Najib Cakap Tak Serupa Bikin…

Ketika berucap di majlis perasmian Konvensyen UMNO Johor semalam, Perdana Menteri, Najib Razak meminta pimpinan senior dalam parti segera berubah dengan tidak lagi mengamalkan budaya cantas serta menyekat kemasukan golongan muda ke dalam UMNO.
Katanya, mereka perlu segera berubah kerana amalan negatif mencantas dan menyekat golongan muda hanya akan menyebabkan mereka semakin menjauhi UMNO.
“Kita perlu buang perangai bodoh ini. Kalau terpaksa beri laluan, berundurlah dan beri peluang kepada orang lain,” katanya lagi.
Memang nampak cantik, syahdu dan boleh mengalir air mata mendengar apa yang diucapkan oleh  Najib ini, tetapi persoalannya adakah beliau sendiri mengamalkannya?
Dalam kabinetnya sendiri, berapa ramai golongan muda berbanding mereka yang sudah berpenggal-penggal berada dalam kerajaan?
Lebih buruk lagi, di ketika menyedari pentingnya sokongan golongan muda itu, dalam pelantikan Senator yang dibuatnya baru-baru ini, semunya bukan saja terdiri daripada warga tua tetapi lebih merupakan kenalan rapatnya saja.
Tiga orang yang dilantiknya itu ialah Nallakaruppan, 68 tahun yang mulutnya hanya tahu memainkan isu mengenai peribadi Anwar Ibrahim semata-mata, Ibrahim Abu Shah, 64 tahun bekas Naib Canselor Uitm yang sebelumnya dilantik sebagai Ahli Majlis Tertinggi UMNO serta bekas Setiausaha Sulitnya suatu ketika dahulu, Abdul Halim Samad yang sudah pun berusia 74 tahun.
Mana penghargaan dan ruang menyediakan laluan kepada golongan muda melalui kuasa yang ada ditangannya sendiri?
Kenapa hanya pandai meminta orang lain memberi ruang kepada golongan muda sedangkan diri sendiri tidak melakukannya?
“KITA PERLU BUANG PERANGAI BODOH INI. KALAU TERPAKSA BERI LALUAN, BERUNDURLAH DAN BERI PELUANG KEPADA ORANG LAIN.”
Siapa yang bodoh? Dan siapa yang tak beri peluang?
Najib sepatutnya menujukan kata-katanya ini kepada dirinya sendiri, bukan orang lain. (SH 15/11/2014)

Kenapa lantik orang tua dan warga emas sebagai Senator kalau betul ingin menghargai golongan muda?

Updated: 26 March 2019 — 1:31 pm

8 Comments

Add a Comment
  1. Najib terlebih lembek…Anwar terlebih bengkok..pilihlah Muhyiddin kahkakahkah…

    UMNOngok PKRngang kahkahkah

  2. PM Najb bkn cuma takut bini malah takutkan Mahathir mau pun Anwar. Mahathir berani bertelagah dengan Najib tapi juga takutkan Rosnah serta Anwar. Anwar saja yang berani bersemuka dengan manusia 3 orang tu.

    Dalam kes liwat I Mahathir guna kekebalan utk bersemuka dgn Anwar dlm court. Anak didik Mahathir, Najib juga 2 X 5, guna kekebalan utk bertentang dgn Anwar dlm court utk kes liwat II. Sudah terang lagi bersuluh mentor Najib mau pun Najib sendiri adalah pemimpin bacul dan tidak cukup jantan untuk berhadapan dengan Anwar Ibrahim. Adakah pemimpin bacul yang mahu kita kekalkan memerintah Malaysia.

    Suami yg terlalu takut bini layak dianggap dayus apatah lagi membiarkan isteri lakukan perkara2 yg orang ramai tidak suka atau benci. Selaku suami, isteri perlu diperbetulkan. Tapi ini tidak berlaku kepada Najib. Maka Najib tidak saja dayus tapi juga bacul. Cuma Mahathir saja bacul tetapi tidak dayus spt Najib.

    Pak Lah yang doanggap ramai pihak sebagai lemah dan lembik sebenarnya lebih gagah dari Najib. Telah terbukti Pak Lah tidak bacul kerana beliau berani menyanggah Mahathir. Pak Lah ada prinsip dan pendirian walau pun ditekan Mahathir dan regunya. Tap berbeza dgn Najib yang selalu klik kluk klik kluk dan buat u turn bila sesekali disergah Mahathir.

    Apa pun perkembangan selanjutnya; sekiranya PM yang berikutnya masih dari UMNO BN dan PM itu disokong kuat oleh Mahathir, Malaysia tetap akan terus bermasalah dan rakyat akan terus hidup kian terhimpit kerana PM tersebut hanya sekadar boneka Mahathir. Mahathir akan terus berusaha utk mengekaljan legasinya zaman berzaman dan ini hanya boleh dilakukan dengan memastikan karir politik Anwar dikuburkan selamanya. Mahathir, Najib dan para menteri UMNO BN tidak kecut langsung dengan SPRM. Bagi mereka ini Anwar Ibrahim lebih berpuaka berbanding SPRM.

    Jika ditakdirkan Allah Anwar dan PR berkuasa, percayalah ramai menteri dan vejas menteri UMNO BN akan mati krn heart attack jika mereka terus memilih menetap di Malaysia. Abwar bagaikan puaka yang sentiasa menjelma dlm pandangan pimpinan bernasalah UMNI ini. Malaysia cuma akan boleh diperbaiki jika UMNO BN ditumbangkan dan Anwar Ibrahim serta PR diberi peluang mencorakkan Malaysia. Sdh lebih 50 tahun Malaysia di bawah kuasa Melayu UMNO tapi Melayu semakin layu dan kuyu. Semua ni berlaku kerana Melayu Tipu Melayu.

    HIDUP MELAYU! HIDUP MELAYU! BIAR SELAMANYA TERUS DITIPU MELAYU UMPORNO !

    1. Kaki tutuh belakang nak berkuasa macam mana Anwar nih.,

  3. Buat malu aje Najib kat Tun Taib Mahmood. Sekurang-kurangnya Taib Mahmood kalau mati pun tidak kempunan berbinikan Dara Lubnan yang sungguh cantik dan menawan berbanding Najib yang setiap hari diherdik dan dihamun oleh Betina Tua yang sentiasa mengongkong beliau walau ke mana sahaja beliau berada. Sebagai seorang lelaki, walaupun diberi makan nasi kangkang setiap waktu, pasti jiwanya berkehendakkan seorang wanita muda yang akan menambahkan seri dalam hidup beliau, oleh itu tolonglah carikan Najib ini seorang dara dari Syria atau Turki supaya kehidupan beliau lebih ceria dan tidak bercakap lalok seperti meludah ke langit akhirnya jatuh ke bantang hidung sendiri (komen dah lari tajuk tapi hidup lebih bermaya sekiranya teman beradu adalah wantia muda yang cantik dan menawan, barulah semangat berpolitik Najib akan datang kembali dari melayan wanita Iblis yang sudahlah hodoh dan bernafsu besar, diberi emas segunung pun masih tidak mencukupi bagi beliau). Alah membeli dan alah juga memakai…….

    1. Najib selain dari tak berkemampuan dari segi intelektual kepimpinan idea kreativiti, Najib juga adala seorang pemimpin yg tak kreatif dan malas berfikir.

      Isu kepimpinan muda dan membuka peluang kepada golongan ini mula disebut oleh DR M. Apabila ianya menjadi current trending, Najib sekadar mengulanginya kerana ancaman dari isu ini kpada kedudukannya dalam UMNO.

    2. Najib memang dari Jenis Melayu Sial HaramJaddah Cilako, Takut Bini macam2 laah …

      Negara Mesia hancur kalau si Najib Terus Memerintah, tak kira hang penyokong kerajaan ker, pembangkang ker, Najib Tetap Pukimak.

  4. Najib msh teruna muda tuan. Nalakaruppan mmg nala mudanya kata org Kedah. Halim Saad tu pun baru jer lepas STPM. Masih muda belaka. Bagi Najib orang spt KJ, Noor Jazlan mau pun nereka yg dlm kumpulan ulama muda UMNO itu semuanya masih ingusan lagi dan blm layak memimpin.

    Kalau penyanyi ZZ tu dpt kat Najib, bertambahlah lagi mudanya usia Najib, bagai pria belasan tahun saja. Biarlah Najib dan sahabat belia muda dia dapat tadbir dgn aman krn kumpulan anak ingusan spt KJ dan varisan dlm Pemuda UMNO tu blm layak lagi, puting susu pun blm dpt dtanggal dari mulut mrk tu. Kah kah kah.

  5. Sebsb nya najib orang yang paling bodoh dan orang umno pun sama bodoh.

Leave a Reply

Your email address will not be published.