LEBIH BAIK KU NAN LARANG SEKALI TUN M JANGAN PIJAK PWTC!!

Setiausaha Agung UMNO, Tengku Adnan Tengku Mansor berkata,  UMNO masih mempertimbangkan sama ada mahu menjemput atau tidak bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad menghadiri Perhimpunan Agung UMNO  (PAU 2015) tahun ini.
Sambil mengatakan perkara itu akan dibincangkan dalam masa terdekat, Tengku Adnan juga mengatakan, “secara peribadi, saya rasa mungkin Tun Mahathir tidak akan datang. Sejak kebelakangan ini beliau kerap menghentam parti.
“Apa-apa pun kita tunggulah…nak jemput atau tidak,” katanya lagi.
Soalnya, kenapa perlu nak dibincangkan lagi? Bukankah sudah tradisinya bekas-bekas pemimpin dijemput hadir?
Tidakkah Tun Mahathir bekas pemimpin kita yang banyak berjasa dan beliau berhak diberikan jemputan sebagai penghormatan kepadanya?
Apa yang mahu ditunggu lagi dan kemudian pandai-pandai  pula Tengku Adnan mengatakan Tun Mahathir mungkin tidak menghadirinya.
Sama ada hadir atau tidak, biarlah keputusan itu dibuat oleh Tun Mahathir dan bukan Tengku Adnan yang wajar membuat andaian awal mengenainya.
Tetapi begini sajalah – jika UMNO ingin mencipta satu lagi sejarah, sebagaimana sebelum ini telah mencipta sejarah baru dengan tidak membenarkan Muhyiddin Yassin merasmikan perhimpunan sayap-sayap, adalah lebih baik Tun Mahathir yang pernah menjadi Perdana Menteri dan Presiden UMNO selama 22 tahun, tidak dijemput sama sekali untuk menghadiri PAU 2015 kali ini.
Tidak cukup dengan itu, UMNO juga perlu mengeluarkan arahan rasmi agar Tun Mahathir tidak dibenarkan langsung menjejakkan kakinya ke kawasan sekitar Dewan Merdeka, PWTC sepanjang berlangsungnya perhimpunan itu antara 8 hingga 12 Disember.
Bahkan, semua pihak yang pernah mengkritik dan menghentam Najib juga jangan dijemput  dan dilarang sama menjejakkan ke PWTC.
Biarlah tahun ini mereka yang dalam kategori pembodek dan pengampu saja yang dijemput menghadirinya.
Baru PAU 2015 ini ada kelas!!
Tapi, jangan pula selepas ini Tengku Adnan buat pusingan U sekali lagi sepertimana tindakannya semalam berhubung mahu menjadikan PAU 2015 ini sebagai acara tertutup dan tidak dihadiri pihak media tetapi kemudian menafikan ada memberi kenyataan sebegitu. SH 26/11/2015).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:36 pm

34
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousOrang KampongMockingYourina idzharwak raden Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Mahatir bicarakan dia dulu kepala yg membuat kerosakkan kat Malaysia. Walaupun dah ditegur dulu lagi, tapi bodoh sombong.
Mesti pengagum Mahatir marah ni

Anonymous
Guest
Anonymous

Muka mcm kulit buaya,bila bercakap lidah mcm biawak…..Yang bodoh kaki tangan awam Putrajaya yang angkat dia…padan muka kta dapat MP tak cukup sekupang…..umno pun dah x de org lain tuu yg lantik jadi SUA…..makin rosak umno

Anonymous
Guest
Anonymous

ORANG YANG BERNAMA ROTI NAN INI BERAGAMA ISLAM TETAPI CAKAP BOHONG, ROTI NAN KATA "Sejak kebelakangan ini beliau kerap menghentam parti" SEMUA ORANG TAU BELIAU CUMA HENTAM NAJIB, NAJIB, NAJIB BUKAN UMNO. ORANG ISLAM CAKAP BOHONG.

MockingYou
Guest
MockingYou

R0ti Nan tu takkan nak cari "M"aut (dalam dunia politik je tau.)

Anonymous
Guest
Anonymous

Tarik kerakyatan tengku nan tu kerana menipu menggunakan gelaran tengku. Kalau dibiarkan dia akan menggunakan gelaran TUNKU pula. Halau dia keluar daripada bumi Malaysia ini

Anonymous
Guest
Anonymous

mmg terbaek kunan…bila masa plak tdm kritik parti…jilat la selagi ada nyawa….dh duk dlm liang nt jawab la soklan malaikat

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa Najib ngan Kunan heran? Next PRU14, SPR dan agensi2 gomen dah tolong cover pengiraan undi menang tetap memihak kpd BN.

BN tetap menang PRU14. Cakaplah macam taik pun. Semua rakyat bencikan BN.. BN tetap menang punya.. Duit sumer ni duit rakyat.. aku haper peduli..

Anonymous
Guest
Anonymous

aku sokong kamu……mereka ni lupa tengok rupa mereka sendiri….ada bedza tak sekarang dengan 10 thn lepas…dan 10thn akan dtg macam mana pulok….you cannok idop foraber….even radioactive have a life span..ada paham kaa?

Anonymous
Guest
Anonymous

Janganlah kutuk Ku Nan ..syian dia ..dia jaga boss dialah ..itu menunjukkan dia taat kepada presiden umno ..betullah cakap dia tu ..kalau boss dia cakap jangan jemput ..tak jemputlah ..kita org umno ni kena taat dengan perintah presiden parti ..dulu pun kita dah terima baik isu 'donation' …sekarang ni terimalah

wak raden
Guest
wak raden

sape suruh bg dia menang kt putrajaya???

Anonymous
Guest
Anonymous

umat melayu no otak……..x payah nak menyesal..laaa….jilat pa*t*t karabau lagi sodap

Anonymous
Guest
Anonymous

Teuku oh Teuku, boleh jadi roommate Jibgor kat Sg Buloh nanti.

Anonymous
Guest
Anonymous

ooohhhh…tu sudah mesti..mana boleh pisahkan lidah dari jubb bore….obedient ass licker

Anonymous
Guest
Anonymous

Seburuk-buruk Anwar dia masih di angkat sebagai pemimpin.
Sehina-hina Tun Mahathir, di bangsatkan oleh Najib dan UMNO.

Anonymous
Guest
Anonymous

Setuju Mahatir memang bangsat, yg bela hantu raya bernama Najib dia lah,
Hantu Raya dah lawan tuan di balik

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Kita jangan lawan ku nan kata2nya semua betul dan umno ni memang begitu buatlah jasa dan baik macam mana pun tapi kalau lawan president ia akan dikutuk habis habisan bahkan dianggap musuh pula hailah umno buruk prrangaila tu

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Kita jangan lawan ku nan kata2nya semua betul dan umno ni memang begitu buatlah jasa dan baik macam mana pun tapi kalau lawan president ia akan dikutuk habis habisan bahkan dianggap musuh pula hailah umno buruk prrangaila tu

Anonymous
Guest
Anonymous

Tungku ohhh Tungku kau dah ikat barut ker belum. Perut kau dah buncit. Buncit kau dah menonjol. Dah berapa million kau telan duit rakyat?

Tok Perak
Guest
Tok Perak

Ramai lagi pemimpin umno yang sekandang dengan ku nan ni. Cakap tak boleh pakai lagi. "Brain Damage". Berkubur parti kerana puak-puak ini.. Parti dah hampir " bernafas dalam lumpur", masih nak "gah" lagi. UMNO hari ini dah jadi…

United
Malays under
Najib's
Order

Anonymous
Guest
Anonymous

inilah yg di katakan LEBIH SUDU DARI KUAH.semalam di kata nak buat tertutup dari liputan media hari ni dah lain pulak.Apakah sua umno ini dah hilang akal atau dah tak waras hanya terpandang dan terbayang muka najib je siang dan malam tanpa peduli dgn ahli yg di warwarkan lebih 3 juta menyokong najib.kalau 3juta hli umno menyokong penuh najib buat apa nak takut dan buat apa peduli tentang lapuran media dan inilah masanya nak buktikan pada tun m bahawa 99% ahli umno menyokong dan berdiri teguh di belakang najib.inilah masanya nak kantoikan pengkritik najib yg selama ini kata ahli umno… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Adnan hanya menjalankan tugas. Mana-mana SU akan buat kerja bodoh semata-mata untuk bos nya. Bos tenggelam dengan dia-dia sekali tenggelam.

Jika Adnan menjalankan tugas, MT dan pemimpin UMNO yang lain menjalankan tanggung-jawab kepada parti.

Jadi antara Adnan dan MT-MT, yang perlu bijak dan di persalahkan ialah MT-MT dan pemimpin UMNO kerana pengecut.

Kita tidak marah Polis sebab Polis menjalankan tugas menahan individun atas sebab politik sebab yang bertanggung-jawab ialah PM dan Menteri Dalam Negeri. Rafizi tidak salahkan Salleh Taukeh Lembu sebab Salleh hanya menjalankan tugas sebagai Penjaga Lembu. Yang salah ialah Najib kerana dia yang bertanggung-jawab.

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib sekarang kau pula yang jaga lembu

Orang Kampong
Guest
Orang Kampong

Saya terlalu amat amat amat 2.6bil kali…setuju jika tun tsmy dsa serta isteri mereja mekepaj di kuar dewan bersila dgn ahli umno yg marhein..yg ada kelas dok dlm dewan..punah umno le ni kesan najib…najib itu umno umno itu najib..wandeebee dan jholoh…

Orang Kampong
Guest
Orang Kampong

Saya terlalu amat amat amat 2.6bil kali…setuju jika tun tsmy dsa serta isteri mereja mekepaj di kuar dewan bersila dgn ahli umno yg marhein..yg ada kelas dok dlm dewan..punah umno le ni kesan najib…najib itu umno umno itu najib..wandeebee dan jholoh…

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul-betul macam lembu kena cucuk hidung.Inilah kaki tangan yang akan membawa kemusnahan dan tersungkurnya parti pada pru ke14.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak jemput pun tak apa sebab sebagai ahli biasa Tun boleh hadir. Kalau tak bagi Tun pijak PWTC kena lah ambil perintah mahkamah. UMNO pun pasal besuk PAU, malam pun boleh dapat perintah mahkamah.

Kenapa tak pecat keahlian Tun sekiranya benar Tun mengkritik parti ?

lufang
Guest
lufang

Wa ingat kalau itu Tun M datang ,tapi tatak masuk dewan ,duduk sama ahli biasa ,tengok itu screen besar lagi manyak umm maa aa.

Itu Najib lagi kepala pening maa aa .

Anonymous
Guest
Anonymous

Lufang.. kalo geng 7 tu mai.. dok kat luaq.. Najib bukan pening meh.. tobat dia lari balik punyer..

Bayangkan Tun, Muhyiddin, Shapei dtg dok bersila laki bini kat luaq.. bikin bingit ahli2 taik UMNO buat2 nangis ayaq mata buaya..

Anonymous
Guest
Anonymous

Terus terang gua laki-bini bukan penyokong kuat Tun Mahathir.

Satu hari, bini gua sendiri cakap yang dia sangat-sangat simpati dengan Tun Mahathir.

06 42
Bila lu cakap bayangkan Tun laki-bini dok bersila.. bergenang air mata kasih pada Tun dan Hasmah.

Gua tak sanggup tenguk……

Anonymous
Guest
Anonymous

Sejak bila pula si Adnan ni kataTun mengkritik parti seingat aku Tun tidak pernah mengkritik parti kalau kritik Najib tu adalah…..

Anonymous
Guest
Anonymous

Adnan ni Ular Sawa UMNO. Dia bukannya reti bahasa pun. Pembodek besar tu. Dahlah rupa dia buruk perangai dia lebih buruk lagi

Labu8455
Guest
Labu8455

Bila masa Tun "hentam" UMNO ? Yg betul hentam Najib dan penjilat tegar tu adalah tapi bukan nya Tun hentam UMNO

rina idzhar
Guest
rina idzhar

Sokong 1000%. Dia nk tanam persepsi kt ahli umno. Ckp Tun hentam umno nk bg org umno marah kt Tun. Kunang2²

Anonymous
Guest
Anonymous

Ibarat buat kenduri di kampung x jemput imam…..ni umno najib yg punya.