NAJIB MAKIN TAK POPULAR

Menurunnya populariti Najib Razak di hati rakyat sebenarnya bukan lagi sekadar andaian atau jangkaan semata-mata. Ia adalah realiti yang semakin nyata serta boleh dilihat di mana-mana.
Kekal berkuasa dan penyokongnya pula bangga kerana konon kepimpinannya masih mampu mengaut derma beribu-ribu juta, hakikatnya populariti beliau semakin ketara menurunnya.
Sebaliknya, bekas timbalannya Muhyiddin Yassin yang dipecat dan dihadapkan dengan macam-macam sekatan, tiba-tiba pula mendadak naik popularitinya.
Sempena dua cuti umum, Maulidur Rasul dan Krismas minggu ini, kedua-dua pemimpin tersebut masing-masing memuatnaik tulisan berkenaan hari kebesaran itu di laman Facebook dan lihatlah berapa ramai yang menunjukkan “like atau “suka” kepada mereka.
Untuk Maulidur Rasul, Najib memuatnaik tulisannya sejak Rabu dan sehingga petang Jumaat ini, jumlah “suka”  yang diperolehinya hanyalah sebanyak 3,990 sahaja manakala Muhyiddin yang memuatkan tulisannya sejak Khamis telah mengumpul  “suka”  sebanyak 29,852.
Untuk Krismas pula, Najib hanya mendapat “suka” sebanyak 904 sejak  memuatnaik ucapannya pada Khamis, sementara Muhyiddin dalam tempoh tidak sampai sejam telah memperolehi “suka”  sebanyak 2,620.
Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi pula mengumpul “suka”  yang jauh lebih mengecewakan. Tak sampai hati pula nak tulis jumlahnya dan lihatlah sendiri melalui gambar di bawah ini…hehehe.
Malah jika “suka”  yang diperolehi Najib dicampurkan dengan “suka” kepada Zahid Hamidi, ia masih lagi tidak mampu menandingi jumlah yang diperolehi oleh Muhyiddin.
Masihkah tidak mahu memahami isyarat ini? (SH 25/12/2015).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:36 pm

27
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousObat Tradisional Diabetes yang paling Ampuhmustapa m saidNordinabilaHFZL Resources Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Beribu yang datang ke majlis rumah terbuka sempena hari Natal.

Najib jangan pulak perasan yang rakyat hadir kerana ingin meraikan nya dengan dia.

Anonymous
Guest
Anonymous

Macam mana tak baik pun para pemimpin kerajaan hari ini, dan apa saja cukai dikenakan kpd orang2 kampung dan Felda, mereka tetap akan memilih mereka (umno/bn) pada PRU14 nanti.

Itulah keistimewaan yg dimilikki oleh orang2 kampung dan felda. Pilih dan sayang tak bertempat, membabi buta.

Obat Tradisional Diabetes yang paling Ampuh
Guest
Obat Tradisional Diabetes yang paling Ampuh

terima kasih banyak informasinya

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmglah Najib semakin kurang popular ttapi diorg masih lg dipercayai pak cik mak cik felda, pedalaman, mereka2 yg menonton tv3, rtm n begitu menjaga hati org sabah dan sarawak.. pru13 dlu pun wlupun 47% undi brbanding pmbangkang ttapi UMNO ttap memerintah. Tak mustahil pristiwa tu akan berulang. Mentaliti makcik pak cik felda n org2 yg tggl dikg msih sama. Khidupan mereka xtrjejas sbb xgunakan tol. Mereka percaya tol tu disebbkn pimpinan Tun dlu. Persoalannya apa yg mampu kita buat?

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan memandang hina kepada makcik-makcik felda. Rumah mereka sudah ada ASTRO, tidak lagi tertumnpu kepaa TV3. GST menjejaskan semua orang termasuk makcik-makcik felda sebab sekarang saham FGV sudah jatuh kepada rm1.t60 sen daripada rm5.00 semasa diapong dua tahun dulu. Jadi, awak jangan terlalu berharap makcik-makcik felds akan pangkah BN. Di Sarawak, saya memang fikir BN akan menang besar, bukan kerana mereka buta macam yang awak tuduh, tapi kerana karismatik Tok Nan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Belum tentu lagi..m

Anonymous
Guest
Anonymous

Dua ekor Tupai Yang Syiok Sendiri!!!
Sepandai pandai Tupai Melompat Jatuh Juga Akhirnya!!

Anonymous
Guest
Anonymous

The placards " I LOVE PM " must really still be in abundance and in very good condition…so I'd like to suggest that each and every available placards be RECYCLED and REUSED with added ummphhh…

ie. " I LOVE PM, tQ "

No No No No No its not I Love PM, tQ as in thank you… its to QUIT!!!!! That would be awesome to see a sea of I Love PM, tQ held up by millions!

Anonymous
Guest
Anonymous

The placards should say "Selamat Jalan Romeo & Juliet"

Anonymous
Guest
Anonymous

Majlis Tertinggi UMNO bukan tak sensitif, bukan tak tahu, bukan bisu, bukan tak boleh berfikir, bukan tuli, bukan tak faham bahasa, bukan tidur atau bukan tak mahu bertindak.
Mereka dah jalankan suruhan. Setia kepada kepimpinan. Walaupun tahu akar umbi tak berpuashati dan walaupun rakyat Malaysia dah semakin bertambah tak sokong UMNO tapi masih pertahankan kebenaran yang majal.

mustapa m said
Guest
mustapa m said

Masing-masing nak jaga kepentingan diri mereka. Kepentingan parti, agama, bangsa dan negara tolok tepi, tak penting. Itulah agaknya dalam kepala otak mereka.

mustapa m said
Guest
mustapa m said

Masing-masing nak jaga kepentingan diri mereka. Kepentingan parti, agama, bangsa dan negara tolok tepi, tak penting. Itulah agaknya dalam kepala otak mereka.

Anonymous
Guest
Anonymous

PM Dan TPM 2×5.sekor penipu sekor kepala gangster.WSJ belum disaman Dan dalang lahad datu masih belum diistihar.dua2 memang haramjadah.

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Moral ceritanya mudah je kalau seorg pemimpin tu dah rakyat tak suka undur sajelah jangan sampai diturunkan dlm pru 14 nanti

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Moral ceritanya mudah je kalau seorg pemimpin tu dah rakyat tak suka undur sajelah jangan sampai diturunkan dlm pru 14 nanti

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang masih sukakannya seramai yang datang ke PAU di PWTC tu sajalah.
Sebanyak itulah kekuatan najib dan seramai itu sajalah yang akan terus menyokongnya nanti berbanding dengan jumlah baju kuning yg berarak dan memberi isyarat awal kepadanya.
Mat Bangla lemau sepupu najib tu juga memasang angan angan yg cukup tinggi melangit untuk jadi PM.
Daripada Mat Bangla ni jadi PM lebih baik rakyat memilih Datuk M. Daud Kilau

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang datang ke PAU pun tak semestinya sukakan NAJIB sebab mereka telah dibawa 'makan angin' serta 'dbayar upah'.

Anonymous
Guest
Anonymous

Setujuuuuu

Anonymous
Guest
Anonymous

Apalah manifesto pasngok pru 14 nanti? Salah satu manifesto pasno ialah

1. Kita tidak mahu menang pilihanraya dan tidak mahu kyasa diputrajaya.

2. Kita tidak akan bangkang carcamabra umngok sebab kita akan tunjuk bangang dalam dewan sama ada berkecuali, diam tido atau monyeng makan sushi di jepung.

3. Parti dikapirkan amanat bukan lagi kapir sebab sudah memeluk ajaran barua pil kuda jebon.tiada beza dengan makian haramjadah kepada pelda…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kita tidak akan bentangkan sejadah dan serban untuk melelong putrajaya kpd Sultan Brunai, Donald Trump dan taukeh taukeh samada di Malaysia, Singapura dan luar negara

Anonymous
Guest
Anonymous

Ahli UMNO je 3 juta .. Berapa peratus je yang Najib dapat?
Belum kira Najib sebagai PM.

Bukan cakap besar lah .. jumlah Like dari ucapan yang saya dapat lebih separuh dari Friends FB saya.

Lebih baik lah Najib tutup FB dan gunalah RTM dan TV3 je.

Anonymous
Guest
Anonymous

Penyamun dan Pemaki-hamun
Berpakaian sedondon
Sehati sejiwa di hadapan penonton

Penyamun dah pandai berkhutbah
Mewar-warkan petikan sunnah
Pemaki-hamun bila pulak keluarkan fatwa?
Tentang 'kemakmuran' ekonomi negara…????

Dah bersatu,
Kenalah saling garu menggaru….
Bantu membantu menaikkan populariti
(Sambil mencuri…) hehehehehehe

FZL Resources
Guest
FZL Resources

Itu blom lg lihat pada komen2 ….PM bleh dihina ngan kata2 cacian , mampus, anjing, muntah dan sebagainya……

Dapatgajibukanpengorbanan
Guest
Dapatgajibukanpengorbanan

Dicadangkan public dan ngo berhimpun satu jam di depan pejabat peguam negara, sprm, bank negara, bukit aman dgn plakad merayu ketua agensi2 itu menunaikan tugas dgn jujur dan amanah serta tanpa rasa takut dan tunduk kpd tekanan dan ancaman dr mana pihak atau individu. Mereka tu semua dah tua dan hidup tak lama lagi, jadi berilah tumpuan kpd kehendak agama dan tanggungjawab jawatan yang dipegang.

Shahrun Nizam Bin Shahir
Guest
Shahrun Nizam Bin Shahir

Mengikut catatan sejarah yang ruh ibu sebutkan, zaman pentadbiran al-Marhum Tunku Abdul Rahman jadi PM pertama, YTM melepaskan jawatan secara terhormat sebaik melihat kepimpinannya dikritik hebat terutamanya selepas Peristiwa 13 Mei 1969.

YTM memberikan respon yang dikenang dan dihormati sebagai begitu 'gentlemen' apabila majoriti rakyat memaksanya meletakkan jawatan ketika itu.

Anonymous
Guest
Anonymous

….dan najib pulak sendiri mengaku gentleman dan magnanimous. phui

Sustainable Living Institute (SAVE)
Guest
Sustainable Living Institute (SAVE)

Najib berdalih mengatakan duit 2.6bilion itu untuk UMNO dan telah dibahagikan kapada UMNO. Kalau punca duit itu haram atau tidak disahkan bolehkah ia disalurkan kapada UMNO untuk menyambut Maulidul-Rasul di masjid2? Sekiranya digunakan walaupun sedikit kesucian masjid, Rasulullah, dan jemaah qariah tercemar.