Sampai Ke Hujung Nyawakah Cinta Setia Pas Kepada Khalid Ibrahim?

PKR akhirnya membuat keputusan memecat Khalid Ibrahim sebagai ahli parti itu atas keengganannya mematuhi arahan agar berundur dan memberi laluan kepada Dr Wan Azizah Wan Ismail mengambil alih tempatnya sebagai Menteri Besar Selangor.

Dengan tidak lagi menjadi ahli PKR, beliau kini menjadi ADUN Bebas dan sudah hilang kelayakan moral untuk terus duduk di kerusi empuk Menteri Besar Selangor itu kecuali jika tidak lagi mempunyai perasaan malu dalam dirinya.

Selepas ini, sebagaimana yang pernah berlaku di Perak pada 2009, PR pastinya akan mengadap Sultan Selangor mengenai kedudukan Khalid yang sudah tidak lagi mendapat sokongan majoriti ADUN dan mengusulkan nama Dr Wan Azizah ssbagai Menteri Besar yang baru.

Suatu usul undi tidak percaya juga boleh diusulkan di dalam DUN untuk menyingkirkan Khalid.

Bagi Khalid Ibrahim pula, pilihannya ialah sama ada meletakkan jawatan secara terhormat atau mengadap Sultan Selangor bagi membubarkan DUN dan seterusnya suatu pilihanraya negeri akan diadakan. Jika beliau yakin pula mendapat sokongan majoriti ADUN, maka beliau tidak perlulah meletakkan jawatan atau membubarkan DUN, sebaliknya menunggu saja keputusan undi tidak percaya yang bakal dikenakan kepadanya.

Jika menang, kekallah sebagai Menteri Besar tetapi jika kalah, terpaksalah berundur.

Khalid juga boleh memilih menyertai Pas tetapi jika Pas menerimanya ia paling berisiko menyebabkan PR berpecah atau Pas disingkirkan daripada gabungan itu.

Tetapi dengan perkembangan terbaru ini, yang paling menarik ditunggu ialah apakah pendirian Pas kepada Khalid? Apakah Pas akan terus menyokongnya atau akhirnya turut beralih arah menerima pencalonan Dr Wan Azizah kerana akur dengan kedudukan Khalid yang bukan lagi ahli PKR serta demi masa depan bersama-sama rakan gabungan lain dalam PR?

Kiranya terus mempertahankan kedudukan Khalid, kemungkinan paling besar ialah Pas terpaksa “berpimpin tangan” dan “cium mulut” dengan UMNO kerana tanpa gandingan kedua-duanya di mana Pas mempunyai 15 kerusi dan UMNO mempunyai 12 kerusi, mustahil Khalid dapat dipertahankan daripada kedudukan sekarang. Soalnya sanggupkah Pas berbuat demikian?

Demi survival parti dan hubungan bersama PR, Pas juga boleh meninggalkan Khalid dan menyokong Dr Wan Azizah yang sudah mendapat sokongan daripada PKR dan DAP. Setelah menjadi ADUN Bebas, tiada kewajaran lagi Pas terus memberi sokongan walaupun tindakan ini bakal melukakan hati Khalid dan meletakkan Pas dalam kategori “kekasih yang tidak setia”.

Jika dilihat pendirian Pas sebelum ini, mereka beria-ia mempertahankan Khalid termasuk mengadu kepada Tuhan dengan mengadakan sembahyang hajat secara beramai-ramai serta melalui ketetapan Majlis Syura Ulama, adalah kerana keyakinan bahawa Menteri Besar itu tidak melakukan apa-apa pengkhianatan dari segi amanah kepada rakyat serta tidak didapati bersalah oleh agensi berautoriti seperti SPRM atau mahkamah.

Ditambah dengan beberapa kenyataan pemimpin Pas yang terus galak membela Khalid juga seolah-olah mereka sedia timbul dan tenggelam serta sehidup semati dengan Khalid?

Apakah selepas pemecatan ini pendirian Pas masih sama? Apakah Khalid terus mahu dipertahankan selama-lamanya? Adakah cinta kasih dan setia sehidup semati yang dilaungkan Pas selama ini bakal dibawa hingga ke hujung nyawa dan mereka rela mati bersama-sama dengan Khalid?

Mungkinkah Pas juga akan bersikap seperti habis madu sepah dibuang lantaran kedudukan Khalid semakin rapuh dan akan beralih arah kepada cinta yang baru?

Mungkin bukan sesuatu yang mustahil atau pelik jika Pas akhirnya membuat pusingan U atas alasan demi kepentingan PR yang telah dimetrai sejak sekian lama dan akur dengan kedudukan Khalid yang bukan lagi ahli PKR atau pelbagai alasan lain boleh dicipta untuk mewajarkannya, sebab resam dunia begitulah selalunya.

Kawan ketawa ada di mana-mana, kawan menangis tak kekal lama. Kawan politik lebih sukar setianya. Pesuruhjaya Pas Selangor, Iskandar Samad juga tidak berani lagi menyatakan sokongan kepada Khalid walaupun sudah menjangka pemecatan ini akan dilakukan, sebaliknya menyerahkan kepada parti membuat keputusan seterusnya.

Seharusnya, dalam keadaan sekarang Khalid lebih memerlukan sokongan serta kekuatan lagi daripada mereka yang pernah berjanji setia dengannya tetapi Iskandar Samad seperti telah memberikan isyarat semuanya akan berakhir di sini saja sedangkan sebelum ini suaranya begitu lantang mempertahankan Menteri Besar itu.

Jika Pas meninggalkan Khalid setelah berjanji setia sebelumnya, ia sebenarnya sekadar menambah satu lagi catatan sejarah bahawa bukan saja cinta Adam dan Hawa sering tergugat kerana mengejar pencarian lain yang lebih istimewa, malah persahabatan politik yang bertunjangkan kuasa sebenarnya lebih rapuh dan mudah terlerai ikatannya.

Walaupun Pas lebih disanjung jika kekal setia tetapi janganlah terkejut kiranya sebelum tarikh 17 Ogos nanti Khalid sudah pun ditinggalkan keseorangan kerana apabila permata sudah bertukar menjadi kaca, Pas pun sama menilainya tidak berharga lagi. (SH 10/08/2014)

Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:31 pm

60
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousKalam Putihkluangman[O] XGoldBullet Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Formula pakar jentik2 mnjadi…pak lebai PAS dah ofer khalid joint.
Kajang move dah jadi kajang pak malau..
Geng ug dah bole senyum…hebat betul PAS berpolitik.

Anonymous
Guest
Anonymous

Akhirnya…kehujung nyawalah cinta PAS pd khalid…

Anonymous
Guest
Anonymous

Masa yg sesuai..PAS + UMNO + Khalid …dah bole jentik semua. Spin isu hudud cukup2, bagi rakyat stim. 3 billion tu byk bro…pakat2 la..baru stylo sampai melopong puak2 muda tgk …turun bantley pakai serban n jubah …
PKR n DAP dah mcm jentik2…Hidup PAS…

Anonymous
Guest
Anonymous

PKR & DAP dah mcm jentik2… hidup DSAI… jentik2 lama lama jd nyamuk aedes.. bahaya.. nanti rakyat Selangor kena denggi.. Kelantan pn dh banyak kes dh.. hapuskn aedes.. hindari dengue.. mesej ini dbawakn oleh Kementerian Kesihatan Malaysia..

Anonymous
Guest
Anonymous

"Tan Sri, saya menitiskan air mata untuk anda apabila membaca ucapan hari jadi ini. Jangan bimbang Tan Sri, doa saya adalah bahawa anda akan kekal di Selangor MB 'post' ," kata Rajesh Manikam.

http://www.mstar.com.my/berita/berita-semasa/2014/08/10/khalid-ucap-hari-jadi/

p/s: logik org PKR kata suratkhabar x bole percaya.. kalo suratkhabar puji Khalid bermakna Khalid jahat.. suratkhabar & TV melaporkn.. yg puji tu org ramai la woi..

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS sibuk sangat jaga hal Selangor. Kedah n Trenganu dah melepas..dah ada ura2 Kelantan pun nak terlepas.
Banyak sgt laluan mudah PAS offer pd UMNo….mcm berpakat pulak PAS dgn UMNO…harap2 brita ni hanya fitnah…Doalah supaya Kelantan trus dgn PAS…

Anonymous
Guest
Anonymous

PKR juga bagi laluan mudah pada UMNO ntuk menyerang Selangor dngan meletakkn Wan Azizah sbg MB baru.. Pas prihatin atas kapasiti sbg parti yg memerintah brsama dngan PKR & DAP di Selangor melalui 15 Adunnya.. DSAI dh jadi penasihat ekonomi Selangor.. bini jd MB.. apa pengundi akan fikir..? Pas x perlu PKR untuk mmerintah Kelantan kalau dilihat drpd jumlah kerusi DUN nya.. sebaliknya PKR & DAP masih memerlukn Pas ntuk memerintah Selangor,, harap2 tuduhan trhadap Tan Sri Khalid hanyalah rekaan semata2.. berdoalah supaya Selangor trus dgn Pakatan Rakyat & DSAI tetap sbg bakal PM.. langkah kijang hanyalah sateh semata mata..

Anonymous
Guest
Anonymous

PKR tak sedar diri lagi ke…geng pak lebai dah kuat kat kelantan & tak heran dgn PR..tingal DSAI n DSWA saja yg dok brdoa nk jd PM n MB..langkah kajang dah jd kajang pak Malau…

Anonymous
Guest
Anonymous

Porah geng ug. Brlakon mmg real tgu masa bila Allah datangkan azab atas org2 yg menggunakan agama untuk menunjuk2 dan kemewahsn dunia.
Golongan membeli dunia mendabik dada dia perjuang islam…padahal perjuangan juga dipenuhi riak sombong kecintaan dunia…
Ingatlah azab Allah tidak nengira pangkat dan kealiman kamu…

Kalam Putih
Guest
Kalam Putih

Kesan Perancangan Pertukaran Menteri Besar (MB) Selangor Terhadap Pakatan Rakyat Pendedahan kelemahan masing-masing akhirnya didedahkan satu persatu oleh pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat sendiri. Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang sebelum ini dipuji melangit oleh para politikus Pakatan Rakyat sebagai tokoh korporat yang cekap dan bersih telah berjaya mentadbir Selangor dengan begitu berjaya sekali. Kini, para politikus yang sama dari Pakatan Rakyat mendedahkan satu persatu tindakan tidak berintegriti yang dilakukan oleh Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim khususnya berhubung pelupusan hutang Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang bernilai ratusan juta dengan Bank Islam yang dilakukan melalui persetujuan diluar mahkamah. Kisah hutang Tan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous
Anonymous
Guest
Anonymous

Beliau yang turut mengecam kepimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim memberi gelaran tersebut setelah menganggap Faekah sebagai penyokong tegar Khalid yang terlalu beremosi apabila beberapa pihak mengkritik bosnya itu. "Bila cakap pasal tak kahwin semua tahu kan? Faekah tak kahwin lagi. "Inilah masalahnya. Orang yang bernama Faekah ini adalah penyokong tegar Khalid. "Kalau petang semalam tak bersetuju untuk bertemu dan berbincang, malam esok Faekah kata Jangan.. Jangan.. Jangan.. Jangan. "Ini saya bagi satu analisis apabila 'orang itu' kurang seks," katanya dengan nada sinis. Hishamuddin berkata demikian dengan memberi contoh menyamakan Faekah dengan watak seorang jururawat dalam filem Milos Forman berjudul "One… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan tunjuk bangang dengan cara copy and paste….. sila cari idea lain kalau ada hati nak bercakap pasal politik.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ni la org melayu..yg sipenjual. Karpet hutang brjuta2 kt bank rakyat tu tk de plk korang bising ye…

Anonymous
Guest
Anonymous

anom 6:33,

Bontot mengemut kepanasan, mana Nuar Brahim, anom nie kepanasan nak mengemut ajer..

Orang tulis yang fakta, bila betul anom macai haram jaddah pukimak penyokong nuar al jubori nie kepanasan..

WOOOI, Haramjaddah, red bean army celaka, PKR akan lebih maju dan bagus kalau Nuar berahim pujaan kau orang masok JEL..

Biar TSKI jadi Presiden.. duit pon dia ader..

Kau ader apa, Bontot kuat kemut kau pie lah kasi kat nuar kat dlm penjara tuuuh..

Kemut keliling kau orang suka yer..

Dah dah… PKR Baru tak akan ader isu Liwat lagi bila NUAR, JIJAH berahim & Family keluar mampos, celaka semua nie..

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku rasa bapak ko keluar dr jubo mak ko la tu pasal otak ko x lepas dr jubo

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia nilah bagi komen guna kepala lutut, tak cukup dengan liwat dia pikir guna kepala butuh pak dia!

Anonymous
Guest
Anonymous

TSKI jadi MB senanglah Abjib Gor peliwat tegar monggolia doll menyamun kiri kanan.Kalau tak menyamun bukan umno namanya.Parti popular dengan celaka lagi haram jadah.Lebih baik kau pegi samak otak kau dulu sebab dah banyak taik lembu sharizat berdaki diotak kau.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kita PKR Selangor SOKONG TS Khalid Ibrahim…

Luu Semua Bukan pengundi Selangor Pie Mampos HaramJaddah..

Luu Suka Nuar Berahim, suruh ler Adun Kau berhenti Letak Jawatan, biar Anwar Munafik Peliwat boleh bertanding kat Kawasan Kau Lahanat…

Kau dan Anwar sama2 Lahanat, Lahabau, Pukimak, Haram jaddAH KAU

Anonymous
Guest
Anonymous

23.09 dah tau sendiri hilang waras dgn suka maki hamun…makan jer radio aktif lynas…jap lagi pulih…baru tenang jiwa tu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Dari dulu lagi sudah dinasihatkan bahawa PAS perlu sokong parti bukan sokong ahli. Tapi PAS mempunyai ulamak bahalol hanya percaya pada kata-kata penasihat tanpa membuat penyelidikan sendiri maka mereka kekal menyokong ahli parti dan bersedia menyerang parti Pakatan Rakyat. Perjuangan yang dilakukan oleh PAS mempertahankan ahli parti menjurus kepada menang jadi arang, kalah jadi abu. Perjuangan sia-sia. Lihatlah keadaan PAS sekarang…… mereka sedang terpinga-pinga kerana rancangan untuk mempermainkan PKR gagal malah tersepit diantara ketegasan dengan kebodohan mereka sendiri. Kata Mustafa PAS "Kepimpinan PAS sedang berada di tengah-tengah isu ini dan menangani isu ini secara berhemah, cermat dan bijaksana bersama-sama dengan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

aku cadangkan puan anon ni kalau nak maki hamun tanpa fakta..sila ke blog ini…akubodohsendiri.blogspot.com

Anonymous
Guest
Anonymous

Keluangman ni masuk keluar semua blog nak jadi pencacai tegar umno,tapi terselah sifat lembu umno terpalit pada dirinya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bodoh umno tahap lembu..umno reject kluangman sbb bodoh dia kekal abadi..umno pun malu.
sal tu menempek rata blog..tunjuk bodoh…utk tagih simpati umno bgi sesuap nasi.

Anonymous
Guest
Anonymous

anon 12:21

kluangman bukan mabuk daun ketum tapi mabuk makan pil kuda sambil baca buku marxist!!!!!

fakta auta??? yg aku nampak fakta yg pkr kemukan (bereskan utang 70 juta diluar mahkamah)tak terbalas pun tapi fakta yg kluangman bagi tak abis2 cite liwat.. jiwa kacau betul mamat ni…

kluangman
Guest
kluangman

Aku percaya Anwar akan terasa malu kalau dia tahu di sini ada budak-budak bawahan yang terasa pandai sedang cuba menjilatnya, mengagungkannya dengan segala fakta auta.

Anwar tahu dia sudah berjaya meliwat otak budak-budak bawahan di sini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Simpati dan terharu dgn anugerah kebodohan kluangman yg sukar nak ditandingi…

Anonymous
Guest
Anonymous

Susah sangat ka Khalid Ibrahim nak bagi penjelasan details ttg kes langsai hutang Bank Islam dia tu kpd PKR mau pun PAS dan DAP? Bukan kah dgn penjelasan yg telus mampu menutup mulut dan tuduhan pimpiban PKR kpd beliau?. Itu yang PKR tuntut krn Khalid mewakili parti PKR dan tertakluk kepada peraturan parti yg telah dipersetujui bersama. Inilah peluang utk Khalid bersihkan diri beliau. Bukan kah begitu sewajarnya?. Peliknya si Kluangman ni meracau dan sawan tak tentu pasal apa ke halnya???. Tak kan lah mabuk daun ketum kot?. Atau Kluangman ada idea nak bantu Khalid jelaskan kemelut tersebut?. Jika ya…silakanlah… Read more »

kluangman
Guest
kluangman

Bodoh piang puak ni… Aku layan le jugak budak bawahan pecacai pkr ni..

Khalid minta tangguh 15hb untuk memberi penjelasan pasal hutangnya… Permohonan tangguh tidak dijawab tiba-tiba dipecat.

So, siapa yg tak mahu dengar penjelasan??

Anonymous
Guest
Anonymous

Kluangman bahlul ni tidak lupa perkatasn liwat bila menyebut nama anuar. Ini kerana si bahlul ni, isteri dan anak2 nya sedia dan rela di liwat pemimpin2 umnogok. Ha ha ha !!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kluangman bodoh bahalol klu mintak tangguh nape kata x sah lah x kesan lah. Balik keluang belajo jd org.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kluangman cakap betul berdasarkan FAKTA.. tunggu ler 15hb, tak leh nak tunggu, apsal.. Bontot panas dah tak kena liwat tak Okey ker? Macai2 Nuar Berahim nie menjatuhkan PKR, macam sial.. Tak ader Nuar Berahim Kaki liwat, Tak der Azizah yang Kuat Kipas BOMOH, PKR akan lebih memperjuangkan keadilan.. Bukan memperjuangkan Nuar al Juburi dan Family Sdn Bhd.. Woooi, Macai berapa sen kau dapat Upah.. aku tak kisah… Kau nie mesti dah sah merasa Kote Bengkok Nuar.. itu yg tak boleh tidor malam.. Bang Nuar ajer tuuu Hee heee… Nuar mesti dok ingat kemut keliling jubor kau tuuh… Dah Mampos nanti..… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

DEi, manusia banggang.Jaga kubur kau dulu sebelum kau mengata orang lain.Otak kau penuh liwat,harap suatu hari anak -anak kau akan diliwat pula sebagaimana kau mengata orang lain.Bertaubatlah.Inilah pemikiran balaci paria belaan umno.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous10 August 2014 19:52

Kau jaga Kubur buat apa Bangang, Kubur Bukan Neraka lahabau…

Anwar Ibrahim Munafik… kata THNA

Anwar Peliwat.. dishakan oleh Majlis Peguam… Disabit kesalahn oleh Mahkamah.. Kini Merayu…

Woooi… Kita Ahli PKR anti Anwar Wan Azizah, sokong Gerak 2.0 Hapus kan Anwar Ibrahim.. Peliwat Munafik…

PECAT ANWAR IBRAHIM & KONCO2NYA

Aman PKR…

GoldBullet
Guest
GoldBullet

SEBAB SEBAB KHALID PERLU DIKEKALKAN DARI PANSSNGAN MATA HATI SEORANG LT BERSARA: ) Hal melibatkan PKR sendiri, yg patut DSAI ingat jasanya wahai Datuk Seri! TSKI telah berjaya menyelamatkan premis HQ PKR dari dilelong oleh pihak bank, yg mana PKR telah menandatangani perjanjian sewaan bangunan 5 tingkat Ibu Pejabat PKR di Petaling Jaya dgn bayaran sewaan bulanan sebanyak RM 20,000 sebulan. Namun begitu, tunggakan yg mencecah setinggi RM 600,000 setakat Jun 2011, pihak Affin Bank bertindak untuk melelong bangunan itu. Maka dtglah seorang hamba Allah yg juga ahli seumur hidup PKR memberi SUMBANGAN PERIBADI bg menyelamatkan HQ PKR itu dari… Read more »

GoldBullet
Guest
GoldBullet

Soalan saya pada Lt (B) Kamaruzzaman yg bijak kagi Arif ini: APAKAH DISEBABKAN JASA DAN BUDI KHALID IBRAHIM ITU BOLEH MEWAJARKAN PIMPINAN PKR MENUTUP MATA DAN MENGHALALKAN TINDAKAN KHALID HARI INI DAN MASA DEPAN WALAU PUN TINDAKAN ITU SANGAT MERAGUKAN DAN MELIBATKAN DOSA SELAIN BERCANGGAH DENGAN DASAR PARTI YANG TELAH DIPERSETUJUI SEKIAN LAMA? DIDIKAN DARI MANA YANG LT (B) KAMARUZZAMAN DAPAT SERTA AMALKAN INI???. SOALNYA PIMPINAN PKR TELAH MEMBERI PELUANG BANYAK KALI UNTUK KHALID JELASKAN BAGAIMANA BELIAU MAMPU LUNASKAN BANYAK HUTANG BELIAU DGN BANK ISLAM SECARA MENDADAK ITU? MALANGNYA KHALID BERTERUSAN BERDOLAK DALIH DAN GAGAL PENUHI PERMINTAAN YANG AMAT MUDAH… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Iyelah,Hebat sungguh si khalid ni bab duit, selamatkan HQ, sumbangan sana sini… Hebat tapi tak boleh jelaskan hutang saman bank islam sebanyak 70juta hingit… Sampai dah sebu kes woi… Tetiba bole settle luar.. Berapa kena bayar. 10% je pun dah 7 juta tau… Kena share sebab semua org nak tau cara nego si khalid ni.. Ramai yg ade loan dgn bank dan tau cara diskaun si khalid buat ni..mana tan sri ade duit banyak camtu? Itu yg org nak tau dan sbg org berjawatan kena declarelah so citelah hebat mana si khalid ni selagi kes bank islam dia tak jelaskan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Ya lah…hutang keta aku dgn bank islam dulu…hari2 bank call bila lmbt bayar…yg ni 70 juta…magic..setel kat luar tuuuuu…tolong share rahsianya ya….kikikikki

Anonymous
Guest
Anonymous

Woooi Macai PKR yang Bodoh Banggang, Kalau LT (B) Kamaruddin tuu kata ORANG yg menabur Bakti pada PKR dibuang sewenang2nya.. apa lagi LUUU Macai Haram Jaddah … Tak der Nilai Satu sen pon pada Nuar Al Juburi (kata Mat Sabu Al Khalwati)..

Itu isu dia.. Bangang.. Bodoh ler Tolol., Kecik2 tak nak mampos, dah besar bodoh nak mapos..

Anonymous
Guest
Anonymous

Sepatutnya majlis syura kena buat usul untuk pecat tg haji hadi dari PAS sebab telah bersabit kesalahan oleh mahkamah atas tuduhan membuat FITNAH.
alasan mereka untuk mengekalkan khalid sebagai mb sebab belum terbukti kesalahan oleh mahkamah dan SPRM.kesalahan haji telah terbukti.fitnah lagi teruk dari membunuh.

pecat haji hadi untuk mengekalkan integriti PAS dan majlis syura.sebab mereka percaya pada integriti SPERM dan mahkamah

selagi khalid tidak terbukti kesalahan SPRM dan mahkamah dia masih kekal sebagai.

double standard…,tolong sebarkan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Saya kritik Anwar disebabkan dua perkara. Pertama, saya dimaklumkan, ada suatu bentuk serangan-serangan hendap yang dilakukan ke atas peribadi Tuan Guru Presiden dan Raja Idris. Bahawa mereka inilah yang pertahankan Menteri Besar (Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim) disebabkan kepentingan peribadi. Ini dilakukan melalui sebuah portal berita online. "Melalui wartawan yang menulis, berita itu datang (sumber) dari orang sekeliling Anwar. Sebagai ahli Pas, saya tak boleh berdiam diri. Apakah apabila kita serang semula, kita dituduh tidak amanah dan bertujuan meruntuhkan PR? Serangan itu masih berterusan sehingga ke hari ini," katanya ketika berucap pada Majlis Solat Hajat Perdana 'Munajat Selamatkan Gaza dan… Read more »

GoldBullet
Guest
GoldBullet

Hello Anon 07:22 !, Klu sekadar menelan kata kata dan copy paste tuduhan seorang pimpinan PAS yang terdesak, budak tadika pun boleh lakukan. Kalau benar pimpinan PKR membayar blogger utk tujuan jahat berkenaan, buktikan dan dedahkan fakta. Kalau pimpinan PAS berkenaan sudah mengaku mempunyai bukti kukuh, kenapa sembunyikan fakta itu? Janganlah cuma ikut resmi ayam ayam jantan yang cuma pandai berkokok bila mendengar kokokan ayam jantan lain. Tak elok ikut tingkah haiwan ysng tak berakal krn akal lah yang menyebabkan manusia lebih mulia dari makhluk lain. Pernah kah anda tanya kenapa UMNO BN bermati matian menyerang Anwar dan PKR ekuran… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Huh, nak kritik anwar kiritik jea lah tapi kasi power lah skit tapi cara ko bagi ni cam nak hentam Hj Hadi je… Serang hendap pribadi…hehe, bab KENA serang pribadi ni juara bertahan dgn juara kampung ni tak lain tak bukan si anwar, pastu ramai lagi yg lain tapi si Hadi bukan top 10 lah bro… lu main pil kuda ke ape… takat portal ni .. ko merepek, bak sini URL die.. share kat sini mai kite baca ramai2.. ko baling batu,sorok tangan.. kajang move ni… nak bagi mudahle tak kisahle berjaya ke idak, tapi merancang and membuat dulu pastu… Read more »

Howell Henry
Guest
Howell Henry

Good Day TO YOU ALL!!!!! I AM Mr Howell Henry, A Reputable, Legitimate & an accredited money Lender. I loan money out to individuals in need of financial assistance. Do you have a bad credit or are you in need of money to pay bills? i want to use this medium to inform you that i render reliable beneficiary assistance as I'll be glad to offer you a loan at 2% interest rate to reliable individuals. Services Rendered include: *Refinance *Home Improvement *Inventor Loans *Auto Loans *Debt Consolidation *Line of Credit *Second Mortgage *Business Loans *Personal Loans *International Loans. Please… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Pro UMNO Baru sibuk cerita pasal PKR sumpah Khalid Ibrahim jadi berok tunggal, kamu masuk ruang ini untuk berniaga yea ?

Anonymous
Guest
Anonymous

Sampai ke hujung nyawa jugakah cinta setia taksub PKR kepada Abg Nuwar kusayang..?apakah Sultan Selangor akan mmperkenankan pncalonan Datin Seri Dr Wan Azizah sbg MB baru nnti..? PKR merancang.. Allah juga merancang.. tapi perancangan Allah lah yg terbaik.. harap2 Abg Nuar berserta konco kuncunya dpt tido lena lepas ni ye..

Anonymous
Guest
Anonymous

Pkr merancang pas ug pun merancang … Allah juga merancang..
Banyak la ko punya rancang.. betolkan serban tu dulu

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS masuk politik buat apa kalau tidak mahu kuasa? Sebab perangai munafik merekalah maka dah berpolitik seusia UMNO pun masih tunggang-langgang dok kutip derma dengan tin milo. Maka dengan sikap khianat dan flip-flop mereka itulah Allah kurniakan seorang pemimpin yang tiada pendirian dan tiada kekuatan seperti Hadi Awang dan gandingan menantu UGnya + MSU untuk menghancurkan apa yang golongan profesional PAS (bawaan Ust Fadzil Noor) dirikan untuk menaikkan lagi kredibiliti dan tahap keprofesionalisma PAS itu sendiri.

mohd zain
Guest
mohd zain

Dh smpai masa pemuda pemudi Islam fikir semula sokongan pd PAS. Apa sumbangan ahli parlimen PAS dlm isu ekonomi Islam????

[O] X
Guest
[O] X

Haram!

Anonymous
Guest
Anonymous

Nak trus kedepan pun PAS dah tak nampak jalan, kalau uturn terang lagi bersuluh PAS ni langsung tak da semangat setia kawan..kesian kat khalid.
tunggu pe tindakan PAS seterusnya…kian menarik tgk telatah PAS dlm isu khalid.

Anonymous
Guest
Anonymous

Rasanya kite perlu lihat… Adakah sementara menunggu meeting 17hb yg dipinda 2x atas sebab takut tak cukup korum akan keluar sebarang pendapat pribadi dari Tuan presiden? PAS oh PAS…Hentamlah PKR camne pun, buatlah.. Memang ade cacat cela die yg tak boleh dinafikan malah kena dibaiki….Tapidiorg dah berape kali meeting dah, dari keluar surat tunjuk sebab sampailah ke pecat Tan Sri!!!! Yg si PAS ni.. Meeting 10hb tu dah set lama dah, bole pinda ke 13hb dan pinda lagi ke 17hb. Ape punya kerja ni? Buat malu je. Habis tu skrg nak jugak tunggu 17hb jugak ke? Kang kata lembab, marah… Read more »

[O] X
Guest
[O] X

HamPAS

GoldBullet
Guest
GoldBullet

Jika ditakdirkan Khalid Ibrahim tidak lagi MB Selangor, UMNO BN lah yang paling kecewa dan meracau kerana bimbang beberapa MOU mee segera yang sempat diluluskan dengan kerjasama Khalid akan tergendala bila MB baru mengambil alih. Kumpulan kedua yang akan terkesima dan frust menungging tanpa Khalid sebagsi MB Selangor nanti sudah tentulah sekelompok pimpinan dalam PAS khususnya Din Ayam dan segelintir pimpinan PKR yang setia dengan Khalid. Jika Khalid Ibrahim itu dari UMNO BN, apakah PAS akan membela Khalid dan terus berdiam setelah tahu hutang puluhan juta RM MB tersebut dengan Bank Islam tiba tiba langsai sekelip mata umpama Magic David… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Ya tuan goldbullet Saya sgt kecewa dgn perengan terakhir tuan sebab tertunggu-tunggu jugak tapi tak kesampain…. PAS nak menjuari isu agama pun saya kire tak luas. Islam bukan Hudud jea (Pas berjaya menyimpitkan lagi sebab fokus kat itu jea)… Hudu buatlah tapi benda lain tak sentuh. Sbg contoh, ekonomi [riba] dan siswa[keluarga menyara dia]. Semua sedia maklum, nak buat degree kena buat loan yg dah kerajaan dah tetapkan riba. Ada wakil dari Temerloh bangkitkan dlm parlimen atau mana pun. Itu bpm lagi riba kat semua peringkat lain… Ade pengarah strategik Pas usul proposal [tak kira [email protected] usul tu] ade? Ke… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Hutang Bank Islam tu bernilai lebih RM60juta. Tujuan utk beli share yg diperuntukan kpd CEO. Semua loan mesti ade collateral (jaminan senilai) dan dlm loan ini yg digunakan adalah harga/nilai tersebut. Masalahnya bila ekonomi tak cantik dan pasaran merudum maka harga share tersebut jatuh. Masalah jadi berat bila harga share tu jatuh ke tahap rendah dan nilai collateral dan jauh lari dari nilai loan. Dlm kes camni bank akan mintak si peminjam loan tadi untuk top up, mintak cash supaya nilai collateral sama dgn nilai loan. Andaikata si peminjam takde duit nak topup dan harge share terus jatuh… Bank akan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

fuyoh anon 232 kasi mudah cite.ko jadi ceo so dapat offer beli share sykt, baru ade power skit tapi duit cash tak cukup sebab total rega 10juta. ko pinjam kat bank 10 juta dan bank mintak pajak. ko ade tanah kat kampund, dusun durian lagi, bank nilai rega tanah tu kalau jual lebih kurang 10 juta gaklah.. semua wokey… dapat loan, pajak tanah dan dah pun beli share.. power.. belakang,…. ekonomi ade kurang skit sykt pun ade kurang skit share pun ade kurang skit… takde hal, semua cam biase sebab pajak dusun durian tu, musang king lagi.. masih nilai 10… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

DIN AYAM…DIN AYAM..DIN AYAM…STRATEGI..STRATEGI..STRATEGI…YESSSS…DIN AYAM…

Anonymous
Guest
Anonymous

Alamak…peninglah…bnyk mou aku dah tandatangan…diaorang pecat pulak…kantoi.kantoi…xpa..
aku kena setel semua cepat2 ni…ada masa lg…ramai yg sayang aku lagi ni…kikikikikiki….i love u bn..