SATU SOALAN TAPI JAWAPAN MACAM-MACAM

Tulisan ini diperolehi daripada Facebook dan grup Whatsapp tetapi tidak dipastikan siapa yang melakukannya. Mungkin sudah ramai yang membacanya kerana banyak dikongsi di sana sini dan saya menyiarkannya kembali untuk kita sama-sama memikirkan mengenainya.
Tahniah kepada mereka yang rajin mengumpul jawapan ini dan kemudian kreatif pula menjadikannya sebuah hasil tulisan dalam bentuk soal jawab untuk tatapan kita semua.
Soalan: Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 1 : (Diam)

Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 2 : Sila minta maaf dalam masa 24 jam. Jika tidak,  tindakan saman akan dikemukakan.

Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 3 : NOW akan disaman pada Khamis jika tidak menarik balik dakwaan.

Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 4 : Sila minta maaf atau disaman RM10 juta.

Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 5 : Ini semua fitnah.

Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 6 : Cina pajak gadai cemburu dengan kejayaan Ar Rahnu.

Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 7 : Ar Rahnu telah menjana pendapatan sebanyak RM83 juta.

Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 8 : Ini semua Agenda DAP.

Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 9 : Ini semua permainan politik jahat.

Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 10 : NOW diperalatkan untuk menyerang institusi agama.

Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 11 : Tali barut DAP rangka orkestra serangan ke atas Institusi Islam.

Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 12 : Apa salahnya YaPEIM menganjur dan membiayai kursus perkahwinan kepada pelajar pelajar luar negara?

Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 13 : Kami ke sana menghadiri program yang telah diluluskan oleh YaPIEM sendiri

Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 14 : Penganjuran program untuk memerangi gejala LGBT.

Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 15 : Sumbangan YaPEIM terhadap umat Islam di Malaysia dicemburui musuh Islam.

Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 16 : YaPEIM telah menjana pendapatan tahunan sebanyak RM1.034 bilion melalui perniagaan anak syarikatnya.

Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 17 : YaPEIM boleh mengambil sebarang tindakan terhadap sesiapa yang membuat dakwaan tidak berasas mengenai yayasan berkenaan, termasuk kesalahan jenayah fitnah.

Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 18  : Dokumen NOW betul tetapi tidak lengkap sepenuhnya.

Soalan : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 19 : YaPEIM akan mengenalpasti pihak yang memberi dokumen pada NOW.

Soalan seterusnya dan seterusnya : Benarkah Jamil Khir menyalahgunakan duit YaPEIM?
Jawapan 20 dan seterusnya : Tunggu jawapan lain esok, lusa dan hari-hari seterusnya juga.

Kihkihkih…..
Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 1:35 pm

31
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
ramsi nurAnonymousalbert magicFIIMIIRosdi Ismail Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Pengantin baru ……. wah wah bangganya org kedah ……. nanti balik kedah kami org Yan buat kenduri sambut menantu sembelih 5 ekor lembu

Anonymous
Guest
Anonymous

Aalaaaa .. anak yatim. budak-budak, mana reti guna duit banyak-banyak ..

Anonymous
Guest
Anonymous

Jamil yang dulu bukanlah yang sekarang

Anonymous
Guest
Anonymous

Pesanan kepada penderma tetap YaPEIM yang menderma melalui potongan gaji, bertindaklah dengan membatalkan persetujuan ini dan berikanlah wang ini kepada badan lain yang betul betul memerlukannya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Butang baju aku mana pah……

FIIMII
Guest
FIIMII

Selamat Pengantin baru Jamil

Anonymous
Guest
Anonymous

Saya orang Yan Besar Kedah pun nak ucapkan selamat pengantin baru kat jamil. Semuga bahagia kau jamil

Rosdi Ismail
Guest
Rosdi Ismail

Sapa tak kenai abg jamil nii. masa kat dlm askar dlu pun pi lah tanya geng2 KAGAT!!!

Rosdi Ismail
Guest
Rosdi Ismail

Sapa tak kenai abg jamil nii. masa kat dlm askar dlu pun pi lah tanya geng2 KAGAT!!!

mustapa m said
Guest
mustapa m said

Pesalah, "Tuan Hakim, saya dah berkhidmat dengan baik selama lebih 30 tahun, takkan sekali aja buat salah saya dah kena hukum penjara dan sebat? Tuan Hakim tidak adil, banyak lagi orang buat salah lebih teruk dpd saya, mengapa mereka tak kena tangkap dan dihukum?"
Tuan Hakim: "Itu kena tanya AG, SPRM dan PDRM, saya di sini tak boleh buat apa…."

mustapa m said
Guest
mustapa m said

Pesalah, "Tuan Hakim, saya dah berkhidmat dengan baik selama lebih 30 tahun, takkan sekali aja buat salah saya dah kena hukum penjara dan sebat? Tuan Hakim tidak adil, banyak lagi orang buat salah lebih teruk dpd saya, mengapa mereka tak kena tangkap dan dihukum?"
Tuan Hakim: "Itu kena tanya AG, SPRM dan PDRM, saya di sini tak boleh buat apa…."

Anonymous
Guest
Anonymous

Pelajar tu x salah.. yg salah tu pihak yg sponsor program bangang tu sampai tergamak guna duit sumbangan orgramai utk anak yatim dan orang miskin.. ni betul2 x takut dgn janji2 Allah.. yg penting happy.. janji abg jamil dapat main golf dan shopping sambil melancong.. program tu sbg alasan nk ke us tu aje.. satu x mendatangkan faedah pada anak yatim atau org miskin kat msia ni.. abg jamil buat program kursus perkahwinan.. abg jamil nk pasang lg 2 ke? Abg jamil kan baik.. baik? Baik ada makna tu…

nick
Guest
nick

Setelah memerintah lebih 50 tahun dan dalam masa itu juga rakyat terutama orang2 melayu semakin merempat dan miskin, adakah kita orang melayu benar2 yakin orang2 UMNO ni akan insaf dan berubah menjadi orang2 ynag zuhud, amanah serta alim? Mereka2 ini selagi kita tak tendang keluar dari kuasa, tak akan insaf mahupun bertaubat! Mereka merasakan mereka adalah TUAN dan rakyat adalah "HAMBA ABDI" mereka. Masakan tidak, selama 50 tahun buat rasuah, penyelewengan dan kerosakan, orang melayu masih menyembah UMNO dan masih ketagih dengan "dulu, kini dan selamanya". Tak ada jalan lain untuk selamatkan negara ini. Hanya menurunkan UMNO dari tampuk pemerintahan,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Ramai yang pi menutuh kat overseas tu

Anonymous
Guest
Anonymous

Betapa manjanya para pelajar kita di Perancis dan USA sehingga nak kahwin pun kursus perkahwinan mereka dibiayai oleh Yapeim beratus ribu ringgit. Adakah hal begini pun Yapeim kena tanggung?

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang YaPEIM yang pi kahwin kot. Nak tutup cerita kata student yang kahwin.
kalau student yang kahwin maknanya mereka tu pi makan kenduri sajalah

Jack
Guest
Jack

Bila jamil nak saman ni???

Anonymous
Guest
Anonymous

Jawapan seterusnya yang akan keluar dari mulut balaci2 dan macai2 Umngok dan Pasngok, Yahudi sedang menyerang Yapiem dan ini semua salah Anwar Brahim!

Anonymous
Guest
Anonymous

cukuplah merapu bang jamil…..ramai tu suruh bang jamil insaf…..cukuplah

Anonymous
Guest
Anonymous

kita tanye memg dia jwb merapu…tp ingat kalau malaikat dlm kubur tanya..ko tau la langit tu tinggi rendah..pgkat menteri bkn leh bwk ke akhirat bang jamil & the geng oiii…insaf le

albert magic
Guest
albert magic

dia percaya ke ada malaikat

lufang
Guest
lufang

Itu satu soalan ,apa pasat mau banyak kali tanya maa aa ?. Hali-hali mau tanya boring maa aa .

Anonymous
Guest
Anonymous

lu boring…lu pigi babique llemang lu……cicah sama itu donat

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak nak buat kursus kat egypt ke? Ada belly dancing bro…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kelakarlah.. jwpnnya patut benar atau tidak je… dah tersepit x tau nk jwb cmana tu yg bnyk sgt versi jwpn tu.. tp satu pun x menjawab ye atau tidak..

Anonymous
Guest
Anonymous

Nanti pi sembahyang kat masjid mana Jamil?

Anonymous
Guest
Anonymous

sama la kalau perdana menteri tak jwb isu 1mdb
menterinya apatah lg
makanlah kau duit sedekah jariah umat Islam
sungguh tak logik program diadakan di us
nmpk sangat pengisian hanya sbg alasan utk tujuan sebenar nak pi bersuka di sana

Anonymous
Guest
Anonymous

Bapak borek anak rintik…

Anonymous
Guest
Anonymous

macam mana boleh lulus srp……bang jamil ABU……kalu menteri korea ke, jepun ke, eropah ke dah lama resign….. Allah huma izza islam wal muslimin3x….amin

Anonymous
Guest
Anonymous

Penipu punya YaPEIM. Bagi balik duit aku!!!!

ramsi nur
Guest
ramsi nur

Terimah kasih yang amat dalam kami ucapkan kepada MBAH SELONG yang
telah memberikan kebahagian bagi keluarga kami…berkat Beliau saya
sekarang udah hidup tenang karena orang tuaku udah buka usaha dan
punya modal untuk buka bengkel skrang pun orang tuaku tidak di
kejar-kejar hutang lagi…dan keluarga Kami di berikan Angka
Ritual/Goib Dari mbah yg sangat Jitu 100%dijamin
tembus…hingga keluarga kami sekarang merasa tenang
lagi…terimah kasih mbah…Jika Anda ada yg merasa kesulitan
masalah Nomer ToGEL silahkan hbg Aja MBAH SELONG
dinmr hp beliau (081-322-565-355) atau klik http://prediksiangkahoki88.blogspot.com/
dan saya sudah membuktikan 3kali berturut2 tembus terimah kasih