BUKAN HANYA DI MALAYSIA RUPANYA…

Baru-baru ini Pengarah Pusat Penyelidikan Pas, Dr Zuhdi Marzuki menyindir tindakan Ahli-Ahli Parlimen pembangkang mengangkat sepanduk “Mana RM2.6b?” sebaik selesai pembentangan Bajet 2016 dengan mengatakan, Parlimen kanak-kanak pun tidak berbuat demikian.
Pemimpin kerajaan pula menyifatkan tindakan itu sebagai kebudak-budakan, sambil mengingatkan bahawa Parlimen bukannya pentas sarkas.
Sebenarnya di beberapa negara lain, bahkan termasuk negara maju, membawa sepanduk untuk menyatakan bantahan atau sokongan terhadap sesuatu perkara, sama ada di Parlimen atau persidangan antarabangsa, adalah perkara biasa.
Tiada yang pelik dan janggalnya tindakan membawa sepanduk itu, lebih-lebih lagi isu wang RM2,600 juta itu bukanlah perkara kecil kepada negara. (SH 26/10/2015)
Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 1:35 pm

49
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousBOJjangan mimpiGeng MamakDamiana Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Pasal angkat sepanduk, cepat-cepat PAS jawab.
Pasal kebas duit berbillion, PAS senyap sampai sekarang.

Apa MP pembangkang angkat sepanduk boleh jatuhkan mata wang ringgit ke ?

Rasanya Ahmad Maslan dan Hasan Malik pun tak bangang macam Zuhdi.

BOJ
Guest
BOJ

Yang bijaksana Dr ZUHDI……….betoi kata hang…….apa nak di persoalkan.
Bukan duit pembangkang dan rakyat……itu DERMA.
Kita rakyat Malaysia patut berbangga kerana itu lah antara derma yang paling banyak yang di terima oleh individu……boleh masuk guiness book of record!

Anonymous
Guest
Anonymous

Hj hadi kata angkat sepanduk tak sopan…huhu.
lbh baik ponteng…

Anonymous
Guest
Anonymous

Mungkin bagi Haji ponteng tak berdosa. Orang orang PAS buat apa pun tak berdosa. Asalkan jangan saja orang lain

jangan mimpi
Guest
jangan mimpi

nak bodek najib lh niiii kn.kot2 dpt tempias 2.6 billion tu..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau semua tingkah laku orang yang bertamadun layak dijadikan contohan makanya kalau nanti mereka terjun lombong sebagai tanda bantahan, orang kita kat sini pun perlu terjun lombong sebagai tanda bantahan? LOL

Anonymous
Guest
Anonymous

Org yg cerdik dan bertamaddun mana yg nak terjun lombong saja saja. Berpadalah. Awat..hang ingat angkat spanduk dan playkad macam dalam parlimen tu Islam haram kan ke?. Tak payah la nak tunjuk pandai sangat tapi nampak kebodohan sendiri yang komen perbuatan tak salah baik disisi undang2 mau pun Islam. Byk benda dan isu yg lbh penting patut hang komen

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang bertamadun tidak akan terjun ke dalam lombong sebagai bantahan.
Hanya orang orang PAS saja yg masih tidak bertamadun yang sanggup bergolek golek kat atas jalan raya sebagai tanda bantahan terhadap Sultan Perak dulu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Saya yang sudah berada dan menyokong PAS di bawah 4 Presiden PAS nampak PAS telah menyimpang jauh.Tuan Guru Ustaz Fadhil Nor berjuang untuk membela Anwar Ibrahim bila difitnah.Ini ulama PAS sekarang tidak membela Anwar walaupun tahu di dalam Islam tuduhan liwat mesti ada saksi.Walaupun perbicaraan Anwar penuh pincang,ulama PAS diam sahaja.Pemimpin PAS hari berdiam diri sahaja di atas kezaliman seperti ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan dok percayalah kat tok tok guru PAS ni. kaki TEMBERANG dan kaKi KOCAK saja semua tu.

Nak hairan apa.

Dalam kandang ayam dan dalam jamban pun mereka boleh buat "projek"

Anonymous
Guest
Anonymous

huhu…

Anonymous
Guest
Anonymous

org PAS berpolitik pakai modal islam, tapi tiada pelaksanaan cakap tak serupa bikin. Islam bukan cakap saja tetapi perbuatan & tingkah laku yang makruf. Jangan kerana ada ilmu agama & pandai cakap arab sehingga merasa ujub dan berkelakuan seolah olah memiliki kunci Syurga. Ingatlah dalam kubur nanti bukan soal serban atau jubah yang ditanyakan tetapi iman & amalan. Gelaran Tok Guru atau Ustad tidak mampu membohongi Allah SWT.

Anonymous
Guest
Anonymous

Serban dengan jubah tu pembohongan semata mata. Balik daripada menutuh, balik daripada berjudi, balik daripada menonton blue film dalam kebun kedah atau kebun sawit mereka cakap pergi dengar ceramah tok guru

Anonymous
Guest
Anonymous

DR ZUHDI MARZUKI KERANA AWAKLAH PARTI PAS menjadi sebuah parti politik yang paling kolot sekali didunia ini.. Ahli2 parti pada keseluruhannya memakai jubah, berserban dan berlebai dan berwarna hijau pula nak jadi arab lebih drpd orang arab Yang.Jadi wakil raayat pula tak tau nak menyumbang apa2 duduk nganga sahaja dalam Parlimen. TUANG PRESIDENG SELALU PONTENG .

Anonymous
Guest
Anonymous

Nak hairan apa yeop oiiii…ahli ahli PAS ni bodoh bodoh belaka. Sebab tulah mereka tak hirau bila Mr. Presideng mereka ponteng pong.

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS parti nak karam….jurucakap SARKIS…tahu lah nasib kau dalam PRU akan datang…bungkus laaa…

Anonymous
Guest
Anonymous

Mereka ni bukan karam di lautan tapi sentiasa karam kat dalam kolam kecil.
Kepala besar memang sentiasa mereka bungkus tetapi kepala kecil mereka tak pernah bungkus.
Mereka cukup jaga ayam sabung mereka.

Geng Mamak
Guest
Geng Mamak

Macam parti politik lain, PAS juga mempunyai golongan yang kurang cerdik macam lah si Zuhdi ni. Sebenarnya Rakyat Malaysia yang sering menonton berita luar Negara dan membaca tahu bahawa budaya mengangkat sepanduk sudah lama dilakukan di Negara luar. Cuma Zuhdi ni yang buta dan tidak tahu. Saya jugak nak tanya kalau Zuhdi tahu bahawa di sesetengah Parlimen Negara luar, ada juga yang bergaduh sampai bertumbuk macam budak-budak ? Kalau tak silap saya pernah juga berlaku di DUN Kelantan. Jadi Zuhdi janganlah nak tunjuk pandai sehingga sanggup merendahkan diri sendiri !

Anonymous
Guest
Anonymous

Antara orang UMNO dengan orang PAS..Orang PAS lagi kuat skandal.

Anonymous
Guest
Anonymous

orang2 yang berlagak cerdik dan alim macam inilah yg najib suka..senang diperbodoh-bodohkan…kalau tengok pada jawatan mmang gah..pengarah penyelidikan….lain kali sebelum kelurkan sebarang kenyataan…selidiklah dulu…nampak sangat tak buat homework..

Anonymous
Guest
Anonymous

Alim alim kucing saja tu…Nafsu macam kuda

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah masyuk dengan 2.6b tu…tu yg x angkat tu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku perati jer geng pas skrang ni…keluar statement mcm sial! Protes duduk la, parlimen kanak2 la, kerajaan 2 pakatan la… Apa yg korang nak ni? Nak ckp korang hebat? Korang kuat? Teruk dah pas ni…

Anonymous
Guest
Anonymous

Nak apa lagi kalau bukan nak intai anak bini orang saja.Kaki menutuh saja semua tu. Dalam keretapi pun sempat menutuh bini orang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Zahid tahu, dengan jawatan Dan kuasa yang dia Ada sekarang, tsmy bukanlah musuh Utama dia dalam mengejar cita-citanya. Musuh utama dia sebenarnya adalah Najib sendiri kerana tersilap langkah atau kata-kata sedikit, bila-bila dia boleh disingkir Dan digantikan dengan h2o. Najib pun tahu perangai zahid. Sama juga lah dengan budak hitam itu.

Anonymous
Guest
Anonymous

kita perati generasi HANG…. malay worrior generasi ke2

hang tipu
hang tu
hang sial
hang lipat
hang sapu

selamat berjuang malay worry oooo…….

Anonymous
Guest
Anonymous

mmg 'hangcoq' la kalo lagu ni,..

Anonymous
Guest
Anonymous

Memang hancoq pun. Macam mana mereka ni lilit serban macam tu lah mereka belit orang.

Niat buat ceramah bukan betul pun…

Mulut saja berceramah. Sambil berceramah mata dok ligat intai anak bini orang…itulah peranan muslimah bagi mereka. kaum muslimah mereka pun lok laq juga. Dalam dok pakai jubah sempat juga tergedik gedik

Anonymous
Guest
Anonymous

Zuhdi ni ada PhD, dapat dari universiti bawah tempurung. Ini la quality orang2 PAS.

Damiana
Guest
Damiana

Alahai Zuhdi oii,

Macam tu pun hang pelik sangat ka?. Awat hang tak duduk bawah tempurung ka sampai hang bandingkan perbuatan depa tu macam parlimen kanak kanak. Yang Najib bolot dan bantai duit masuk akaun sendiri RM2.6 billion tu hang tak pelik ka? TOlong habaq mai sat berapa ramai PM dui dunia ni buat perangai macam Najib tu?. Hang ni PAS ka atau parasit dalam PAS?

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang orang PAS ni memang bodoh bodoh
Lembu & kerbau lebih cerdik daripada mereka

lleekh
Guest
lleekh

Tu lah Zul cakap kepada orang kampung! Tak pernah ambil tahu apa yang orang bertamadun lakukan! Padan muka! PAS dangkal!

kluangman
Guest
kluangman

Bila kena batang hidung sendiri…kenalah tolong jawab bagi pihak boss.

Mereka yang menggunakan sepanduk sekurang kurangnya menunjukkan penyatuan, PAS kelihatan macam kera sumbang..

Apakah Ahli Parlimenn UMNO dan BN menjangkakan Ahli Parlimen pembangkang akan jadi seperti mereka, seperti lembu dicucuk hidung.

Anonymous
Guest
Anonymous

2.6,…untung untung dpt sikit…bodeklah….

Anonymous
Guest
Anonymous

Bolehlah naik haji kat Takbai…atau kat Golok

mohamad
Guest
mohamad

Susah,kalau merasakan diri terlebih cerdik orang lain. Bangun pun tidak, angkat sepanduk jauh sekali maknanya dia ni terkena penyakit kebas. Tak terasa apa ttg apa yg berlaku…. aku ingat dia ni orang umno

Anonymous
Guest
Anonymous

ujub laa tu namanya……mereka ni orang agama kannn, terasa Allah pandang dia hari2……wallahualam

Anonymous
Guest
Anonymous

AP dan Exco Pas ni layak duk kampung jah,…mcm katak duk bwh tempurung katakan,….mengata org mcm budak2 lah,…dia tu dewasa sgt ke?,..benda 70an 80an nak dibandingkan dengan 2015,…ketinggalan zaman ke ape dia ni,..?,…dok ungkit sejarah dulu2,…maju ke depan la 'be',…sebuk reverse ke belakang wat ghapo,…nak kritik pihak lain tp x kaji dulu,…da kluar bukti gini,..mau terpinga2 malu,….silap2 amek m.c,…sbb demam 'malu nak tunjuk muka',….kah kah kah,…

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang orang PAS ni memang gila
Tok Guru Nik Aziz sanggup bersahabat dengan syaitan.
Datuk Harun Din pula menghalau syaitan laknatullah tu.

Sebagai bukti kita boleh ke Darussyifa di Banggi untuk melihat sendiri.

Dalam perkara ini saya memilih dan menghormati Datuk Harun Din

Anonymous
Guest
Anonymous

Aduh. Komen pon agak2 la.. Dah selidik ka.. Betoi ka kata nik aziz bersahabat dgn syaitan. Kalu tak betoi jadi fitnah. Hati2 sahabat dlm komentar.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jadi fitnah ker anon 12:14???? Kalau dulu Nik Aziz pernah berkata tuhan pun mencarut, fitnah juga ker?

Mungkin masa nik aziz kata tuhan pun mencarut dan PAS sanggup bersahabat dengan syaitan tu anon 12:14 ni belum lahir ke dunia ni lagi kot?

Sebab tu nak suruh orang yang ada pada masa tu selidik.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tidak ada sesuatu pun yang terjadi tanpa pengetahuan Allah. Anon tolong bagitahu apa yang Allah tidak tahu dan tidak boleh buat ? Harun Din bukan menghalau syaitan tetapi Jin yang ramai menganggap jin adalah sama macam syaitan. Syaitan ini lah yang di maksudkan oleh TGNA iaitu jin jahat yang menganggu manusia tetapi jika kena gaya nya dengan ilmu nya jin bisa tunduk kepada manusia dan kembali kepengakalan jalan. Iblis lah yang tidak mahu tunduk kepada Adam as bukan syaitan. Iblis memang tidak akan berubah kerana Iblis telah berjanji kepada Allah swt. Syaitan (jin) adalah pengikut Iblis yang tertipu dan tergoda… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Allah mencarut ker anon14:19

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan jahat macam Hantu ker anon 14:19
Tolong bagi pencerahan sikit hantu tu apa pula

Anonymous
Guest
Anonymous

Syaitan ini lah yang di maksudkan oleh TGNA iaitu jin jahat yang menganggu manusia tetapi jika kena gaya nya dengan ilmu nya jin bisa tunduk kepada manusia dan kembali kepengakalan jalan.

Bila dah tunduk kepada manusia, kenapa tak suruh dia pergi belajar mengaji kat pondok sahaja, nanti jin tu sesat kembali.

Anonymous
Guest
Anonymous

15 19 Jangan cakap Allah tidak mencarut. Tidak ada yang mustahil bagi Allah. Yang menjadi kan 'benda' mencarut tu bukan manusia sendiri. Cuma manusia mencarut dengan nafsu. 15 26 Hantu pun jenis -jenis jin. Cuma Pengundi Hantu jenis manusia. yang dibela oleh UMNO. Yang orang halau dan tentang itu hantu atau jin? Jahat itu lah orang lebih kerap sebut hantu. Ada isteri pemimpin tertinggi yang orang kata guna sihir maknanya guna jin/hantu. Hantu jenis Toyol lah paling banyak yang sekarang disebut kroni.. dan toyol yang pecah rekod ialah toyol yang dapat RM 2.6 billion. 15 33 Jin ada kafir dan… Read more »

mohamad
Guest
mohamad

Susah,kalau merasakan diri terlebih cerdik orang lain. Bangun pun tidak, angkat sepanduk jauh sekali maknanya dia ni terkena penyakit kebas. Tak terasa apa ttg apa yg berlaku…. aku ingat dia ni orang umno

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang PAS ni mereka buat apa pun tak pa sebab itu sunnah.
Orang lain tak boleh.
Dalam dunia ni mereka saja yang boleh janjikan SYURGA Allah kepada sesiapa sahaja yang mengundi parti mereka. Tak kiralah Yahudi atau Nasrani.

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang paling janggal bila ada YB jual pil kuda