau Hj Hadi ke sana, boleh lepak-lepak dengan Raja Putar Ikansardin

Anonymous
Guest
Anonymous

Hit HK first, Dubai Second, jolly and merry good followed by closing in Mecca for a spin.

To say kesian is a total understatement! To curse rather than kesian befitting all spins!

Anonymous
Guest
Anonymous

like good jee…..suci jee
dalam hati ALLAH saja maha mengetahui

smg ALLAH laknat golongan munafik hihgga ke lobang kubor

Anonymous
Guest
Anonymous

Patutnya Najib ceritalah dulu belanja bini ke HK brp habis? Sambung ke dubai berapa pulak kos? Finishing pura2 beriman kat mekah madinah pulak brapa dah keluar belanja. Barulah berhemah. Kat kau laki bini je taktau brp juta belanja sekali jalan. Guna flight baru tak caj lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sekarang telah terbukti siapa penyangak bangsa, siapa jemuan, siapa bangang dan siapa bangsat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Syarikat kecil yang bermodal RM2 pun boleh cari product dan boleh buat untung.
1MDB modal berbilion hutang bermilion milion. Kerajan dan rakyat pula menjadi guarantor. Apa productnya? Melainkan hutang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hongkong pegi ambik duit dah cuci. Masuk dubai shopping. Buat umrah cuci diri. Teknik pharaoh moden.
Najib dgn Anwar sama je.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 8 jan 0945, setuju sangat pendapat awak.Product syarikat utang bebilion-bilion ini harap asset negara semata-mata.

Anonymous
Guest
Anonymous

Palestin kini jadi tanah milik Yahudi Israel sbb mula2 dulu org palestin byak jual tanah kpd org yahudi. Org2 yahudi yg duduk Palestin sng menolong tentera israel dlm penaklukan 1948.
Melayu akan jadi spt tu. Nsjib mulajual tanah kpd cina.

Anonymous
Guest
Anonymous

Itulah amanat yang ditinggalkan oleh aruah bapa dia dulu kot supaya menambahkan legasi keluarga mereka

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau pesanan balik Umrah bukan macam itu..

Tetapi lebih kurang macam ini… Mari lah kita sama-sama ' berdoa ' supaya penyanggak yang masukkan duit dalam akaun nya sendiri di hukum sebagai pembalasan. Sesungguhnya, Allah itu Maha Adil.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mempegurusikan mesyuarat kabinet semata-mata mengenai perbelanjaan. Perbelanjaan apa sekiranya rakyat yang keluar duit dan kena cukai?

Bila bab rakyat, tidak boleh berbelanja berlebih-lebihan.. Atau apakah Najib memberitahu Menteri Kabinet jika belanja untuk rakyat RM 3 billion jangan lah berlebih-lebih ambik RM 2.6 billion untuk diri sendiri.

Lebih baik Najib bermesyuarat macamana nak pulih ekonomi ..

Anonymous
Guest
Anonymous

Nak pulihkan ekonomi pendekat najib dengan menjual semua tanah negara untuk tutup hutang 1MDB.
Product 1MDB hanyalah hutang yang bertimbun timbun.Duit pinjaman lesap entah kemana. Anak bini dan anak tiri telah bergelar jutawan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Lain kali Najib, jangan lah susah-susah dan buang masa buat mesyuarat. Kalau buat juga mesyuarat, jangan lah nak berpesan-pesan sebab tak ada kena mengena dengan kehidupan rakyat. ( tidak ada kesan pun )

Anonymous
Guest
Anonymous

Sesungguhnya pemboros-pemboros itu adalah saudara-saudara setan dan setan itu adalah sangat ingkar kepada Tuhannya.

ramai saudara mara syaiton

Anonymous
Guest
Anonymous

Tengoklah apa yang terjadi di negeri kelahirannya di Pahang.
Cameron Highland dijajahi Bangla yang meneroka tanah sesuka hati tanpa apa apa tindakan.
Akibatnya, Pahang terkena sumpahan alam. Mala petaka dah turun. Tanah runtuh. Banjir mengganas. Penempatan hanyut sekelip mata saja.
Apa dah terjadi di bumi Pahang lagi? Bukit bukau habis digondolkan. Balak tak kita pokok tua atau muda habis ditebang. Tanah merah diangkut, batu batan dihancurkan quarry. Terbaru sungai dan laut menjadi merah menyala.
Tunggulah sikit hari lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pesanan ini bermaksud… Ikut aku cakap Jgn ikut apa Yg aku buat… Bro 22.24 Cermin pun tak sudi…

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib….. Cermin muka tu dulu.
Nak muntah nasihat ko

mustapa m said
Guest
mustapa m said

Pepatah Melayu: seperti ketam nak mengajar anaknya berjalan betul. Renung-renungkanlah…., wahai yang setia.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bapak borek anak rintik. Dlm filem 3 Abdul pun.. P Ramlee dah highlight perangai 2 PM kita yg menjual harta2 negara. Clichenya jelas.

Kini keturunan kelima2 PM kita ni pun 2×5 saja.. cuma x dihebahkan dan belum jadi PM..yg jadi baru Najib..

Tengok gaya pun.. sama dgn bapak2nya jugak..

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak payah berpesan dan menasihati orang lain supaya berjimat dan bijak berbelanjalah. Cermin cermin muka tu sendiri. Tengok rata ker tidak.
Tanah air sendiri pun sanggup jual.

Anonymous
Guest
Anonymous

Siapa yg selama ini menjual tanah air sendiri untuk membayar balik RM42 bilion hutang peribadi???Bukankah kau sendiri Najib yg menjadi toyol negara selama ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ramai yg muntah membacanya…