MENTERI LALOK

Ramai kawan-kawan meminta saya menulis berkenaan kenyataan terbaru menteri yang seorang ini mengenai tol yang dianggap suatu penghinaan kepada rakyat.
Hakikatnya ramai wargakota yang setiap hari keluar rumah untuk ke tempat kerja sebaik saja selepas Subuh semata-mata untuk mengelakkan kesesakan, tetapi seringkali terperangkap juga kerana terlibat dengan urusan lain seperti menghantar isteri ke pejabat dan anak-anak ke sekolah.
Soalnya, apakah menteri berkenaan mahu wargakota keluar ke tempat kerja seawal pukul 3 atau 4 pagi setiap hari?
Selain itu, adakah semua jalan bertol mempunyai jalan alternatifnya? Dari pusat bandar Kuala Lumpur ke Putrajaya misalnya, mana jalan alternatif tanpa tolnya?
Ulasan saya mudah saja – kalau beginilah cara berfikir dan melayan rungutan rakyat oleh seorang menteri yang bertaraf Pengarah Komunikasi Strategik BN, lebih baiklah dilantik budak-budak lalok yang jaga parking di sekitar Chow Kit sebagai anggota kabinet.
Dua kali lima dan lebih kurang saja cara berfikirnya. (SH 04/11/2015)
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:35 pm

56
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousHaslina inaShahbudin HusinSpit Azharadzzam adzzam Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Wa tengok muka lu tak boleh belah da.
muka cam ni pun bleh jadi menteri umngok yang bongok. Tuii

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana tak bangang ni buat statement bodoh. Nak naik pangkat kenalah lalok. Klu tak pangkat tu beralih ke bangang yg lain pulak. Panjang queue tu !

Haslina ina
Guest
Haslina ina

Cadangan saya. Minta pegawai polis yang menjadi pengiring kepada menteri tersebut hentikan. Biarkan menteri tersebut menghadapi kesesakan samada di waktu pagi sehingga petang di mana waktu kemuncak keadaan jalan raya yang sangat sibuk.

Menghabiskn duit kerajaan sahaja membayar gaji menteri tersebut dengan idea-idea menteri tersebut tidak masuk akal dan pemikiran yang cetek.

Spit Azhar
Guest
Spit Azhar

KL ke Putrajaya tanpa tol:

Sri Petaling – Bukit Jalil – Serdang – Bangi

cuba try

Ibnu Saad
Guest
Ibnu Saad

Cuba blh kpla meka ni dan tengok apa jenis otak yg meka pakai…takut2 entah2 tak de otakkk kut…sbbnya cara fikir meka ni pelik bin ajaib…

Asam Jawa
Guest
Asam Jawa

Tak kan menteri cakap macam tu. Mungkin setaraf dengan Najib yang kes 2.6B, yang tak ada rasa malu dan maruah.

Asam Jawa
Guest
Asam Jawa

Tak kan menteri cakap macam tu. Mungkin setaraf dengan Najib yang kes 2.6B, yang tak ada rasa malu dan maruah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jika begini menteri2 terus pamerkan kebodohan. Jika PR ambilalih kelak, kita kumpulkan menteri2 bodoh ni.. halau saja duduk satu pulau. Kalo ada hukuman tembak, boleh diusahakan saja.

Buang masa ngabihkan oksigen hidup xder kebaikan langsung utk rakyat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tunggulah PRU 14 nanti. Kita ajar mereka cukup cukup, kalau datang merayu undi kat kampong aku, kami semua akan tunjukkan kote atau selak kain tayang punggong

Anonymous
Guest
Anonymous

Kita sembahyang hajat ramai2 mintak Rahman Dahlan nie ditimpa bencana yg sedasyat2nye kerana tidak prihatin ke rakyat..

Anonymous
Guest
Anonymous

Biar dia mati ditandauk kerbau

Anonymous
Guest
Anonymous

selepas ditanduk, disambar gledek dan makan buaya…..amin

Anonymous
Guest
Anonymous

Rahman tolol dan bahlol nie seotang yg bodoh. Dia jd menteri sb dia kaki jilat…kalo tak duduk kat Sabah jadi lanun ajelah…

Anonymous
Guest
Anonymous

Rahman sakai

Anonymous
Guest
Anonymous

serupa je….kalau dari bn(bengong nanang), idea tak pernah cerdik…. ni pong puak2 akai singkat (pas) nak feat ngan nggok(Umat Melayu No Otak)……raayat mesia ari ari mandi air kencing

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau aku jumpa mamat ni rasa mau bagi penendang sulung kat anunya,biar x bangun dua tiga hari. X patut seorang menteri cakap macam tu.bukan nak menyenangkan rakyat tapi tambah sakitkan hati rakyat.Puak puak penyokong BN padan muka hangpa….sokong sangat tuihhhh…

Anonymous
Guest
Anonymous

Rahman Dahlan ni memang menteri kurang ajar 2×5 macam Amat maslan juga

Anonymous
Guest
Anonymous

Mamat ni cukup menghina kita. Dia ni memang celaka sanggup memperbodohkan orang Melayu.
Kalau aku terajang mamat bodoh ni tersangkut kasut aku dalam perut dia ni

Anonymous
Guest
Anonymous

cadangan yang betul2 menghina rakyat….

AMIR Wartawan Rasmi LR
Guest
AMIR Wartawan Rasmi LR

Otak.menteri bn ni sama saja. Jawab dan beri alasan yg bodoh. Bodo sepat. Asal dapat elak dan.memperlekwhkan rakyat saja. Untung menteri ni maaih negara Malaysia. Kalau di siam atau indon rasanya rakyat dah baling kasut dah. Tapi tak apa. . Masa akan sampai bila kasut maauk lam mulut. Tu ajaq depa ni.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nak tunggu rakyat baling muka dengan kasut ker???

Mamat umno
Guest
Mamat umno

Sdr,
Ini bukan isu orang Sabah atau semenanjung. Rata-rata semua menteri sama saja. Perlukah mereka fikirkan pasal rakyat kalau masing-masing dapat habuan. Jadi kita rakyat ni kena fikir-fikirkan, dan timbang-timbanglah..

Anonymous
Guest
Anonymous

Hasan Malik dan Ahmad Maslan dari semenanjung itu pun lebih tengin dari lembu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kita pun jangan ikut lalok sekali.

Rakyat sepatutnya marah kerana BN Najib berjanji akan hapuskan tol secara berperingkat-peringkat. Mengapa BN Najib bukan turunkan tol tetapi sebaliknya menaikkan tol pula semasa rakyat tertekan dengan harga barang semakin mahal.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau org sabah pandai, tak lah ada menteri bodoh…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau org sabah pandai, tak lah ada menteri bodoh…

Anonymous
Guest
Anonymous

Alahai Speaker Pandikar yang sungguh mulia yang mula rasa diri nya yang terpower di Malaysia.

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Klu org sabah yg bodoh2 tu bolehlah suruh keluar pagi kerana dia ulu jalan tol tak ada ikut sungai kalau org ulu tu dia befiki pun macam org ulu lah juga

Anonymous
Guest
Anonymous

woi..mulut jangan macam longkang..ko hina menteri sabah ni kami sokong 1000% tapi kau jangan hina orang sabah bodoh!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan kah orang Sabah yang undi menteri ini ?

Anonymous
Guest
Anonymous

Segelintir orang sabah undi dia tapi orang pahang yang pilih dia jadi menteri..hahha..maka siapakah yang terlebih bangang!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalo dah bangang.. mengaku sajalah. Satu malaysia bangang. Tak payah marah2.

Kalo cerdik.. kena sama2 cerdik. Pilih bukan BN. Ini majoriti masih bangang sbb BN masih menang walaupun dgn cara menipu. Ne t year PRU Sarawak. Masih biol tetap pilih BN jugak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pilih DAP lah

NordinabilaH
Guest
NordinabilaH

Klu org sabah yg bodoh2 tu bolehlah suruh keluar pagi kerana dia ulu jalan tol tak ada ikut sungai kalau org ulu tu dia befiki pun macam org ulu lah juga

Anonymous
Guest
Anonymous

Setuju sangat dengan kenyataan Tuan Shah tu. Ini satu contoh klasik menteri tahap bangang dan bengong yang sanggup perbodohkan diri demi survival politik dan kepenting tembolok, perut dan bawah pusat sendiri. DIa apa peduli dengan rakyat kebanyakan kerana kepentingan peribadi lebih penting. Dia ni naik pun kerana sikap SUPER BODEK yang cukup ketara..sama taraf dengan Hassan Malek saja dia ni. Tapi tak apa Tuan Shah..jalan keluar untuk dia dah makin hampir. MAsa depan politiknya semakin hampir penghujung…Insyallah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini lah akibatnya apabila sipengampu nak mempertahankan "Raja Duit". Semua menteri dah jadi "moroon".

mustapa m said
Guest
mustapa m said

Pada pendapat saya, kenaikan tol adalah satu bentuk hukuman kpd mereka di KL dan Selangor yg tidak menyokong BN. Saya tak fikir atas desakan sykt2 konsesi.

adzzam adzzam
Guest
adzzam adzzam

Abang Mustapa.

Dalam Astro Awani, Najib dah terang2 kata, kalau tol tak naik, bayaran utk BR1M akan berkurangan.

Itu fakta paling serius dan tepat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Maknanya rakyat yang kena tanggung beban tol ni semata mata nak bagi BRIM.
BRIM ini idea siapa kalau bukan si lahanat tu
Dapat RM2.6 bilion pandai pula dia kemut

adzzam adzzam
Guest
adzzam adzzam

Yup

Kutip GST bayar BR1M
Kutip Tol bayar BR1M
Kutip pelbagai cukai2 bayar BR1M

2.6b dia kemut.
Belanjawan 2016, dia bagi Jabatan Perdana Menteri peruntukan RM20.3b.

mustapa m said
Guest
mustapa m said

Pada pendapat saya, kenaikan tol adalah satu bentuk hukuman kpd mereka di KL dan Selangor yg tidak menyokong BN. Saya tak fikir atas desakan sykt2 konsesi.

rina idzhar
Guest
rina idzhar

Dia myk n tol percuma, mungkin anak pemandu hantar boleh la ckp pndai. Rakyat biasa isteri kna p hntar tempat keja, mn mampu pakai smpai 2 keta, mn mampu upah org hntar ank p sekolah. Dia ni toksah dok ckp lah, menyampah bila tiap x buat statement.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bagi orang perempuan bangun 3-4 pagi bermakna mereka kena bangun pukul 2 untuk yang keluar pukul 3 pagi dan bangun 3 pagi untuk yang keluar 4 pagi.

Mengapa tol jalan Kucing boleh di hapuskan ? Sedangakan jalan tol lain di naikkan ?

Macam debat jugak lah, mengaku sajalah takut berdebat. Habis cerita.
Jadi dari lalok tak tentu pasal, mengaku saja lah tol naik sebab suka-suka. Habis cerita.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau ingat ini bulan puasa ker nak suruh kita orang bangun sahur?
Bodoh punya menteri.
Menteri bodoh ni boleh cakai pandailah sebab dia ada rider escort kereta dia untuk bagi laluan kepejabat.
Woiii Bodoh cuba kau jangan gunakan rider tengok apa akan jadi.
Ingat baik baik menteri Sabah. Jangan bodoh bodohkan orang semenanjung kalau sendiri lagi bodoh

ladboy
Guest
ladboy

Menteri ini buat buat bodoh kerana habuan `money is king' munafiq

ladboy
Guest
ladboy

Menteri ini buat buat bodoh kerana habuan `money is king' munafiq

Anonymous
Guest
Anonymous

Memang betul jalan di KL tidak ada jalan alternatif. Bukan sebab ada tol atau tdiak ada tol tapi jalan tersebut di buat kerana ada nya taman perumahan. Kerana Kerajaan sekarang Kerajaan Tol maka semua jalan di tolkan. Kalau pergi kerja kena tol ok lah jugak sebab masuk kawasan orang (luar) tapi nak balik rumah sendiri pun kena tol ???

Yang kita bayar untuk cukai jalan tu bukan ke untuk bayar jalan alternatif?

aunizamaz
Guest
aunizamaz

Ini menteri bangang. berlumba-lumba nak tunjuk sapa yang paling bangang. kenyataan yang keluar semuanya mahu membangangkan rakyat.

muring.com
Guest
muring.com

intel block the wisdom…ini lah outcome dia..malang sungguh rakyat malaysia dan pembayar cukai jika tahap pemikiran sebegini

muring.com
Guest
muring.com

intel block the wisdom…ini lah outcome dia..malang sungguh rakyat malaysia dan pembayar cukai jika tahap pemikiran sebegini

Anonymous
Guest
Anonymous

Kota belud ada traffic ke? Atau masih naik kerbau?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kota belud naik kerbau dan pergi sabung ayam. Mana ada nak ada traffic jammed

noradzim abd.rashid
Guest
noradzim abd.rashid

Semakin betul kata bekas PM…yang tinggal dalam Umno dan BN ialah yang #@&@€..

noradzim abd.rashid
Guest
noradzim abd.rashid

Semakin betul kata bekas PM…yang tinggal dalam Umno dan BN ialah yang #@&@€..

Anonymous
Guest
Anonymous

Memang betul cakap Tun Mahathir, menteri yang ada dalam UMNO hari ini semua bodoh bodoh belaka.
Mereka inilah yang melingkupkan parti UMNO. Mereka ingat UMNO ni bapak dia orang punya atau syarikat Sdn Bhd senang senang mereka nak buat sesuka hati dia orang saja.