Selamat Menyambut Tibanya GST

Menjelang esok, 1 April mana GST mula diperkenalkan di negara kita,  media sosial mula dipenuhi dengan pelbagai jenaka dan gurauan berkenaan cukai baru itu.
Ia mungkin dapat menghiburkan mereka yang resah memikirkan kemungkinan apa barang dan perkhidmatan yang bakal meningkat harganya serta kerisauan lebih banyak wang bakal dibelanjakan mulai bulan ini. 
Sehingga ini, di sebalik pelbagai dakwaan mengenai beberapa kenaikan kos yang dialami oleh pengguna, pihak kerajaan nampaknya masih bertungkus-lumus memberi penerangan mengenai apa barang dan perkhidmatan yang baik, yang turun atau yang tidak berubah harganya.
Menjelang esok, tak perlu resah-resah dan rehatkanlah minda buat seketika. Marilah berhibur dengan kreativiti rakyat Malaysia mengenai GST ini. (SH 31/03/2015)

Ucapan selamat daripada Najib…

Najib dengan Mahathir…

Mempertahankan GST…
GST juga menjadi modal untuk ucapan…

Rakus atau tidaknya GST sama-sama kita ketahui selepas 1 April ini…

Ini sokong atau bantah GST?

Wow…ada minuman baru juga…

Niat GST pun ada….
0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 1:33 pm
Subscribe
Notify of
guest

13 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
ica anjasari bogor
ica anjasari bogor
21 August 2016 10:54 am

SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

Anonymous
Anonymous
1 April 2015 1:34 pm

Otak melayu ni mmg mcm celaka. Penakut nak mampos. Cina berani bising pun sbb melayu mula bising. Jika tidak, mcm celaka je Cina buat x layan.

GST pada aku sikik je 6%, elok mula dgn 45%, baru best. Kerajaan pun Melayu jugak.. bangsa bangsat yg penakut.

Anonymous
Anonymous
1 April 2015 1:19 pm

PKR mana ada ahli akar umbi,kalau PAS tak tolong di Pmtg Pauh,memang bungkus la….dan kita tengok calon pula,kalau tarok anak Mantan KETUM confirm kantoi.

Anonymous
Anonymous
1 April 2015 8:36 am

Terbaik..ajar pkr di permatang pauh..masa untuk ajar pkr erti gerak kerja parti.. Hilang permatang pauh hilanglah maruah pkr..

Anonymous
Anonymous
1 April 2015 8:46 am
Reply to  Anonymous

Kamu menyalak ni untuk hiburkan siapa ?

Anonymous
Anonymous
1 April 2015 12:40 pm
Reply to  Anonymous

Betul bro. Permatang pauh adalah maruah pkr sebagaimana parlimen pekan kpd bn. Bn pasti tidak akan mengadakan prk dlm masa terdekat kerana isu gst. Ada masa sehingga 60 hari. Ambil masa sedikit untuk meredakan suhu gst. Pkr pasti akan tutup mulut drpd mengeji hj hadi. Bkn sedikit d permatang pasir yg bersimpati dgn hj hadi. Tambah pula tenaga drpd pas sgt diperlukan untuk menggerakkan kempen. Bg pengikut pas mungkin ini masanya mengajar pkr supaya jgn jd abg besar..

Anonymous
Anonymous
1 April 2015 1:28 pm
Reply to  Anonymous

Mana nak letak muka kalau kalah di permatang pauh. Walaupun geram dgn gst, aku yakin majoriti penyokong pas lg geram dgn pkr dan dap.

lufang
lufang
1 April 2015 2:30 am

Hai yaa ……………!, sikalang itu GST eaa aa ,atak sikit susah mau tipu lor rr.

Anonymous
Anonymous
31 March 2015 4:01 pm

tak payah nak marah kat cina sapa yang bagi depa ada disini
yang tak sepet pun ramai tak bayar
yang tak sepet pun ada yang tolak hukum Allah

Anonymous
Anonymous
31 March 2015 3:06 pm

Orang town yang amat meterialistik dan Cina Sepet yang berniaga tak pernah bayar cukai aja yang melalak tentang GST ini.Bagi MP Pembangkang memang tabiat mereka suka membangkang tapi bila berdebat dengan menutarakan faktor kantoi,lepas ingat kebal dari undangx.Complai Polis tangkap mereka saja,memang lah tugas Polis tangkap orang salah,Admin kena tanggkap tak,ta ada pun sebab tak buat salah…..Kan kerja bangang pergi Sg Buloh nak conference sama KETUM,buat undangx sendiri,tapi bo layan olih pihak penjara.Padan muka.

eri
eri
1 April 2015 6:06 am
Reply to  Anonymous

kesian kat hang ni…..

PAK BUDIMAN DI MALANG
PAK BUDIMAN DI MALANG
4 August 2016 2:37 am
Reply to  Anonymous

saya sangat berterima kasih banyak MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan pesugihan dana ghaib nya kini kehidupan kami sekeluarga sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ternyata apa yang tertulis didalam blok MBAH RAWA GUMPALA itu semuanya benar benar terbukti dan saya adalah salah satunya orang yang sudah membuktikannya sendiri,usaha yang dulunya bangkrut kini alhamdulillah sekaran sudah mulai bangkit lagi itu semua berkat bantuan beliau,saya tidak pernah menyangka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan kami sekeluarga tidak akan pernah melupakan kebaikan MBAH,,bagi anda yang ingin dibantu sama MBAH RAWA GUMPALA silahkan hubungi MBAH di 085 316 106 111 insya allah beliau akan… Read more »

Anonymous
Anonymous
31 March 2015 1:38 pm

GST adalah satu kejahatan.