FAKTA ATAU AUTA?

Inikah sebenarnya hakikat mengenai 1MDB?
Selain itu benarkah harga 60 peratus Bandar Malaysia yang dijual kepada konsortium China dengan Kerajaan Negeri Johor adalah sebanyak RM5.279 bilion sahaja dan bukannya RM7.41 bilion sebagaimana yang diumumkan sebelum ini?
Kenyataan yang dipetik daripada HKExnews ini sudah pun tersebar luas dalam pelbagai perkongsian media sejak malam tadi lagi.
Kenapa tiba-tiba ada perbezaan angka? Kalau 60 peratus yang dijual itu hanya bernilai RM5.279 bilion, bermakna nilai keseluruhan Bandar Malaysia juga bukanlah RM12.35 bilion sebagaimana yang diumumkan oleh 1MDB?
Apakah makna semua ini? (SH 04/01/2016).
Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 1:37 pm

23
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
DapatgajibukanpengorbananAnonymousHadi AbdullahRizwangiorgio Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

MOF tak mahu komen ka. Mr. Arul sibuk jual harta 1MDB. Bunyi sedap pelan rasionalisasi!!! Maka Bank Negara pun catit ianya satu pelaburan asing masuk dalam kalender 2015/16.

Anonymous
Guest
Anonymous

Lelong..lelong..lelong..murah-murah..macam-macam bangsa ada..melayu ada..cina ada..india ada..jawa ada..bugis ada..tada mahal..lima rial..lima rial..woke blag..ini last punya hargs..kasi angkat satu kali borong..pat rial..pat rial..paria..

Hadi Abdullah
Guest
Hadi Abdullah

harap sgt pihak 1mdb boleh memperjelaskan isu berbedaan nilaian di atas.jgn dibiarkan viral dan tiba2 keluar kenyataan konspirasi…komplot memburukkan 1mdb dll.cuba jelaskan secara profesional dan dlm lingkungan kenyataan sebuah koperat yg mempunyai tanggungjawap kepada pemegang sahamnya…1mdb adalah entiti yg pemegang sahamnya adalah rakyat malaysia.so mr arul plz explainwhats going on.

Anonymous
Guest
Anonymous

And today LKS has CLEARLY DECLARED DAP's intention! UMNO & BN are still in DEAD slumber!!!

Melayu-Muslim rela jadi sochai???

Lets give all support to GKCM's effort.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sochai mulia dr bangsat beb

Anonymous
Guest
Anonymous

Sudah tua nak mampus tak payah kerjalah uncle lim. Angkat pencen sajalah. Duduk rumah main majong dgn nyonya.

Rizwan
Guest
Rizwan

angka 2 cukup synonim dengan rakyat malaysia…

Anonymous
Guest
Anonymous

Cerita figer yang betul dalam jual beli tanah pun satu problem juga dengan adanya GST ini,Kedua-dua pihak kena tibai lagi tinggi lagi lebeh GST?kut.Lawan dot kencing untuk mengawal kebimbangan.

giorgio
Guest
giorgio

Kalaulah terdesak maka semua Akan dijual dengan harga diskaun, nasib baik kerajaan sultan Johor beli, ini dikatakan semasa kamu sakit, saya ambil nyawamu… Kakaka

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Wahai nujum pak belalang apalah nasib rakyat malayusia menang sorak kampong tergadai he he he jgn lupa sokong umno dan bn

jamil
Guest
jamil

Nanti Arul Kanda akan bagi tahu 5.279 bilion tu bahagian China. Baki selebihnya dibayar olih Jcorp

Anonymous
Guest
Anonymous

Dalam menipu pun menipu juga.

Dalam buat umrah, macam itu juga.

Ini lah nama nya cara professional. Jangan campur adukkan PM dengan Tetamu Allah.

Anonymous
Guest
Anonymous

'Saya akan minta peguam saya menghantar notis kepada HKExnews supaya memohon maaf dan menarik balik kenyataan tersebut dalam tempuh dua minggu. Dan mendapatkan penjelasan samada HKExnews akan menguna Akta Speech sekiranya HKExnews akan di dakwa.' – Ah Jib

Anonymous
Guest
Anonymous

Aduhai malang Pak Kaduk
Ayamnya menang kampung tergadai

abrarmujahideen
Guest
abrarmujahideen

Rakyat da lali kena kelentong oleh pemimpin sendiri…hahahahahah..bahasa lama di gelar GOYIM..pui

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia bayar zakat

Anonymous
Guest
Anonymous

lg 2bil cina tembam derma

abrarmujahideen
Guest
abrarmujahideen

Derma lagi la tu…….

Anonymous
Guest
Anonymous

Bawa bini dia pergi shopping

Anonymous
Guest
Anonymous

Aisehmen… Da kurang RM 2.131B tuuuuu… Apalah korang ni konsortium China + Johor turunkan harga pulak. Komisen tuuuu komisennnnnnnnnn…. Banyak tuuuu RM 2.131B oiiii… Nanti Mapudulung Kerewak Sontotbone labuhkan sauh baru korang tahu! Cepat mark-up balik harga oiiiii… Fulussss fulussssss dermaaaaa dermaaaaaaaaa ooooiiiii…..

Anonymous
Guest
Anonymous

I will never retreat. I will never surrender.
Nak retreat nak surrender buat apa.
Nun tanah kerajaan masih banyak lagi. Boleh beli murah murah dan jual dgn harga yg tinggi kat China, lndonesia dan Singapura.US pun boleh kalau nak.
Apa susah. Saya PM dan saya Menteri kewangan Malaysia.Saya juga presiden UMNO.
Saya berkuasa.

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang beza baki tu sbb tak bayar dengan duit.

Mungkin bayar pakai 'unit' atau pun China doll (bagi lagi ramai kat Malaysia).

Dapatgajibukanpengorbanan
Guest
Dapatgajibukanpengorbanan

Bila rakyat dah tanya baru nak bagi tahu akaun yg beza tu. Mereka ni semua asyik nak menyamun je. Asyik nak menipu je.