SELEPAS MUHYIDDIN DIPECAT, MAKIN MEMBESARKAH PROTES KETUA2 CAWANGAN?

Mula-mula 13 di Teluk Kemang, kemudian 10 di Sepang, selepas itu 34 melibatkan lima negeri di mana mereka berkumpul di Port Dickson dan pada 27 November nanti, jumlahnya dijangka meningkat kepada 200 pula.
Itulah perkembangan yang dapat dilihat setakat ini mengenai jumlah Ketua-Ketua Cawangan yang terus berani untuk mendesak Najib Razak agar berundur daripada jawatannya demi untuk memudahkan UMNO memenangi pilihanraya akan datang.
Perjumpaan Ketua-Ketua Cawangan pada 27 November nanti yang masih dirahsiakan tempatnya, tentu saja menarik kerana ia berlaku selepas mesyuarat MT  di Bangunan Parlimen esok (24 November)  yang dijangka memutuskan pemecatan atau penggantungan dua pemimpin kanan UMNO iaitu Muhyiddin Yassin dan Shafie Apdal.
Apakah selepas Muhyiddin dan Shafie dikenakan tindakan yang semata-mata kerana menegur untuk kebaikan, jumlah Ketua Cawangan yang berani tampil itu akan terus bertambah lagi?
Tidak mungkinkah daripada 191 bahagian UMNO di seluruh negara,  terdapat sekurang-kurangnya 10 atau 15 Ketua Cawangan di setiap bahagian yang berani dan sanggup berbuat demikian selepas 24 November nanti?
Jika begitu, apakah selepas 200 Ketua Cawangan dijangka bersolidariti pada 27 November nanti, jumlahnya seterusnya boleh mencapai sehingga 2000 atau 3000 orang?
Dari segi logik, memanglah daripada kira-kira 21 ribu Cawangan UMNO yang ada keseluruhannya, angka 200 atau 2000 sekali pun masih boleh dikira kecil jumlah atau peratusannya.
Tetapi, dengan angka itu, yang harus difikirkan ialah bagaimana kedudukan UMNO dan BN untuk menghadapi PRU 14 akan datang? Makin selesa atau makin sukar?
Jika ini kerja yang dilakukan oleh “dalang”  sebagaimana yang dinyatakan oleh Tengku Adnan dan Zahid Hamidi, sudah tentu “dalang” tersebut bukan calang-calang orangnya atau setidak-tidaknya bukanlah terlalu rahsia gerak kerjanya.
Tetapi kenapa Zahid Hamidi hanya dapat mencium baunya sekarang ini? Mengapa tidak dikesan sebelum ini? 
Mengapa hanya setelah satu demi satu kumpulan Ketua Cawangan tampil secara terbuka mendedahkan diri masing-masing, barulah Zahid Hamidi mengatakan dapat mencium bau siapa dalangnya? SH 22/11/2015).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:36 pm

15
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Miss VeeberasianAnonymousNordinabilaHAli Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Miss Vee
Guest
Miss Vee

AWAS !!
Budak Budak Dilarang Masuk !!
>>> KLIK SINI <<<

berasian
Guest
berasian

Tentangan bukan berasaskan sentimen terhadap Tun Mahathir, TSMY atau pemimpin lainnya. Sentimen lebih berpunca daripada sikap kepimpinan yang berterusan memperbodohkan pemimpin akar umbi. Nama kepemimpinan akar umbi dijual dan dijaja kononnya menyokong segala tindak tanduk rakus kepemimpinan. Sebarang tindakan seperti penggantungan atau pemecatan pemimpin hanya menjadi satu titik rujukan untuk pemimpin akar umbi bersatu menyatakan pendirian secara terbuka. Jika pemimpin atasan tidak hormat dan terus menjaja maruah pemimpin akar umbi, mereka juga perlu sanggup menerima akibat perbuatannya bila pemimpin akar umbi bangkit membela parti. Bukan sokong Tun Mahathir atau TSMY atau sesiapa tapi kepentingan Umno merupakan keutamaan pemimpin akar umbi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Senang cerita kalau semua cawangan tu berkumpul di PWTC. Baru kita boleh tahu kekuatan kumpulan ini ? Kalau tak sampai 40%, bolehlah tutup kedai bang ! Pas tu kita cium bau pon jadilah !

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Kata t adnan itu semu kerja dalang2 dia cakap semua betul org lain fitnah itu baru 34 cawangan tapi sebenarnya lebih banyak dari itu ketua cawangan dapat apa klu sokong najib masuk angin keluar asap lainlah ketua bahagian terjaga dan dijaga fikir2kanlah

Anonymous
Guest
Anonymous

Ular Sawa UMNO ni mana tahu apa yg sendiri katakan.
Kerja dia buka mata sahaja belum lagi sarapan pagi dah membodek. Malam sebelum membuta pun membodek.Kaki ampu nombor satu tu.
Bab kerja apa yg dia tahu buat

Anonymous
Guest
Anonymous

Mangkuk itu dapat menghidu bau dan dia ingat dia seorang je yang reti cium bau. Orang ramai dah lama reti cium bau tentang dia. Nampak sangat gila jawatan Dan takut terlepas. Kalau Ada wibawa Oklah jugak. Ini habuk pun tarak, berangan nak jadi Tun Ismaillah, podahhhh. Nak jadi pm.

Anonymous
Guest
Anonymous

Cakap bahasa English pun terketaq ketaq, terkemut kemut sampai muka pun macam orang dah nazak.
Tapi bab kelentong Melayu, jawa ni memang hebat dan tak pernah sedikit pun rasa malu.
Apa punya TPM. Keling mabuk tepi jalan pun tak menipu macam dia.

Anonymous
Guest
Anonymous

perkerjaan kosong
jantina bebas
kellulusan mempunyai lobang idung
jawatang penghidu dalang
penglamang boleh terima latihan dan tahan maki
keutamaang di beri kepada mammat2 penghidu gam tiub tayar

Anonymous
Guest
Anonymous

Zahid Komedi buat lawak lagi.sebelum cium bau kentot dia sendiri, rakyat masih tunggu siapa dalang serangan lahad datu.dah lah muka macam haramjadah, perasan mcm timbalam pm.cakap omputih pun gagap mcm Khalid gagap sahabat Hadi barua pil kids.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hahahahaha…bukti 'gred A' Mat Sabu itu syiah yang dulu dia sendiri kata ada memilikinya bukan setakat bau saja, sampai hari ini entah di mana disoroknya. Kuat kencing betullah jawa seekor nih!

Anonymous
Guest
Anonymous

Alaaaa….dapat sorang 50 hinggit…u turn la semua….betul tak cik din?

Anonymous
Guest
Anonymous

Bau hancing kena kencing

Anonymous
Guest
Anonymous

Alkesah di sebuah kampong sebelum Islam datang ke Tanah Melayu ada seorang tua bernama pak yid, terkenal dalam menyetubuhi semua wanita di kampongnya…tak seorang pun terkecuali… Sikap kegemarannya itu turun kepada anaknya yang gagah perkasa, selepas sahaja menyetubuhi wanita di kampong, dia akan pulang memaklumkan kepada bapanya dengan membawa bersama bau wanita wanita tersebut. Dengan mudah pak yid dapat mengesan bau bau tersebut dengan menyebut satu persatu…ohh ni makcik mah hujung kampong, ini zaiton di kuala sungai, ini kak ros di tepi hutan…semuanya tepat belaka… Satu hari ni anaknya pulang dan membawa bersama satu bau laku meminta pak yid meneka…puas… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Aiyaaaas…

Ali
Guest
Ali

Dia hidu bau ketiak najib tu..kikiki