TAK PERLU KATA APA-APA

Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:37 pm

42
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
tatang kaAnonymousAl-Ahmad Othmanbat8Hadi Abdullah Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
tatang ka
Guest
tatang ka

Nampaknya macam terlampau banyak sudah penasihat agama di Malaysia ni. Penasihat ekonomi pula yang tiada.

tatang ka
Guest
tatang ka

Nampaknya macam terlampau banyak sudah penasihat agama di Malaysia ni. Penasihat ekonomi pula yang tiada.

Anonymous
Guest
Anonymous

HARAP SHAHBUDIN DAH INSAF DAN MENGGUNAKAN AKAL YANG
WARAS DALAM MENILAI. JANGANLAH DI SALAHKAN MANA-MANA PIHAK TANPA BUKTI

tatang ka
Guest
tatang ka

Nah kaki bodek sdah muncul

tatang ka
Guest
tatang ka

Nah kaki bodek sdah muncul

Anonymous
Guest
Anonymous

TAHALUF TAAWUN ke apa ke.. semua nya memberi satu makna yang sama,

SEDONDON.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kerjasama tu dalam bab membalak dan membahagi-bahagikan rampasan perang, bersama-sama mempertahankan penyelewengan….itulah maksudnya.

tatang ka
Guest
tatang ka

Ha ha ha. Tepat sekali bro

tatang ka
Guest
tatang ka

Ha ha ha. Tepat sekali bro

Anonymous
Guest
Anonymous

PM = Pak Maun
Pak Maun memang takut bini dia yg gemok gedempol tu
Tak malu takut bini..hehe

tatang ka
Guest
tatang ka

He he he. Tepat sekali bro.

tatang ka
Guest
tatang ka

He he he. Tepat sekali bro.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dulu amanat Hadi sebut boleh jadi KAFIR kalau kerjasama dan meyokong UMNO BN yang menolak Al Quran dan berpelembagaan penjajah. Lepas tu PAS kerjasama dengan DAP yang memang tidak bersandarkan alquran serta PKR yang lebih kpd sekular. Hadi kata boleh atas nama TAHALUF SIYASI. Sekarang PAS dan Hadi cakap TAHALUF ni dah tak boleh dengan DAP. Hadi dan Dewan Ulama PAS kini popularkan pula istilah TAAWUN untuk halalkan kerjasama dengan UMNO BN yang masih kekalkan perlembagaan yang sama. Kenapa sekrang PAS dan Hadi baru jumpa istilah TAAWUN ni? Kenapa tidak dulu lagi?. Besok besok PAS dan Hadi tak mustahil akan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Hu hu hu..lambat laun TAAWUN akan jadi Ta'un (cirit birit). Kalau baik sikit boleh jadi soun. Hadi tak ubah macam Pak Maun dlm cerita P Ramlee jer aku tengok. Betul tak wahai saudagar minyak unta?. Harap harap jangan dia sampai jadi firaun nanti!

tatang ka
Guest
tatang ka

Kah kah kah. Tepat sekali bro.

tatang ka
Guest
tatang ka

Kah kah kah. Tepat sekali bro.

Al-Ahmad Othman
Guest
Al-Ahmad Othman

Di bawah kepimpinan Almarhum TGNA & Almarhum Ust.Fadzil Nor PAS dilihat jitu dan berwibawa seolah-olah mereka bakal menggantikan UMNO. 2-Ikon ini dihormati kawan dan lawan. Namun semua itu hilang sekelip mata..Allah ta'ala lebih mengetahui dengan melambatkan kemenangan mereka,(agar rakyat berfikir). Gara2 sikap segelintir kelompok yg menggelarkan diri mereka ulamak/ustaz sewenang-wenangnya mereka menghina,mencaci, maki hamun,melebel dgn pelbagai gelaran kumpulan yg berbeza pendapat,mereka mudah mengeluarkan perumpamaan hodoh, seolah-olah tiada jalan keluar lagi untuk menyelesaikan masalah dalaman(di sini rakyat tertanya-tanya Adakah ini adab & akhlak sebuah Jamaah ISLAM??)..melihat peranan mereka di Parlimen seolah-olah hanya untuk cukupkan SYARAT sahaja. Rasa nak ponteng kami ponteng,rasa… Read more »

Al-Ahmad Othman
Guest
Al-Ahmad Othman

Di bawah kepimpinan Almarhum TGNA & Almarhum Ust.Fadzil Nor PAS dilihat jitu dan berwibawa seolah-olah mereka bakal menggantikan UMNO. 2-Ikon ini dihormati kawan dan lawan. Namun semua itu hilang sekelip mata..Allah ta'ala lebih mengetahui dengan melambatkan kemenangan mereka,(agar rakyat berfikir). Gara2 sikap segelintir kelompok yg menggelarkan diri mereka ulamak/ustaz sewenang-wenangnya mereka menghina,mencaci, maki hamun,melebel dgn pelbagai gelaran kumpulan yg berbeza pendapat,mereka mudah mengeluarkan perumpamaan hodoh, seolah-olah tiada jalan keluar lagi untuk menyelesaikan masalah dalaman(di sini rakyat tertanya-tanya Adakah ini adab & akhlak sebuah Jamaah ISLAM??)..melihat peranan mereka di Parlimen seolah-olah hanya untuk cukupkan SYARAT sahaja. Rasa nak ponteng kami ponteng,rasa… Read more »

bat8
Guest
bat8

PAS tak perlupun masuk BN. Cukup UMNO sahaja masuk BN. Perlaksanaan taawun ni nanti samalah seperti PAS masuk BN….Macamana tu?

Keuntungan politik bagi UMNO dalam BN jauh melebihi dari keuntungan bertaawun dengan PAS. Jadi dalam melaksanakan taawun dgn PAS, UMNO akan bertaawun dengan mengambil kira kepentingan UMNO dalam BN.

Jadi secara tak langsung serupalah seperti PAS menyertai BN kerana kepentingan BN juga diambilkira oleh UMNO dalam bertaawun dgn PAS.

Anonymous
Guest
Anonymous

Lepas ni taawun pas diganti pula dgn so'un. Boleh buat masak lodeh. Selepas pas dan umno sama sama terlondeh dlm pru14 nanti

tatang ka
Guest
tatang ka

Yes bro tepat sekali

tatang ka
Guest
tatang ka

Yes bro tepat sekali

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan percaya dengan ulamak PAS lagi.

Yang bagus nya, ada orang PAS menulis beri sedikit ruang kepada pemimpin untuk buat keputusan dan samakan tindakan Hj Hadi dengan Fadzil Noor. Lagi bagus sama kan kisah teladan Nabi saw tanpa mengambil-kira peribadi pemimpin PAS sekarang dan faktor-faktor dengan siapa dia berkerjasama. Adakah Fadzil Nor berdolak-dalih dan merahsiakan pertemuan nya begitu lama berjumpa Anwar. Adakah Fadzil Nor membantu Anwar kerana politik ?

Masa UMNO lemah lah PAS ambil peluang untuk mendekati UMNO sedangkan PAS pun tidak sekuat mana sekarang ini. Mengapa tak tunggu PAS kuat baru tarbiyahkan UMNO ?

Anonymous
Guest
Anonymous

Sebenarnya ke mana-mana PAS pergi dan apa-apa yang PAS buat, PAS tetap parti cabohcai. Bergabung atau tidak dengan UMNO, PAS parti pariah. Begitu juga ketika bersama PR, PAS parti menempek.

Bagi lah 8 jawatan menteri atau 2, 3 negeri PAS tadbir… PAS tak buat apa-apa selain mulut menyebut Islam, Islam, Islam.

Anonymous
Guest
Anonymous

kan dah cakap Pas ni cume pandai u-turn je,…kekekekek

Hadi Abdullah
Guest
Hadi Abdullah

jgn terlalu yakin dgn kerjasama politik ini.nama pun politik.faham2 je wahai UMNO.ukur kekuatan sendiri..betulkan keadaan dalaman..prihatin keluhan di luar tu.kaji balik majoriti kemenangan yg nyawa nyawa ikan..kemenangan yg 1000 ke bawah maupun 2000 ke bawah.kaji kerusi umno yg diwakilkan kepada parti mic mca dan gerakan yg confirm pupus pru14 nanti.yg penting jgn syok sendiri dan masih liat utk pandang ke bawah.yg teramat penting parti penting atau individu dlm parti penting….ahmad maslan perlu berubah memberi penerangan kepada mula mendengar penerangan.

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Sebenarnya kita keliru dgn pemimpin pas ni setiap pemimpin nak tunjuk pandai cakap ikut suka hati je akhirnya ahli bercelaru dan bosan yg rugi pas itu sendiri cuba lihat kenapa pas dapat perintah terengganu dan kedah satu penggal je kerana pemimpin pas tak pernah bersatu hati dan tamak dengan kuasa fiki2kanlah

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Sebenarnya kita keliru dgn pemimpin pas ni setiap pemimpin nak tunjuk pandai cakap ikut suka hati je akhirnya ahli bercelaru dan bosan yg rugi pas itu sendiri cuba lihat kenapa pas dapat perintah terengganu dan kedah satu penggal je kerana pemimpin pas tak pernah bersatu hati dan tamak dengan kuasa fiki2kanlah

Anonymous
Guest
Anonymous

Sendiri tanya sendiri jawab..hmm

Anonymous
Guest
Anonymous

Tiada kawan yg kekal dan tiada lawan yang kekal.

Kawan boleh jadi lawan dan sebaliknya lawan boleh jadi kawan.

Untuk apa berkawan dengan kawan sedia ada kalau kawan tadi cakap tidak serupa bikin.

Meskipun sudah berkerat rotan dan berpatah arang, namun persepsi hidung tidak mancung…yang mahu dielakkan… mudah difahami alasannya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dalam politik Islam tidak ada ungkapan 'Tiada kawan yg kekal dan tiada lawan yang kekal.' Yang Islam tekan kan ialah Amanah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Amanah dimulut tidak pada perbuatan adalah apa yang OmPuteh panggil munafiq.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pas Dan umno ada perbezaan ke??masing2 pergunakan agama demi peribadi….puih

E AH
Guest
E AH

Sandiwara. Dua-dua mahir sandiwara. Dua-dua mahir U Turn. Sama padan. Yang tak padannya, mereka tiada tempat dalam pemerintahan. Tunggu PRU14 kita didik mereka cara politik bersih dan berhemah. Negara ini bukan milik lebai atau maharaja. Ia milik Tuhan

Anonymous
Guest
Anonymous

Kah kah kah kah…ini dinamakan PUTARJAYA….PUTAR -PUTAR DENGAN JAYANYA….BUKANNYA BERJAYA KE PUTRAJAYA

Anonymous
Guest
Anonymous

Ingin bertanya kepada macai @ paschai, apakah ulama dan ostad hanya mampu membawa haluan islam setakat uturn label-melabel menjadi penasihat diputarjaya, apakah mereka ini tidak mampu memartabatkan islam di tampuk kuasa Putrajaya?Lu pikir sendiri la ostad.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pegangan PAS kononnya tidak akan bersatu dengan UMNO Baru memang boleh diterima kerana kalau parti itu duduk dalam Barisan Nasional, lojiknya parti itu akan pupus secara mendadak. Ramai ahli parti lompat ke parti lain, yang tetap kekal hanya orang yang berstatus baruah saja. Selain dari itu, parti PAS boleh bergerak bebas tanpa sebarang ikatan dengan UMNO Baru malah dengan suka rela mereka berperanan sebagai parti pengacau dalam block pembangkang bagi mempertahankan kewibawaan pemimpin UMNO Baru yang tercalar dengan jenayah. Biar pun ahli parti akan mempertikaikan tindakan itu, pemimpin tertinggi parti itu akan keluarkan hadis nabi, firman tuhan bagi merealisasi matlamat… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Teori yang cukup mudah. PAS memang tidak akan bergabung dengan UMNO sekarang. PAS hanya akan bergabung apabila menang kerusi DUN atau Parlimen. Ini akan berlaku apabila sesuatu Parti tidak cukup majoriti untuk membentuk kerajaan. Kes seumpama ini hampir berlaku di Perak dan Selangor selepas pilihanraya 2008. Jadi di sini PAS akan mengambil kesempatan untuk bergabung dengan UMNO sekiranya di tawarkan jawatan MB atau Menteri. PAS sanggup ketepikan rakan PR yang lain ketika 2008 semata untuk membentuk kerajaan dengan UMNO ketika itu. Namun ALLAH maha mengetahui segalanya. Tunggu PRU14 nanti, kaedah yang sama akan digunakan. JIka Bergabung sekarang tiada nilainya bagi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Strategik PAS bergabung untuk membentuk Kerajaan tidak membawa PAS ke mana-mana. Jauh dari tujuan PAS sebagai Parti Islam kerana dalam banyak perkara PAS kena berunding dengan UMNO dan UMNO kena jaga hati MCA MIC.

Di Terengganu dan Kedah pun PAS tidak membawa apa-apa kesan pada rakyat dan negeri.

Anonymous
Guest
Anonymous

Setuju dgn Anon 17:38,
2008 TGNA masih ada, rancangan UG gagal. PRU14 nanti… yg ada ialah Din Ayam "pakar" strategi PAS. PR nampak gaya bakal dikhianati oleh Ulama U-turn. Serban yg dipakai belum tentu menjanjikan kejujuran…

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS cuma kata tidak akan masuk BN. Itu kami semua sudah sedia maklum. Sekarang ni pun PAS sudah ada kerjasama dengan PKR untuk kerajaan negeri Selangor.

Jadi kerjasama sama ada untuk politik atau pilihanraya masih boleh terjalin walaupun PAS tidak masuk BN.

Putar-putar sampai belit. Bila dah belit dia cuba putar balik. Alahai, kalau dah terbelit biarkan sahaja. Tidak payah nak putar balik pulak !!

Anonymous
Guest
Anonymous

Ish ish ish. Ini la politik Melayu. Sat cakap kot nu.. Sat cakap kot ni