Chew Mei Fun Calon BN, Perkasa Wajib Jadi Tukang Kempen Utama

BN akhirnya memutuskan calonnya bagi berhadapan dengan Anwar Ibrahim dalam pilihanraya kecil DUN Kajang pada 23 Mac depan ialah Naib Presiden MCA, Chew Mei Fun. Meskipun beliau seorang wanita, tetapi dengan kedudukannya dalam MCA serta pengalamannya pernah menjadi Timbalan Menteri dan Ahli Parlimen sebelum ini, beliau dianggap calon terbaik untuk menghalang Anwar daripada memenangi kerusi itu dan seterusnya menjadi MB Selangor.

Dengan sahnya BN turut menyertai pilihanraya kecil ini dan mengelak untuk membiarkan Anwar hanya ditentang oleh calon Bebas dan sekaligus boleh menjimatkan wang kerajaan, pengundi Kajang sudah boleh membayangkan kemeriahan kempennya yang pasti disusuli dengan pelbagai pengumuman projek segera bernilai juta-jutaan ringgit untuk mendapatkan sokongan.

Menyedari cabaran BN dalam pilihanraya ini bukannya mudah dan Najib sendiri mengakui perlunya BN bekerja dua kali ganda daripada biasa, limpahan projek pembangunan dan seumpamanya juga mungkin turut berlipat kali ganda jumlahnya.

Menariknya pilihanraya kecil ini bukan saja kerana ia akan membuka jalan kepada Anwar menjadi MB Selangor dan BN pula cuba menghalangnya, tetapi pihak yang turut menyertai pilihanraya ini juga adalah semata-mata untuk menghalang kemaraan Anwar itu.

Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Zaid Ibrahim mengumumkan hasratnya bertanding adalah semata-mata untuk menghalang Anwar menduduki kerusi MB Selangor dan mengekalkan Khalid Ibrahim di kerusi tersebut, meskipun tiada sesiapa yang memintanya berbuat demikian.

Calon Bebas lain yang turut mengumumkan untuk bertanding seperti Nallakaruppan, Yuktes Vijay dan Herman Tino, walaupun hasratnya juga mahu menghalang Anwar, mungkin sudah hilang semangat meneruskan niat masing-masing berikutan pengumuman yang dibuat sebelum ini langsung tidak mendapat sambutan.

Zaid juga dijangka tidak mampu memberi saingan yang hebat dan persaingan sebenar adalah antara PKR dengan BN.

Menariknya juga pilihanraya kali ini ialah kerana ia telah menyebabkan NGO pendesak Melayu, Perkasa turut menjadi mamai dan tidak keruan pendiriannya. Pada peringkat awal, Setiausaha Agung Perkasa, Syed Hassan Syed Ali berkata, Perkasa tidak mahu terlibat dalam pilihanraya kecil ini kerana ia tidak membawa sebarang perbezaan kepada Selangor.

Menurutnya, pilihanraya itu diadakan lebih untuk kepentingan peribadi individu tertentu dalam PKR dan kalah atau menang tidak membawa perbezaan kepada politik Selangor.

Bagaimanapun beberapa hari kemudian, Presiden Perkasa, Ibrahim Ali yang terdengar ura-ura bahawa MCA bakal mencalonkan Chew Mei Fun untuk berhadapan dengan Anwar, lantas menyokong pemilihan itu dan menganggapnya sebagai pilihan yang tepat untuk menewaskan Anwar.

Bagi Ibrahim yang mengaku beliau 1000 lebih hebat daripada Anwar Ibrahim, pemilihan Chew Mei Fun yang pernah meletakkan jawatan daripada MCA kerana tidak bersetuju dengan bekas Presiden MCA sebelumnya, Chua Soi Lek yang dikaitkan dengan isu moral dan penyebaran video seks, adalah pilihan paling tepat untuk membawa obor kemenangan BN.

Sokongan Ibrahim itu menjadikan beliau seolah-olah memangkah pendirian awal yang pernah dinyatakan oleh Syed Hasan yang juga merupakan Timbalan Pengerusi Kelab Chedet iaitu sebuah kelab yang menyokong perjuangan bekas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad.

Mungkin secara kebetulan atau barangkali BN memang menerima pakai hujah Ibrahim Ali itu, hari ini Muhyiddin Yassin secara rasmi menyatakan bahawa BN bersetuju untuk memilih Chew Mei Fun sebagai calon BN di Kajang untuk berhadapan dengan Anwar.

Maka, dengan persefahaman secara tidak langsung ini, Ibrahim Ali dan Perkasa wajib menjadi tukang kempen utama untuk pilihanraya kecil ini. Ia bukan saja untuk membuktikan kebenaran bahawa Chew Mei Fun sebagai calon yang paling tepat dari segi moral dan kualitinya untuk membawa kemenangan kepada BN tetapi juga untuk mengesahkan Ibrahim Ali benar-benar 1000 kali lebih hebat berbanding Anwar.

Ibrahim dan Perkasa kini tiada pilihan lain, kecuali sama-sama menyingsing lengan berkempen untuk kemenangan cakon daripada MCA itu walaupun sebelum ini NGO pendesak Melayu dan parti berasaskan kaum Cina itu pernah berbalah dalam beberapa isu yang melibatkan kepentingan Melayu. (SH 21/02/2014)

Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:30 pm

11
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Anonymousbat8Adjie123 Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Dari sumber yang boleh dipercayai, dikatakan Altantuya ketika mati sedang mengandung. Malah diberitahu bahawa berlaku robekan depan belakang pada diri Altantuya. Razak Baginda lebih maklum hal ini. Agaknya sebab itu jasad Altantuya diletupkan dengan C4 agar segala pencarian bukti tidak dapat dilakukan. Logik akal bunuh dengan pisau pun dah boleh membawa maut. Apa perlunya jasad diletupkan sampai hancur kalau tiada motif lain. Bukankah mengguna bom C4 mudah didengari orang. Tapi keperluan untuk memadam segala bukti ditubuh Altantuya lebih penting untuk selamatkan tuan kepada Sirul dan Hazilah. Kalau jasad itu masih ada, barangkali "pengupah" laknat itu lebih tak senang duduk. Selagi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Nyawa Umno dibontot Azizan dan Saiful. Tanpa bontot bontot ini, Umno dah lama mampus. Banyak benda yang harum dan wangi, bontot juga pilihan Umno. Agaknya Umno ingat rakyat Malaysia syok bontot macam mereka hingga dijaja kisah bontot puluhan tahun. Satu satunya parti sukakan bontot didunia adalah Umno. Tiada yang lain melainkan Umno, parti Melayu karat berkeris telanjang lucah karat. Najib patut malu menjadi kepala parti bontot. Tanya Jamaludin Jarjis, yang dirabanya dulu bukankah bontot. Chua Soi Lek, kepala parti sekutu Umno kerjanya suka colek tak kira jalang atau apa. Kenalah tuu. Megahlah yer pengampu parti penggemar bontot.

Adjie123
Guest
Adjie123

Org goblok dan gemblong aja yg bagi komen camtu….tak habis2 bawa cerita liwat yg dah basi tu…..

Anonymous
Guest
Anonymous

Meliwat kepala bpk dia. Tak berlaku kemasukan tapi ada mani dalam bontot saiful. Dah la tu, mani Saiful pun ada dlm bontot dia. Ditambah pula mani orang lain yg tak dikenali. Tak ke lawak tu? Tapi di Malaysia yg ditadbir parti melayu karat, semua jadi boleh. Kah kah kah. Melayu Umno asyik telan kelentong pimpinan depa. Agaknya Anwar pakai magic masukkan mani dalam bontot Saiful. Kah kah kah. Umno sejak era Madet Kutty lebih advance, dah jadi parti saudagar bontot demi utk survival. Sayangnya hanya Melayu bengap yang sanggup telan hidup2 hikayat bontot Umno tu. Lebih pelik, Sirul pengawal Najib… Read more »

bat8
Guest
bat8

Puok Umno ni kalau kata baghal dia melenting macam orang hilang akal. Jenis kalau bak lucah melucah terus hilang akal sebab syok dengan bab-bab lucah tanpa melihat keseluruhan cerita sampai hujung. pertama, mengapa tidak diberi salinan repot polis yang dibuat oleh saiful. Sedangkan dalam kes lain pihak peguam bela boleh beli atau diberi salinan repot polis untuk mengetahui apa yang direpotkan oleh pengadu. Dalam kes saiful mengapa tidak diberi. Habis macamana nak tahu apa yg saiful repot dan untuk membolehkan pembelaan dibuat. Dalam pembicaraan kes saiful terdapat beberapa kejadian aneh yang menimbulkan kesangsian bahawa kes ini direkacipta. Pertama hasil pemeriksaan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Haahaha…betul cakap u, jiwa orang sakit jet meroyan cakap camtu..modal tarak…hahaha

Anonymous
Guest
Anonymous

Dalam PRK Kajang, gua tak sokong Melayu yang peliwat, kaki penipu, putar alam, pengkianat bangsa, penyokong Yahudi, LGBT, pluralisma, yang menyokong Kalimah Allah di gunapakai dalam Bible dan tah ape2 lagi. Sorry lah bro……

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau setakat anda dengan sekeping kertas undi, macam mana boleh kalahkan Melayu yang peliwat, kaki penipu, putar alam, pengkianat bangsa, penyokong Yahudi, LGBT, pluralisma, sedangkan ada puluh, ratus dan ribu ahli UMNO Baru sokong orang itu ?

Lebih anda baik rawat hati yang sakit itu sebelum jadi kanser….

Anonymous
Guest
Anonymous

Umno dah takde telor terpaksa letak wanita pula untuk lawan musuh mereka yang kental.Kalu macam ni lebih baik umno tutup kedai saja.Memalukan umat melayu!

Anonymous
Guest
Anonymous

Cantik! Ternyata PERKASA telah di PERKOSA oleh Najib dan Mei Fun. Betul betul fun ! Ha ha ! Mana PEKIDA? Apakah PEKIDA juga telah di "PUKIDA" oleh Syeikul Al Najib dan "Ustazah" Melayu Mei Fun ! Really funny ! Jelas hujan tak turun walau pun suara katak melaung laung malah kemarau mulai ambil tempat. Apakah katak bakal kering kontang dan hanya akan menyepi bawah tempurung? Katak tetap katak. Hobby melompat. Dan dalam kes Kajang ini, prinsip katak Pasir Mas masih tetap melompat lompat. Katak Pasir Mas dah rabun. Bagi katak katak jenis ini…Mei Fun adalah "ustazah" Melayu. Ha ha ha.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Gua setuju dgn Anon 21Feb 2014. Apasal Braheng Katak dan PERKOSA nya jadi bisu?. Bukankah kaum Melayu penghuni majoriti di Kajang. Woi Braheng..jom demo. Kita sembelih ayam dan curah darah ke muka Najib sebab dah hina maruah Melayu. Ayuh Braheng. Kalau ini caranya macam mana nak pertahan " Melayu Tak Kan Hilang di Dunia ". Di Kajang pun Melayu dah hilang. Sejak bila Mei Fun tu masuk Melayu. Kah kah kah. Braheng..Braheng. Lu cuma meriam buluh dan tong kosong. Pakatan yang dikatakan anti Melayu pulak yang pertahankan Melayu. Malu oiiii.